[EAx 97-04] Brak dopływu napięcia na 1 i 4 cylindrze |
Autor |
Wiadomość |
viceroy
Nowy Forumowicz
Auto: Galant VI 98r. 2.0 16V automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2010 Posty: 4 Skąd: ZGORZELEC
|
Wysłany: 19-05-2010, 21:50 [EAx 97-04] Brak dopływu napięcia na 1 i 4 cylindrze
|
|
|
Witam Wszystkich.
Mój Galancik płata mi ostanio figle a mianowicie: po przejechaniu ok.50km z prędkością ok. 140km\h (oczywiście na autostradzie) zapala mi się check i odcina napięcie wtryskiwacza paliwa na 1 i 4 cylindrze. Cewka podaje iskrę. Po zatrzymaniu autka oraz ponownym rozruchu check gaśnie i wszystko powraca do normy i tak do następnych 50 kilometrów i suma-sumarów na trasie Zgorzelec-Wrocław i z powrotem mam 6 przymusowych kilkusekundowych postoi. Takiego zjawiska nie mam podczas jazdy miejskiej.
Czy ktoś miał już taki lub podobny przypadek?
Bardzo proszę o wszelkie info na ten temat.
Pozdrawiam. |
_________________ viceroy |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-05-2010, 22:11
|
|
|
Wymrugaj bledy, wedle nastepujacej instrukcji http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245 a nastepnie napisz co ci wyszlo i bedziemy myslec, aby nie wrozyc z fusów |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 20-05-2010, 23:02
|
|
|
viceroy napisał/a: | odcina napięcie wtryskiwacza paliwa na 1 i 4 cylindrze. | zmierzyłeś miernikiem napięcie na wtryskach i nie ma? miałem podobny objaw - jak jechałem spokojnie było ok, jak go zacząłem cisnąć to po krótkiej chwili kontrolka CE i 2 gary wyłączone- z błędem cewki 1 i 4 cylindra, przeczyszczenie złącza cewki zlikwidowało problem i aż do dnia dzisiejszego nie dzieje się nic. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 20-05-2010, 23:24
|
|
|
Zamień cewki zapłonowe - jeżeli problem wystąpi na środkowych cylindrach masz winowajcę.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
viceroy
Nowy Forumowicz
Auto: Galant VI 98r. 2.0 16V automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2010 Posty: 4 Skąd: ZGORZELEC
|
Wysłany: 21-05-2010, 22:46
|
|
|
Witam Was . Psikus nie mierzyłem napięcia tylko sugeruje się odczytem błędów z kompa gazowego , który mówi o braku zasilania wtrysku 1 i 4, cewka pracuje prawidłowo,czyli silnik kołata na dwóch garnkach i po ściągnięciu fajki słychać wyraźnie "bicie" iskry. Bartek dzięki za podpowiedź ,ale już to próbowałem i bez zmian nadal 1 i 4 wylatuje ,czyli cewki ok. Nie wiem co za "zwierz" mi się wkradł w miśka ,ale myślę ,że go już nie długo znajdę.Po niedzieli wy mrugam kody tak jak sugeruje robertdg i zobaczymy co wyjdzie, ktoś mi podpowiedział ,że może to być wina EGR-u ale nie wydaje mi się ,żeby była to prawda ,bo pracuje moim zdaniem płynnie.
Narka pozdro dla wszystkich. |
_________________ viceroy |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 22-05-2010, 11:48
|
|
|
viceroy, fajnie ze chociaz teraz napisales iz masz lpg
Podstawowe pytanie: pewnie masz staga Premium |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 22-05-2010, 12:55
|
|
|
viceroy, spotkałem się z przypadkiem takim, że komp od gazu kasował parametry autoadaptatywne( z tym że to nie mitsubishi było ) Problem się uspokoił dopiero po usunięciu instalacji elektrycznej gazu z obwodu wtryskiwaczy tj zaczął pracować na benzynie - gaz zostawiliśmy odłączony. |
|
|
|
 |
viceroy
Nowy Forumowicz
Auto: Galant VI 98r. 2.0 16V automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2010 Posty: 4 Skąd: ZGORZELEC
|
Wysłany: 25-05-2010, 18:12
|
|
|
Witam
KaWu sorki nie pisałem o instalce ,bo nie ma to raczej wpływu,instalacja jest już od roku a problem zaczął się nie dawno.Instalka jest firmy KME na kompie Diego 3G. Podmieniłem komputer gazowy ,jak i zmieniłem listwe wtryskową gazu tj. miałem taurusa teraz śmigam na Valtekach i bez żadnych efektów. Wymrugałem dziś kody błędu wyszło mi kod nr.34 i 44 i nie moge znaleść znaczenia kodu 34. Po za tym sprawa się pogłębia ,bo w niedziele na odcinku 75km parkowałem przymusowo pięciokrotnie ,a prędkości nie były większe jak 100km/h. w drodze powrotnej tempomat nastawiony na 90km\h i powrót miałem spokojny,bez żadnych postojów. Kod 44 mówi o cewce zapłonowej ,co całkowicie wykluczam i o tranzystorze mocy cyl.1 i 4, czy to to samo? Czy tranzystor to inaczej mówiąc moduł zapłonu?
Pozdrawiam |
_________________ viceroy |
|
|
|
 |
|