Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[GDI] Nierówne obroty i silnik krokowy
Autor Wiadomość
James01 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma sedan 1,8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 22
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17-03-2010, 13:00   [GDI] Nierówne obroty i silnik krokowy

Witam, wiem, że tematów o falujących obrotach kilka już było, ale chciałem spytać, czy powinienem zabrać samochód na diagnostykę. Po kolei: Zauważyłem, że w mojej Carismie na biegu jałowym falują obroty. Początkowo nie panikowałem, ale falowanie urosło do rangi problemu z chwilą, gdy nagrzany silnik zaczął na biegu jałowym gasnąć. Potrafił nawet zgasnąć podczas redukcji w trakcie pokonywania zakrętu, co było nieco niebezpieczne biorąc pod uwagę blokowanie się kierownicy:/ Mechanik stwierdził uszkodzony silnik krokowy. Kupiłem używkę na szrocie (bagatela - 200zł) i falowanie nadal występuje. A teraz pytanko: próbować wymiany silniczka na inny (dostępny na tym samym szrocie), czy podjąć się diagnostyki "elektryki" silnika? Co to może być?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 17-03-2010, 13:09   

poczytaj forum może znajdziesz rozwiązanie

wyczyść przepustnice

sprawdź wyczyść egr

wy mrugaj błędy opis w faq

zresetuj komputer i naucz obrotów

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=45213

sprawc filtry paliwa powietrza

sprawdź szczelność układu zasysania powietrza

co do blokowanie kierownicy w czasie zakrętu to bardzo ciekawe to musi obejrzeć specjalista
_________________
===========================
carisma i ja
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-03-2010, 15:48   

James01 napisał/a:
było nieco niebezpieczne biorąc pod uwagę blokowanie się kierownicy:/

A takie coś możliwe? wystarczy, że kluczyk będzie w stacyjce lekko obrócony i nie może już zblokować więc coś masz chyba nie tak.
Reszta jak pisał pawelsonx,
 
 
 
kozuch2 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 Gdi LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2008
Posty: 142
Skąd: Kostrzyn nad Odrą
Wysłany: 17-03-2010, 17:40   

coś czuje,że chodzi mu o to ,że nie blokuje całkiem kierownicy,lecz poprostu jak silnik zgasnie to nie działa wspomaganie kierownicy.
 
 
 
DarekP 
Nowy Forumowicz

Auto: Cari 1.8 GDI '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: 17-03-2010, 17:44   

Zdecydowanie, bez wspomagania, kierownica cięzko chodzi i może być wrażenie, że się blokuje, szczególnie jeśli dobrze działa wspomaganie.

Przychylam się do pierwszej odpowiedzi, u mnie pomogło, a objawy miałem podobne.
 
 
James01 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma sedan 1,8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 22
Skąd: Tarnów
Wysłany: 07-04-2010, 20:14   

Po wymianie silniczka krokowego przyszedł czas na diagnostykę, a Panowie powiedzieli, że to sprawka cewek zapłonowych i świec (nie były irydowe). Za komplet (cewki + nowe świece) zapłaciłem na allegro 400zł, ale niestety nic to nie pomogło. Spędziłem z ojcem chwilkę w garażu i zauważyliśmy, że obroty zaczynają szaleć przy włączonych światłach, po czym on doszedł do wniosku, że to może być regulator napięcia. Poszukałem na forum i faktycznie: użytkownik joukipauki w temacie:

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=16447

opisywał identyczne problemy, tyle, że w dużo większej skali. Szukając tych informacji na forum pewnie bym na nie w końcu natrafił, ale po drodze wymieniłbym jeszcze pewnie przepustnicę i zrobił kilka innych rzeczy, co wyniosłoby mnie dużo więcej. Dlatego nie gniewajcie się koledzy, że piszę nowego posta, ale czasami drobnostka może sprawić różnicę, którą Wy wyłapiecie, a mi pozwoli oszczędzić kilkaset złotych.

Dam znać jak poszła wymiana regulatora, pozdro!!

[ Dodano: 19-05-2010, 17:17 ]
Jednak d..pa. Żaden regulator napięcia. Okazało się, że Z jednego problemu zrobiły się dwa (obroty nadal falują, ale oprócz tego kilka cylindrów przestawało pracować, a rozgrzany silnik lubił sobie zacząć "kaszleć"). Lekarstwem na niedziałające cylindry okazała się wymiana niefachowo założonego przez mechaników poprzedniego właściciela paska rozrządu.
A obroty dalej falują. Panowie z serwisu stwierdzili, że nie mają pojęcia co może te problemy powodować, ale jest taka opcja, że to mogą być popychacze zaworów...
-przepustnica ponoć czysta
- EGR ominięty
- filtry świeżo wymieniane
- układ zasysania powietrza podobno też ok
Nie próbowałem jeszcze uczyć obrotów, odbieram Cari pojutrze, może to zda egzamin, chociaż wydaje mi się, że skoro to takie proste, to goście z serwisu by na to wpadli...

[ Dodano: 25-05-2010, 10:06 ]
Teraz twierdza, że podczas spadku obrotów przy włączonej elektryce zauważyli spadek ciśnienia i rekomendują zakup pompy wysokiego ciśnienia. Spotkał się ktoś z takim problemem?
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 12-07-2010, 17:05   

James01 napisał/a:
Teraz twierdza, że podczas spadku obrotów przy włączonej elektryce zauważyli spadek ciśnienia i rekomendują zakup pompy wysokiego ciśnienia. Spotkał się ktoś z takim problemem?


Mam to samo u siebie... podejrzewam alternator lub regulator napięcia.
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.