Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Turbina i Olej
Autor Wiadomość
Boniek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD'98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 49
Skąd: k/Warszawy
Wysłany: 19-06-2010, 17:14   [Cari 1.9TD] Turbina i Olej

Witam,

Taki problem mi się objawił

Za Turbiną jak mamy taką blachę jakby miska pojawił mi się oznaki Oleju miska jest czarna.
Turbina głośno chodzi tak jak się skoczy na 2700 obr tz. świszczy dosyć głośno.
Ogólnie to Turbina nie traci mocy, auto przyśpiesza dynamicznie, Auto mi nie kopci, ani na czarno ani na niebiesko.

Domniemam że gdzieś jest nieszczelny układ? Może ktoś miał już taki problem i podzieli się, co i jak no i czy taki koszt naprawy będzie bardzo duży?

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi:)
 
 
kosek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 158
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-06-2010, 19:07   

Co by nie zaczynać od najgorszego.
Sprawdź na początek stan zamocowania jak i samych przewodów dochodzących do sprężarki, być może nieszczelność jednego z połączeń powoduje opisany problem.
Z opisu domyślam się, że chodzi o tę "miskę", jak piszesz zamontowana na pionowej ścianie kabinowej.
Co jest gdzie widać na zdjęciu.
Tu masz zdjęcie na którym widać przewody dochodzące do sprężarki jak i osłonę (miskę).

pozdrawiam
_________________
kosek
http://emoty.blox.pl/resource/jeep.gif
 
 
Boniek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD'98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 49
Skąd: k/Warszawy
Wysłany: 19-06-2010, 20:02   

Dzięki wielkie, tak o to miskę mi chodziło.

A czy nawet jak będą to te przewody to bez mechanika się nie obędzie ? Czy można to jakoś samemu załatwić?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-06-2010, 20:43   

Boniek napisał/a:
Turbina głośno chodzi tak jak się skoczy na 2700 obr tz. świszczy dosyć głośno.
Jeżeli nie traci mocy, tylko gwiżdże, to albo się kończy, albo tak została zregenerowana, oznaki oleju mogą pochodzić z nieszczelności ot choćby przy nakrętce przewodu olejowego, może wystarczy dokręcić, albo może to być związane z tym, jak pisałem wyżej, spartolona regeneracja - spotykałem takie objawy, że po regeneracji turbiny nagle zaczął pojawiać się olej z turbiny, winą mozna by obarczyć albo przewód (pęknięty kołnierz), albo nakrętke redukcyjną (nie dokręcona, uszkodzone gniazdo)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Boniek 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 TD'98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 49
Skąd: k/Warszawy
Wysłany: 19-06-2010, 21:31   

Wrzucam zdjęcia

Na czerwono zaznaczyłem co znalazłem, jest to opaska która nie jest wcale przymocowana, wiec domniemam ze stad może olej uciekać, jak widać na zdjęciach, tam jest mokro. Czy wiecie co to za przewód no i czy taka nieszczelność może powodować ten świst? czy raczej nawet jak jakoś by się uszczelniło układ to świst będzie?


 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-06-2010, 22:11   

Z tego co widze, to masz zapocenie po stronie koła kompresji, co mogłoby, ale nie musi, świadczyć o stanie uszczelniaczy olejowych turbiny, tutaj masz rozpiske elementów turbiny, dla jasności:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.