[CAxA] Colt 1.5 12v z 1994-95 wersja USA - Zapalil i zgasl |
Autor |
Wiadomość |
malaguti
Nowy Forumowicz
Auto: plymouth colt 1.5 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 5 Skąd: tychy
|
Wysłany: 18-05-2010, 12:43 [CAxA] Colt 1.5 12v z 1994-95 wersja USA - Zapalil i zgasl
|
|
|
Witam kupilem te autko tydzien temu.
Wszystko bylo pieknie jezdzilo ok palilo za pierwszym razem zrobilem nim z 500km i po tygodniu po okolo 5 km jazdy podjechalem pod dom, wylaczylem auto.
Po okolo godzinie zszedlem do niego zapalilem ( za pierwszym razem ) i auto po 30 sekundach zgaslo.
Czytalem na forum ze moze to byc komputer silnika - i tu pierwsze pytanie gdzie on sie znajduje ??
Z tym ze sprawdzalem i wtryski podaja paliwo a swiece maja iskre.
Wymienilem swiece na nowe posprawdzalem kable i nadal auto nie pali. Sprawdzilem rozrzad pasek i wszystko ok a takze zawory idealne.
Juz nie wiem co to naprawde moze byc prosze o pomoc nie chce aby moj nowy nabytek stal i moglbym sie na niego ino patrzec. |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 19-05-2010, 08:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-05-2010, 12:57
|
|
|
Nie mam 100% pewności czy u Ciebie bedzie tam gdzie u mnie, ale komputer jest od strony pasażera po prawej stronie. Jak wsadzisz glowę pod schowek to masz go schowanego tak mniej więcej na wyskości kolan. U mnie jeszcze jest zasłonięty takim wypukłym plastikiem.
Jeżeli nie resetowałes komputera od awarii (odłanczałes akumulatora) to sprawdź błędy. Opis znajdziesz na stronie http://mitsubishifan.webpark.pl/
Czy jak przekręcisz kluczyk to zapala się kontrolka CHECK ENGINE?? i czy gaśnie po chwili?? |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
malaguti
Nowy Forumowicz
Auto: plymouth colt 1.5 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 5 Skąd: tychy
|
Wysłany: 18-05-2010, 13:19
|
|
|
witam
niestety wyciagalem ladowac akumulator.
nie pamietam czy ta kontrolka sie swiecila ale zaraz sprawdze czy nadal sie swieci.
Jezeli w kompie padly te kondensatory to dam to bratu - elektronik.
Ale nadal nie wiem dlaczego nie pali a benzyne ma i iskre.
Czy mogla tak bez niczego kompresja sie stracic ?? |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-05-2010, 13:32
|
|
|
Nie przerabiałem tego u siebie, ale czytałem czasami gdzieś w jakiś tematach (bo i były takie podejrzenia u mnie w samochodzie), że wystarczy że padni Ci czujnik np. położeniwa wału i samochód może nie zapalić. Podładuj akumulator bo może być też słabo naładowany, ktręci ale nie odpala.
A może to kwestia ustawienia zapłaonu (tylko nie wiem czemu miał by się przestawić), może podaje Ci iskre na nie ten tłok co potrzeba. |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
malaguti
Nowy Forumowicz
Auto: plymouth colt 1.5 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 5 Skąd: tychy
|
Wysłany: 18-05-2010, 13:43
|
|
|
Szukam i szukam moze ktos zna jaka kolejnosc powinny miec kable na rozdzielaczu i na silniku.
Tylko ze one napewno sa ok bo nikt ich nie zamienial a auto wczesniej dzialalo ok.
A jezeli to od zaplonu to jak sie go reguluje ??
Acha no i jeszcze jedno pytanie jezeli to ten komputer to czy jest mozliwe ze on przez zle kondensatry podaje paliwo w zlym czasie i wtedy nie pali i siewce sie zalewaja.
Sare swiece ktore wymienilem zaraz po awarii byly czarne jak smola i brudne z jakiegos syfu.
jak ino przestanie lac pojde sprawdzic czy nowe swiece tez sie zalewaja. |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-05-2010, 14:12
|
|
|
Generalnie podejrzewam że jak odkręcisz nowe świece to będa zalane paliwem bo silnik nie odpala.
malaguti napisał/a: | Acha no i jeszcze jedno pytanie jezeli to ten komputer to czy jest mozliwe ze on przez zle kondensatry podaje paliwo w zlym czasie i wtedy nie pali i siewce sie zalewaja. | - wszystko się może zdarzyć. Ogólnie złe kondensatory nie są przyczyną tego ze samochód Ci nie odpala. Tylko wylany z nich elektrolit mogł popalić Ci płytę komputera. Najprościej aby to wykluczyć to wyjmij komputer i zobacz. Sprawdzenie to 15-20 minut roboty. Elektronikiem nie musisz być żeby to zrobić, tylko musisz go znaleźć. Tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=14769 w punkcie 6a jest napisane wszystko o kompie (jak wyjąć jak znaleźć itd) (ale nie wiem czemu linki się mi nie otwierają, może Tobie zadziałają).
Jak oblukasz komputer to wykluczysz już jedną przyczynę, albo ją znajdziesz.
Tak się tylko zastanawiam czemu te Twoje świece były czarne. Widziałem już stare zmęczone życiem świeczki i czarne nie były. Może pierścienie na tłokach ci puściły i olej trafia pod świeczki, stąd ta smoła na świecach. Zalana swieca będzie mokra od benzyny, ale nie czarna. Czy wszystkie wygladały tak samo?? |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-05-2010, 16:55
|
|
|
tttwm napisał/a: | wystarczy że padni Ci czujnik np. położeniwa wału i samochód może nie zapalić | W tym przypadku na 100% nie zapali, bo nie będzie miał iskry. |
|
|
|
 |
malaguti
Nowy Forumowicz
Auto: plymouth colt 1.5 automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 5 Skąd: tychy
|
Wysłany: 18-05-2010, 18:29
|
|
|
jutro wszystko posprawdzam i tu napisze dziekuje za wszystkie podopwiedzi .
Dzis troche podlalo domy 400 metrow ode mnie i mam nadzieje ze do mnie nie dojdzie :D
Pozdawiam
[ Dodano: 25-05-2010, 10:21 ]
witam ponownie
Chyba jakies problemy z forum byly bo nie moglem nic pisac przez pare dni.
Takich postow jak moj to juz tu czytalem pare ale zaden nie konczy sie rozwiazaniem tz milkna i nikt nie napisze co mial zepsutego :/
To ponownie do mojej sprawy
Auto nadal stoi - przy zapalaniu zalewa swiece, kable nowe, swiece nowe, komputer sprawdzony, rozrzad sprawdzony, - jak sprawdzic aparat zaplonowy ?? wszystko wydaje sie byc ok.
Ale iskra pewnie jest nie w tym momencie co trzeba - nie wiem co robic - bylem u mechanikow w ASO i oni powiedzieli ze te silniki sa trudne do naprawiania i nieraz zajmuje im miesiac naprawa i wtedy to kosztuje.
Prosze moze ktos wie dlaczego iskra nie zapala mieszanki ??
Nawet odpiolem caly wtryskl i popsikalem przy zapalaniu autostartem i tez nie zapala a normalnie powinien.
Gdzies czytalem ze moze to byc regulator cisnienia paliwa ale sprawdzilem go i jak dostaje cisnienie to puszcza paliwo a jak nie to zamyka wiec chyba to bedzie ok.
[ Dodano: 25-05-2010, 11:25 ]
Acha zapomnialem dodac ze aparat zaplonowy wyglada na ok ale nie jestem w stanie sprawdzic czy tak naprawde jest.
Moze ktos bedzie wiedzial jak go sprawdzic a jezeli nie to jaki bedzie pasowal do niego ?? moze podejda do niego jakies z innego mitsubishi z allegro ??
Na allegro jest ich sporo ale nie znalazlem do silnika 1.5
[ Dodano: 29-05-2010, 00:09 ]
helllo
Ok everybody
Jako jedyny na tym forum chyba zakoncze swoj watek !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
W moim wypadku gdy wtryski dzialaly a auto nie zapalalo ino zalewalo swiece - padl aparat zaplonowy.
A dokladnie nie wiem ale chyba czujnik polozenia walu - poniewaz iskra byla czyli cewka ok.
No dobra to na tyle dzieki za pomoc
P.S.
Ciekawe jak dlugo pojezdzi :D:D |
|
|
|
 |
|