różnica między lancerem z USA i Eu |
Autor |
Wiadomość |
junior1969
Nowy Forumowicz
Auto: impreza
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 1 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20-05-2010, 08:41 różnica między lancerem z USA i Eu
|
|
|
Witajcie:)
Jestem tu nowy więc za pomyłki przepraszam. Mam jednak pytanie czy jest (o ile jest) różnica między lancerem z USA i Europy? Słyszałem że skrzynie manualne są gorsze na rynku amerykańskim. Może to mit?
W karoserii subaru na rynek amerykański jest np. mniej nitów, spawów i zgrzewów!
Dramat!!!
Mam subaru ale zaczynem coraz poważniej myśleć o zmianie na lancera w wersji 295 koni.
Proszę o poradę i jakieś info . Szukałem na forum ale nic jednoznacznego nie znalazłem.
Dzięki i pozdrawiam mitsumaniaków |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 27-06-2010, 12:45
|
|
|
Zapytanie dotyczy EVO X (bo tylko takie mają moc 295 koni w serii)?
Choć jest inny dział do tego - odpowiem, bo jeżdżę takim:
- lapy tylne - brak p/ mgielnego
- lampy przednie brak asymetryczności ksenony - brak spryskiwaczy
w/w mogą być problemy z przeglądem
- mapa benzyny pod amerykańską - (szarpie i się przelewa na zimnym) konieczny remap , redukcja dawki paliwa (w efekcie zwiększy się moc) + oczywiście wydech
- nawiew na szybę jakkolwiek, by nie załączyć zawsze zapnie Ci kompresor klimy (EU raczej też tak mają , ale mnie to wkurza okropnie).
Czy przy obecnej cenie dolca jest to w ogóle opłacalne? Ciagnięcie auta ze Stanów?
- no i podstawowa różnioca między EU a USA - brak gwarancji, bo modele z 2008 roku przecież jeszcze przez co najmniej rok ją mają. |
_________________ ...biała strona mocy....
 |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-07-2010, 07:27
|
|
|
pfx napisał/a: | - nawiew na szybę jakkolwiek, by nie załączyć zawsze zapnie Ci kompresor klimy (EU raczej też tak mają , ale mnie to wkurza okropnie). |
EU maja tak samo ale... jest sygnalizacja załączenia się klimatyzacji (trochę mi zeszło żeby zgadnąć o co biega) i przede wszystkim włącza się domyślnie ale da się ją wyłączyć. To jest faktycznie wnerwiające bo byłem przyzwyczajony nawiew mieć ustawiony w pozycji nogi i szyba. Teraz jak jest koło 15C to albo parują szyby albo muszę dogrzewać
- Druga wnerwiająca przypadłość amerykańców to radio. Brak trójki w Krakowie mnie wnerwia dodatkowo brak prawdziwego RDS'a. RDS ogranicza się tylko do wyświetlania tekstu |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 01-07-2010, 22:40
|
|
|
jaca71 napisał/a: | pfx napisał/a: | - nawiew na szybę jakkolwiek, by nie załączyć zawsze zapnie Ci kompresor klimy (EU raczej też tak mają , ale mnie to wkurza okropnie). |
EU maja tak samo ale... jest sygnalizacja załączenia się klimatyzacji (trochę mi zeszło żeby zgadnąć o co biega) i przede wszystkim włącza się domyślnie ale da się ją wyłączyć. ... |
nie da się, przynajmniej w EVO. Da się tylko odłaczycautomatyczne załączanie klimy w pozycji autoprzełacznika nawiewu.
U mnie jest tak, że jak włączę nawiew na szybe lub nogi i szybę zawsze załacza sie kompresor klimy i pakuje klimą na szybę, niezależnie od połozenia przełacznika klimy i zapalonej lampki. Gdy włacze lampkę pakuje rózwnież klimą na nogi, gdy ją zgaszę na nogi leci normalnie a na szybę zawsze kurde z klimą.
[ Dodano: 01-07-2010, 22:48 ]
szkrzynia od początku zgrzyta trójka czasem czwórka, ale ponoć to standard i EU tez niektóre tak mają, jak wbijasz pod 5-6 tys rmp nic nie słychać, zgrzyt jest na poziomie ok 4 tys rmp i poniżej (synchronizator), ale jak na razie w Polsce jeszcze nikt nie wymieniał w X ce skrzyni.
- kolejna sprawa o w US jest za nieski spojler i zasłania bardzo widoczność z tyłu. Nie rozpoznasz co za auto jedzie i nie przeczytasz rejestracji (wideo- mondeo- patrole).
zajrzyj na www.evo.org.pl tam więcej informacji |
_________________ ...biała strona mocy....
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-07-2010, 22:57
|
|
|
jaca71 napisał/a: |
EU maja tak samo ale... |
Jest chyba inaczej bo klima włącza się tylko w ustawieniu SKRAJNYM na szybę i można kliknąć i ją wyłączyć. |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 01-07-2010, 23:07
|
|
|
krzychu napisał/a: | jaca71 napisał/a: |
EU maja tak samo ale... |
Jest chyba inaczej bo klima włącza się tylko w ustawieniu SKRAJNYM na szybę i można kliknąć i ją wyłączyć. |
O to mi chodziło I że jest info o tym ze się włącza |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
olosoft
Mitsumaniak 02431/KMM

Auto: Sportback Instyle CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 223 Skąd: PL
|
Wysłany: 02-07-2010, 10:35
|
|
|
krzychu napisał/a: | jaca71 napisał/a: |
EU maja tak samo ale... |
Jest chyba inaczej bo klima włącza się tylko w ustawieniu SKRAJNYM na szybę i można kliknąć i ją wyłączyć. |
Włącza się ale można zaprogramować tak, żeby się nie włączała. Opis programowania przy pomocy pokręteł i przycisków nawiewu jest opisany w instrukcji obsługi. Możliwe, że nie ma to zastosowania we wszystkich modelach. Programowanie jest zawile opisane, mało przyjazne i upierdliwe ale działa (spr w SB 2009 model 2010). |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-07-2010, 10:39
|
|
|
Mi to tam nie przeszkadza. Jak nie chce włączać klimy to ząbek wcześniej ustawiam i już. Zresztą nie widzę różnicy w spalaniu z i bez.... A Wy macie jakiś ten cały interfejs użytkownika w ECU (kiedyś na zlocie z JM mi to ktoś tłumaczył i ma to jakaś fachową nazwę) w każdym razie u mnie tego nie ma i nie ma możliwości konfigurowania w ECU czegokolwiek. |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-07-2010, 15:01
|
|
|
olosoft, U mnie też jest jakieś programowanie trybów klimy (klima manualna). Np. Można wybrac by sama decydowała kiedy ma być tryb zamknięty i otwarty - zmienia się to przytrzymując klawisz zamkniętego obiegu przez 10s.
Tak samo można zrobić z działaniem sprężarki 10s przytrzymuje się śnieżynkę i wtedy sprężarka działa jakoś inaczej ale nie da się wyłączyć automatycznego zadziałania klimy gdy wybrany jest nawiew na szybę również pomieszany z nawiewem na nogi. Nie do końca rozkminiłem jak to dział a instrukcja jest bardzo enigmatyczna
krzychu, Ja nie mam MMC czy jak się to zwie. Mam najprostsze radio z odtwarzaczem na 1 płytę. |
_________________ 1. Mitsubishi Lancer '09 (2008-...)
2. Honda Civic 5dr '98 (2010-...) 
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-07-2010, 16:49
|
|
|
jaca71 napisał/a: |
krzychu, Ja nie mam MMC czy jak się to zwie. Mam najprostsze radio z odtwarzaczem na 1 płytę. |
Ale MMC daje tylko użytkownikowi dostęp do tego z poziomu radia. Chodzi o jakiś moduł w ECU w którym można włączyć światła dziennie te wszystkie inne bajery. No to ja tego nie mam. |
|
|
|
 |
|