Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A] dziwne objawy pracy silnika
Autor Wiadomość
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 25-05-2010, 11:42   [CA1A] dziwne objawy pracy silnika

Witajcie koledzy, jestem obecnie w NL i szukam rozwiązania problemu dla Coltcika kolegi.
Problem jest z odpalaniem i utrzymaniem obrotów. Kiedy silnik jest zimny, np po nocy, to za pierwszym razem odpali ładnie, pochodzi może z minutkę na podwyższonych obrotach, po czym zdławi się i zgaśnie. Potem trzeba czekać 10-15 minut, bo długotrwałe kręcenie nic nie daje. Jeśli silnik zdąży się zagrzać, nie ma najmniejszego problemu z odpaleniem (100/100) i nie gaśnie w czasie jazdy w przeciwieństwie do zimnego silnika.

Kable i świece wymienione, kopułka i palec w porządku...
Próbowałem wyczyścić przepustnicę, nauczyłem wolnych obrotów na gorącym jak w instrukcj, zostawiliśmy żeby wystygł całkiem...po kilku godzinkach kiedy to już miałem odjeżdżać do domu poszliśmy odpalić Colta i elegancko za każdym razem. Na drugi dzień kolega dzwoni, że jednak to chyba nie to bo odpalił, pochodził, zdechł i tyle, czyli jak wcześniej.

Jest tylko ta różnica zimny /ciepły i zastanawiam się czy czujnik temperatury może mieć coś z tym wspólnego? Ew jakie powinny być wartości na zimnym/ciepłym silniku?

Pozdrawiam
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-05-2010, 16:11   

areksz121 napisał/a:
Jest tylko ta różnica zimny /ciepły i zastanawiam się czy czujnik temperatury może mieć coś z tym wspólnego?
Jak najbardziej. Miałem podobnie w Galu tylko, że nie gasł.
areksz121 napisał/a:
Ew jakie powinny być wartości na zimnym/ciepłym silniku?
Na zimnym (ok. 20 st. C) oporność od 2,1-2,7 kOhm'a, a na rozgrzanym (ok. 80 st. C) oporność od 2600-3600 Ohm.
U mnie po wymianie czujnika ma piękne obroty na ssaniu i po rozgrzaniu również miód-malina.
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 25-05-2010, 18:51   

Hugo napisał/a:
Na zimnym (ok. 20 st. C) oporność od 2,1-2,7 kOhm'a, a na rozgrzanym (ok. 80 st. C) oporność od 2600-3600 Ohm.


Hugo, jeśli się nie mylę to za dużo po jednym zerze przy rozgrzanym silniku...myślę, że 260-300ohm chyba brzmi lepiej. Bo to co wyżej wychodziłoby że czujnik jest po to żeby dziury nie było :) (2,7kOhm=2700Ohm).

Dzięki za odp będziemy sprawdzać :)
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-05-2010, 22:12   

Sorry, na rozgrzanym od 0,26-0,36 kOhm'a.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.