Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] centralny zamek a zamek bagażnika
Autor Wiadomość
Melman
[Usunięty]

Wysłany: 15-07-2009, 00:01   [Cari 1.8 GDI] centralny zamek a zamek bagażnika

Witam,

Dzisiaj z przerażeniem odkryłem, że centralny zamek w mojej cari nie zamyka zamka bagażnika. Aż mi ciarki po plecach przechodzą jak pomyślę ile razy mój laptok leżał w niezamkniętym, jak sie okazuje, bagażniku...

Zamek centralny obsługuję pilotem. Po kliknięciu przycisku, zamki wszystkich drzwi są ryglowane i załączany jest alarm, natomiast zamek klapy bagażnika pozostaje otwarty. To nowa sprawa, musiała pojawić się nie wcześniej niż kilka tygodni temu - na pewno bym to zauważył. Domyślam się, że mogłem coś namieszać montując czujnik cofania. Sprawdzając miernikiem napięcia na poszczególnych przewodach kostki, musiałem przypadkowo któreś z nich spiąć, gdyż w pewnej chwili załączył mi się centalny zamek. Wyłączyłem go z pilota i wydawało mi się, że wszystko jest ok. Ale jak widać nie jest... W każdym razie uważam, że siłownik zamka w klapie działa, gdyż zamykając zamek klapy kluczykiem, zamykają się także zamki wszystkich drzwi. Podobnie z otwieraniem. Niestety, operując pilotem, centalny zamek klapy bagażnika nie otwiera ani nie zamyka.

Przyznam się, że nie patrzyłem jeszcze w bezpieczniki. Zrobię to jutro rano. Czy ktoś z Was ma może pomysł co jest przyczyną takiego zchowania centralnego oraz jak to naprawić? :)

Z góry dzięki za pomoc,
Melman
 
 
Ginger1021 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 186
Skąd: Olsztyn/Łajsy
Wysłany: 15-07-2009, 00:19   

U mnie jest tak że jak otworzę bagażnik kluczykiem i wkładka pozostaje w poziomie to z pilota mi nie zamyka klapy bagażnika. Jak tylko ta wkładka pozostanie pionowo (ale bagażnik zamknięty kluczykiem) to wtedy zamyka przez pilota :roll:
_________________

 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 15-07-2009, 00:20   

Ale... czy jak zamkniesz kluczykiem bagażnik to jest on naprawde zamkniety czy tylko zamyka inne drzwi. Bo przełącznik w zamku a siłownik to dwie różne rzeczy.
_________________

 
 
Melman
[Usunięty]

Wysłany: 15-07-2009, 01:09   

Ginger1021, u mnie wkładka przez cały czas jest w pozycji pionowej, więc to niestety zły trop. Niemniej dzięki za pomoc :)

demeone, gdy zamykam bagażnik kluczykiem, to ryglowane są wszystkie zamki, tzn. i drzwi, i bagażnika. tak więc chyba dobrze myślę, że siłownik jest sprawny, prawda?
Ostatnio zmieniony przez Melman 21-07-2009, 18:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 15-07-2009, 06:36   

Sprawa dotyczy nie siłownika bo on raczej jest sprawny , przepraszam w tylnym zamku nie ma siłownika tylko silniczek elektryczny i zębatka ślimakowa która napędza małą dźwignię i ona blokuje zamek przed otworzeniem lub go otwiera.
W układzie powiązanym jest taka mała przekładnia z czarnym pipkiem który ma sie blokować o specjalny wypust. Najczęstszą awarią jest zniszczenie tego czarnego ustrojstwa o wielkości 6mm/2mm i wtedy nie mamy już centralnego w tylnej masce bo rolka napędowa przeskakuje wewnątrz mechanizmu przez wypust.

Przeważnie jedynym ratunkiem jest zakup nowego mechanizmu centralnego zamka.
Generalnie cały mechanizm jest bardzo skomplikowany i ciężko to samemu zrobić.
Opis dotyczy Nowego modelu.

Powodzenia.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Melman
[Usunięty]

Wysłany: 15-07-2009, 12:52   

Wielkie dzięki za pomoc, Student

Czy opisana przez Ciebie awaria może byc spowodowana spięciem w instalacji czy też to kwestia typowo mechaniczna? Wydaje mi się, że zwarcie dwóch przewodów w kostce nie powinno skutkować uszkodzeniami mechanicznymi mechanizmu zamka. Mam rację?

Przy okazji, orientujesz się może ile kosztuje chodzony mechanizm centralnego zamka klapy bagażnika do poliftowej cari?

Pozdrawiam,
Melman
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 15-07-2009, 13:10   

Miałem to samo. U mnie padł siłownik. W ASO mówili albo siłownik, albo połączenia w wiązce przewodów przy klapie popękały. Okazało się, że siłownik. To że zamykasz zamkiem w bagażniku resztę drzwi to o siłowniku nic nie świadczy. Wysyłasz impuls do układu i sprawne siłowniki się zamykają. Musiałem wymienić cały mechanizm zamka bo ten siłownik jest zintegrowany i go nie wymienisz (mówię o modelu po lifcie), przełożyłem wkładkę (trudna sprawa, ale udało się) i jest OK. Dostałem tylko inną wersję zamka i teraz zamknięcie kluczem bagażnika nie zamyka pozostałych drzwi, ale i tak korzysta się głównie z pilota.

Za mechanizm zamka zapłaciłem 100zł.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Melman
[Usunięty]

Wysłany: 15-07-2009, 14:08   

Wielkie dzięki za pomoc, Moomin

Być może podczas podłączania centralki czujników cofania do kostki któryś z przewodów lekko się wysunął i umknęło to mojej uwadze. Kostka do której się podpinałem to na pewno kostka z przewodami od zamka centralnego gdyż, jak pisałem wcześniej, zwarcie w niej dwóch przewodów spowodowało załączenie centralnego zamka.

Zastanawiam się czy wspomniane niekontrolowane załączenie mogło spowodować uszkodzenie mechanizmu czy też to kwestia typowo mechaniczna ( spowodowana np. przez trzaskanie klapą bagażnika, czego niestety nie jestem w stanie oduczyć osób jeżdżących ze mną). Co na ten temat sądzisz?

Zacznę od bezpieczników, potem dobiorę się do kostki a skończę na zamku.

Dzięki i pozdrawiam,
Melman
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 15-07-2009, 14:18   

Melman napisał/a:


Zastanawiam się czy wspomniane niekontrolowane załączenie mogło spowodować uszkodzenie mechanizmu czy też to kwestia typowo mechaniczna ( spowodowana np. przez trzaskanie klapą bagażnika, czego niestety nie jestem w stanie oduczyć osób jeżdżących ze mną). Co na ten temat sądzisz?

Melman


Wiesz co, nie wiem. Ze mnie żaden mechanik ani tym bardziej elektryk. Ja u siebie też to odkryłem nieoczekiwanie, nie wiedząc o tym, że bagażnik się nie zamyka. Nie mam pojęcia co było powodem awarii. A jesteś pewny, że wcześniej bagażnik zamykał się z pilota? W ASO jak pytałem mówili, że były różne wersje tych zamków- również takie, gdzie centralny obejmował drzwi, ale nie bagażnik, który to trzeba było zamykać kluczykiem.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
gratekk4
[Usunięty]

Wysłany: 15-07-2009, 14:27   

Miałem ten sam problem, że z pilota nie zamykał barażnika. Okazało się, że powodem tego była popękana wiązka pzewodów przy zawiasie klapy. Mechanik mój zarobił je od nowa i rozwiązało to problem.
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15-07-2009, 21:25   

Melman napisał/a:
Zastanawiam się czy wspomniane niekontrolowane załączenie mogło spowodować uszkodzenie mechanizmu czy też to kwestia typowo mechaniczna


w siłowniku jest cewka.. większe napięcie i mogła pójśc z dymem.. teoretycznie to możliwe, choć nigdy się z tym nie spotkałem w praktyce..
 
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 15-07-2009, 22:42   

prawdopodobnie siłowniki mają zabezpieczenie przed przegrzaniem tzn przy zbyt częstym używaniu wyłączają sie tak cos gdzieś przeczytałem chyba w podręczniku
_________________

 
 
Melman
[Usunięty]

Wysłany: 15-07-2009, 23:11   

demeone napisał/a:
siłowniki mają zabezpieczenie przed przegrzaniem tzn przy zbyt częstym używaniu wyłączają sie


o zbyt częstym używaniu raczej nie ma mowy, gdyż w miarę normalnie użytkuję samochód a podczas montażu czujników zamek załączył mi się tylko jeden raz.

w każdym razie sprawdziłem bezpieczniki - są OK. obejrzałem również kostkę do której się wpiąłem z zasilaniem centralki oraz przewody przy zawiasie klapy - wyglądają OK. rozebrałem też plastiki klapy i obejrzałem zamek. niestety najpewniej sprawdzi sie najgorszy scenariusz, tzn. że padł siłownik. w najbliższym czasie wybiorę się do elekryka samochodowego i sprawa się wyjaśni

dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
Melman
Ostatnio zmieniony przez Melman 16-07-2009, 08:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 16-07-2009, 06:38   

Panowie już wcześniej pisałem:
Nie ma czegoś takiego jak siłownik w tylnej klapie.
Jest silniczek elektryczny podobny do tego jak w zabawkach dla dzieci tylko ma długą ośkę i ślimak na niej.
Sterowany jest lewo-prawo i dlatego otwiera mechanizm zamka poprzez metalową dźwigienkę i wiele elementów ruchomych zrobionych z plastiku.
Nie ma układu który go zabezpiecza, choć przegrzanie raczej jest wątpliwe.

Jeżeli wiązka jest ok i dochodzi napięcie to padła uzwojenie w silniczku lub tak jak pisałem przeskoczył i się zablokował.
Generalnie ciężka jest z nim robota, Mi sie udało naprawić na 5 zamknięć potem znowu przeskoczył i kicha.
Trzeba kupować nowe.
Jak by co to mam zdjęcia tego dziadostwa jak jest rozebrane.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Melman
[Usunięty]

Wysłany: 16-07-2009, 08:19   

Racja Student, pisząc siłownik myślałem o tym mechanizmie. Taki skrót myślowy.

Student napisał/a:
Trzeba kupować nowe.


Kupiłeś nowe nowe w ASO czy chodzone nowe? Ila Cię ta przyjemność kosztowała, jeżeli można wiedzieć?

Jeżeli to nie problem, wrzuć proszę fotki, może mnie natchną :)

Dziękuję i pozdrawiam!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.