Korozja Rdza Ruda Podłoga Nadkola Progi |
Autor |
Wiadomość |
jawa
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-05-2010, 23:17 Korozja Rdza Ruda Podłoga Nadkola Progi
|
|
|
Witam Wszystkich MManiaków.
Żeby nie zaśmiecać forum dużo szukałem, ale nie znalazłem za dużo na mój problem, więc pisze.
Od jakiegoś czasu bardzo się napaliłem na kupno jakiejś Pojarki. I znalazłem Pajero II 2,8 TD Longa z 96 roku za rozsądne pieniądze, mózg przestał działać żona kiwnęła głową - i kupiłem.
Już czytałem na forum o odpowiednich gumach liftach - z wyciągarki zrezygnowałem bo odmóżdża itd. No wiecie " już był w ogródku już witał się z gąską..."
A tu mechanik przy zwyczajowej wymianie wszystkich płynów złapał się za głowę i powiedział że rdza prawie cały spód wciągła. Tzn nadkola progi wypełnione pianką zżarta podłoga skorodowane mocowania do ramy generalnie do wymiany cały spód.
Po konsultacjach z blacharzem podał taką kwotę za łatanie że usiadłem. W związku z czym wykombinowałem że może by kupić jakiś odcięty spód z pojarki np. Angola i wspawać cały spód zamiast łatać.
Bardzo proszę o pomoc i opinie starych wyjadaczy i tych młodszych też w kilku kwestiach
1. Czy podniesienie całej budy odłączenie wszystkich przewodów i przygotowanie do wspawania nowej jest skomplikowanym wyczynem dla przeciętnego blacharza.
2. Czy są jakieś różnice w budowie podłogi w poszczególnych modelach silnika lub rocznikach chodzi o późniejsze mocowania wszystkiego co pod spodem i od strony wewnętrznej
3. Czy są jakieś istotne różnice w podłodze anglika w porównaniu z kontynentalnym
4. I oczywiście czy znacie jakiegoś niedrogiego z okolic Krakowa.
Dzięki serdeczne za wszystkie podpowiedzi
Aha spryskiwacze przy lampach działają |
Ostatnio zmieniony przez jawa 12-05-2010, 23:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 12-05-2010, 23:30 Re: Korozja Rdza Ruda Podłoga Nadkola Progi
|
|
|
jawa napisał/a: |
1. Czy podniesienie całej budy odłączenie wszystkich przewodów i przygotowanie do wspawania nowej jest skomplikowanym wyczynem dla przeciętnego blacharza.
2. Czy są jakieś różnice w budowie podłogi w poszczególnych modelach silnika lub rocznikach chodzi o późniejsze mocowania wszystkiego co pod spodem i od strony wewnętrznej
3. Czy są jakieś istotne różnice w podłodze anglika w porównaniu z kontynentalnym
4. I oczywiście czy znacie jakiegoś niedrogiego z okolic Krakowa.
Dzięki serdeczne za wszystkie podpowiedzi |
ad 1 nie jest skomplikowane buda jest przykręcona na 12 śrub.
ad 2 jeśli weźmiesz podłogę za longa od 91 do 99 roku będzie taka sama
ad 3 nie ma różnic w podłodze
ad 4 może ktoś z Krakowa się wypowie. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
jawa
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-05-2010, 23:41
|
|
|
Dzięki za tak błyskawiczną odpowiedź i jeszcze od takiego speca jak ty.
Czytałem wiele twoich postów więc jestem pewien że wiesz co piszesz.
Blacharz u którego byłem ma obawy czy się za to brać bo twierdzi że dużo do demontażu elektryki układu kierowniczego tapicerki i boi się że po wspawaniu coś nie bedzie pasowało. Jak nie znajdę innego spróbuje go przekonać żeby się za to zabrał.
Jeszcze raz dzięki. Zabieram się za szukanie podłogi |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 12-05-2010, 23:51
|
|
|
może lepiej poszukać budy całej? U mnie taka stoi |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 13-05-2010, 08:21
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | może lepiej poszukać budy całej? U mnie taka stoi |
No właśnie...Przecież VIN jest na ramie, więc z tym nie ma problemu...wszystkie graty(kolumna kier,konsola itd) potrzebne do przekładki masz.nie wiem tylko jak z grodzią między kabiną,a komorą silnika jest-czy trzeba przespawywać czy nie.Ale tak czy inaczej lepiej tak niż spawać całą podłogę-co i tak się wiąże z rozebraniem całego somochodu....Moim zdaniem pomysł, który podsunął Ci zbyszekm2, jest zdecydowanie lepszy.Kurcze ktoś już kiedyś na forum to robił, tylko nie pamiętam kto |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
Heilsberg
Forumowicz USNI Life Member

Auto: jak w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 925 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 13-05-2010, 08:59
|
|
|
W takim wypadku, gdy dna nie ma wcale to ja bym też budę zmienił całą. Łatwiej i taniej na pewno niż rozbrajanie , spawanie, lakierowanie i zbrojenie spowrotem. A tak nawiasem, to kupiłeś wóz i nie byłeś pod spodem? No to niezły desperat byłeś. |
_________________ Pajero II 2,5 TD SWB '96
L200 HP '10
L200 Dakar '05 Silver Beast |
|
|
|
 |
jawa
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-05-2010, 10:09
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi.
Muszę się zorientować ile taka buda w rozsądnym stanie kosztuje najlepiej żeby była w bordo bo reszta drzwi macha tylnia klapa chyba jest ok.
Wstyd się przyznać , ale tak ,pod spodem nie byłem. Długo pracowałem nad żoną żeby chciała tym jeździć, a ja w weekendy z dziećmi pod namiot, więc jak kiwnęła głową, że ten może być to kułem żelazo póki nie skonfiskują- efekt opłakany.
A myślałem że jestem rozsądny człowiek
Teraz kombinuje jak wyjść z problemu wciskać strupa komuś nie chce bo to nie w moim stylu.
Wiem że to może nie miejsce ale za ile zbyszekm2 ta buda byłaby do wzięcia.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 13-05-2010, 13:15
|
|
|
jawa napisał/a: | Wstyd się przyznać , ale tak ,pod spodem nie byłem. Długo pracowałem nad żoną żeby chciała tym jeździć, a ja w weekendy z dziećmi pod namiot, więc jak kiwnęła głową, że ten może być to kułem żelazo póki nie skonfiskują- efekt opłakany.
A myślałem że jestem rozsądny człowiek | Skąd ja to znam...ups chyba z autopsji jednak ja całe szczęście kupowałem szybko, ale z rozwagą-po prostu w 2 dni obiechałem pół polski, ale efekt w porzo.
jawa napisał/a: | najlepiej żeby była w bordo | Morze nie koniecznie-bo morze być buda w sensie-kompletna z drzwiami maską itd. |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 13-05-2010, 18:11
|
|
|
[quote="gołąb"] jawa napisał/a: | ]Morze nie koniecznie-bo morze być buda w sensie-kompletna z drzwiami maską itd. |
Nie to żebym się przypitalał, ale na morzu może bardziej koroduje, słona bryza i takie tam ;P
A tak wracając do tematu, to jeśli stan korozji jest tak zaawansowany, to lepiej budę przełożyć, ja bym się taką łataninę nie bawił. |
_________________ Misiek Pajero V46W 2.8TD `99 ... do codziennego i turystycznego brykania ...
DajStachu Rocky F70 2.8TD `88 aka Brudny Harry ... w piach, wodę, błoto i chaszcze
 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 13-05-2010, 18:53
|
|
|
diWhizZ napisał/a: | Nie to żebym się przypitalał, ale na morzu może bardziej koroduje, słona bryza i takie tam ;P | Przepraszam, może to się już więcej nie powtórzy |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
doc [Usunięty]
|
Wysłany: 14-05-2010, 09:46
|
|
|
A rama jest zdrowa? |
|
|
|
 |
jawa
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2010 Posty: 5 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-05-2010, 13:56
|
|
|
doc napisał/a: | A rama jest zdrowa? |
Z tego mi powiedzieli to tak cała reszta napędy silnik pozostałe blach tez.
Przynajmniej nic jeszcze o tym nie wiem i tak niech zostanie. Bo zamiast liny do wyciągania kupię cieńszą do czego innego. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 14-05-2010, 19:56
|
|
|
jawa napisał/a: | Bo zamiast liny do wyciągania kupię cieńszą do czego innego. | najlepiej kupuj grubą linę bo w terenie bardziej Ci się przyda o cienkiej nie myśl ale coś mi nie gra rama cała to duży plus bardzo duży ale zwróć jednak uwagę na ramę w okolicach tylnego mostu->> nie wiedzieć czemu ale tam ruda zazwyczaj zaczyna.Piankę w miejsce rdzy "stosują" samochodowi "chirurdzy" sprawdź VIN a jeśli nie wiesz jakie są poszczególne oznaczenia to podaj na forum->> biegli w tej dziedzinie rozszyfrują cóż to za pticę zakupiłeś i nie piszę tego aby jawa napisał/a: | Przynajmniej nic jeszcze o tym nie wiem i tak niech zostanie | tylko abyś wiedział co z czym itd. Gdzie kupiłeś Miśka->> może jakieś zdjęcie ?? jawa napisał/a: | z wyciągarki zrezygnowałem bo odmóżdża itd. | bardzo w terenie pomaga jeśli z mózgiem się ją stosuje |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
|