 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[GDI] Nierówne obroty i silnik krokowy |
Autor |
Wiadomość |
James01
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma sedan 1,8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 17-03-2010, 13:00 [GDI] Nierówne obroty i silnik krokowy
|
|
|
Witam, wiem, że tematów o falujących obrotach kilka już było, ale chciałem spytać, czy powinienem zabrać samochód na diagnostykę. Po kolei: Zauważyłem, że w mojej Carismie na biegu jałowym falują obroty. Początkowo nie panikowałem, ale falowanie urosło do rangi problemu z chwilą, gdy nagrzany silnik zaczął na biegu jałowym gasnąć. Potrafił nawet zgasnąć podczas redukcji w trakcie pokonywania zakrętu, co było nieco niebezpieczne biorąc pod uwagę blokowanie się kierownicy:/ Mechanik stwierdził uszkodzony silnik krokowy. Kupiłem używkę na szrocie (bagatela - 200zł) i falowanie nadal występuje. A teraz pytanko: próbować wymiany silniczka na inny (dostępny na tym samym szrocie), czy podjąć się diagnostyki "elektryki" silnika? Co to może być? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 17-03-2010, 13:09
|
|
|
poczytaj forum może znajdziesz rozwiązanie
wyczyść przepustnice
sprawdź wyczyść egr
wy mrugaj błędy opis w faq
zresetuj komputer i naucz obrotów
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213
sprawc filtry paliwa powietrza
sprawdź szczelność układu zasysania powietrza
co do blokowanie kierownicy w czasie zakrętu to bardzo ciekawe to musi obejrzeć specjalista |
_________________ ===========================
carisma i ja
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-03-2010, 15:48
|
|
|
James01 napisał/a: | było nieco niebezpieczne biorąc pod uwagę blokowanie się kierownicy:/ |
A takie coś możliwe? wystarczy, że kluczyk będzie w stacyjce lekko obrócony i nie może już zblokować więc coś masz chyba nie tak.
Reszta jak pisał pawelsonx, |
|
|
|
 |
kozuch2
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008 Posty: 142 Skąd: Kostrzyn nad Odrą
|
Wysłany: 17-03-2010, 17:40
|
|
|
coś czuje,że chodzi mu o to ,że nie blokuje całkiem kierownicy,lecz poprostu jak silnik zgasnie to nie działa wspomaganie kierownicy. |
|
|
|
 |
DarekP
Nowy Forumowicz
Auto: Cari 1.8 GDI '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2010 Posty: 6 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17-03-2010, 17:44
|
|
|
Zdecydowanie, bez wspomagania, kierownica cięzko chodzi i może być wrażenie, że się blokuje, szczególnie jeśli dobrze działa wspomaganie.
Przychylam się do pierwszej odpowiedzi, u mnie pomogło, a objawy miałem podobne. |
|
|
|
 |
James01
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma sedan 1,8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 07-04-2010, 20:14
|
|
|
Po wymianie silniczka krokowego przyszedł czas na diagnostykę, a Panowie powiedzieli, że to sprawka cewek zapłonowych i świec (nie były irydowe). Za komplet (cewki + nowe świece) zapłaciłem na allegro 400zł, ale niestety nic to nie pomogło. Spędziłem z ojcem chwilkę w garażu i zauważyliśmy, że obroty zaczynają szaleć przy włączonych światłach, po czym on doszedł do wniosku, że to może być regulator napięcia. Poszukałem na forum i faktycznie: użytkownik joukipauki w temacie:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=16447
opisywał identyczne problemy, tyle, że w dużo większej skali. Szukając tych informacji na forum pewnie bym na nie w końcu natrafił, ale po drodze wymieniłbym jeszcze pewnie przepustnicę i zrobił kilka innych rzeczy, co wyniosłoby mnie dużo więcej. Dlatego nie gniewajcie się koledzy, że piszę nowego posta, ale czasami drobnostka może sprawić różnicę, którą Wy wyłapiecie, a mi pozwoli oszczędzić kilkaset złotych.
Dam znać jak poszła wymiana regulatora, pozdro!!
[ Dodano: 19-05-2010, 17:17 ]
Jednak d..pa. Żaden regulator napięcia. Okazało się, że Z jednego problemu zrobiły się dwa (obroty nadal falują, ale oprócz tego kilka cylindrów przestawało pracować, a rozgrzany silnik lubił sobie zacząć "kaszleć"). Lekarstwem na niedziałające cylindry okazała się wymiana niefachowo założonego przez mechaników poprzedniego właściciela paska rozrządu.
A obroty dalej falują. Panowie z serwisu stwierdzili, że nie mają pojęcia co może te problemy powodować, ale jest taka opcja, że to mogą być popychacze zaworów...
-przepustnica ponoć czysta
- EGR ominięty
- filtry świeżo wymieniane
- układ zasysania powietrza podobno też ok
Nie próbowałem jeszcze uczyć obrotów, odbieram Cari pojutrze, może to zda egzamin, chociaż wydaje mi się, że skoro to takie proste, to goście z serwisu by na to wpadli...
[ Dodano: 25-05-2010, 10:06 ]
Teraz twierdza, że podczas spadku obrotów przy włączonej elektryce zauważyli spadek ciśnienia i rekomendują zakup pompy wysokiego ciśnienia. Spotkał się ktoś z takim problemem? |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 12-07-2010, 17:05
|
|
|
James01 napisał/a: | Teraz twierdza, że podczas spadku obrotów przy włączonej elektryce zauważyli spadek ciśnienia i rekomendują zakup pompy wysokiego ciśnienia. Spotkał się ktoś z takim problemem? |
Mam to samo u siebie... podejrzewam alternator lub regulator napięcia. |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
|
|