Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.3] Space Star 1,3 2000 - proszę o opinię
Autor Wiadomość
Piotr-Man 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 5
Skąd: Rybnik
Wysłany: 08-06-2010, 08:54   [MSS 1.3] Space Star 1,3 2000 - proszę o opinię

Witam !

To mój pierwszy post na tym forum.
Chcę kupić Space Stara, bardzo proszę o opinię na temat tego auta:
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C13308694

Nie wiem czy opłaca się jechać 150 km.

I mam jeszcze pytanie:
To auto nie ma oryginalnego radia. Czego komputer nie będzie pokazywał ? Jakie są jeszcze inne minusy tego że auto nie ma oryginalnego radia ?

Z góry dziękuję za odpowiedź.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 08-06-2010, 10:20   

Nie wygląda źle.
Ale przedni zderzak wisi trochę (przedostatnie zdjęcie)
Ciekawi mnie skąd obroty na poziomie 1200 rpm ? (ostatnie zdjęcie)
Na tym samy zdjęciu widać że świeci się jakaś kontrolka (kierownica ją zasłania) - może to nie zamknięte drzwi, a może coś innego.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 08-06-2010, 10:26   Re: Space Star 1,3 2000 - proszę o opinię

Piotr-Man napisał/a:
Czego komputer nie będzie pokazywał ? Jakie są jeszcze inne minusy tego że auto nie ma oryginalnego radia ?

Nie będzie wyświetlał RDS-u (napisów z radia, np. "RMF FM") oraz częstotliwości. ;) Bez radia by zmienić funkcję wyświetlania będziesz musiał zastosować pewną kombinację na wyłączonym silniku. :)

cns80 napisał/a:
Ciekawi mnie skąd obroty na poziomie 1200 rpm ? (ostatnie zdjęcie)

Rzuć okiem na temperaturę płynu chłodniczego - pewnie to ssanie.
 
 
angopl
[Usunięty]

Wysłany: 08-06-2010, 11:09   

srebrny znaczek mitsu na tylniej klapie powinien byc czerwony
 
 
pablo eldiablo 
Forumowicz


Auto: L200, Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 413
Skąd: WPI
Wysłany: 08-06-2010, 11:19   Re: Space Star 1,3 2000 - proszę o opinię

Piotr-Man napisał/a:
Witam !



I mam jeszcze pytanie:
To auto nie ma oryginalnego radia. Czego komputer nie będzie pokazywał ? Jakie są jeszcze inne minusy tego że auto nie ma oryginalnego radia ?

Z góry dziękuję za odpowiedź.


Ja powiem tak: nie rozumiem fascynacji oryginalnym radiem :) jest beznadziejne, zarówno kaseciak jak i wersja z CD. Dźwięk kiepski, żadne radio Mitsubishi pasujące do MSS nie obsługuje mp3 itp, itd.

Ja wymieniłem w swoim na 'nieoryginalne' Sony.

Straciłem możliwość przełączania wskazań komputera jednym guzikiem, ale za to mam obsługę mp3 z CD i USB, oraz - co mi się najbardziej przydaje obsługę bez odrywania rąk od kierownicy za pomocą joysticka pod kierownicą.

A funkcję komputera wyświetlaną na ekranie ustawiłem na najbardziej dla mnie przydatną (pozostała odległość na baku) i nie mam potrzeby zmieniania :)



A co do MSS'a z linka: 1. za wysokie wolne obroty, jeśli to są wolne obroty, a nie noga fotografa na gazie ;) 2. znaczek Mitsu na tylnej klapie powinien być chyba czerwony w 2000r. ? Srebrne były w poliftowych. 3. Standard MSS - wygniecione trzymanie boczne w siedzisku fotela kierowcy.

Pzdr.
 
 
Piotr-Man 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 5
Skąd: Rybnik
Wysłany: 08-06-2010, 17:35   

Dziękuję bardzo za zainteresowanie.

cns80 napisał/a:
Nie wygląda źle.


Fajnie by było jakby jeszcze ktoś się tak wypowiedział, ale negatywnych opinii nie widzę więc może będzie dobry.

cns80 napisał/a:
Ciekawi mnie skąd obroty na poziomie 1200 rpm ? (ostatnie zdjęcie)


Może to rzeczywiście ssanie.

enanthate napisał/a:
Nie będzie wyświetlał RDS-u (napisów z radia, np. "RMF FM") oraz częstotliwości. ;) Bez radia by zmienić funkcję wyświetlania będziesz musiał zastosować pewną kombinację na wyłączonym silniku. :)


To właściwie nie jest źle, myślałem że czegoś więcej jeszcze nie będzie.

Mam jeszcze jedno pytanie:
Czy komputer w Space Star pokazuje chwilowe spalanie ?

[ Dodano: 08-06-2010, 17:37 ]
angopl napisał/a:
srebrny znaczek mitsu na tylniej klapie powinien byc czerwony

To w takim razie o czym to może świadczyć ?
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 08-06-2010, 17:39   

Cytat:
Czy komputer w Space Star pokazuje chwilowe spalanie ?

Nie. Są trzy opcje: spalanie średnie l/100km, średnia prędkość i ilość km jakie można pokonać na paliwie znajdującym się w baku.

Cytat:
angopl napisał/a:
srebrny znaczek mitsu na tylniej klapie powinien byc czerwony

To w takim razie o czym to może świadczyć ?

Albo ktoś mu "podwędził" znaczek z tylnej klapy, albo po prostu MSS przeżył penetrację bagażnika. ;)
 
 
angopl
[Usunięty]

Wysłany: 08-06-2010, 17:43   

możliwe że była robiona klapa , znaczki same raczej nie odpadają
 
 
Piotr-Man 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1.3 2000
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 5
Skąd: Rybnik
Wysłany: 08-06-2010, 17:43   

enanthate napisał/a:
Nie. Są trzy opcje: spalanie średnie l/100km, średnia prędkość i ilość km jakie można pokonać na paliwie znajdującym się w baku.


A ja się już napaliłem na chwilowe spalanie :lol:
ok ... w takim razie sprawę komputera mamy załatwioną, czyli właściwie to nie ogyginalne radio jest ok.

[ Dodano: 08-06-2010, 17:53 ]
angopl napisał/a:
możliwe że była robiona klapa , znaczki same raczej nie odpadają

Jest to oczywiście możliwe ... ale w takim razie dlaczego nie przykleili takiego czerwonego znaczka jaki był, jeżeli nawet był zniszczony (ten znaczek) to wydaje mi się że nie ma problemu żeby dokupić taki nowy.

Jeżeli tam dojadę to na miejscu klapie przyjrzę się szczególnie.
 
 
irekmiecz 
Mitsumaniak


Auto: hultaj ix20 był MSS 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 470
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-06-2010, 22:11   

Czy komputer w Space Star pokazuje chwilowe spalanie ?
Tak, jest taka opcja i nie mając oryginalnego radyjka mam właśnie taką opcje ustawioną którą sam określam słowem - terrorysta
Ta czerwona kontrolka jest od otwartych drzwi, tuż po rozruchu zimnego silnika przez kilkadziesiąt sekund mam takie właśnie wskazanie obrotomierza.
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 08-06-2010, 22:49   

irekmiecz napisał/a:
Czy komputer w Space Star pokazuje chwilowe spalanie ?
Tak, jest taka opcja
podziel się jak to zrobić :)

Co do samochodu faktycznie ze zdjęć nie wygląda najgorzej. Co mi się rzuciło w oczy - znaczki GLX na tylnych drzwiach po jednej drugiej stronie sie różnią chyba. Znaczek mitsu na klapie tylnej faktycznie chyba z poliftowego tak że tył ( drzwi i klapa) bym obejrzał dokładnie, chociaż napis SPACE STAR wygląda na dobrze umiejscowiony a to z nim zazwyczaj przy naprawie klapy blacharze mają problemy.
Roleta w bagażniku zdaje sie ma złamana listwę co by potwierdzało uszkodzenie tyłu.

Kontrolki zapalone to jeśli dobrze pamiętam rozmieszczenie - otwarte drzwi i ręczny.
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
Ostatnio zmieniony przez drtymf 08-06-2010, 22:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 08-06-2010, 22:55   

Zapewnie kasując co chwilę wskazania średniego spalania. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 08-06-2010, 22:59   

enanthate napisał/a:
Zapewnie kasując co chwilę wskazania średniego spalania. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Zapewne :) Prosto i bez kombinacji :)

Czy na tylnej kanapie nie powinno być 4 klamr na pasy ? widzę 3 ino
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
irekmiecz 
Mitsumaniak


Auto: hultaj ix20 był MSS 1.3GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 20 Mar 2008
Posty: 470
Skąd: Gdynia
Wysłany: 09-06-2010, 00:42   

Już z takim ustawieniem kupiłem autko ale kiedyś znalażłem poniższy temat, się pobawiłem i to działa!
http://forum.mitsumaniaki...dowego&start=30
Niebieski napisał/a:
W dużej mierze pomogły mi posty w tym temacie, jednak czekając na kupione radyjko seryjne na płytki W142, postanowiłem pobawić się i pokazać może trochę szerszą instrukcję. Jeśli się tu nie nadaje proszę o usunięcie, jeśli może pomóc to bardzo proszę:)

Zmiana ustawień komputera pokładowego w Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2000r.
(i być może jeszcze paru innych modelach w szerszym przedziale wiekowym)
1. Trzymając przycisk „bez oznaczenia” jednocześnie przekręcamy stacyjkę do pozycji zapłonu (aż kontrolki się zaświecą), przycisk „bez oznaczenia” puszczamy dopiero, gdy na wyświetlaczu pojawi się ostatnia funkcja komputera pokładowego (środkowa pozycja, górny wiersz, np. średnie spalanie na 100km).
2. Przycisk „bez oznaczenia” w tej chwili możemy już puścić, jesteśmy już w trybie ustawiania komputera pokładowego. Cały czas zapłon jest włączony.
3. Aby zmienić informację komputera pokładowego na wyświetlaczu wykonujemy:
3.1. Trzymając przycisk „bez oznaczenia” jednocześnie przyciskamy przycisk „SET”, zmienia się wartość ze średniego spalania na możliwe kilometry które możemy zrobić na obecnym stanie w baku; puszczamy przycisk „bez oznaczenia” oraz "SET".
3.2. Gdy chcemy zmienić na następną funkcję powtarzamy punkt 3.1, gdzie wyświetli się kolejno średnia prędkość, średnie spalanie, dystans na baku i tak w kółko.
4. Aby zresetować wyświetlane przez komputer funkcje wystarczy ustawić się na którejś funkcji, która może być resetowana np. na średnim spalaniu i przytrzymać przez około 3 sekundy przycisk „bez oznaczenia”. Potwierdzeniem wyzerowania są zamiast konkretnych cyfr, 3 znaki myślnika, dodatkowo potwierdzone dźwiękiem „pik”.
5. Można zmienić również siłę podświetlenia, czego tutaj nie doczytałem, a może to komuś być również przydatne w przypadku gdy ma dobrą żaróweczkę a nadal nie ma podświetlenia.
Generalnie podświetlenie środkowego wyświetlacza (opisywany właśnie) ma jakby 2 tryby.
5.1. Pierwszy tryb, jest to maksymalne podświetlenie (którego regulacji nie mamy możliwości), gdy mamy włączony zapłon, ale wyłączone światła. Gdy w takim ustawieniu podświetlenia nie mamy, najprawdopodobniej żaróweczka jest do wymiany.
5.2. Drugi tryb, jest gdy mamy włączony zapłon i włączone światła. W tym trybie możemy ustawić podświetlenie od standardowego w połowie skali, do maksymalnego podświetlenia takie jak w pierwszym trybie, oraz możemy też ściemnić podświetlenie z wyłączeniem podświetlenia włącznie. Ogólnie mamy 12-sto stopniową regulację.
5.3. Aby zmienić moc podświetlenia w drugim trybie przytrzymujemy przycisk „bez oznaczenia” oraz przycisk „H”, pokazuje się na wyświetlaczu napis „BRIGHT” oraz wspomniana skala w formie małych kresek, oraz oznaczeniami „-” oraz „+”. Puszczamy przycisk „bez oznaczenia” oraz „H”, następnie klikając przycisk „H” ustawiamy aby ściemnić, natomiast klikając przycisk „M” ustawiamy aby zwiększyć podświetlenie. Po dokonaniu korekty przyciskamy „SET” by zapamiętać ustawienia.
6. Możemy również zmienić jednostki miary, czy też parametry wyświetlanych funkcji. By dokonać takich zmian przytrzymujemy jednocześnie przycisk „bez oznaczenia” oraz przycisk „M”.
6.1. Wyświetlacz na dolnej linii pokazuje np. wartość „KM”, a na górnej linii wyświetlają się na przemian „km” oraz „miles”. Gdy nadusimy przycisk „M” to zmieniamy na „MILE”, gdy natomiast nadusimy „H” to zmienimy na „KM”. Zatwierdzamy przyciskiem „SET” i słyszymy dźwięk „pik”, po czym przechodzimy do następnej funkcji opisanej poniżej.
6.2. Następną funkcją jest średnie spalanie. Tu możemy zmienić ze wskazania „litry/100km” na „km/litry”. Sposób zmiany analogicznie jak w pkt. 6.1. Potwierdzamy przyciskiem „SET” jednocześnie wychodząc z tych ustawień.
7. Gdy już wszystko mamy ustawione wystarczy wyłączyć zapłon. Pamiętajmy, że te ustawienia gdy nie mamy seryjnego radia możemy tylko wykonać na postoju włączając i wyłączając zapłon wraz z odpowiednią kombinacją przycisków pod wyświetlaczem centralnym (środek deski rozdzielczej na podszybiu).

Pozdrawiam

Dodam że dane na wyświetlaczu odnośnie chwilowego spalania aktualizują się co około dwie sekundy
 
 
kuzi
[Usunięty]

Wysłany: 09-06-2010, 07:14   

To jest instrukcja obsługi wyświetlacza dla osób nie mających oryginalnego radia... Nie ma tu ani słowa o CHWILOWYM SPALANIU...

Cytat:
3.2. Gdy chcemy zmienić na następną funkcję powtarzamy punkt 3.1, gdzie wyświetli się kolejno średnia prędkość, średnie spalanie, dystans na baku i tak w kółko.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.