Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przy jakich obrotach zmienia bieg na wyzszy
Autor Wiadomość
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 25-06-2010, 08:43   Przy jakich obrotach zmienia bieg na wyzszy

Czy przy glebokim bucie VR-4 w automacie zmienia kiedys z 4ki na 5ke?
Jesli tak to przy jakich obrotach?
Prosta droga nam sie wczoraj skonczyla i naszly mnie takie refleksje
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 25-06-2010, 08:51   

Tak, zmienia.
Zakres obrotów zależy od obciążenia silnika. Najczęściej 4500 do 5500 obrotów.

[ Dodano: 25-06-2010, 07:53 ]
Bezpieczniej będzie jak będziesz używał hamowni do testów a nie "prostej drogi" :evil:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 25-06-2010, 09:26   

swinks_UK napisał/a:
Bezpieczniej będzie jak będziesz używał hamowni do testów a nie "prostej drogi"

to jakby nie twoja sprawa, czego uzywam i gdzie :)
swinks_UK napisał/a:
Zakres obrotów zależy od obciążenia silnika. Najczęściej 4500 do 5500 obrotów.

chodzilo mi o glebokiego buta w EC5W, bo 6100 mielismy nadal 4ke
wiec moze ktos to stestowal chocby na hamowni :twisted:
Ostatnio zmieniony przez puntspusy 25-06-2010, 09:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 25-06-2010, 09:38   

Jak jedziesz pełnym ogniem (pełne otwarcie przepustnicy) to biegi (2-3 i 3-4) zmienia przy przekroczeniu 6250 rpm wg. logów Evoscana, więc nie przypuszczam, żeby 4-5 było inaczej. Mam aktywny limiter, więc nie testowałem, zresztą też nie miałem gdzie.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 25-06-2010, 11:21   

puntspusy napisał/a:
swinks_UK napisał/a:
Bezpieczniej będzie jak będziesz używał hamowni do testów a nie "prostej drogi"

to jakby nie twoja sprawa, czego uzywam i gdzie :)

Spuść z tonu :wink: (pkt. 10 zasad Mitsumaniaków).

Bartek, tak jest w 2 - 4. O ile pamiętam to 4 na 5 redukuje w ok. 5700 do 6200 na WOT, ale każde odpuszczenie buta (zmiana w uchyleniu przepustnicy o 5%) i redukcja już przy 5000 - 5500 obrotów.
A całóść i tak zależy od jakości oliwy w skrzyni i jakości konwertera. :wink:

puntspusy, na hamowni się testuje a trybie tiptronic a nie w auto. :p
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-09-2010, 17:59   

5 to słaby nadbieg w tej skrzynce, więc jak będziesz jechał cały czas pod górkę to silnik wkręci się do odcięcia a na 5 nie przerzuci. Aby komputer podał sygnał do przerzucenia na kolejny bieg musi być spełnione kilka warunków, między innymi odpowiedni sygnał z czujnika położenia przepustnicy, prędkości i obciążenia silnika. Ja ma zwykłą skrzynką 4 biegową i jak mu otworzę przepustnicę na max to pod górkę na trójce kręci do 6000 obrotów i nie zawsze przerzuci na 4. Zastanawiam się ile pomykałeś jadąc prawie pełnym przełożeniem ponad 6000 obrotów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.