Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Falujące obroty
Autor Wiadomość
eddie_orzel 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-07-2010, 14:52   [Cari 1.9TD] Falujące obroty

Witam wszystkich !
Mam dosyć kłopotliwy problem z moją Miśką.
Mianowicie jeżeli silnik dobrze się zagrzeje strasznie falują obroty na biegu jałowym i jak jeżdżę na pierwszym lub drugim biegu to auto mi szarpie, niekiedy nawet jak stoję na światłach to silnik tak bardzo faluje, że sam gaśnie, obroty oscylują od około 900obr/min do prawie 0obr/min na obrotomierzu.
Zaznaczam, że na zimnym silniku nie mam takich problemów auto pali i jeździ elegancko. Wymieniałem wszystkie filtry i olej. Mechanik powiedział, że mogą to być luzy na zaworach stwierdził, że płytki pod sprawą temperatury rozszerzają się i znikają luzy na zaworach ale pewien nie jest.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 04-07-2010, 18:04   

zacznij od zmiany mechanika
potem rozkmiń http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

rozkmiń również http://www.mondeoklubpols...e=print&sid=168

Zaślep EGR


jak podasz numery błędów to będziemy dalej rozkminiać
 
 
 
eddie_orzel 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-07-2010, 21:23   

Dziękuję kolego za wskazówki.
Błędy odczytałem i wyszło mi coś takiego

12- dźwignia przestawiacza potencjometru
14- czujnik temperatury powietrza zasycanego
21-zawór elektromagnetyczny ( korekcji wtrysku )
35-napięcie akumulatora
38-czujnik prędkości jazdy
51-zawór elektromagnetyczny ( korekcji wtrysku )
53,54-przekaźnik świec żarowych

Moje objawy nie bardzo pokrywają się z objawami kolegi od mondeo, moja Miśka nie dymi tak bardzo obroty nie wkręcają się na prawie maksymalne i jakoś nie bardzo zaobserwowałem wzrost zużycia paliwa chociaż teraz nie wiem dlaczego do mojego baku od pełnego do zgaśnięcia z powodu braku paliwa wchodzi tylko około 45l chociaż wskaźnik jest jeszcze nad zerem i nie świeci mi ta okropna pomarańczowa kontrolka.

Nie zaślepiałem tego zaworu jeszcze dzisiaj, niedziela wiec nie wypada a i też nie wiem dokładnie którą rurkę miałbym zaślepić
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 04-07-2010, 21:51   



pomierz i czy cyka przy odpalaniu

[ Dodano: 04-07-2010, 21:54 ]
Co do lda(boostera) zdejmij przewód ten co idzie do kolektora i sprawc czy nie ma paliwa.


pompa lucas nie lubi nieszczelnosci posprawdzaj czy nie cieknie i nie łapie lewego powietrza trza zastosować kawałek przezroczystego przewodu do paliwa
 
 
 
eddie_orzel 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-07-2010, 22:00   

Jak przekręcam kluczyk to przez kilka sekund słychać takie trtrtrtrtrtr nie wiem jak opisać ten dźwięk, kiedy przestaje cykać to gaśnie tez kontrolka od grzania świec. A rezystancję zmierzę jutro po robocie.

[ Dodano: 05-07-2010, 20:05 ]
No i sprawdziłem wskazania omomierza w normie było dokładnie 12.9 oma.
Sprawdzałem również rezystancję na czujniku położenia, czujniku temperatury powietrza, oraz Fast idle on/off solenoid valve i też było tak jak jest napisane w manualu.

Sprawdzałem też ten przewód LDA co idzie do kolektora i nie było nawet kropli ropy, ale po rozpięciu złączki która łączy LDA z elektrozaworem przestawiacza kąta wtrysku wyleciało kilka kropel ropy.

Próbowałem też kasować błędy przez odpięcie akumulatora na ponad pół godziny ale po podłączeniu błędy były te same co wyżej w poście.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 05-07-2010, 21:02   

sprawdź luzy na zaworach według manuale.

potem może spróbujemy podnieść ciśnienie na pompie

[ Dodano: 05-07-2010, 21:13 ]
http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=21902
 
 
 
eddie_orzel 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 05-07-2010, 22:07   

Co do sprawdzania luzów na zaworach to się chyba poddaje nawet nie mam pojęcia jak się do tego zabrać mino, że przeglądałem manuala o tym to i tak nie chwytam :(

Czy wystarczy tylko zdjąć pokrywę i już jakoś to mi pójdzie czy muszę coś jeszcze demontować ewentualnie blokować, sorki za głupie pytania ale nie jestem mechanikiem nawet z zamiłowania.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 05-07-2010, 22:31   

prosta sprawa szczelinomierz i trza wsunąć miedzy wałek i płytki potem przekręcić wałem korbowym tak żeby luz zrobił się na następnym zaworze i wsuwasz szczelinomierz itd.
 
 
 
eddie_orzel 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 05-07-2010, 22:47   

OK Kolego wielkie dzięki sprawdzę to jutro i jak najszybciej dam znać tylko, że zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz dzisiaj zauważyłem, że mam już na wykończeniu napinacz paska wieloklinowego. Po prostu przy delikatnym dodaniu gazu strasznie pasek drży aż wali ta plastikowa obudowa kompresora klimatyzacji, kiedyś go regenerowałem (napinacz) ale chyba jednak nie starczył na długo już mam zamówiony nowy razem z paskiem ale chyba nie ma się to ni jak do mojego problemu z obrotami.
 
 
Carismaniak 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 73
Skąd: Radom
Wysłany: 06-07-2010, 10:16   

kolego co do paska wielorowkowego i drzacego napinacza to zerknij tu moze cos pomoze sporo osob juz mialo z tym problem jak juz zamowiles napinacz i jak go wymienisz a nie pomoze to ----->

http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=75
_________________
Mitsubishi Carisma 1,9 TD wersja najbogatsza :D
 
 
 
eddie_orzel 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-07-2010, 18:40   

Jeszcze jednym objawem mojego problemu jest to, że jak jest ciepły silnik to mam problem z odpalaniem muszę długo kręcić i żeby zaskoczyl muszę dać dużo gazu a na zimnym odpala bez dodawania gazu. Byłem dzisiaj na stacji żeby mnie podłączyli do kompa ale nie udało się nie wiem dlaczego ale komputery się nie mogły dogadać gość mnie odesłał do autoryzowanego serwisu mitsubishi ale jak na złość zamykają jak ja jestem jeszcze w robocie.

[ Dodano: 06-07-2010, 19:31 ]
Już wiem co powoduje falowanie obrotów jest to ta linka od tak zwanego ssania właśnie przed chwilą chciałem przeparkować auto, był zagrzany, najpierw musiałem sporo pokręcić żeby odpalił tzn kilka sekund, przy próbie ruszenia oczywiście zgasł wiec już wiedziałem, że za chwile będą szaleć obroty otwieram maskę i czekam no i widzę jak właśnie ta linka cyklicznie pociąga i luzuje dźwigienkę na pompie, no i tak pociągała i pociągała aż silnik zgasł, po ponownym odpaleniu już nie falowało, według mnie możliwe że jakaś tam część już się ochłodziła no bo miałem otwartą maskę i przy okazji jeszcze padał deszcz i dość mocno wiało. Koledzy proszę o dalszą pomoc w tej sprawie, zaworów nie sprawdzałem bo zapomniałem kupić uszczelkę pod klawiaturę.

Jeszcze jedno jak podczas pracy silnika odkręciłem korek od oleju to strasznie pryskało czy tak ma być ?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 06-07-2010, 21:20   

co do pryskania oleju to zależy jak pryska .

Linka łapie jak temperatura jest poniżej 15 stopni sprawc czujnik cieczy oby dwa szczególnie ten biały.
Obroty spadną ponizej 750 tu może być napinacz bo ecu bierze sygnał z alternatora jak pasek luźny to się ślizga
inny przypadek zaciągnięcia linki to włączanie klimy
 
 
 
eddie_orzel 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 06-07-2010, 22:43   

No mam nadzieję, już jutro albo po jutrze przyjdzie mi ten napinacz razem z paskiem to zobaczymy czy to od tego, a z tego co zauważyłem to właśnie jak obroty były za wolne to napinała sie linka tak jak mówisz, co do klimy to była wyłączona (bo i tak pusta)nawet nawiew nie był uruchomiony, gdzie są te czujniki i jak je mam sprawdzić czy mam pomierzyć rezystancję, pytam na zaś bo możliwe że jak zaglądnę pod maskę to je znajdę ale jeśli bym nie znalazł to nie chcę tracić czasu bo już za kilka dni mam wyjazd i muszę mieć sprawne auto a mechanicy nie chcą mi pomóc dzisiaj dzwoniłem do 3 albo 4 i lipa.

A co do pryskania olejem to jak zdjąłem korek to opryskało mi silnik a jak go zostawiłem luźno nie przykręcony to olej ciekł spod niego
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 07-07-2010, 14:24   

mój chyba tez tak pryska bo krzywka wałka jest pod korkiem.

Co do cz-wy to chyba nie ma tam dobrych mechaników jedynie wiem to że gdzieś na starym Rakowie tam mój brat naprawiał swojego starego diesla ale on rówierz narzekał.

Co do czujników to są w obudowie termostatu jeden z przodu drugi z tyłu
 
 
 
eddie_orzel 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 13
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-07-2010, 19:47   

Wymieniłem pasek razem z napinaczem. No i nie jestem pewien, że to coś pomogło coś czuję, że to nie od tego mino to iż grzałem silnik i czekałem aż zacznie falować ale nie zaczął. Mino wymiany musiałem go długo kręcić, czujników nie sprawdzałem bo chciałem dowiedzieć się jak dokładnie mam to zrobić czy mam zmierzyć rezystancję później go podgrzać np. suszarką i znowu zmierzyć można by go było nawet do lodówki włożyć i też sprawdzić opór jeśli będzie różnica to jest ok, czy dobrze myślę ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.