OVER DRIVE w automacie i przełącznik A/T mode oznaczenie?? |
Autor |
Wiadomość |
mirek1992
Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 37 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-04-2010, 10:54 OVER DRIVE w automacie i przełącznik A/T mode oznaczenie??
|
|
|
Witam
Mam takie pytanie... co oznaczają w automacie (silnik 3.5) przycisk na dźwigni od skrzyni Over Drive może on być w dwóch różnych pozycjach ON lub OFF i od czego jest przycisk A/T mode także znajduję się trochę przed skrzynią biegów..?? |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-04-2010, 11:14
|
|
|
Witam. http://www.pocuk.com/faq/atmodeswitch.htm
Aha O/D wyłączasz nadbieg, w czterobiegowej skrzyni nadbiegiem jest czwarty bieg. Nasz włączony Off to znaczy że skrzynia redukuje do trzeciego biegu a over drive masz wyłaczony czyli bieg czwarty. |
|
|
|
 |
mirek1992
Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 37 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-04-2010, 12:53
|
|
|
a w jakich warunkach ten czwarty bieg należy wyłączyć?? kiedy lepiej się jeździ tylko do trzeciego biegu?? chodzi o jakieś górki i wzniesienia?? jakie to ma znaczenie..no i to A/T jakby można było w jakimś prostszym języku, wiem już że są trzy pozycje POWER, AUTO i HOLD pierwszy raz mam doczynienia z automatem stad moje pytania... dzięki za odpowiedź |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 28-04-2010, 20:28
|
|
|
Wylaczanie nadbiedu moze sie przydac przy podjazdach badz wyprzedzaniu. Auto lepiej przyspiesza i przy okazji wiecej pali. Nie polecam wylaczac nadbiedu przy predkosciach ponad 110. Guziczka A/T nigdy nie uzywalem |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-04-2010, 20:43
|
|
|
Power +D normalna jazda od 1 do 4 jak masz OD na off wtedy od 1 do 3. Power + 2 jazda od 1 do 2, Power + L jazda tylko na 1. Wybierasz to gdy jeździsz w górach i przy stromych podjazdach. Auto wtedy komputer sam dobiera optymalne warunki pracy skrzyni do częstotliwości zmiany obciążeń na poszczególnych biegach. Jak zaczniesz jechać po pagórkach komputer sam będzie zmieniał poszczególne funkcje pozycji power. Hold + D rusza z 2 ( nie jestem pewny jak w pajero jest to rozwiązane, bo symbolem hold określa się kilka funkcji w różnych autach) Hold +2 tylko od 1 do 2, hold +L tylko na 1 biegu, nie przełączy na wyższe. Ja mam do ciebie pytanie. Kupiłeś samochód z automatem i zadajesz to pytanie to co nikt ci nie sprawdzał działania skrzyni? W taki sposób można zapewnić sobie wydatek kilku tysięcy na dzień dobry. Jeżeli kup[owałeś auto z fachowcem to powinien ci sprawdzić skrzynię przede wszystkim i przełożenia odpowiadające opisywanym w tym temacie funkcjom. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
mirek1992
Forumowicz
Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 37 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-04-2010, 23:14
|
|
|
Dzięki za informacje... już mnie trochę oświeciło nigdy nie jeździłem automatem stąd moje pytania...a co do sprawdzenia to rzeczywiście nie sprawdzane trzeba liczyć że będzie dobrze...:D Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-04-2010, 08:19
|
|
|
Dodam jeszcze, ze te oznaczenia w automatach nie wszędzie są takie same. Np w niektórych Power oznacza jazdę sportową czyli komputer przytrzymuję skrzynię na każdym biegu dłużej, w niektórych jest S a w niektórych jeszcze inaczej jest to oznaczone. Osobiście nawet nie jeździłem takim sprzętem, robię trochę przy automatach, czyli się uczę cały czas, ale już zdążyłem zauważyć jak producenci samochodów z ASB oznaczają poszczególne funkcje skrzyni. W pajero II na 99% jest tak jak opisałem. |
|
|
|
 |
|