Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie graty do przekładki VR4
Autor Wiadomość
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-05-2010, 07:24   Jakie graty do przekładki VR4

Witam koledzy i koleżanki. Jak w temacie napisałem potrzebuję waszej wiedzy na temat części jakie będą mi potrzebne do przekładki Legnum. Zamiar jest taki aby w przyszłości ściągną z zagranicy dobrego VR 4. Obecnie jak niektórzy wiedzą mam możliwość pozostawienia co niektórych elementów z mojego starego galanta, który idzie na części. Pytanie rzeczowe co mam z niego zachomikować na przyszłość co mi będzie potrzebne do przekładki. Na pewno ściana grodziowa, tylko w którym miejscu ją wyciąć.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-05-2010, 11:16   

Sciane grodziowa rozwierca sie w miejscu fabrycznych zgrzewow, trzebe to robić delikatnie, aby sobie bigosu nie narobic, czasochłonna praca wymagajaca dobrej wiertarki i ostrych wiertel, w celu zacentrowania starego zgrzewa mozna uzyc punktaka.

Poza tym no to wiadomo ze graty z wnetrza auta, wycieraczki, reflektory, osprzet klimy, wspomagania, chodzi o rurki, magiel, sanki.

http://forum.mitsumaniaki...ight=przekladka

cos o ukladzie kierowniczym http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#383839

W dziale "Nasze miski" polecam przestudiowac tematy roch_27 i kochajj
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pawliku 
Forumowicz
Mitasubishi :D


Auto: za dużo :P
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 3165
Skąd: Zabrze
Wysłany: 03-05-2010, 16:00   

robertdg, a czy nie jest łatwiejszym sposobem wycinać dziury? no chyba że mario mario, chce te wycieraczki po normalnemu :)

robertdg napisał/a:
sanki.
to chyba nie potrzebne :roll:
_________________
Mitsubishi Colt C58A GTi 1990r ---- Był :(
Mitsubishi Lancer C66A 1992r ---- Jest i będzie :)
Mitsubishi Lancer C62A 1991r ---- Dawca :)
Mitsubishi Colt CJ1A 1998r ---- Nowy nabytek z Klimą :)
Mitsubishi Mirage 1,5 1992r ---- Kolejny nowy nabytek :P
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 03-05-2010, 17:28   

pawliku napisał/a:
robertdg, a czy nie jest łatwiejszym sposobem wycinać dziury?

to najwieksza rzezba jaka moze byc zrobiona, ze pepi tak ma, i robil mu to pyton, to nie znaczy, ze to jest najlepsze rozwiazanie
 
 
pawliku 
Forumowicz
Mitasubishi :D


Auto: za dużo :P
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 3165
Skąd: Zabrze
Wysłany: 03-05-2010, 17:32   

Rafal_Szczecin napisał/a:
to najwieksza rzezba jaka moze byc zrobiona, ze pepi tak ma, i robil mu to pyton, to nie znaczy, ze to jest najlepsze rozwiazanie
przepraszam a czy napisałem że to jest najlepszy sposób? Nie, to po co te aluzje ? po drugie mi sie wydaje być to lepszą metodą nie dlatego bo ma to pepi i robił mu to pynton tylko dlatego że nie musze rozcinać połowy samochodu a potem płakać bo krzywo jezdzi.
_________________
Mitsubishi Colt C58A GTi 1990r ---- Był :(
Mitsubishi Lancer C66A 1992r ---- Jest i będzie :)
Mitsubishi Lancer C62A 1991r ---- Dawca :)
Mitsubishi Colt CJ1A 1998r ---- Nowy nabytek z Klimą :)
Mitsubishi Mirage 1,5 1992r ---- Kolejny nowy nabytek :P
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 03-05-2010, 17:35   

pawliku napisał/a:
o drugie mi sie wydaje być to lepszą metodą nie dlatego bo ma to pepi i robił mu to pynton tylko dlatego że nie musze rozcinać połowy samochodu a potem płakać bo krzywo jezdzi.

wlasnie,wydaje sie tobie.


ps. misie ( mi sie ) graja w bajkach i zyja w lesie ;)
 
 
pawliku 
Forumowicz
Mitasubishi :D


Auto: za dużo :P
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 3165
Skąd: Zabrze
Wysłany: 03-05-2010, 17:50   

Rafal_Szczecin napisał/a:
wlasnie,wydaje sie tobie.
wydaje nie wydaje ale i tak bede przy swoim :) a jeżeli tobie sie nie wydaje to podaj jakieś minusy takiej przekładki :)

Rafal_Szczecin napisał/a:
misie ( mi sie ) graja w bajkach i zyja w lesie
dzięki że napisałeś bo niewiedziałem ;)


ale ok moje zdanie wyraziłem i koniec nie chce być mo=ądrzejszy od innych którzy sie na tym bardziej znają ...
_________________
Mitsubishi Colt C58A GTi 1990r ---- Był :(
Mitsubishi Lancer C66A 1992r ---- Jest i będzie :)
Mitsubishi Lancer C62A 1991r ---- Dawca :)
Mitsubishi Colt CJ1A 1998r ---- Nowy nabytek z Klimą :)
Mitsubishi Mirage 1,5 1992r ---- Kolejny nowy nabytek :P
 
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-05-2010, 20:45   

Panowie dzisiaj (mimo że święto) to zająłem się moim galikiem, rozebrałem na czynniki pierwsze, środka już nie ma, została zawiecha wydech i takie tam, ja sobie poczytam, ale są sprawy wymagające pewnej wiedzy, ściana grodziowa to rozumiem, lepiej wyciąć i dobrze wspawać, czyli lepiej niż fabrycznie ale co z belką na której jest łapa kierownicy to też się wycina i wspawuje? Poza tym układ kabli, wyjąłem dzisiaj całą instalację i nie wiem czy je nie zostawić sobie na przekładkę, są to ładne kabelki z kostkami, mam nadzieję ze w VR4 idą takie same układy przewodów. Tak na boku to nie wyobrażacie sobie jaka to nauka rozebrać całego galanta. Potrzebuję konkretów co do części które mogę wykorzystać w przekładce do VR4.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-05-2010, 21:23   

mario mario napisał/a:
Potrzebuję konkretów co do części które mogę wykorzystać w przekładce do VR4.
Bylo o tym pisane dziesiatki razy, prosze poszukaj, wyzej napisalem gdzie mozesz poczytac.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-05-2010, 22:06   

mario - jeśli nie chcesz czasu to pytaj Czarka - autor. No chyba, że lubisz czekać na odpowiedzi kilka dni i zadawać 10 razy te same pytania, na które padną znów 3 różne odpowiedzi.
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-05-2010, 04:56   

Wsztscy macie rację, ale są ludzie na tym forum, którzy cały czas użytkują VR4 i w trakcie tego użytkowania wychodzą może jakieś niedociągnięcia, które zostały popełnione przez to, że przerabiano np. instalację z VR4 a może lepiej byłoby zastosować gotową z europejczyka np. taką jaką ja mam, może są jeszcze inne elementy i sprawy, których zasadność zastosowania bądź nie wyszła w praniu.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-05-2010, 07:51   

mario mario, do przkładki potrzebujesz:
- ścianę grodziową - w mojej ocenie najpewniejszy sposób na przekładkę, zapewniający najpewniejsze mocowanie wszystkich elementów, sprawne wycieraczki (nie po prawej stronie ;) ). Sposób wycięcia zależy od osoby wspawującej ją później - rozłączenie w całości na fabrycznycj zgrzewach ma 2 wady - trzeba odłączyć podłużnice przednie, oraz odłączyć nr nadwozia, przez co auto staje się nielegalne, więc uwagi robertdg, są co najmniej nietrafione ;) . Jak ciąć - warto mieć oba auta obok siebie i wtedy zadecydować. Jak zostawiasz sobie ścianę - wytnij po podłodze tuż za słupkami, odetnij kielichy z przodu i słupki - da to pojęcie jak skonstruowany jest przód i pozwoli na ocenę sytuacji. Pamiętej jednak, że nie można zespawać ścian na zakładkę, bo składa się ona z 2 warstw - trzeba zesapwać każdą z nich z osobna
- przekładnię kierowniczą z Galanta EA5 po 2 lifcie czyli 09.00 do końca produkcji
- deska rozdzielcza kompletna z duktami powietrza, panelami ozdobnymi i listwami progowymi
- stelaż deski rozdzielczej z mocowaniami radia i mocowaniami deski do tunelu
- mocowania wiązki elektrycznej nad schowkiem
- obudowa tunelu
- dźwignia ręcznego
- wybierak biegów (jeżeli tiptronik)
- nagrzewnica
- klimatyzator
- wentylator
- pedały (wszystkie ;) )
- boczki drzwi (kompletne z uchwytami i maskownicą panelu szyb)
- podnośniki szyb przednich
- przełączniki pod kierownicę
- silnik i ramiona wycieraczek (o dziwo reszta pasuje ;) )
- pompa hamulcowa
- przewody hamulcowe (wszystkie, włącznie z idącymi do tylnych kół)
- mocowanie pompy abs
- przewody wspomagania
- przewody klimatyzacji
- fotele (do pominięcia przy skórzanym pakiecie i Recaro)
- zamek maski
- reflektory
- linka(i) do otwierania wlewu paliwa (bagażnika z sedanie)
- mocowania lusterek zewnętrznych
- osłona podszybia z uszczelką maski
- warto zostawić wiązki - nie przydadzą się w całości, bo okabliwanie VR jest mocno inne niż EA, ale złączki się przydadzą do zrobienia "przedłużaczy" - potrzebne w zależności od wybranej metody 3-6 szt.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-05-2010, 09:10   

Bartek napisał/a:
trzeba odłączyć podłużnice przednie, oraz odłączyć nr nadwozia, przez co auto staje się nielegalne, więc uwagi robertdg, są co najmniej nietrafione ;)
rozumiem o czym piszesz, ale moja koncepcja nie obejmowala rozszczepiania tunelu srodkowego na ktorym sa numery VIN. W nastepnych zdaniach nawet to ująłeś. Wybacz nie rozpisywalem sie, bo trudno mi pisac wszystko jedna reka, dlatego odsylalem do innych tematow. Jezeli wprowadzilem w blad to przepraszam.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-05-2010, 19:52   

No tak jakieś 50% gratów mam a nawet więcej, kosztowo może 40%. Czytałem o maglu i wyczytałem, ze od GTZ 3.0 pasuje. Tak w ogóle poczytałem o tym GTZ i pomyślałem, że jest tam silnik 3.0 200 KM. Wygląd, fakt nie za bardzo, podejrzewam, ze z zewnątrz dałoby się go wyprowadzić na normalnego gala, ale środek faktycznie byłoby ciężko. Koledzy, za wiele tematów o GTZ to na naszym forum nie ma, te modele nie cieszą się uznaniem, mimo wszystko co myślicie o przeróbce takiego gala na normalnego i z zewnątrz i w środku ?
 
 
Ana 1 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi DIAMANTE
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 14 Lut 2010
Posty: 6
Skąd: Lublin
Wysłany: 25-05-2010, 19:57   

No w końcu znalazłam. To, że kupił samochód z silnikiem prawie dwustu konnym, to teraz chce jeszcze przerabiać go na większy tzn mocniejszy. Ja mam tylko prośbę o to abyście mu to odradzili. Z tego co przeczytałam to i koszt duży i coś tam ciąć trzeba.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.