Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Ustawienie rozrządu.
Autor Wiadomość
Krystian990 
Forumowicz


Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 172
Skąd: Dłużec
Wysłany: 21-05-2010, 08:45   Ustawienie rozrządu.

Witam. To w sumie banalna czynność nie licząc tego, że znalazłem dziwną notkę w manualu. "Shift the timing mark of the crankshaft sprocket one
tooth in counterclockwise direction to facilitate belt
installation." Czyli mniej więcej, żeby dla ułatwienia instalacji paska cofnąć koło zębate o jeden ząbek wstecz od znaku. O co chodzi? Robiłem rozrząd w wielu rzędówkach ale muszę się przyznać, że w żadnej V-ce i nie wiem czy tu jakiś myk nie czeka.....?
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 21-05-2010, 08:59   

Chodzi o to, żeby było łatwiej. Ja nigdy tego nie stosuje, zakładając pasek blokuje go na kole spinaczem :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 21-05-2010, 09:01   

nic nie czeka :D rozrząd jak każdy inny w benzynie. Ustawiasz na znaki i patrzysz czy się nic nie przestawiło. Cofniecie koła o jeden ząb służy do tego, aby przy zakładaniu paska i jego napinaniu nie okazało się że pasek przestawi koło o jeden ząb do przodu, ale jak wszystko dobrze i powoli składasz to obejdzie sie bez przestawień. Ja w swoich galach sam robie i robiłem rozrząd i też mam V-ki. Nie ma większej techniki. Jak radzisz sobie z rozrządami w innych autach to w Mitsu napewno sobie poradzisz sam
 
 
 
Krystian990 
Forumowicz


Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 172
Skąd: Dłużec
Wysłany: 21-05-2010, 10:09   

Aha czyli to tylko chodzi o to żeby przez zbytnie napięcie nie przeskoczył na kole wałka? :D To zablokuję koło + użyję metody z spinaczem na pasek i nie taki diabeł straszny jak go malują :D Dzięki Koledzy :)
 
 
 
n3000 
Mitsumaniak


Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 496
Skąd: Goleniów
Wysłany: 21-05-2010, 10:15   

Nie ma się co stresować nie jest to wcale skomplikowana sprawa, szczególnie że ty chyba masz silnik wyjęty więc dostęp będziesz miał bardzo dobry.
_________________
www.3000gt-forum.cba.pl
 
 
 
Krystian990 
Forumowicz


Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 172
Skąd: Dłużec
Wysłany: 21-05-2010, 11:04   

Zgadza się, serducho wyciągnięte z Miśka :( Dziś jak wrócę z matury to się biorę za ten rozrząd;] A znajomy mechanik mnie straszył, że ustawienie rozrządu w V6 tymbardziej DOHC jest prawie nie wykonalne :P W sumie starzy mechanicy wychowywali się na polonezach i się bronią wszystkimi siłami przed takimi wynalazkami jak japońskie V6 :P
 
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 21-05-2010, 14:48   

Krystian990, hehe :d ja wole wymienić rozrząd w swoim Galu niż w Audi A3 1,6 :D nie mówiąc nawet o jakimś dieslu
 
 
 
Krystian990 
Forumowicz


Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 172
Skąd: Dłużec
Wysłany: 21-05-2010, 23:27   

Panowie powiem Wam, że mam przeku.... na całej linii.... Dziś się wziąłem za ten rozrząd. Przełożyłem od mojego silnika napinacze paska, pompę wody, poblokowałem koła rozrządu w odpowiedniej pozycji, i chciałem obrócić wał do odpowiedniej pozycji, a tu cyrk..... Wału nie ruszy... Zapieczony.... Ręce mi opadły.... No ale w swoim starym silniku miałem zrypany tylko wał to stwierdziłem, że chociaż przełożę sam wał. Sciągam wszystkie paneweczki, wszystkie ładne święcące, a tu.... Ostatnia obrócona, czop wału porysowany... Tyle dobrego, że dodzwoniłem się do gościa i w środę mam znów wycieczkę 250km w jedną stronę żeby zwrócić silnik.... Normalnie załamka :roll:
 
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 21-05-2010, 23:34   

masakra, nieszczęścia zawsze chodzą parami, ale dobrze że sprzedawca w porządku i zamieni Ci silnik
 
 
 
Krystian990 
Forumowicz


Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 172
Skąd: Dłużec
Wysłany: 21-05-2010, 23:54   

Oby w wtorek nie zniknął.....
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 22-05-2010, 11:21   

pisałem ci żebyś nie brał silnika ,którego niemozesz odpalić ! lezące długo silniki to za parę tysięcy ponowny remont i ponowny stanie auta w warsztacie.
widziałem na fotkach ten silnik z suwałk - cena 2 tys. znam sławka /ma kilka sigm ,którymi jezdzi i długo sprzedaje części do tych aut / zadzwon dopytaj się .napewno lipy ci nie wcisnie ..... wyślę kurierem i napewno wyjdzie taniej niż twoje wycieczki . ...wspólczuje i pozdrawiam
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
n3000 
Mitsumaniak


Auto: 3000GT TT VR4, ECLIPSE SPYDER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 30 Mar 2008
Posty: 496
Skąd: Goleniów
Wysłany: 22-05-2010, 11:49   

Dokładnie, zbyszek ma racje lepiej kupuj w sprawdzonym miejscu, bo cholera wie w jakim stanie jest ten drugi silnik na który chce ci wymienić.
 
 
 
Krystian990 
Forumowicz


Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 172
Skąd: Dłużec
Wysłany: 25-05-2010, 08:58   

Stwierdziłem, że zrobię remoncik mojego. Bo głowice miały kapitalkę 5tys km temu, na tulejach nie da się nawet wyczuć progu, luz na zamku pierścieni ok 0.15mm(tak apropo wie ktoś jaki jest max dopuszczalny? Wiem, że w większości silników to fabryczny jest 0.1mm, a dopuszczalny to 0.8mm) , tłoki zero rysek, a wręcz widać jeszcze oryginalne pręgi po toczeniu czyli cały silnik jak nowy tylko będę musiał dopaść wał w dobrym stanie i wrzucić nowe panewy. Może to w kosztach wyjdzie podobnie jak bym cały silnik kupił używkę ale tu będę miał pewne co jest grane z silnikiem. A po silnik byłem zanim mi napisałeś o tym z suwałk i kurcze silniczek stał zalany olejem, w suchej piwnicy ogólnie bardzo ładnie wyglądał bo zero jakiegokolowiek zapocenia, a i tak go kurde zapiekło :roll:
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 25-05-2010, 10:17   

mógł byc zalany olejem ale co z tego jak wszystko spłyneło do misy a sęk w tym żeby olej był na całym silniku .co innego jak by go co jakiś czas przekręcał ale to "marzenie" .poszukaj w mińsku mazowieckim firmy która obrabia wały ....kurczę gdzieś adres zgubiłem.. musisz sam sie troszkę wysilić .wiem że da radę ale koszty przekroczą 2 tys. - no ale będziesz miał nowy wał z gwarancja ew. możesz ciągnąć części ze stanów....z e-baya .czasmi coś tam jest do 6g72 . obróbka wału u tego gościa polega na zebraniu uszkodzonej powierzchni, naniesieniu jakiś stopów i zeszlifowanie do wymiaru " ori" wraz z utwardzaniem powłoką chromowaną -mówił że wał jest jak nowy .
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
Ostatnio zmieniony przez zbyszek05 25-05-2010, 13:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krystian990 
Forumowicz


Auto: 3000GT SL `96r manual
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 172
Skąd: Dłużec
Wysłany: 25-05-2010, 11:07   

Zawiozłem wał do jakiegoś gościa co się od bardzo dawna zajmuje szlifami i powiedział, że rysy są na tyle małe, że pójdzie to na pierwszy szlif (0.25mm) i taka grubość szlifu nie zbierze powierzchni utwardzanej (gościu mówi, że dopiero przy 3 szlifie trzeba ponownie utwardzać) I gwarantuje, że po tym szlifie wał będzie długo i niezawodnie pracował. Zobaczymy co z tego wyjdzie. To wie ktoś jaki jest max luz na zamku pierścienia?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.