Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] strzał w dolot na LPG
Autor Wiadomość
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 12-08-2011, 09:54   [EA5A/W 2.5] strzał w dolot na LPG

Witam, jakie moga być przyczyny powyższego zjawiska.

Nowe świece i przewody WN (NGK - platyna).

Wczoraj podczas jazdy przy około 2000rpm pod górkę strzelił w dolot gdzie i czego szukać...?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-08-2011, 12:55   

Ustawienie zapłonu.
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 12-08-2011, 12:57   

byłem podłączyć się pod kompa i jedyne co pokazał to kody błędów czujników ABS
kod 24, 23, 22, 21 - odpowiednio czujnik: TL, TP, PL, PP zwarcie.

Dziś zamawiam kopułkę i palec może to pomoże.

Nikt nie jest w stanie nic podpowiedzieć???

[ Dodano: 12-08-2011, 12:58 ]
Hugo napisał/a:
Ustawienie zapłonu.


niemalże jednocześnie napisaliśmy.

Co masz na myśli [pisząc o ustawieniu zapłonu?

Kąt wyprzedzenia? czyli na lampę trzeba pojechać...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14372
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-08-2011, 18:12   

W galancie nie ustawia się zapłonu. Ustawia go ECU.

Strzał może być spowodowany wieloma czynnikami. Może być tak, że jakiś wtryskiwacz nie trzyma i do kolektora dostał się gaz przy zamkniętym zaworze. Ew może jest włączone upuszczanie ciśnienia...

Przydałaby się konfiguracja lpg i ustawienia. Może być prozaiczna przyczyna, o której napisałeś, czyli układ WN.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-08-2011, 21:20   

Owczar napisał/a:
W galancie nie ustawia się zapłonu. Ustawia go ECU.
Obojętnie jak przykręcisz aparat zapłonowy to ECU ustawi właściwe wyprzedzenie zapłonu?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14372
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-08-2011, 22:12   

Ale jego nie da sie nawet przekrecic :) Jest jedno ustawienie.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12-08-2011, 22:20   

Hugo napisał/a:
Obojętnie jak przykręcisz aparat zapłonowy to ECU ustawi właściwe wyprzedzenie zapłonu?


to nie stare Golfy i Passaty gdzie aparat obracał sie wokół wlasnej osi prawie :wink:
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 13-08-2011, 07:45   

dziś ma być do odbioru palec i kopułka.

Dam znac jak zachowuje się auto po wymianie.

mam nadzieję, że znikną również pozostałe problemy z autem.
czyli spadające wolne obroty, o których wspominalem, wypadające zapłony podczas szybkiej jazdy i zmuła w zakresie 2-4kRPM

[ Dodano: 13-08-2011, 11:26 ]
kopułka wymieniona, palec niestety nie - miał za mały otwór na oś aparatu i co ciekawe w sklepie powiedzieli mi, że był tylko jeden typ tej części...(?)

auto zmieniło sie nie do poznania.
Zniknęły drgania nadwozia na biegu jałowym i znacznie lepiej sie garnie.
W starej kopułce grafit byl wypalony do zera praktycznie - wcale nie wystawał z gniazda więc może to był powód calego zamieszania...

dzięki za sugestie.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14372
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-08-2011, 23:35   

polaff, ile zapłaciłeś za kopułkę i palec?
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 14-08-2011, 08:56   

Owczar napisał/a:
polaff, ile zapłaciłeś za kopułkę i palec?


kopułka 240 - z tym, że od lat kupuję w jednym sklepie graty i mam rabaty :P

palec 25 - palec wyglądał jak by prosto z chin przyjechał...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24318
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-08-2011, 12:37   

Owczar napisał/a:
Jest jedno ustawienie.
a po co jest fasolka na aparacie?
pytam, bo u mnie jest w skrajnej pozycji ustawione (fabrycznie - na 100% nie grzebane) a evoscan ma taką opcję jak 5*BTDC - sądziłem, że do bazowego ustawiania zapłonu (zamiast złącza zapłonu); na obudowie rozrządu też jest podziałka...
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 15-08-2011, 19:29   

Krzyzak napisał/a:
Owczar napisał/a:
Jest jedno ustawienie.
a po co jest fasolka na aparacie?
pytam, bo u mnie jest w skrajnej pozycji ustawione (fabrycznie - na 100% nie grzebane) a evoscan ma taką opcję jak 5*BTDC - sądziłem, że do bazowego ustawiania zapłonu (zamiast złącza zapłonu); na obudowie rozrządu też jest podziałka...


z jednej strony jest fasolka a z drugiej otwór:

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24318
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-08-2011, 21:28   

polaff napisał/a:
z jednej strony jest fasolka a z drugiej otwór

dokładnie - tak samo jest np. w Colcie C5x (chociaż tam jest zębatka a nie łopatka na wyjściu aparatu) i pozwala na regulację w zakresie 10*
 
 
polaff 
Mitsumaniak

Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 2452
Skąd: ....
Wysłany: 16-08-2011, 09:58   

Krzyzak napisał/a:
polaff napisał/a:
z jednej strony jest fasolka a z drugiej otwór

dokładnie - tak samo jest np. w Colcie C5x (chociaż tam jest zębatka a nie łopatka na wyjściu aparatu) i pozwala na regulację w zakresie 10*

ale nie pytaj co autor miał na myśli stosując taki manewr... ja nawet nie mam cienia pomysłu na to...

a czy istnieje jaka kolwiek mozliwość modyfikacji ustawień zapłonu???

Generalnie to chciał bym się z kimś z okolicy umówić na porównanie osiągów aut bo wydaje mi się, że mój misiek w zakresie 0 - 100km/h jest lekko przymulony...
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14372
Skąd: Pruszków
Wysłany: 16-08-2011, 10:29   

polaff, a mierzyłeś go do setki? Mój też wydawał się przymulony bo nie czuć tego przyśpieszenia, ale wskazówka idzie zdrowo w górę :) Poza tym robi się już OT....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.