Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] wymieniać uszczelkę pod głowicą?
Autor Wiadomość
lesmen 
Mitsumaniak


Auto: Carisma1,9TD & PajeroI&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 117
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 22-04-2010, 13:33   [Cari 1.9TD] wymieniać uszczelkę pod głowicą?

Witam
Chciałbym się Was poradzić czy przy przebiegu ok 240tys km warto wymienić już uszczelkę pod głowicą? Pewnie większość wymienia gdy po prostu jest taka potrzeba. U mnie w sumie ubywa oleju gdzieś ok 0,5l oleju na 15tys km a więc znośnie lecz tyle co wyczytałem na forum to chyba w okolicy 250tys przebiegu lubi to siadać. Planuję w wakacje podróż do Bułgarii swoją Cari i nie chciałbym mieć takich nieprzyjemności. Doradźcie mi proszę czy się za to zabierać bez aktualnie jakiś objawów jej zużycia?
_________________

 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 22-04-2010, 14:52   

lesmen według mnie nie ma takiej potrzeby, aby wymieniać uszczelkę pod głowicą. Każdy raczej robi to, gdy istnieje jakaś przyczyna...
lesmen napisał/a:
U mnie w sumie ubywa oleju gdzieś ok 0,5l oleju na 15tys km
Ubytek oleju jak najbardziej akceptowalny.
lesmen napisał/a:
wyczytałem na forum to chyba w okolicy 250tys przebiegu lubi to siadać
Wymieniaj jak będzie potrzba.
Moja rada: skoro wszystko ok, to po co Ci dodatkowe koszty? Zainwestuj w co innego. Tymczasem śmigaj autem bezawaryjnie.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
pamar 
Mitsumaniak
Kainamustim


Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 4173
Skąd: Andrespol/Radków
Wysłany: 22-04-2010, 15:01   

Jestem zdania, że lepiej zapobiegać niż leczyć, uważam, że przy takim przebiegu F8QT, warto pomyśleć o wymianie, bo to jest najczęstsza przypadłość tego silnika.
Wymieniaj.
_________________
ad futuram rei memoriam:
Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie ;-)
http://www.mitsumaniaki.com/
http://www.mmdzieciom.pl/
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-04-2010, 15:58   

A ja bym nie ruszal dopóki jest dobrze, silnik po wymianie moze gorzej pracować, nie kazdy mechanik zna procedury demontazowe i montażowe tego silnika, to nie takie proste hop siup, wymieniaj i basta.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pietia555 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 2
Skąd: Świdnik
  Wysłany: 22-04-2010, 20:53   

obserwować zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego,jak nic się nie będzie działo to nie ruszać,mnie to kosztowało 1000zł,ale byłem zmuszony to zrobić :biggrin:
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 22-04-2010, 22:09   

robertdg napisał/a:
A ja bym nie ruszal dopóki jest dobrze, silnik po wymianie moze gorzej pracować, nie kazdy mechanik zna procedury demontazowe i montażowe tego silnika, to nie takie proste hop siup, wymieniaj i basta.

podpisuję się pod tym
po co wymieniać dobre na nowe.? Jak coś się będzie działo to wtedy inwestuj. A skąd masz pewność że jak ją wymienisz to nie padnie coś innego albo to samo znów? NIE WYMIENIAJ takie jest moje zdanie
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
lesmen 
Mitsumaniak


Auto: Carisma1,9TD & PajeroI&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 117
Skąd: Kaszuby
Wysłany: 22-04-2010, 22:44   

A przy jakim przebiegu Wy wymienialiście?
_________________

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-04-2010, 22:52   

lesmen, nie ma okreslenia na tego typu rzeczy, jene przejedzie 100 000 i mu wydmucha uszczelke a drugi zrobi pol miliona km bez problemow, wszystko zalezy od tego jak eksploatujesz auto, ponadto wymiana uszczelki pod głowica, to nie tylko wymiana samej uszczelki, ale takze kompleksowa regeneracja glowicy, nowe uszczelki kolektorów, pokrywy zaworów, nowy rozrząd (takie zalozenie techniczne) nowe śruby do głowicy, wydatków jest sporo, no i musisz jeszcze znależć odpowiedniego człowieka co to Ci zrobic, co będzie wogole wiedział jak to zrobic
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 23-04-2010, 07:31   

koledzy dobrze prawią, zostaw tę uszczelkę w spokoju, pamiętaj lepsze jest wrogiem dobrego, każda ingerencja w ,,organizm" niesie za sobą ryzyko. Pozdrawiam
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-04-2010, 08:44   

Nie ma sensu jej wymieniać jak jest dobra, jeśli bylyby jakieś oznaki jej przepuszczania to wtedy jak najbardziej ale jeśli wszystko jest ok to nie zaczepiaj. Tak jak pisali koledzy taka wymiana wiąże się z innymi czynnościami co w sumie urasta do sporych kosztów. Jeśli cały silnik jest sprawny technicznie to lej paliwo, wymieniaj płyny i części eksploatacyjne i nie myśl o tym.
 
 
Premieros 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 106
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 25-04-2010, 20:20   

według mnie nie wymieniać :) osobiście zmuszony byłem wymienić przy 166k, niestety robił to mechanik partacz i silnik kompletnie inaczej pracuje niż pracował...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.