Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanie o niepodpięty kabelek + problem z szarpaniem
Autor Wiadomość
Epiqr 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer '96 CK0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Brzozów
Wysłany: 03-07-2010, 12:32   Pytanie o niepodpięty kabelek + problem z szarpaniem

Witam.

Jeżeli możecie, to rzućcie okiem na to zdjęcie

http://img155.imageshack....5/dscn2024j.jpg

Co to za kabelek zaznaczony na czerwono? Wychodzi z wiązki kabli które są wpięte do aparatu zapłonowego, ten jeden kabel jest oddzielnie i jest zaizolowany.
Mój misiek jak wiele innych na tym forum trochę poszarpuje. Jest to odczuwalne na zimnym i na ciepłym silniku, zwłaszcza na niskich biegach gdy dodaje mało gazu, tak do 2000 obrotów. Jak mu nacisnę mocniej też czasem zdarza się taki "skok" jakby na ułamek sekundy nie dostawał paliwa. Zauważyłem też, że gdy tylko lekko musnę gaz, obroty od razu podskakują do poziomu ok 1700, czyli wygląda to tak jakbym nie miał pod stopą płynnego dozowania gazem miedzy 1000 a 1700 obrotów, może to jest przyczyna szarpania. Czy jest jakiś czujnik odpowiedzialny za to lub jak to wyregulować?
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-07-2010, 20:30   

ten kabelek wyszedł Ci z kondensatora

http://img820.imageshack....kondensator.jpg

ale on podobno odpowiada za zakłócenia mogące wystąpić podczas słuchania radia

podepnę się pod zdjęcie kolegi i zapytam co to za "pokrętło" w aparacie zapłonowym?

 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24337
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-07-2010, 20:50   

to żadne pokrętło - tylko zatyczka
fakt, że się kręci :)
czasem się przez nie zagląda sprawdzić czy jest iskra
 
 
pandik 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer 1.3 75KM 96r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 20
Skąd: Czerwionka
Wysłany: 05-07-2010, 21:58   

Nie jest to czasem kondensator, który niweluje iskrzenie na palcu rozdzielacza?
_________________
Pandik.
 
 
Epiqr 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer '96 CK0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Brzozów
Wysłany: 06-07-2010, 17:25   

Dzięki za odpowiedź :)

Cytat:
ten kabelek wyszedł Ci z kondensatora


No nie tyle wyszedł co urwał się z tego co patrzyłem. I raczej pasowało by go wymienić jeżeli odpowiada on za coś więcej niż zakłócenia radia... to jest kondensator aparatu zapłonowego??? Na allegro nie mogę tej części znaleźć :/
 
 
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-07-2010, 13:52   

podobno od 126p pasuje - poważnie, parę razy przewijała się ta kwestia na forum

http://forum.mitsumaniaki...ght=kondensator
 
 
Epiqr 
Nowy Forumowicz


Auto: Lancer '96 CK0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Brzozów
Wysłany: 12-07-2010, 16:38   

Dzieki za odpowiedź. Ale też ciekawa sprawa, bo wszyscy piszą że ten kondensator odpowiada za szumy w radiu, ale ja ich nie słyszę. :) tak czy owak, dziękuję za zainteresowanie tematem :o k:
 
 
griswold
[Usunięty]

Wysłany: 03-08-2010, 20:42   Re: Pytanie o niepodpięty kabelek + problem z szarpaniem

Epiqr napisał/a:
Witam.

Jeżeli możecie, to rzućcie okiem na to zdjęcie

http://img155.imageshack....5/dscn2024j.jpg

Co to za kabelek zaznaczony na czerwono? Wychodzi z wiązki kabli które są wpięte do aparatu zapłonowego, ten jeden kabel jest oddzielnie i jest zaizolowany.
Mój misiek jak wiele innych na tym forum trochę poszarpuje. Jest to odczuwalne na zimnym i na ciepłym silniku, zwłaszcza na niskich biegach gdy dodaje mało gazu, tak do 2000 obrotów. Jak mu nacisnę mocniej też czasem zdarza się taki "skok" jakby na ułamek sekundy nie dostawał paliwa. Zauważyłem też, że gdy tylko lekko musnę gaz, obroty od razu podskakują do poziomu ok 1700, czyli wygląda to tak jakbym nie miał pod stopą płynnego dozowania gazem miedzy 1000 a 1700 obrotów, może to jest przyczyna szarpania. Czy jest jakiś czujnik odpowiedzialny za to lub jak to wyregulować?


Witam!

Ostatnimi czasy też miałem duże problemy z szarpaniem auta mniej więcej przy obrotach 1200 i 1800, szczególnie wtedy pojawiało się "szarpanie". Niestety kabelek od kondensatorka nie jest tego przyczyną. Wiele razy na forum pojawiały się rozwiązania typu wymiana: kabli, świec, palca. U mnie niestety zakończyło się to wymianą całego aparatu zapłonowego, nie dawał odpowiedniej iskry i do tego jeden z wtryskiwaczy nie domykał się i lał - koszt ok. 100 zł. Miejmy nadzieje, że u Ciebie jest to inna przyczyna, bo nowy (używany) aparacik zapłonowy to koszt około 500-600 zł. Ceny z zach-pom. może u Ciebie będzie taniej.

pozdrawiam
gris
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.