Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.2 DID] chłodzenie turbiny
Autor Wiadomość
bcwiklinski 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 12
Skąd: google
Wysłany: 10-06-2010, 18:32   [II 2.2 DID] chłodzenie turbiny

witam forumowiczów. mam outkaII 2,2 co sądzicie o koniecznosci chłodzenia turbiny po przyjezdzie do celu szczególnie na krótkich odcinkach 5-10 km
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 10-06-2010, 20:43   

bcwiklinski napisał/a:
mam outkaII 2,2 co sądzicie o koniecznosci chłodzenia turbiny po przyjezdzie do celu szczególnie na krótkich odcinkach 5-10 km
mniej zależy od tego ile jedziesz, więcej od tego jak jedziesz. Jak jedziesz spokojnie to nie ma takiej potrzeby.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-06-2010, 08:46   

To drobne nieporozumienie - "chłodzenie" turbiny (czyli nie wyłączanie silnika od razu po zatrzymaniu) dotyczy wyłącznie dłuższych przejazdów z dużą prędkością po autostradzie. Przy przejeździe 5-10 minut tzw. "Gedenkminute" (jak mawiają nasi sąsiedzi zza Odry) nie ma dużego sensu...
bonito
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 11-06-2010, 09:15   

chłodzenie to jedno a smarowanie to drugie.
Chodzi mi o to że jak się zatrzymujemy nie powinno się odrazu gasić motoru ponieważ wtedy turbina się kręci z dużą szybkością na sucho bez smarowania.
 
 
bonito 
Forumowicz

Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 31 Paź 2008
Posty: 556
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-06-2010, 14:47   

Święte słowa... :wink:
 
 
marpit 
Forumowicz

Auto: berlingo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 68
Skąd: Jasło
Wysłany: 28-06-2010, 12:17   

13zbyszek13 napisał/a:
chłodzenie to jedno a smarowanie to drugie.
Chodzi mi o to że jak się zatrzymujemy nie powinno się odrazu gasić motoru ponieważ wtedy turbina się kręci z dużą szybkością na sucho bez smarowania.

Przecież szybkość turbiny zależy od obrotów więc dlaczego zakładasz że kręci się szybko?
Przed zgaszeniem teoretycznie trzeba zaparkować lub otworzyć bramę czy garaż więc 1 min na wolnych obrotach w zupełności wystarczy.
_________________
Coś tu będzie :)
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 28-06-2010, 14:08   

Cytat:
Przecież szybkość turbiny zależy od obrotów więc dlaczego zakładasz że kręci się szybko?
Przed zgaszeniem teoretycznie trzeba zaparkować lub otworzyć bramę czy garaż więc 1 min na wolnych obrotach w zupełności wystarczy


Nie ,nie wystarczy jesli utrzymywales przez kilka godzin jazdy wysokie obroty np jazda autostrada i zjazd na stacje paliw,sugeruje odzczekac wtedy okolo 3-4min.

Turbosprężarka pracuje w niezwykle ciężkich warunkach. Jej wirnik znajduje się w strumieniu spalin osiągającym nawet ponad 1000°C. W dodatku wał turbiny obraca się z prędkościami dochodzącymi do niewyobrażalnych 290 tys. obr./min.(niektore)
Zadaniem kierowcy jest jej ostudzenie poprzez prace silnika na niskich obrotach.
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
marpit 
Forumowicz

Auto: berlingo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 68
Skąd: Jasło
Wysłany: 28-06-2010, 14:37   

Gunner napisał/a:

Nie ,nie wystarczy jesli utrzymywales przez kilka godzin jazdy wysokie obroty np jazda autostrada i zjazd na stacje paliw,sugeruje odzczekac wtedy okolo 3-4min.

Ale kolega pyta o jazdę 5-10 km i chłodzenie w takim przypadku a nie autostradą czy tam kilka godzin.
_________________
Coś tu będzie :)
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 28-06-2010, 15:25   

W moim poscie jest kolego Twoj cytat.
Nie odpowiadałem wlasciwie na glowny temat dla tego ze wydaje sie byc normalnym ze po jezdzie 5-10 min nie powinno byc potrzeby studzenia nie obciazonej turbiny.
Głownie odpowiedzialem na "Twoje" pierwsze zdanie dt.obrotow.
A TURBO zawsze sie kreci szybko :wink:
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
13zbyszek13 
Forumowicz


Auto: 2,0 DID outlander 2009
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 2450
Skąd: PL
Wysłany: 28-06-2010, 17:31   

marpit napisał/a:
Przed zgaszeniem teoretycznie trzeba zaparkować lub otworzyć bramę czy garaż więc 1 min na wolnych obrotach w zupełności wystarczy.


nie każdy ma garaż ,bramę :D
_________________
MITSUBISHI to już historia teraz jest HONDA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.