[Cari 1.9DID] Zestaw naprawczy hamulca |
Autor |
Wiadomość |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-06-2010, 17:10
|
|
|
Znajomy w DID 115KM mial 38mm, zmierz dla wlasnej pewnosci, bo tu moga byc niuanse. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
observer
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma II 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 58 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 03-06-2010, 12:55
|
|
|
Rozmiar tłoczka możesz odczytać po zdjęciu koła, bez rozbierania zacisku. Przynajmniej w Lucasach.
 |
|
|
|
 |
bartekall28
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DID '04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 9 Skąd: Bochnia / Kraków
|
Wysłany: 07-06-2010, 15:25
|
|
|
Witam,
to ja się podłącze do tematu, otóż po wymianie tarczy i klocków z tyłu i po przejechaniu 20 km na trasie tarcza w tylnym prawym kole jest gorąca tak, że nie można jej dotknąć. Dodatkowo sprawdziłem, że po naciśnięciu hamulca nożnego tylne koło stawia znaczny opór i trzeba parę razy mocno nim zakręcić żeby minął. Diagnoza wydaje się prosta: nie odbijający tłoczek. Pojechałem więc do mechanika wyoglądał wszystko, gumki na zaciskach nie popękane, prowadnice przeczyszczone, wyjął tłoczek który o dziwo wygląda jakby go dopiero z fabryki przywieźli: ani śladu rdzy na nim, z zewnątrz wygląda ok, natomiast koło grzeje mi się tak samo jak przedtem.
Dlatego mam pytanie czy przyczyna może leżeć wewnątrz tłoczka? Mechanik nie chciał go rozbierać bo nie miał zestawu naprawczego. Poradźcie coś bo już miesiąc jeżdżę z hamującym tylnym kołem i podniesionym spalaniem |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-06-2010, 15:50
|
|
|
Problem moze lezec po stronie mechanizmu recznego (sprawdz czy dzwigienka pracuje w pelnym zakresie, tzn czy jak powraca to opiera sie o stopke), po stronie tarcz i klockow (stare tarcze nowe klocki - tarcza krzywo zebrana i klocek sie kantuje w jarzmie), albo po stronie zle pracujacego cylinderka (wyzuzyty uszczelniacz powoduje ze cylinderek/tłoczek nie wykonuje ruchu powrotnego), ciezko zweryfikowac na odleglosc |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
bartekall28
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DID '04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 9 Skąd: Bochnia / Kraków
|
Wysłany: 07-06-2010, 18:23
|
|
|
robertdg napisał/a: | Problem moze lezec po stronie mechanizmu recznego |
linki zostały sprawdzone, dźwignie cofają się prawidłowo, tzn był z nimi na początku problem, ale zostały przesmarowane
robertdg napisał/a: | po stronie tarcz i klockow (stare tarcze nowe klocki - tarcza krzywo zebrana i klocek sie kantuje w jarzmie) |
wymienione zostały i tarcze i klocki około miesiąca temu, więc tarcze póki co są gładkie
Wszystko wskazuje na ten tłoczek i chyba będę musiał się zaopatrzyć w zestaw naprawczy i pojechać do mechanika go rozebrać. W każdym razie dzięki za odzew i zainteresowanie. |
|
|
|
 |
Paffcio
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9DID AVANCE 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2009 Posty: 33 Skąd: Sulechów
|
Wysłany: 16-06-2010, 12:13
|
|
|
albo tłoczek dostał syfu do środka i jest zabrudzony, też do sprawdzenia i ewentualnego czyszczenia i smarowania |
_________________ Carisma 1,9 DID 2001
 |
|
|
|
 |
bartekall28
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DID '04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lut 2010 Posty: 9 Skąd: Bochnia / Kraków
|
Wysłany: 28-06-2010, 09:17
|
|
|
Witam ponownie. Okazało się, że tłoczek wewnątrz był zabrudzony i zestaw naprawczy pomógł, niestety to samo mam w przednim prawym kole więc niebawem muszę zabrać się i za przednie hamulce (klocki też już do wymiany).
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|