Kody błędów raz jeszcze |
Autor |
Wiadomość |
rifti
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 5 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 03-07-2010, 22:30 Kody błędów raz jeszcze
|
|
|
Witam szanownych Mitsumaniaków,
Mam problem ze sprawdzeniem znaczenia błędów dwóch podsystemów - TCL i klimy. Błędy TCL badam na trójpinowej kostce. Problem jest taki że w serwisówce z roku 95 nie ma sekcji dotyczącej TCL. W manualu z 2002 znalazłem natomiast taką listę:
11 APS circuit system
12 APS or TPS circuit system
13 TPS circuit system
23 Stop lamp switch circuit system
24 TCL switch circuit system
26 Ignition switch (IG2) circuit system
27 TCL-ECU power supply voltage circuit (engine control relay circuit) system
31 Front right wheel speed sensor circuit system
32 Front left wheel speed sensor circuit system
33 Rear right wheel speed sensor circuit system
34 Rear left wheel speed sensor circuit system
35 Rear wheel speed sensor circuit system (1)
36 Rear wheel speed sensor circuit system (2)
41 Steering wheel sensor (ST-1) circuit system (open circuit)
42 Steering wheel sensor (ST-2) circuit system (open circuit)
43 Steering wheel sensor (ST-N) circuit system (open circuit)
44 Steering wheel sensor circuit system (short circuit)
45 Steering wheel sensor (ST-N) circuit system (short circuit)
71 ECU communication circuit system
72,73 ECU circuit system
74 Engine A/T ECU communication circuit system
76 ABS circuit system
Ponieważ TCL wymruguje 33 a ABS nie daje żadnych błędów, podejrzewam że kody nie przystają do starszych wersji (chyba że to problem styków, ale to bardzo wątpliwe). Czy ktoś z forumowiczów posiada może taką listę dla starszych modeli?
Druga sprawa to klima - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=22855 z tego wątku dowiedziałem się że kody są podawane na pin 7 ale znowu w serwisówce nie widzę listy. Za wszelką pomoc dziękuję bardzo. Mam nadzieję, że nie powtórzyłem tematu. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 03-07-2010, 23:31
|
|
|
Dodałem kody błędów do tamtego wątku. Ten błąd który się pojawił oznacza problem z czujnikiem położenia kierownicy. Z tym że może to mieć 2 podłoża - albo jest uszkodzony czujnik lub kable (czujnik jest w kolumnie razem z przełącznikami wycieraczek kierunkowskazów) albo może być problem z zasilaniem tego czujnika ponieważ ktoś bardzo "sprytnie" wymyślił żeby zasilanie było z komputera ECS. Jeśli komputer ECS nie działa, nie ma go lub jest uszkodzony bezpiecznik to czujnik położenia kierownicy nie będzie działał i TCL własnie taki błąd będzie podawał. W jakim momencie zaczyna migać lampka TCL? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
rifti
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 5 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 06-07-2010, 21:48
|
|
|
Dziękuję bardzo za kody. Nie miałem jeszcze chwili żeby zająć się TCLem. W drugim misiaku na TCL pojawia się błąd nr 54 którego w spisie nie ma. Czy jest to oznaczenie jakiegoś stanu?
Misiaki w ogóle słabo się zbierają, trochę brakuje im mocy czy jeżeli TCL nie działa poprawnie to elektronika przechodzi w jakiś failsafe mode w którym moc jest ograniczona?
A lamka w TCL zazwyczaj nie włącza się zaraz po uruchomieniu silnika tylko po ok 5-10 minut jazdy. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 07-07-2010, 02:24
|
|
|
Bo teraz sprawdziłem i widze że są jeszcze dodatkowe kody.
Lampka TCL-OFF? Bo należy odróżnić TCL (zielona) od TCL-OFF (TCL wyłączone lub błędy) i TRACE-OFF (wyłączenie TRACE za pomocą wyłącznika)
http://img85.imageshack.us/img85/9093/tclmt1.gif
Zasadniczo nie ma trybu awaryjnego ograniczającego moc, jednakże jeśli TCL źle działa to w skrajnych wypadkach może zachowywać się tak że odejmuje gazu mimo że sytuacja tego nie wymaga przez co samochód może nie mieć pary. Sugerowałbym wyjęcie bezpiecznika od TCL i sprawdzenie. Podejrzewam jednak jakieś inne problemy - raczej z silnikiem (układ zapłonowy, paliwowy itd). |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 14-08-2010, 22:26
|
|
|
lukasz12 napisał/a: | Z tym że może to mieć 2 podłoża - albo jest uszkodzony czujnik lub kable (czujnik jest w kolumnie razem z przełącznikami wycieraczek kierunkowskazów) albo może być problem z zasilaniem tego czujnika ponieważ ktoś bardzo "sprytnie" wymyślił żeby zasilanie było z komputera ECS. |
sorry że się wtrącam w dział sigmowy ... ale mam pytanko ponieważ sigmy i Galanty E5x były podobne rocznikowo .. mają sporo ze sobą wspólnego ..... .. czy w Galach E5x z TCL-em też był ten czujnik w kolumnie kierowniczej ? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 15-08-2010, 18:20
|
|
|
Wygląda na to że jest taki czujnik. Zresztą w każdym systemie tego typu musi być |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|