 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA1A] dziwne objawy pracy silnika |
Autor |
Wiadomość |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 25-05-2010, 11:42 [CA1A] dziwne objawy pracy silnika
|
|
|
Witajcie koledzy, jestem obecnie w NL i szukam rozwiązania problemu dla Coltcika kolegi.
Problem jest z odpalaniem i utrzymaniem obrotów. Kiedy silnik jest zimny, np po nocy, to za pierwszym razem odpali ładnie, pochodzi może z minutkę na podwyższonych obrotach, po czym zdławi się i zgaśnie. Potem trzeba czekać 10-15 minut, bo długotrwałe kręcenie nic nie daje. Jeśli silnik zdąży się zagrzać, nie ma najmniejszego problemu z odpaleniem (100/100) i nie gaśnie w czasie jazdy w przeciwieństwie do zimnego silnika.
Kable i świece wymienione, kopułka i palec w porządku...
Próbowałem wyczyścić przepustnicę, nauczyłem wolnych obrotów na gorącym jak w instrukcj, zostawiliśmy żeby wystygł całkiem...po kilku godzinkach kiedy to już miałem odjeżdżać do domu poszliśmy odpalić Colta i elegancko za każdym razem. Na drugi dzień kolega dzwoni, że jednak to chyba nie to bo odpalił, pochodził, zdechł i tyle, czyli jak wcześniej.
Jest tylko ta różnica zimny /ciepły i zastanawiam się czy czujnik temperatury może mieć coś z tym wspólnego? Ew jakie powinny być wartości na zimnym/ciepłym silniku?
Pozdrawiam |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-05-2010, 16:11
|
|
|
areksz121 napisał/a: | Jest tylko ta różnica zimny /ciepły i zastanawiam się czy czujnik temperatury może mieć coś z tym wspólnego? | Jak najbardziej. Miałem podobnie w Galu tylko, że nie gasł. areksz121 napisał/a: | Ew jakie powinny być wartości na zimnym/ciepłym silniku? | Na zimnym (ok. 20 st. C) oporność od 2,1-2,7 kOhm'a, a na rozgrzanym (ok. 80 st. C) oporność od 2600-3600 Ohm.
U mnie po wymianie czujnika ma piękne obroty na ssaniu i po rozgrzaniu również miód-malina. |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 25-05-2010, 18:51
|
|
|
Hugo napisał/a: | Na zimnym (ok. 20 st. C) oporność od 2,1-2,7 kOhm'a, a na rozgrzanym (ok. 80 st. C) oporność od 2600-3600 Ohm. |
Hugo, jeśli się nie mylę to za dużo po jednym zerze przy rozgrzanym silniku...myślę, że 260-300ohm chyba brzmi lepiej. Bo to co wyżej wychodziłoby że czujnik jest po to żeby dziury nie było (2,7kOhm=2700Ohm).
Dzięki za odp będziemy sprawdzać |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-05-2010, 22:12
|
|
|
Sorry, na rozgrzanym od 0,26-0,36 kOhm'a. |
|
|
|
 |
|
|