Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyciek z uszczelniacza wału - reklamacja.
Autor Wiadomość
slawekdr 
Forumowicz

Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-06-2010, 11:08   Wyciek z uszczelniacza wału - reklamacja.

Hej,
W marcu robiłem uszczelniacz wału korbowego. Wyciekał olej. W warsztacie wymienili uszczelniacz na nowy i pod autem zrobiło się sucho.

Minęły 3 miesiące - znowu zaczął wyciekać olej - leci jak z kapiącego kranu - jeździć się nie da.

Boje się, ze w warsztacie "mechanik" powie, ze to stare auto i tak ma - a chce to zgłosić jako reklamację.

Zdarzało się wam coś podobnego? Poradźcie.

Z gory dzieki:)
S.
_________________
Przygoda z Tytanikiem....
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 26-06-2010, 15:22   

Zanim zaczniesz reklamowac sprawdz w jakim stanie jest wal korbowy.
Na podstawie wlasnego sledztwa (silnik 4G92) wyglada na to, ze w cieknacy uszczelniacz dostaje sie syf, ktory dzialajac jak papier scierny robi „wgłebienie” na wale w miejscu styku z uszczelniaczem (do wyczucia pod palcem).
To wersja pesymistyczna.
Optymistyczna jest taka, ze faktycznie kupiles bubel i na nastepnym wszystko bedzie ok.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 26-06-2010, 17:36   

albo ktoś ściągał uszczelniacz jadąc śrubokrętem po wale i robiąc rysę- resztę można sobie dopowiedzieć.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 26-06-2010, 22:07   

wystarczy uszczelniacz zakładać na sucho - pokaleczy się o rant wału na samym początku. Reklamuj, nie wróżę powodzenia, ale może się uda. Mechanik będzie twierdził że kupiłeś bubel, a producent, że mechanik źle założył lub zniszczony wał.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24294
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-06-2010, 22:30   

slawekdr napisał/a:
Zdarzało się wam coś podobnego? Poradźcie.

jeśli uszczelniacz był kiepski - to nawet szybciej...
dlatego moja zasada - wszelkie gumy (nie tylko te mające styczność z olejem) kupuję oryginały albo firm, które robią na pierwszy montaż (np. NOK)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 27-06-2010, 02:59   

Krzyzak napisał/a:
slawekdr napisał/a:
Zdarzało się wam coś podobnego? Poradźcie.

jeśli uszczelniacz był kiepski - to nawet szybciej...
dlatego moja zasada - wszelkie gumy (nie tylko te mające styczność z olejem) kupuję oryginały albo firm, które robią na pierwszy montaż (np. NOK)


Tutaj jest sporo racji. Ale skoro puscił po kilku miesiącach to stawiam na ten wariant mniej pesymistyczny czyli lipny uszczelniacz. U mnie walczyłem z uszczelniaczami wałków rozrzadu. Dopiero drugie podejście jak na razie załatwiło sprawę. Z braku laku czyli ze względu na zaporową cene oryginałów (65 zł sztuka !) zaryzykowałem Hyundaiowskie zamienniki za 9 zł z IC. Wygląda na to że się udało. Nie wiem na jak długo, ale na razie po 3500 km jest sucho. A sprawdzam regularnie co 1000KM. Wojtek zamontował u siebie w 12V uszczelniacz wału też Hyundaia (z Intercarsu - opakowanie z napisami HYUNDAI KIA, producent to MOBIS czyli dostawca Hyundaia) i chyba też jest w porządku więc te można śmiało polecić. Szczegóły w odpowiednich watkach.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3552
Skąd: Gniezno
Wysłany: 27-06-2010, 11:01   

Jak na razie zdaje egzamin, z tym że, przejechałem na nim dopiero ok. 2500 km. Różnica w cenie pomiędzy np: Corteco wynosi 20zł, czyli nie duża. Ale jak widać różnica w jakości ogromna.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
slawekdr 
Forumowicz

Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-06-2010, 11:33   

Dzieki Panowie.

Z tego co piszecie ja stawiam na kiepski uszczelniacz:) A to z powodu takiego, że mechanik sam kupował ten uszczelniacz , wiec zakładam, że kupił najtańsze badziewie.

W poniedziałek dzwonie - trzymajcie kciuki:)

Pozdrawiam
S.
_________________
Przygoda z Tytanikiem....
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24294
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-06-2010, 16:23   

lukasz12 napisał/a:
65 zł sztuka !)

ja montowałem po 100 zł za sztukę :) - oryginały do Galanta E32

lukasz12 napisał/a:
zaryzykowałem Hyundaiowskie zamienniki

takie wrzuciłem do Colta na uszczelniacze zaworów - po ok. 18 tkm żadnych problemów
(a kosztowały tyle co JC - czyli 3 zł/szt.)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 28-06-2010, 08:48   

wymieniałem uszczelniacz wału korbowego od strony rozrzadu - kupiłem NOK-a za 14 zł. Ten co puścił też był NOK - a ,zrobiłem ok.1000km i nie leci ....myślę że to wina uszczelniaczy bo kiedyś jak wymieniała mi pewna firma na wałkach rozrządu to po montażu u nich w warsztacie też pociekły po kilku minatach po uruchomieniu silnika .Włozyli inne i do dziś cisza
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
pz 
Forumowicz

Auto: mitsubishi SIGMA 3000V6 12/177
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-07-2010, 01:36   

Witam !
Ja bym szukał przyczyny ponownego wycieku w złym uszczelniaczu. U mnie uszczelniacz po wymianie wytrzymał 3000 km i z grzybobrania wróciłem na lawecie. Uszczelniacze kupione w sklepie jako orginalne wypadały ciut słabsze, a że wydawały mi się podejrzane zmieniłem jeszcze 2 razy przed złożeniem rozrządu. Dopiero czwarty uszczelniacz zupełnie innej firmy { chyba Delko , ale nie jestem pewien co do firmy] Po założeniu uszczelniacza ,krawędz styku uszczelniacz posmarowałem klejem na wszelki wypadek.Przejechałem na razie 11000 km i jest suchutko. Uszczelniacze kiepskie kosztowały 15 zł, a lepszy 25 zł.Wyciągnąłem wniosek z tego, że przyrobieniu takich rzeczy trzeba sobie dać czas i być bardzo dokładnym. Bo w Sigmie jak puści mocniej uszczelniacz to się nie da jechać bo olej leci ciurkiem.

Pozdrawiam.
_________________
pz
 
 
slawekdr 
Forumowicz

Auto: Sigma Wagon 3,0 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 31
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-07-2010, 15:14   

:) Dzięki za sugestie - oddałem auto do ponownej naprawy - zobaczymy jaki będzie efekt -interesuje mnie jak wygląda istniejący uszczelniacz.
Oczywiście mechanik nie omieszkał zasugerować, że to pewnie wał jest wybity itd...
Dam znać jak to się skończy:)

Pozdrawiam
S.

[ Dodano: 13-08-2010, 18:44 ]
Hej
No to temat zakończony - mechanik nieco obniżył cenę montażu nowego simeringu - jak dotychczas nic nie leci a już prawie 5 k zrobiłem:) Dodam jeszcze, że została skrócona sprężyna w simeringu.

Pozdrawiam
S.

[ Dodano: 28-10-2010, 16:27 ]
Hej - no i znowu pocieklo z uszczelniacza wału. Zastanawiam sie, czy zamontowano wlasciwy uszczelniacz (to juz 3ci raz!!!!) Moj uszczelniacz byl Corteco i zastanawiam sie, czy to nie jest przypadkiem wina wady uszczelniacza lub złego wymiaru.

Czy ktos jest w stanie podac mi poprawne (sprawdzone w praktyce) wymiary uszczelniacza wału korbowego od strony rozrządu? Z gory dziekuje.

Pozdrawiam

[ Dodano: 28-10-2010, 16:29 ]
???

[ Dodano: 28-10-2010, 16:29 ]
???
_________________
Przygoda z Tytanikiem....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.