Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Co oznaczaja i jak działają klawisze klimy.
Autor Wiadomość
pz 
Forumowicz

Auto: mitsubishi SIGMA 3000V6 12/177
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 13-06-2010, 23:54   Co oznaczaja i jak działają klawisze klimy.

W mojej Sigmie przyszła pora na usuniecie kolejnej usterki. Naładowałem klimę R12 .Za sprawdzenie szczelności i naładowanie zapłaciłem 400 zł. Sigmę mam 2,5 rok ,a nie wiem kiedy poprzedni właściciel jej używał. Na razie działa prawidłowo. Auto jest z rocznika 94 i ma regulacje manualną.Nie wiem jak prawidłowo ją obsługiwać i co oznaczają poszczególne klawisze.








Pozdrawiam za 6,50. :p
_________________
pz
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 14-06-2010, 00:39   

Masz na myśli automatyczną klimę z kółkami do ustawiania temperatury i mocy nawiewu?
Pokrętła wiadomo - lewe od mocy nawiewu prawe - zadana temperatura, tak samo jak zima ogrzewanie.

Klawisz lewy wciskasz (ECO) przy niewielkich różnicach temperatur

Instrukcja dodawana do samochodu radzi stosować automyczny wybór drogi nawiewu.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
michałnataliya 
Forumowicz

Auto: sigma kombi 93, 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 14-06-2010, 01:13   

Zaplaciles niestety duzo. Kazde napelnienie wiaze sie ze sprawdzeniem szczelnosci i nie powinienes zaplacic wiecej niz jakies 150. Gdy kupilem swoje auto i reanimowano mi klimatyzacje zaplacilem ok 300 za dwa dni pracy. Przy przyjeciu i przy odbiorze auta pokazano mi co nie bylo tak i co zrobiono. Jestes z P-nia wiec powinienes skojarzyc- wyjezdzasz Dabrowskiego na Szczecin, Berlin, mijasz orlen i Piotra i Pawla. Trzymasz sie prawej i zjezdzasz przez pierwszy most na rownolegla, brukowana droge. Po okolo 200, 300 po prawej masz stacje diagnostyczna a zaraz za nia warsztat z klimatyzacja, geometria itp. Naprawde polecam poniewaz bylem zadowolony z obslugi, czasu mi poswieconego i wyjasniono mi zasade dzialania (klima w sigmie nalezy do najprosztszych i w przypadku braku czynnika sama sie wylaczy,ponoc). Oczywiscie glowy nie dam czy sama sie wylaczy, ale ludzie tam pracujacy nie wygladali na piekarzy i tak mnie zapewniono. Gdy kupowalem auto to oczywiscie- klima ok tylko paska nie ma :wink: . Nie znam sie wiec kupilem pasek i pojechalem do tego warsztatu. Tam sie okazalo ze wszystko dziurawe i patenty rodem z sasiadow. Gdy cos bedziesz mial z klima nie tak- polecam. Pozdrawiam
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 14-06-2010, 13:07   

Klima się nie włączy ponieważ sygnał załączający sprzęgło kompresora przechodzi przez 2 czujniki. Jeśli nie ma odpowiedniego ciśnienia w układzie to czujniki rozłaczają obwód i sygnał nie dociera na miejsce. Może się powtórze, ale to jest japońska technologia, a nie technologia z czołgu tj. najcześciej niemiecka [jak np. wg. instrukcji obsługi mercedesa W124 - "nie należy wrzucać luzu (N) na lewarku podczas pracy tempomatu ponieważ spowoduje to gwałtowny wzrost obrotów silnika" (auto doda gazu żeby utrzymać prędkość, zamiast wyłączyć tempomat) ]
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 14-06-2010, 19:15   

pieniązki za nabicie klimy zalęzą od tego ile czynnika wtłoczą do instalacji ...no i sprawdzenie szczelności bo przecież ...może i drogo ale rok temu płaciłem sam ok.300 zł.
Nie wiem ,na pewno nie przepłaciłem - byc moze u ciebie jest większa konkurencja dlatego ceny inne...
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
krzysius 
Forumowicz

Auto: sigma 3000
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 130
Skąd: legnica
Wysłany: 19-06-2010, 21:49   

dołącze się ;kolega zapłacił za nabicie czynnikiem do R12 wiec cena jest wysoka, sam to przerobiłem. Ja po kolizji nabiłem starą instalacje klimatyzacji nowym czynnikiem r 134a bo niestety nikt już nie miał starego gazu. Piszą ,że nie wolno tego robić bo węże się uszkodzą i ,że spreżarka sie zatrze ale ja chciałem mieć sprawną klime więc bez przerubki kompresora i innych elementów nabiłem nowym gazem .Minęło już ponad rok i postanowiłem sprawdzic ilośc gazu. Okazało się,że gazu ubyło tylko ok 70 g.Więc dobiłem i dalej cieszę sie sprawną klimą ,zobaczymy tylko czy wytrzyma kolejny rok? :D
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 26-06-2010, 16:17   

Teoretycznie R134 jest zamiennikiem istotne jest aby razem z gazem wymienić olej w sprężarce. R134 chodzi na wyższym ciśnieniu. Myślę, że sprężarka i przewody wytrzymają trzeba tylko zawór rozprężny wymienić. W tym miesiącu dobijałem r12 - słono to kosztuje.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 26-06-2010, 19:37   

Ja miałem przyjemnośc wczoraj rozmawiac ze specjalistą na temat nabicia R12, powiedział, że gdyby miał to by nabił. Nie potrafił tez powiedzieć gdzie takim czynnikiem nabijają w B-stoku - tzn. że pewnie nigdzie. Zamiana na R134 jest możliwa a koszt - 400 zł ... masakra....mmatulek, powiedz gdzie nabijałeś i jaki to jest koszt?? A własciwie to ja nie jestem pewny, czy mam R12 czy inny, jak to sprawdzić? Pewnie najprościej w zakładzie zajmującym się klimą....
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 26-06-2010, 21:44   

Na pasie przednim jest naklejka :D . A jak nie ma naklejki bo zlazła to złączka węża chłodnica <->kompresor na klucze 17i 19 to R12 a na klucze 19 i 21 to R134 - o ile dobrze spamiętałem(mam 2 dziurawe chłodnice na dwa czynniki). Podobna historia ze złączkami wymiennika, ale do tych od chłodnicy łatwiej się dobrać. Podawałem zresztą te wymiary w wątku "klima w sigmie".....

[ Dodano: 26-06-2010, 21:55 ]
o tutaj post z 20.02.2010
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.