Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
2 nowe silniki Mitsubishi
Autor Wiadomość
Firebee 
admin mitsumaniak


Auto: A160, Space Gear,
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 4108
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 09-08-2005, 21:54   2 nowe silniki Mitsubishi

- 4-cylindrowy MIVEC do napędu nowego SUV Outlander w październiku br.
- 3-cylindrowy MIVEC do napędu samochodu mini (nowy koncept „minicar”) w styczniu 2006

Korporacja Mitsubishi Motors (MMC) opracowała dwa nowe silniki typu MIVEC z aluminiowym blokiem do dwóch nowych modeli, których premiera na rynku japońskim planowana jest jeszcze w tym roku fiskalnym. Nowy SUV Outlander, którego debiut planowany jest już w październiku br., ma być napędzany nowym, 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 2,4 litra typu MIVEC. Natomiast najnowszy samochód „mini” ma dołączyć do gamy modeli MMC w styczniu przyszłego roku i być wyposażony w nowy 3-cylindrowy silnik o pojemności 660cm3 z serii MIVEC.
Charakterystyka nowych silników MIVEC

Dwa nowe silniki MIVEC łączą w sobie technologie wymienione poniżej, a przu ich konstrukcji wzięto pod uwagę konieczność zwiększenia mocy, redukcji zużycia paliwa oraz wagi silników, ich wymiarów i wreszcie kosztów.

Rozwiązania technologiczne wykorzystane w obu nowych konstrukcjach typu MIVEC są znane z silnika typu A9 opracowanego wspólnie z DaimlerChrysler w roku 2004. Obecnie silnik typu A9 napędza modele Mitsubishi Colt i Colt Plus, spotykając się z wysokim uznaniem ekspertów zarówno w Japonii, jak i w Europie. Poza głównymi elementami wymienionymi poniżej, przedstawione dziś nowe silniki łączą w sobie także inne, zastrzeżone technologie.

· Elektronicznie sterowany system zmiennych faz rozrządu - Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control (MIVEC)
· Aluminiowy blok silnika
· Układ 4-zaworowy z bezpośrednim sterowaniem krzywkami
· Łańcuch rozrządu
· Wykorzystanie żywic syntetycznych (m.in. w układzie dolotowym oraz głowicy silnika)
· Układ silnika z tylnym kolektorem wylotowym

Oba silniki MIVEC wykorzystują technologie zmniejszające masę, takie jak aluminiowy blok. Zredukowano dzięki temu wagę o 10 proc., co ma wpływ na mniejsze zużycie paliwa, a także poprawę własności jezdnych. Dla zapewnia wysokiej jakości i niezawodności, silniki te powstają w ramach rygorystycznej procedury, podporządkowanej systemowi MMDS (Mitsubishi Motors Development System), a także przyjętemu przez firmę procesowi konstrukcji samochodów.

1. Cechy nowego 4-cylindrowego silnika MIVEC

W nowym 4-cylindrowym silniku MIVEC o pojemności 2,4 litra zastosowano układ kanałów dolotowych i wylotowych w głowicy cylindra , opracowany przez MMC zapewniający najlepszą w tej klasie moc maksymalną i moment obrotowy.

W silniku zastosowany został również opatentowany przez MMC system zmiennych faz rozrządu, dwuścienny nierdzewny kolektor wylotowy, a także wysokosprawny katalizator, zapewniający znakomite osiągnięcia w zakresie żywotności, jak i emisji spalin.

W rezultacie, nowy silnik MIVEC uzyskuje 5-procentowy wzrost efektywności w porównaniu z obecnym, 2,4 litrowym typem 4G69 serii MIVEC. Oczekuje się, iż model Outlander napędzany silnikiem nowej serii, będzie osiągał poziom 4 gwiazdek w skali oceny LEV w dziedzinie emisji spalin, co oznacza poziom niższy o 75% od japońskich wymogów niskiej emisji spalin (Low-emission Vehicle) wyznaczonych na rok 2005. Nowy silnik będzie się także odznaczał wysokimi notowaniami w dziedzinie oszczędności paliwa, które sklasyfikowane będą o 5% wyżej od japońskich standardów wyznaczonych na rok 2010.

Ponadto, ulepszona charakterystyka spalania będąca efektem działania systemu (MIVEC) sterującego pracą zaworów dolotowych, jak i wylotowych, użycie kompaktowego modułu wyrównoważającego ze zintegrowaną pompą olejową oraz cichego łańcucha rozrządu przyczynią się do redukcji hałasu na wszystkich poziomach obrotów silnika.

Szerokość silnika została zredukowana dzięki zastosowaniu układu z tylnym kolektorem wylotowym, dając tym samym dodatkową przestrzeń strefie kontrolowanego zgniotu, co przyczynia się do złagodzenia skutków kolizji czołowych.

Podstawowy model nowego 2,4 – litrowego silnika MIVEC został oparty na międzynarodowym projekcie World Engine, który powstał przy współpracy MMC, Grupy Chrysler a także Hyundai Motors. Chociaż wspólnie korzystano z zaawansowanych technologii, co przyczyniło się do obniżenia kosztów, każda firma była odpowiedzialna za rozwój produktu finalnego i dostosowanie silnika do swoich modeli i wymogów własnego rynku.

Produkcja nowego 2,4-litrowego silnika rozpocznie się we wrześniu w jednej z fabryk silników MMC w Shiga Prefecture w Japonii przy zastosowaniu najnowszych systemów montażu. Firma planuje wprowadzenie silnika do kolejnych nowych modeli po jego premierze w modelu Outlander.

2. Cechy nowego 3-cylindrowego silnika MIVEC

Nowy 3-cylindrowy silnik MIVEC o pojemności 660 cm3 wyróżnia się niespotykaną dotąd mocą i momentem obrotowym, oszczędnością paliwa i niskim poziomem emisji spalin. Turbodoładowana jednostka rozwija moc 47kW (64KM). Ponadto, dzięki systemowi zmiennych faz rozrządu MIVEC, oczekuje się, iż model ten osiągnie lepszą o 15 procent oszczędność paliwa w porównaniu z obecnym modelem eK Sports zasilanym turbodoładowanym silnikiem typu 3G83.

Szacuje się, iż silnik ten uzyska 3 gwiazdki w skali ocen LEV w zakresie emisji spalin, co oznacza poziom lepszy o 50 procent od japońskich wymogów niskiej emisji spalin (Low-emission Vehicle) wyznaczonych na rok 2005.

Międzyosiowe położenie i 45-stopniowe pochylenie nowego silnika w kierunku tyłu umożliwiły większą swobodę w projektowaniu frontowej części, a także pozwoliło na zwiększenie rozstawu osi. Cechy te przyczyniły się do doskonałych właściwości jezdnych i stabilności, wpłynęły też na atrakcyjność nadwozia o łagodnych liniach.

Ponadto, zastosowanie elektronicznie sterowanej przepustnicy zapewnia niezwykle płynne choć dynamiczne przyspieszenie, pozbawione szarpnięcia znanego nam z pojazdów napędzanych przez jednostki z turbiną. Wpłynęło to pozytywnie na komfort jazdy.

Aby spotęgować doznania związane z prowadzeniem pojazdu i wzmocnić poczucie komfortu zwykle przypisywanego większym samochodom, skupiono się na eliminacji hałasu i wibracji. Wydatnie wpłynęło na to zastosowanie cichego łańcucha rozrządu, a wprowadzenie do konstrukcji aluminiowej miski olejowej podniosło sztywność bloku silnika.

Nowy 3-cylindrowy silnik typu MIVEC będzie produkowany w fabryce MMC w Mizushima.
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 09-08-2005, 23:18   

64 kuce z 660 cm³ - to by nawet Coltowi wystarczyło, w każdym razie do spokojnej jazdy.
A ten 2.4 jak ulał będzie pasował do Galanta.
Teraz już wiem o jakich silnikach nie mógł nam nic powiedzieć Jackie. Czy jest jeszcze coś, o czym nie możesz nas poinformować?
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 09-08-2005, 23:39   Re: 2 nowe silniki Mitsubishi

Firebee napisał/a:
... których premiera na rynku japońskim planowana jest jeszcze w tym roku fiskalnym.

Co to za nowe pojecie w motoryzacji rok fiskalny? W dodatku jeszcze na rynku japonskim. Tzn kiedy to bedzie :?:
Pytam z ciekawosci, of course :wink:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 10-08-2005, 09:23   

Rok fiskalny ma kazda firma..... nie zawsze pokrywajacy sie z kalendarzowym, ale trwajacy 12 m-cy. Jest to okres miedzybilansowy poprostu :) .

A silniczki fajne :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.