 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.9TD] wymieniać uszczelkę pod głowicą? |
Autor |
Wiadomość |
lesmen
Mitsumaniak

Auto: Carisma1,9TD & PajeroI&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 117 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 22-04-2010, 13:33 [Cari 1.9TD] wymieniać uszczelkę pod głowicą?
|
|
|
Witam
Chciałbym się Was poradzić czy przy przebiegu ok 240tys km warto wymienić już uszczelkę pod głowicą? Pewnie większość wymienia gdy po prostu jest taka potrzeba. U mnie w sumie ubywa oleju gdzieś ok 0,5l oleju na 15tys km a więc znośnie lecz tyle co wyczytałem na forum to chyba w okolicy 250tys przebiegu lubi to siadać. Planuję w wakacje podróż do Bułgarii swoją Cari i nie chciałbym mieć takich nieprzyjemności. Doradźcie mi proszę czy się za to zabierać bez aktualnie jakiś objawów jej zużycia? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 22-04-2010, 14:52
|
|
|
lesmen według mnie nie ma takiej potrzeby, aby wymieniać uszczelkę pod głowicą. Każdy raczej robi to, gdy istnieje jakaś przyczyna...
lesmen napisał/a: | U mnie w sumie ubywa oleju gdzieś ok 0,5l oleju na 15tys km | Ubytek oleju jak najbardziej akceptowalny.
lesmen napisał/a: | wyczytałem na forum to chyba w okolicy 250tys przebiegu lubi to siadać | Wymieniaj jak będzie potrzba.
Moja rada: skoro wszystko ok, to po co Ci dodatkowe koszty? Zainwestuj w co innego. Tymczasem śmigaj autem bezawaryjnie. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
pamar
Mitsumaniak Kainamustim

Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 4173 Skąd: Andrespol/Radków
|
Wysłany: 22-04-2010, 15:01
|
|
|
Jestem zdania, że lepiej zapobiegać niż leczyć, uważam, że przy takim przebiegu F8QT, warto pomyśleć o wymianie, bo to jest najczęstsza przypadłość tego silnika.
Wymieniaj. |
_________________ ad futuram rei memoriam:
Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie
http://www.mitsumaniaki.com/
http://www.mmdzieciom.pl/
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-04-2010, 15:58
|
|
|
A ja bym nie ruszal dopóki jest dobrze, silnik po wymianie moze gorzej pracować, nie kazdy mechanik zna procedury demontazowe i montażowe tego silnika, to nie takie proste hop siup, wymieniaj i basta. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pietia555
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2009 Posty: 2 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 22-04-2010, 20:53
|
|
|
obserwować zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego,jak nic się nie będzie działo to nie ruszać,mnie to kosztowało 1000zł,ale byłem zmuszony to zrobić |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 22-04-2010, 22:09
|
|
|
robertdg napisał/a: | A ja bym nie ruszal dopóki jest dobrze, silnik po wymianie moze gorzej pracować, nie kazdy mechanik zna procedury demontazowe i montażowe tego silnika, to nie takie proste hop siup, wymieniaj i basta. |
podpisuję się pod tym
po co wymieniać dobre na nowe.? Jak coś się będzie działo to wtedy inwestuj. A skąd masz pewność że jak ją wymienisz to nie padnie coś innego albo to samo znów? NIE WYMIENIAJ takie jest moje zdanie |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
lesmen
Mitsumaniak

Auto: Carisma1,9TD & PajeroI&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 117 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 22-04-2010, 22:44
|
|
|
A przy jakim przebiegu Wy wymienialiście? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-04-2010, 22:52
|
|
|
lesmen, nie ma okreslenia na tego typu rzeczy, jene przejedzie 100 000 i mu wydmucha uszczelke a drugi zrobi pol miliona km bez problemow, wszystko zalezy od tego jak eksploatujesz auto, ponadto wymiana uszczelki pod głowica, to nie tylko wymiana samej uszczelki, ale takze kompleksowa regeneracja glowicy, nowe uszczelki kolektorów, pokrywy zaworów, nowy rozrząd (takie zalozenie techniczne) nowe śruby do głowicy, wydatków jest sporo, no i musisz jeszcze znależć odpowiedniego człowieka co to Ci zrobic, co będzie wogole wiedział jak to zrobic |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-04-2010, 07:31
|
|
|
koledzy dobrze prawią, zostaw tę uszczelkę w spokoju, pamiętaj lepsze jest wrogiem dobrego, każda ingerencja w ,,organizm" niesie za sobą ryzyko. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 23-04-2010, 08:44
|
|
|
Nie ma sensu jej wymieniać jak jest dobra, jeśli bylyby jakieś oznaki jej przepuszczania to wtedy jak najbardziej ale jeśli wszystko jest ok to nie zaczepiaj. Tak jak pisali koledzy taka wymiana wiąże się z innymi czynnościami co w sumie urasta do sporych kosztów. Jeśli cały silnik jest sprawny technicznie to lej paliwo, wymieniaj płyny i części eksploatacyjne i nie myśl o tym. |
|
|
|
 |
Premieros
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 106 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 25-04-2010, 20:20
|
|
|
według mnie nie wymieniać osobiście zmuszony byłem wymienić przy 166k, niestety robił to mechanik partacz i silnik kompletnie inaczej pracuje niż pracował... |
|
|
|
 |
|
|