Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning silnika 2.5 v6
Autor Wiadomość
peter1425 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Legnum vr4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 6
Skąd: Tychy
Wysłany: 21-03-2015, 18:26   Tuning silnika 2.5 v6

Witam Panowie,

Chciałbym się dowiedzieć kilku rzeczy, a mianowicie:
-Z jakimi kosztami muszę się liczyć jeśli chodzi o kapitalny remont silnika na oryginalnych lub kutych częściach?
-Gdzie najlepiej kupić kute części przeglądałem kiedyś zestawy na stronie us, może ktoś pamięta?
-Ile koni mogę wykrzesać na seryjnych turbinach?


Dziękuje i Pozdrawiam
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20958
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-03-2015, 18:35   

Może coś znajdziesz w temacie kochajja:
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
peter1425 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Legnum vr4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 6
Skąd: Tychy
Wysłany: 21-03-2015, 19:25   

z tego co udało mi się wyczytać to wał i korby kolo 13k? na stronce us znalazłem komplet za okolo 8k ? :)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20958
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-03-2015, 19:38   

peter1425 napisał/a:
na stronce us znalazłem komplet za okolo 8k ? :)

A wysyłka, cło, vat jest w cenie :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
peter1425 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Legnum vr4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 6
Skąd: Tychy
Wysłany: 21-03-2015, 21:21   

ale z tego co mi wiadomo to w Irlandii nie ma cła , jestem ciekaw bo powiem szczerze że jak ogarnę się z gotówką to będzie projekt "Polski Samuraj"

widzę że będę musiał jeszcze poczekać na odpowiedzi :)
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 820 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20958
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-03-2015, 21:41   

peter1425 napisał/a:
ale z tego co mi wiadomo to w Irlandii nie ma cła

peter1425 napisał/a:
na stronce us

Zmyliło mnie to us, myślałem, że chodzi o Stany :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 22-03-2015, 08:24   

Może się kolega w końcu zdecyduje czego chce...? :wink:
Z kutych części:
- korbowody, cena 1700 - 1900zł w zależności od sprzedawcy. Jedyna opcja, to produkowane przez PRISM.
- tłoki, cena 900 EUR plus opłaty za przesyłkę. Jedynie dostępne WISECO, produkowane na zamówienie, dostępne przez przedstawiciela w NL. Czas oczekiwania nawet 6 miesiecy.
To są najtańsze opcje.
Ponadto:
Wałki rozrządu, dwie opcje. Billety 272 na zamówienie 2000 GBP robione w UK, lub szlify 262 z NZL za 600 GBP. Do tego sprężynki zaworowe Brian Crower za 120 GBP.
Regulowane koła rozrządu, brak. Można dostosować koła z silnika 6A12 DOHC.

NIE MA gotowych zestawów do Galanta/Legnum VR4 z silnikiem 6A13TT. To co wisi na stronach amerykańskich to zestawy do 6-generacji VR4 z silnikiem 4G63T (6 bolt).

Części OEM można znaleść na stonie Camskill'a:
http://www.camskill.co.uk...and_Accessories
lub na stronie:
http://www.amayama.com/

Tyle w temacie.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21936
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 22-03-2015, 11:32   

swinks_UK napisał/a:
- korbowody, cena 1700 - 1900zł
- tłoki, cena 900 EUR plus opłaty za przesyłkę
Za sztukę czy komplet?
 
 
peter1425 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Legnum vr4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 6
Skąd: Tychy
Wysłany: 22-03-2015, 11:58   

swinks_UK napisał/a:
Może się kolega w końcu zdecyduje czego chce...? :wink:
Z kutych części:
- korbowody, cena 1700 - 1900zł w zależności od sprzedawcy. Jedyna opcja, to produkowane przez PRISM.
- tłoki, cena 900 EUR plus opłaty za przesyłkę. Jedynie dostępne WISECO, produkowane na zamówienie, dostępne przez przedstawiciela w NL. Czas oczekiwania nawet 6 miesiecy.
To są najtańsze opcje.
Ponadto:
Wałki rozrządu, dwie opcje. Billety 272 na zamówienie 2000 GBP robione w UK, lub szlify 262 z NZL za 600 GBP. Do tego sprężynki zaworowe Brian Crower za 120 GBP.
Regulowane koła rozrządu, brak. Można dostosować koła z silnika 6A12 DOHC.

NIE MA gotowych zestawów do Galanta/Legnum VR4 z silnikiem 6A13TT. To co wisi na stronach amerykańskich to zestawy do 6-generacji VR4 z silnikiem 4G63T (6 bolt).

Części OEM można znaleść na stonie Camskill'a:
http://www.camskill.co.uk...and_Accessories
lub na stronie:
http://www.amayama.com/

Tyle w temacie.



Kolega jest zdecydowany :-) , dziękuje za odpowiedz.
Mam jeszcze trzy pytanka:

-jaka moc wytrzymuja seryjne wałki?
-Na japonskiej stronie znalazlem sprzeglo do 700nm za 1100e bez oplat itd dobra cena ?
-czy na turbinach td04 da rade podciagnac go do 500km?
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 23-03-2015, 10:39   

peter1425 napisał/a:

Mam jeszcze trzy pytanka:

-jaka moc wytrzymuja seryjne wałki?
-Na japonskiej stronie znalazlem sprzeglo do 700nm za 1100e bez oplat itd dobra cena ?
-czy na turbinach td04 da rade podciagnac go do 500km?

1. Wałki rozrządu wytrzymają każdą moc dopóki jakiś "magik szlifierz" nie zniszczy utwardzonej powierzchni :wink:
2. Taniej znajdziesz sprzęgło od Evo 7-9. Szukaj kompletów ACT HD Street, mają nominał 510 Lb/Ft. Koszt 570 GBP plus wysyłka. Na stronie Indigo-GT znajdziesz zestaw.
Innym dobrym sprzęgłem jest AC Competition Stage 3. Też pod 500 Lb/Ft. Cena w okolicach 500 GBP.
3. Da radę jak porządnie zrobione i właściwe turbiny założone.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
peter1425 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Legnum vr4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 6
Skąd: Tychy
Wysłany: 23-03-2015, 15:59   

Mój legnum będzie rozebrany do ostatniej śrubki i zostanie dawcą dla innego projektu,(silnik, napęd , elektronika etc) lecz będzie problem z zawieszeniem( dostępność i ceny części).

Z jakiego innego modelu mogę użyć zawieszenie żeby części w razie w były łatwo dostępne?

Co myślisz o zostawieniu oryginalnych wałków tylko poddane by były azotowaniu?

Szukam też warsztatu zajmującego się konstruowaniem ram do samochodów oraz klatek bezpieczeństwa, czy zna ktoś może taki warsztat w Pl najlepiej okolice śląska?
 
 
anwi 
Forumowicz


Auto: Galant 4x4 6a13 SingleTurbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 206
Skąd: Działdowo
Wysłany: 23-03-2015, 16:27   

ot:
jaką moc chcesz uzyskać?
 
 
peter1425 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Legnum vr4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 6
Skąd: Tychy
Wysłany: 23-03-2015, 16:34   

Chciałbym uzyskać 500km, ale zobaczymy jak wyjdzie :)
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 23-03-2015, 17:37   

peter1425 napisał/a:
Mój legnum będzie rozebrany do ostatniej śrubki i zostanie dawcą dla innego projektu,(silnik, napęd , elektronika etc) lecz będzie problem z zawieszeniem( dostępność i ceny części).

Z jakiego innego modelu mogę użyć zawieszenie żeby części w razie w były łatwo dostępne?

Co myślisz o zostawieniu oryginalnych wałków tylko poddane by były azotowaniu?

Szukam też warsztatu zajmującego się konstruowaniem ram do samochodów oraz klatek bezpieczeństwa, czy zna ktoś może taki warsztat w Pl najlepiej okolice śląska?

Co do wałków. Te które siedzą w głowicy są "za małe" jeśli chodzi o profil, mają tylko 214° no bardzo mały lift. Co z tego, że dasz dużą turbinę, skoro głowica nie nadąży z "obróbką" mieszanki.
Wałki z NZL są po szlifie, jednak na tyle delikatnym, ze warstwa utwardzalna nie została naruszona, stąd tylko profil 262.
Większość zawieszenia jest współdzielona z Galantem n/a. Poza dwoma wahaczami z tyłu. Dobry upgrade, to wsadzenie poliurethanów gdzie się da (mocowania silnika i skrzyni, whahacze, podwieszenie dyfra). Uzyskasz świetny feedback/response (hm.. jak to po polsku?... :doubt: ). Jak potrzebujesz czegoś co prowadzi się jak gokart, to jest to właściwe podejście. Do tego jakieś porządne gwinty, dla mnie idealnie było 8/14kg. No i nie ładuj się w budę Legnum (kombi), jest bardzo miękka i wymaga tony innych rozpórek, by osiągnąć to co buda sedana.
Napęd... przód na transferboxie z LSD (wersje z Evo 6 RS), tył albo S-AYC lub idealnie dyfer z Evo RS ze środkiem LSD.
Elektronika... najpierw bym dorwał jakiś porządny standalone ecu. Do wyboru masz ViPEC, Syvecs, Motec czy Haltech, a potem wokół niego bym zrobił elektronikę w oparciu o potrzebny osprzęt.

Co klatek, jeśli myślisz o ściganiu się na serio, to musisz mieć klatkę certyfikowaną przez FIA, a to implikuje inspekcje spawów po zamontowaniu. Więc szykuj się na mega wydatek jeśli chcesz certyfikowaną klatkę, bo gotowców na rynku brak.

Chyba wyczerpaliśmy temat :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Goldie 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Eclipse
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-04-2015, 15:24   

Koszty są zależne od cennika warsztatu. Ze sląska w Mikołowie masz Jurgal. IMO – bardzo solidny warsztat polecany na innych forach. I z tego co mi wiadomo to nie mają cen z kosmosu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.