Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] Kilka problemów z Miśkiem - POMOCY!
Autor Wiadomość
Rafall7 
Nowy Forumowicz


Auto: MSS 1.9DID 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 10-05-2010, 22:28   [MSS DID] Kilka problemów z Miśkiem - POMOCY!

Witam, chce przedstawić swoje problemy (być może w niektórych przypadkch nic poważnego, lecz wole aby moje wątpliwości zostały rozwiane w jedną lub drugą strone). Skorzystałem z waszego forum kilka razy i moje problemy zostały rozwiązane (za co dziekuje), mam nadzieje że w tym przypadku będzie podobnie. Do rzeczy:

1. W zimie przy temperaturze około +5, +8 wskazówka temperatury drgneła na 1/4 skali i za nic w świecie nie chciała się podnieść wyżej. Mechanik z ASO (znajomy mojego ojca) powiedział żeby się nie przejmowac i jeździć bo "ten typ tak ma". Teraz przy temperaturze +20 stopni, samochód nagrzewa się dość szybko, w mieście wskazówka dochodzi do polowy skali i stoi. Jak wyjade na trase spada do 1/3 skali mimo takiej temperatury zewnętrznej. Czy może być termostat do wymiany czy to rzeczywiście normalne?

2. Kiedy samochód jest zimny podczas jazdy przy dodawaniu gazu (wolno lecz płynnie) slychac taki jakby klekot, w zimie nie sposób było sie tego pozbyć ze względu na (chyba) niedogrzanie silnika (problem 1). Dzieje się to w granicach obrotów 1500-2300. Zaznacze że przedostatniej zimy tego nie bylo.

3. Ostatnio zauważyłem również na zimnym silniku po odpaleniu na biegu jałowym podobny klekot jak w problemie drugim. 5-10 sekund klekot (słabo słyszalny) i kolejne 10-15 silnik pracuje ładnie, kolejne 5-10 klekot itd. aż do zagrzania, wtedy problem znika.

4. Kolejny problem zimnego silnika. Podczas puszczania sprzęgła jak zaczyna "brać" słychać takie jakby "wycie", takie "Łiiiii" (dźwięk bardzo trudny do określenia). Dzieje się to kilka razy zazwyczaj zaraz po odpaleniu i później sie to nie powtarza.

5. Układ kierowniczy - podczas kręcenia kierownicą słychać trzaski. Jak kręce w prawo to słychać np. 2-3 stuknięcia, w lewo podobnie. Samochód był na sprawdzeniu zawieszenia i pod tym względem nic nie wyszlo i obawiam się że moze to być jakaś grubsza sprawa. Luzy na listwie kierowniczej?


Starałem się opisać swoje wszystkie problemy dość dokładnie, bardzo dziekuje za pomoc i pozdrawiam Rafall7
_________________
Rafall7
 
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 11-05-2010, 09:15   

1. Raczej termostat. Powinna stać na połowie skali niezależnie od tego gdzie jedziesz.
2. Skąd klekot ? Jeśli z silnika mogą być zawory do regulacji. Jeśli z okolic skrzyni to pewnie koło dwumasowe. Kiedy olej był wymieniany?
3. Możliwe że jednak koło dwumasowe. Zejdź pod samochód odpal i zlokalizuj źródło jeśli na połączeniu silnika ze skrzynią to dwumasa. Warto jeszcze sprawdzić napinacz paska wielorowkowego. U mnie to było to , u jednego kolegi z forum też.
4. Kolejna wskazówka w temacie napinacza paska/ samego paska. Ślizga się a w DIDzie właśnie tak to brzmi ( niski odgłos a nie wysoki pisk).
5. Może być też górne mocowanie amortyzatora. W tym typie wybija się łożysko w tym miejscu i stuka. Na dołkach jest to samo?
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
halbog 
Mitsumaniak
Homo Swidnicensis


Auto: Kia Carens 2,0 CRDi 2006r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 465
Skąd: Świdnica
Wysłany: 11-05-2010, 09:30   

Ad 1 Z dużą dozą prawdopodobieństwa termostat zaciął się na tzw "dużym obiegu", co sugerować mogą opisane przez Ciebie objawy.
Pozdrawiam
Bogdan
_________________
Z wiatrem we włosach:)
 
 
 
Rafall7 
Nowy Forumowicz


Auto: MSS 1.9DID 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 11-05-2010, 14:38   

Ad1. Spodziewałem się że to może być termostat - możecie polecić jakiś dobry nie "chińszczyzne"?

Ad2. Na 100% jest to klekot słyszalny z silnika. Nie wiem czy ma to coś wspólnego z kołem dwumasowym bo aż tak się nie znam, ale skrzynia pracuje bardo dobrze, cicho i miękko. Podczas gwałtownego ujmowania i dodawania gazu przy zalączonym biegu nie ma żadnych stuknięć ani niepokojących dźwięków. Jeżdze Miskiem od dwóch lat i oleju nie wymianiałem a trudno powiedzieć czy ktoś to wczesniej robil...

Ad3. Czy jest możliwość że na postoju również będzie słyszalny klekot na zimnym silniku jeśli zawory są niewyregulowane? Co do napinacza paska wielorowkowego... Może mi ktoś wyjaśnić co to takiego jest i gdzie to sie znajduje?

Ad4. Czyli jednak będzie trzeba sprawdzić pasek i napinacz dla pewności

Ad5. Górne mocowania amortyzatorów były wymienione jakieś 1,5 roku temu, przebiegów duzych nie robie więc to bym wykluczył, kojarze jaki to był odgłos i sądziłbym że to jest coś innego. Na dolkach jest spokojnie i nic sie nie tlucze, tylko przy kręceniu w prawo lub w lewo, przy zawracaniu itd. np. koła sa maksymalnie skręcona w prawo, zaczynam kręcić do oporu w lewo i podczas tej całej czynności słychać 2-3 stuknięcia, w odwrotna strone również

W przyszłym tygodniu zabiore się do roboty bo narazie krucho stoje z czasem...

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to chetnie poczytam a narazie dzięki wszystkim za pomoc
_________________
Rafall7
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-05-2010, 14:44   

Rafall7 napisał/a:
Jeżdze Miskiem od dwóch lat i oleju nie wymianiałem a trudno powiedzieć czy ktoś to wczesniej robil...
To lepiej zrób to jak najszybciej, olej wymienia sie co roku, lub co 15tys km
Rafall7 napisał/a:
Co do napinacza paska wielorowkowego... Może mi ktoś wyjaśnić co to takiego jest i gdzie to sie znajduje?
W linii od alternatora do koła pasowego, podajże kluczem 16 albo 17 sie go odpreza
Rafall7 napisał/a:
Górne mocowania amortyzatorów były wymienione jakieś 1,5 roku temu, przebiegów duzych nie robie więc to bym wykluczył
Ja bym nie wykluczał kupiłem kiedys oryginalne w serwisie i sie rozlecialy po tygodniu czasu (zrobione około 1000km), oczywiście zostały oddane i wymienione na nowe, jakis bubel produkcyjny sie trafił.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 11-05-2010, 15:28   

robertdg napisał/a:
Rafall7 napisał/a:
Jeżdze Miskiem od dwóch lat i oleju nie wymianiałem a trudno powiedzieć czy ktoś to wczesniej robil...
To lepiej zrób to jak najszybciej, olej wymienia sie co roku, lub co 15tys km


Faktycznie - jak najszybciej , najprawdopodobniej sprawa zniknie po wymianie oleju. No chyba że dawno już przebieg minął i coś już zdążyło się uszkodzić. Jak nie zniknie bym dopiero dalej kombinował.

Co do stuków przy skręcaniu podjedź może na szarpak , parę minut, parę złotych i chyba najszybciej się wyjaśni.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-05-2010, 15:42   

drtymf napisał/a:
No chyba że dawno już przebieg minął i coś już zdążyło się uszkodzić.
W tym wypadku
Rafall7 napisał/a:
Jeżdze Miskiem od dwóch lat i oleju nie wymianiałem
przebieg nie ma znaczenia gdyz interwal wymian wyraznie okresla, co rok wymiana oleju, albo co 15tys km, czytajac ze zrozumieniem - interwal wymiany zalezy od tego co nastepuje pierwsze.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Rafall7 
Nowy Forumowicz


Auto: MSS 1.9DID 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 11-05-2010, 17:09   

mam jeszcze pytanie odnośnie wymiany oleju w skrzyni, szukałem na forum i znalazłem sprzeczne informacje z tymi podanymi tutaj. Tam pisali że wymienia się go co 150 tyś. km... i jeżeli skrzynia działa ładnie to lepiej go nie ruszac bo po wymianie mogą zacząć się problemy... Prosze o wyjasnienie jak to faktycznie jest i jak to się rzeczywiście powinno robić w DIDach. Jaki najlepiej wlac olej? Elf Tranself TRX 75W-80W (XT3556) - będzie dobry? I czy to prawda ze wchodzi go tam 3,4 litra?
_________________
Rafall7
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 11-05-2010, 21:53   

Rafall7 napisał/a:
Jaki najlepiej wlac olej? Elf Tranself TRX 75W-80W (XT3556) - będzie dobry? I czy to prawda ze wchodzi go tam 3,4 litra?
Nie.
Wchodzi 2,1 litra. Olej zalecany przez Service Manual to Volvo Oil 97308.

Przeczytaj jeszcze ten temat.

Odnośnie wcześniejszych pytań:
Ad.1. Termostat
Ad.2. IMO w pewnym zakresie obrotów DID po prostu klekocze. Mój nawet jak był nowy klekotał dość wyraźnie w zakresie ok. 1500-1800 obr/min.
Ad.3 Dziwne, że taki odgłos pojawia się i zanika :roll: Trudno mi się ustosunkować :roll:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 11-05-2010, 22:40   

Rafall7 dołączę się do punktu 5: na 100% masz do wymiany łożysko górnego mocowania amortyzatora, możliwe, że także górne mocowanie. Wymienialiśmy to u brata w SS, z jednej strony były oba elementy do wymiany, z drugiej samo łożysko. Stukało strasznie przy skręcaniu, tak jakby wspomaganie stawiało jakiś opór. Samo łożysko jest plastikowe i niestety źle znosi polskie drogi.
Pozdrawiam.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Rafall7 
Nowy Forumowicz


Auto: MSS 1.9DID 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 11-05-2010, 23:05   

W takim razie z wymiana oleju dam sobie spokój skoro skrzynia dziala dobrze i precyzyjnie. Na pierwszy ogień pójdzie termostat i lokalizacja stuków przy skręcaniu. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, pytałem wyżej o klekot przy niewyregulowanych zaworach. Czy objawy opisane przeze mnie mogą sugerować właśnie na zawory?
_________________
Rafall7
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 12-05-2010, 07:44   

Rafall7 sprawdź w sumie luzy zaworowe, wtedy będziesz widział czy pomogło...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 12-05-2010, 09:58   

andrew84, co do luzów ja bym proponował wymienić najpierw olej a potem jak nie ustanie szukać przyczyny. Być może olej stracił już prawie wszystkie właściwości smarne i dlatego stuka. Często po zalaniu świeżego oleju takie objawy ustępują jak ręką odjął.robertdg, masz rację , nieprecyzyjnie się wyraziłem , chodziło mi właśnie o utratę właściwości oleju z czasem , to był "skrót myślowy" :>
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 12-05-2010, 14:17   

Zawory to bym sobie na razie odpuścił, bo o ile pamiętam to mają tendencję do nadmiernego zacieśniania, a nie nadmiernego luzu więc pukać raczej nie będą.
Rafall7 napisał/a:
2. Kiedy samochód jest zimny podczas jazdy przy dodawaniu gazu (wolno lecz płynnie) slychac taki jakby klekot, w zimie nie sposób było sie tego pozbyć ze względu na (chyba) niedogrzanie silnika (problem 1). Dzieje się to w granicach obrotów 1500-2300. Zaznacze że przedostatniej zimy tego nie bylo.

3. Ostatnio zauważyłem również na zimnym silniku po odpaleniu na biegu jałowym podobny klekot jak w problemie drugim. 5-10 sekund klekot (słabo słyszalny) i kolejne 10-15 silnik pracuje ładnie, kolejne 5-10 klekot itd. aż do zagrzania, wtedy problem znika. Moim zdaniem to turbina. Nie oznacza to jej awarii, a po prostu pewien nieszkodliwy stopień zużycia. Prawdopodobnie smarowanie turbiny jest nie wystarczające po rozruchu i pod obciążeniem ponieważ olej stracił właściwości smarne.
Rafall7 napisał/a:
Jeżdze Miskiem od dwóch lat i oleju nie wymianiałem a trudno powiedzieć czy ktoś to wczesniej robil...
Ile przejechałeś przez te dwa lata ???
Ad. 1 Termostat
Ad. 5 Górne mocowania amortyzatora lub jeśli dzieje się to podczas ruchu pojazdu to przeguby na półosiach. Wariant z listwą wspomagania jest na razie najmniej prawdopodobny.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Rafall7 
Nowy Forumowicz


Auto: MSS 1.9DID 2001r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 12-05-2010, 15:58   

Termostat juz jest zamówiony, jednak na wymiane oleju w skrzyni tez sie zdecyduje i zobaczymy co bedzie dalej. W przyszłym tygodniu lokalizacja luzów jak pisałem

cns80 napisał/a:
Ile przejechałeś przez te dwa lata ???

około 26-27 tys. km
_________________
Rafall7
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.