Przy jakich obrotach zmienia bieg na wyzszy |
Autor |
Wiadomość |
puntspusy
Forumowicz

Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 505 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 25-06-2010, 08:43 Przy jakich obrotach zmienia bieg na wyzszy
|
|
|
Czy przy glebokim bucie VR-4 w automacie zmienia kiedys z 4ki na 5ke?
Jesli tak to przy jakich obrotach?
Prosta droga nam sie wczoraj skonczyla i naszly mnie takie refleksje |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 25-06-2010, 08:51
|
|
|
Tak, zmienia.
Zakres obrotów zależy od obciążenia silnika. Najczęściej 4500 do 5500 obrotów.
[ Dodano: 25-06-2010, 07:53 ]
Bezpieczniej będzie jak będziesz używał hamowni do testów a nie "prostej drogi" |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
puntspusy
Forumowicz

Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 505 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 25-06-2010, 09:26
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Bezpieczniej będzie jak będziesz używał hamowni do testów a nie "prostej drogi" |
to jakby nie twoja sprawa, czego uzywam i gdzie
swinks_UK napisał/a: | Zakres obrotów zależy od obciążenia silnika. Najczęściej 4500 do 5500 obrotów. |
chodzilo mi o glebokiego buta w EC5W, bo 6100 mielismy nadal 4ke
wiec moze ktos to stestowal chocby na hamowni |
Ostatnio zmieniony przez puntspusy 25-06-2010, 09:54, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 25-06-2010, 09:38
|
|
|
Jak jedziesz pełnym ogniem (pełne otwarcie przepustnicy) to biegi (2-3 i 3-4) zmienia przy przekroczeniu 6250 rpm wg. logów Evoscana, więc nie przypuszczam, żeby 4-5 było inaczej. Mam aktywny limiter, więc nie testowałem, zresztą też nie miałem gdzie. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 25-06-2010, 11:21
|
|
|
puntspusy napisał/a: | swinks_UK napisał/a: | Bezpieczniej będzie jak będziesz używał hamowni do testów a nie "prostej drogi" |
to jakby nie twoja sprawa, czego uzywam i gdzie
|
Spuść z tonu (pkt. 10 zasad Mitsumaniaków).
Bartek, tak jest w 2 - 4. O ile pamiętam to 4 na 5 redukuje w ok. 5700 do 6200 na WOT, ale każde odpuszczenie buta (zmiana w uchyleniu przepustnicy o 5%) i redukcja już przy 5000 - 5500 obrotów.
A całóść i tak zależy od jakości oliwy w skrzyni i jakości konwertera.
puntspusy, na hamowni się testuje a trybie tiptronic a nie w auto. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-09-2010, 17:59
|
|
|
5 to słaby nadbieg w tej skrzynce, więc jak będziesz jechał cały czas pod górkę to silnik wkręci się do odcięcia a na 5 nie przerzuci. Aby komputer podał sygnał do przerzucenia na kolejny bieg musi być spełnione kilka warunków, między innymi odpowiedni sygnał z czujnika położenia przepustnicy, prędkości i obciążenia silnika. Ja ma zwykłą skrzynką 4 biegową i jak mu otworzę przepustnicę na max to pod górkę na trójce kręci do 6000 obrotów i nie zawsze przerzuci na 4. Zastanawiam się ile pomykałeś jadąc prawie pełnym przełożeniem ponad 6000 obrotów. |
|
|
|
 |
|