Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
MSS i gaz
Autor Wiadomość
KillerBean 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 4
Skąd: Ostrów
Wysłany: 27-05-2010, 14:19   MSS i gaz

Witam, przymierzam się do zakupu MSS i zastanawiam się czy szukać diesla czy moze benzyne i ją gazować. Macie może jakieś propozycję? Czy opłaca się gazować jeżeli tak to jaki silnik i czy ewentualnie występują jakieś usterki i problemy. Ile pali itd. Z góry dzięki za podpowiedź.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-05-2010, 14:34   

Gazowanie wyjdzie taniej jak eksploatacja diesla. Tylko jakaś dobra instalacja i u dobrego gazownika. Ja kilkoma autami przejechałem już sporo na gazie i nie miałem problemów jedynie normalny serwis eksploatacyjny. Jeśli chodzi o silnik to oczywiście tylko nie GDI bo do nich można założyć instalację V generacji a to spory wydatek. Najlepiej gaz znoszą 8V ale w 16V jak się dba o instalację wysokiego napięcia to też nic się nie dzieje.
Ostatnio zmieniony przez plecho1 27-05-2010, 14:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 27-05-2010, 14:35   

KillerBean, miałem ten sam dylemat, ale wybrałem diesla ze względu na wyższy moment obrotowy. Nawet zajęcie części bagażnika kołem zapasowym mnie nie przerażało, ale jednak różnica w momencie obrotowym wygrała :P
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
daniel_b11 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1,3 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 36
Skąd: Lubelszczyzna
  Wysłany: 27-05-2010, 20:37   

Osobiście używan Space Stara 1,3 z sekwencyjną instalacją gazową Stag 300 + na wtryskiwaczach waltekach czerwonych. Spalanie w mieszanej jeździe wynosi około 8,4 l/100km. Według moich obliczeń instalacja gazowa była dla mnie bardziej ekonomiczną alternatywą niżeli kupno diesla (rocznie przemierzam około 50 000km.) Sanochód zagazowalem jakiś miesiąc temu w polecanym warsztacie w Siedlcach za 1850 zł. Odczuwalna moc samochdu nie ulegla zmianie w porównaniu do benzyny. Dodatkowo myślę, że warto wspomnieć iż zanontowane w moim samochodzie wtryskiwacze nie zakłucają pracy CB radia (w porównaniu do żółtych walteków). Na zbiorniku jaki jest zamontowany w miejscu koła zapasowego robię od 315 do 330 km. W butle wchodzi około 28-29 litrów. Niestety koło zapasowe wylądowała w bagażniku :doubt: - no ale coś za coś.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-05-2010, 20:44   

Czyli instalacja w przypadku daniel_b11 zwróci się po nawet niecałej połowie roku a dalej to już tylko około 18zł do 20 zł na 100km. Więc jeśli chodzi o ekonomię to tylko benzyna + gaz.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 28-05-2010, 08:34   

plecho1, jak czytam o sekwencji za 1850 zł to mam nieodparte wrażenie że w ciągu jednego roku będzie trzeba w nią włożyć jakieś dodatkowe 50% i stracić sporo nerwów oraz wypalić parę baków benzyny, żeby jakoś móc wrócić z trasy gdy ta instalacja siądzie. Biorąc pod uwagę koszta butli, wtrysków, komputera i reszty osprzętu oraz robociznę to ja w cuda nie wierzę ;)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-05-2010, 10:35   

Ja u siebie (astra 1.6 8V i mazda 626 1.8 16V) miałem tylko instalację drugiej generacji brc i z nimi nie było żadnych problemów na jednej i drugiej przejechałem po 50tyskm. To może niewiele ale auta zostały w rodzinie i mają już po ponad 100tys na gazie i dalej ok.. Zawsze jeżdziłem na okresowe przeglądy i wymiany filterka. Jeszcze kilkoro moich znajomych miało tę instalację i też bez problemów. Jeden nie jeździł na żadne przeglądy ale po przejechaniu około 100tys km musiał w końcu wymienić filterek bo prawie zupełnie stracił drożność :) ale poza tym też ok. Oczywiście znam też przypadki że ludzie nażekali na instalacje ale chcąc jeszcze zaoszczędzić założyli bylejakie i u pseudofachowców. Montaż moich instalacji kosztował około 1800zł i uważam że tyle za sekwencję to jednak za mało. Jeśli to jeszcze możliwe, bo nie jestem teraz w temacie, za taką kasę lepiej założyć pożądną instalację II deneracji a jeśli sekwencję to min 2500zł.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 28-05-2010, 10:48   

plecho1 napisał/a:
miałem tylko instalację drugiej generacji brc
Te dwa pogrubione wyrazy są bardzo ważne.
Nie wiem czy udałoby się znaleźć dobrą sekwencję BRC za mniej niż 3,5 tysiąca.

Nie wiem od czego to zależy, ale obserwując forum już dobrych parę lat widzę że silniki 1,3 prawie nie mają problemów z gazem i zapalającym się CE, a silniki 1,6 wręcz odwrotnie :(

Przypomnę jeszcze sytuację kolegi madcod któremu "dzięki" instalacji gazowej sekwencyjnej wysypał się cały silnik. O ile pamiętam to u Jackie'go w Grafixie był diagnozowany i przyczyną była kiepska instalacja gazowa.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-05-2010, 11:59   

Wszystko zależy tu od skomplikowania silnika czyli im prostrzy tym bardziej toleruje lpg. Najlepsze do lpg są 8V, można zastosować do nich praktycznie najprostrzą instalację i będzie ok aby oczywiście była właściwie dobrana do silnika i zamontowana. Czym więcej elektroniki w silniku to instalacja musi być bardziej zaawansowana żeby skutecznie oszukać elektronikę silnika że jest wszystko ok z paliwem. Najwięcej problemów przyspażają silniki z bezpośrednim wtryskiem czyli u nas GDI. Głównie chodzi tu o jego konstrukcję mechaniczną gdyż ma on zamontowane wtryski paliwa bezpośrednio w głowicy w komorze spalania gdzie podczas pracy silnika jest oczywiście wysoka temperatura. Płymące paliwo chłodzi i smaruje wtryski. Jeśli zastosujemy instalację inną niż V generacjito najczęściej wiąże się to ze zniszczeniem właśnie wtryskiwaczy które zapiekają się podczas pracy na lpg.
Sekwencje są bardziej zaawansowane od instalacji I i II generacji, jest w nich więcej elementów mechanicznych i elektronicznych więc cena też musi być oczywiście wyższa a wrazie zastosowania tańszych podzespołów wiąże się to oczywiście z prawdopodobnymi częstrzymi awariami.
Więc instalacje należy dobierać rozsądnie i wedłóg własnych potrzeb i nie należy się jej bać bo jeśli ktoś sporo jeździ to napewno się opłaca.
 
 
daniel_b11 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1,3 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 36
Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: 29-05-2010, 20:31   

cns80 napisał/a:
plecho1, jak czytam o sekwencji za 1850 zł to mam nieodparte wrażenie że w ciągu jednego roku będzie trzeba w nią włożyć jakieś dodatkowe 50% i stracić sporo nerwów oraz wypalić parę baków benzyny, żeby jakoś móc wrócić z trasy gdy ta instalacja siądzie. Biorąc pod uwagę koszta butli, wtrysków, komputera i reszty osprzętu oraz robociznę to ja w cuda nie wierzę ;)

Kolega widze strasznie lubi płacić
Jeżeli chodzi o zakład w którym założyłem Gaz to wliczając dwa służbowe samochody mój jest trzeci w jakim zakładali mi gaz w siedlcach
Pierwszy służbowy samochód zagazowany był prawie dwa lata temu - żadnych problemów.
Wymieniamy filterki i jazda dalej. Instalacja na STAG 300 + i wtryskiwaczach walteka z tą samą butlą dla porównania w bliskim mi Lublinie miała kosztować od 2400,00 zł do 2700 zł.
Na dojazd do Siedlec straciłem jakieś 50 zł więc może i mam tanią instalację ale założoną w sprawdzonym miejscu i według 90% opinii różnych forów na bardzo dobrych podzespołach. Mógłbym też zapłacić za instalację BRC porównywalne pieniążki (ok. 2500,00zł) i cieszyć się z założonego kodu na centralkę uniemożliwiającego jakie kolwiek ingerencje innych stacji niżeli tej która zamontowała to użądzonko. Więc jeżeli ktoś musi zapłacić aby się dowartościować to spoko można i tak. Ja nie zamierzam jeździć tym samochodem dłużej niż 2 lata więc powinienem wydołać na napraw :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.