Co oznaczaja i jak działają klawisze klimy. |
Autor |
Wiadomość |
pz
Forumowicz
Auto: mitsubishi SIGMA 3000V6 12/177
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 57 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-06-2010, 23:54 Co oznaczaja i jak działają klawisze klimy.
|
|
|
W mojej Sigmie przyszła pora na usuniecie kolejnej usterki. Naładowałem klimę R12 .Za sprawdzenie szczelności i naładowanie zapłaciłem 400 zł. Sigmę mam 2,5 rok ,a nie wiem kiedy poprzedni właściciel jej używał. Na razie działa prawidłowo. Auto jest z rocznika 94 i ma regulacje manualną.Nie wiem jak prawidłowo ją obsługiwać i co oznaczają poszczególne klawisze.
Pozdrawiam za 6,50. |
_________________ pz |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 14-06-2010, 00:39
|
|
|
Masz na myśli automatyczną klimę z kółkami do ustawiania temperatury i mocy nawiewu?
Pokrętła wiadomo - lewe od mocy nawiewu prawe - zadana temperatura, tak samo jak zima ogrzewanie.
Klawisz lewy wciskasz (ECO) przy niewielkich różnicach temperatur
Instrukcja dodawana do samochodu radzi stosować automyczny wybór drogi nawiewu. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
michałnataliya
Forumowicz
Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Mar 2009 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-06-2010, 01:13
|
|
|
Zaplaciles niestety duzo. Kazde napelnienie wiaze sie ze sprawdzeniem szczelnosci i nie powinienes zaplacic wiecej niz jakies 150. Gdy kupilem swoje auto i reanimowano mi klimatyzacje zaplacilem ok 300 za dwa dni pracy. Przy przyjeciu i przy odbiorze auta pokazano mi co nie bylo tak i co zrobiono. Jestes z P-nia wiec powinienes skojarzyc- wyjezdzasz Dabrowskiego na Szczecin, Berlin, mijasz orlen i Piotra i Pawla. Trzymasz sie prawej i zjezdzasz przez pierwszy most na rownolegla, brukowana droge. Po okolo 200, 300 po prawej masz stacje diagnostyczna a zaraz za nia warsztat z klimatyzacja, geometria itp. Naprawde polecam poniewaz bylem zadowolony z obslugi, czasu mi poswieconego i wyjasniono mi zasade dzialania (klima w sigmie nalezy do najprosztszych i w przypadku braku czynnika sama sie wylaczy,ponoc). Oczywiscie glowy nie dam czy sama sie wylaczy, ale ludzie tam pracujacy nie wygladali na piekarzy i tak mnie zapewniono. Gdy kupowalem auto to oczywiscie- klima ok tylko paska nie ma . Nie znam sie wiec kupilem pasek i pojechalem do tego warsztatu. Tam sie okazalo ze wszystko dziurawe i patenty rodem z sasiadow. Gdy cos bedziesz mial z klima nie tak- polecam. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 14-06-2010, 13:07
|
|
|
Klima się nie włączy ponieważ sygnał załączający sprzęgło kompresora przechodzi przez 2 czujniki. Jeśli nie ma odpowiedniego ciśnienia w układzie to czujniki rozłaczają obwód i sygnał nie dociera na miejsce. Może się powtórze, ale to jest japońska technologia, a nie technologia z czołgu tj. najcześciej niemiecka [jak np. wg. instrukcji obsługi mercedesa W124 - "nie należy wrzucać luzu (N) na lewarku podczas pracy tempomatu ponieważ spowoduje to gwałtowny wzrost obrotów silnika" (auto doda gazu żeby utrzymać prędkość, zamiast wyłączyć tempomat) ] |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 14-06-2010, 19:15
|
|
|
pieniązki za nabicie klimy zalęzą od tego ile czynnika wtłoczą do instalacji ...no i sprawdzenie szczelności bo przecież ...może i drogo ale rok temu płaciłem sam ok.300 zł.
Nie wiem ,na pewno nie przepłaciłem - byc moze u ciebie jest większa konkurencja dlatego ceny inne... |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
krzysius
Forumowicz
Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 130 Skąd: legnica
|
Wysłany: 19-06-2010, 21:49
|
|
|
dołącze się ;kolega zapłacił za nabicie czynnikiem do R12 wiec cena jest wysoka, sam to przerobiłem. Ja po kolizji nabiłem starą instalacje klimatyzacji nowym czynnikiem r 134a bo niestety nikt już nie miał starego gazu. Piszą ,że nie wolno tego robić bo węże się uszkodzą i ,że spreżarka sie zatrze ale ja chciałem mieć sprawną klime więc bez przerubki kompresora i innych elementów nabiłem nowym gazem .Minęło już ponad rok i postanowiłem sprawdzic ilośc gazu. Okazało się,że gazu ubyło tylko ok 70 g.Więc dobiłem i dalej cieszę sie sprawną klimą ,zobaczymy tylko czy wytrzyma kolejny rok? |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 26-06-2010, 16:17
|
|
|
Teoretycznie R134 jest zamiennikiem istotne jest aby razem z gazem wymienić olej w sprężarce. R134 chodzi na wyższym ciśnieniu. Myślę, że sprężarka i przewody wytrzymają trzeba tylko zawór rozprężny wymienić. W tym miesiącu dobijałem r12 - słono to kosztuje. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
bubek [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2010, 19:37
|
|
|
Ja miałem przyjemnośc wczoraj rozmawiac ze specjalistą na temat nabicia R12, powiedział, że gdyby miał to by nabił. Nie potrafił tez powiedzieć gdzie takim czynnikiem nabijają w B-stoku - tzn. że pewnie nigdzie. Zamiana na R134 jest możliwa a koszt - 400 zł ... masakra....mmatulek, powiedz gdzie nabijałeś i jaki to jest koszt?? A własciwie to ja nie jestem pewny, czy mam R12 czy inny, jak to sprawdzić? Pewnie najprościej w zakładzie zajmującym się klimą.... |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 26-06-2010, 21:44
|
|
|
Na pasie przednim jest naklejka . A jak nie ma naklejki bo zlazła to złączka węża chłodnica <->kompresor na klucze 17i 19 to R12 a na klucze 19 i 21 to R134 - o ile dobrze spamiętałem(mam 2 dziurawe chłodnice na dwa czynniki). Podobna historia ze złączkami wymiennika, ale do tych od chłodnicy łatwiej się dobrać. Podawałem zresztą te wymiary w wątku "klima w sigmie".....
[ Dodano: 26-06-2010, 21:55 ]
o tutaj post z 20.02.2010 |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
|