Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kody błędów raz jeszcze
Autor Wiadomość
rifti 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 5
Skąd: Głogów
Wysłany: 03-07-2010, 22:30   Kody błędów raz jeszcze

Witam szanownych Mitsumaniaków,
Mam problem ze sprawdzeniem znaczenia błędów dwóch podsystemów - TCL i klimy. Błędy TCL badam na trójpinowej kostce. Problem jest taki że w serwisówce z roku 95 nie ma sekcji dotyczącej TCL. W manualu z 2002 znalazłem natomiast taką listę:
11 APS circuit system
12 APS or TPS circuit system
13 TPS circuit system
23 Stop lamp switch circuit system
24 TCL switch circuit system
26 Ignition switch (IG2) circuit system
27 TCL-ECU power supply voltage circuit (engine control relay circuit) system
31 Front right wheel speed sensor circuit system
32 Front left wheel speed sensor circuit system
33 Rear right wheel speed sensor circuit system
34 Rear left wheel speed sensor circuit system
35 Rear wheel speed sensor circuit system (1)
36 Rear wheel speed sensor circuit system (2)
41 Steering wheel sensor (ST-1) circuit system (open circuit)
42 Steering wheel sensor (ST-2) circuit system (open circuit)
43 Steering wheel sensor (ST-N) circuit system (open circuit)
44 Steering wheel sensor circuit system (short circuit)
45 Steering wheel sensor (ST-N) circuit system (short circuit)
71 ECU communication circuit system
72,73 ECU circuit system
74 Engine A/T ECU communication circuit system
76 ABS circuit system

Ponieważ TCL wymruguje 33 a ABS nie daje żadnych błędów, podejrzewam że kody nie przystają do starszych wersji (chyba że to problem styków, ale to bardzo wątpliwe). Czy ktoś z forumowiczów posiada może taką listę dla starszych modeli?

Druga sprawa to klima - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=22855 z tego wątku dowiedziałem się że kody są podawane na pin 7 ale znowu w serwisówce nie widzę listy. Za wszelką pomoc dziękuję bardzo. Mam nadzieję, że nie powtórzyłem tematu.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 03-07-2010, 23:31   

Dodałem kody błędów do tamtego wątku. Ten błąd który się pojawił oznacza problem z czujnikiem położenia kierownicy. Z tym że może to mieć 2 podłoża - albo jest uszkodzony czujnik lub kable (czujnik jest w kolumnie razem z przełącznikami wycieraczek kierunkowskazów) albo może być problem z zasilaniem tego czujnika ponieważ ktoś bardzo "sprytnie" wymyślił żeby zasilanie było z komputera ECS. Jeśli komputer ECS nie działa, nie ma go lub jest uszkodzony bezpiecznik to czujnik położenia kierownicy nie będzie działał i TCL własnie taki błąd będzie podawał. W jakim momencie zaczyna migać lampka TCL?
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
rifti 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 5
Skąd: Głogów
Wysłany: 06-07-2010, 21:48   

Dziękuję bardzo za kody. Nie miałem jeszcze chwili żeby zająć się TCLem. W drugim misiaku na TCL pojawia się błąd nr 54 którego w spisie nie ma. Czy jest to oznaczenie jakiegoś stanu?
Misiaki w ogóle słabo się zbierają, trochę brakuje im mocy czy jeżeli TCL nie działa poprawnie to elektronika przechodzi w jakiś failsafe mode w którym moc jest ograniczona?
A lamka w TCL zazwyczaj nie włącza się zaraz po uruchomieniu silnika tylko po ok 5-10 minut jazdy.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 07-07-2010, 02:24   

Bo teraz sprawdziłem i widze że są jeszcze dodatkowe kody.
Lampka TCL-OFF? Bo należy odróżnić TCL (zielona) od TCL-OFF (TCL wyłączone lub błędy) i TRACE-OFF (wyłączenie TRACE za pomocą wyłącznika)


http://img85.imageshack.us/img85/9093/tclmt1.gif

Zasadniczo nie ma trybu awaryjnego ograniczającego moc, jednakże jeśli TCL źle działa to w skrajnych wypadkach może zachowywać się tak że odejmuje gazu mimo że sytuacja tego nie wymaga przez co samochód może nie mieć pary. Sugerowałbym wyjęcie bezpiecznika od TCL i sprawdzenie. Podejrzewam jednak jakieś inne problemy - raczej z silnikiem (układ zapłonowy, paliwowy itd).
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
szpala85 
Mitsumaniak

Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Sie 2006
Posty: 2156
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 14-08-2010, 22:26   

lukasz12 napisał/a:
Z tym że może to mieć 2 podłoża - albo jest uszkodzony czujnik lub kable (czujnik jest w kolumnie razem z przełącznikami wycieraczek kierunkowskazów) albo może być problem z zasilaniem tego czujnika ponieważ ktoś bardzo "sprytnie" wymyślił żeby zasilanie było z komputera ECS.


sorry że się wtrącam w dział sigmowy :wink: ... ale mam pytanko ponieważ sigmy i Galanty E5x były podobne rocznikowo .. mają sporo ze sobą wspólnego ..... .. czy w Galach E5x z TCL-em też był ten czujnik w kolumnie kierowniczej ? :roll:
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 15-08-2010, 18:20   

Wygląda na to że jest taki czujnik. Zresztą w każdym systemie tego typu musi być :)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.