Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Amortyzatory i co jeszcze ?
Autor Wiadomość
trolin
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2006, 10:26   Amortyzatory i co jeszcze ?

Witam
Przymierzam sie do wymiany amortyzatorów przód/tył ... mam jeszcze do Was pytanie (pewnie część z Was sie zdziwi ale sie nie znam to pytam) Co jeszcze obligatoryjnie wypada wymienic - jakieś gumy ? Obecnie słabo tłumi nierówności, stuka ... a jakieś 10 tys/km temu było idealnie ...
 
 
piotruś 
Forumowicz
,DZIECI KWIATY.''

Auto: ford S-Max.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 243
Skąd: ZGIERZ
Wysłany: 25-09-2006, 11:59   

Należało by wjechać na kanał i poruszać kierownicą ( a jeszcze lepiej na szarpakach ) zapewne są wybite gumy wachaczy i drążka stabilizatora możesz też jednocześnie sprawdzić końcówki drążków kierowniczych i końcówki wachaczy to najczęściej się tłucze polecał bym sprawdzić to tam gdzie robisz przeglądy techniczne co roku wtedy nic nie powinieneś zapłacić za takie sprawdzenie a jednocześnie masz dostęp do profesjonalnego sprzętu . :wink:
 
 
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-09-2006, 09:37   

Na 100% trzeba wymienić łożyska mcphersona z przodu i górne mocowania amortyzatora z tyłu. Być może także będzie konieczność wymiany górnych mocowań z przodu (ale to będzie widać bo rozebraniu kolumny).
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 27-09-2006, 09:49   

szczeslaw napisał/a:
Na 100% trzeba wymienić łożyska mcphersona z przodu i górne mocowania amortyzatora z tyłu.


no i nie koniecznie - tyle ze nie da sie za bardzo ocenic ich stanu nie sciagajac mcphersona,

trolin smignij gdzies na stacje diagnostyczna - wyszarpia auto powiedza co jeszcze sie nadaje do wymianu - w zawieszenie z przodu moga byc zamienniki - tyl tylko oryginal bo szkoda pieniedzy na kolejna wymiane za pol roku tuleji
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-09-2006, 10:12   

Matejko, co niekoniecznie? Łożyska czy tył? Łożyska mcphersona w Cari są plastikowe i po prostu wycierają się. Ja też myślałem, że sobie odpuszczę, ale mechanik pokazał mi jak wyglądały moje po 90tys km - wymieniłem odrazu...
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 27-09-2006, 10:23   

szczeslaw napisał/a:
Matejko, co niekoniecznie? Łożyska czy tył?


z przodu i z tylu masz gorne mocowania tyle ze w przednich jest lozysko i tak stanowiace calosc z calym mocowaniem, ja u siebie wymienilem w jednym po ok. 135tys. km(80tys w polska) a w sedanie po 175(50 tys w polska) sa dobre
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-09-2006, 10:45   

Matejko napisał/a:
z przodu i z tylu masz gorne mocowania tyle ze w przednich jest lozysko i tak stanowiace calosc z calym mocowaniem

Oczywiście, że i z przodu i z tyłu są górne mocowania :)
Co masz na myśli mówiąc, że łożysko stanowi całość z mocowaniem? Owszem jest jego elementem składowym, ale wymienia się je niezależnie od mocowania (można samo łożysko, można całe mocowanie).
Widziałem jak wyglądały moje łożyska po 90tys km. w Polsce, i zdecydowałem się wymienić je odrazu. Reszta mocowania była ok.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-09-2006, 10:56   

Matejko ma rację - z przodu są tzw. górne mocowania z łożyskiem umożliwiających skręt auta (+amor +sprężyna - i dlatego nazywamy je kolumną McPhersona - od nazwiska konstruktora); z tyłu nic się nie skręca i jest tylko sprężyna+amor, na górze którego (w siedzisku) są szpilki umożliwiające przykręcenie całości do nadwozia.
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-09-2006, 11:49   

Krzyzak, ja wiem jak wygląda, z czego mniej więcej się składa i jak działa górne mocowanie mcphersona :)
Chodzi o to, czy wymieniać przy okazji wymiany amorków całe górne mocowanie, samo łożysko czy wogóle nie ruszać.
Poza tym z tyłu też jest górne mocowanie, ale prostsze - składające się tylko z gumowych poduszek tłumiących drgania.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 27-09-2006, 12:07   

szczeslaw napisał/a:
Owszem jest jego elementem składowym, ale wymienia się je niezależnie od mocowania (można samo łożysko, można całe mocowanie).


jak? :shock:

bo slyszalem juz o jakims staczaniu pierscienia w mocowaniu, wymianie samego lozyska i dorabianiu nowego pierscienia, nie wiem czy nie szkoda zachodu dla mocowania w cenie 140zl szt. MGP
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-09-2006, 12:15   

Mi Japaneze mowil, ze da sie sciac rant, zmienic lozysko i potem zrobic ten rant od nowa, ale wolalem zmienic cale gorne mocowanie. Cena 130 zl (u niego) - niestety za JC, ale dosyc solidnie zrobione, MGP za 350 zl.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 27-09-2006, 12:26   

Krzyzak napisał/a:
Mi Japaneze mowil, ze da sie sciac rant,


no mnie to jak dzwonie ze swoimi pomyslami to zawsze mowi jedno "szkoda pradu"
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-09-2006, 12:37   

Matejko napisał/a:
jak?

Szczerze - nie wiem. Akurat w Carismie tego nie rozbierałem. Amorki i łożyska wymieniał mi mój mechanik. Łożyska MGP kupiłem u Japaneze po jakieś 30zł chyba za sztukę.

Edit: Przestawione literki w MGP :)
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

Ostatnio zmieniony przez szczeslaw 27-09-2006, 13:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 27-09-2006, 13:03   

czekaj czekaj ty masz nowy model chyba w rzeczy samej :?:
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-09-2006, 13:07   

Tak, mam nowy model. Ale myślałem, że w starym jest tak samo, a to z prostej przyczyny - ja nie kupiłem łożysk i mechanik wsadził mi swoje (miał zapas odłożony dla siebie) a on ma stary model ale 1.8.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.