Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: akbi
21-11-2007, 16:49
Czy to koniec sprzęgła?
Autor Wiadomość
ainow
[Usunięty]

Wysłany: 28-09-2006, 16:09   Czy to koniec sprzęgła?

Około dwóch tygodni temu kupiłem Lancera z 1995 roku z 2,0 l silnikiem diesla. Autko bardzo sympatyczne i nawet całkiem znośnie radzi sobie mimo tylko 50 kW...

Mam tylko taki mały problem - sprzęgło (hydrauliczne) "bierze" bardzo nisko, trzeba pedał wcisnąć mocno do podłogi, żeby bez zgrzytów przełączać biegi. Poza tym żadnych niepokojących objawów: nie ma zgrzytów, pisków i innych odgłosów, sprzęgło nie ślizga się. W momencie zakupu auta poziom płynu w zbiorniczku (tym od sprzęgła) był poniżej minimum - uzupełniłem płynem DOT-3. Przebieg (wg licznika): 134 tysiące km - wydaje mi się, że chyba jednak więcej... ;)
W dwóch zakładach, które odwiedziłem, po krótkim spojrzeniu pod maskę (jeden z mechaników to nawet przy wyłączonym silniku nacisnął pedał sprzęgła dwa razy!) oznajmiono mi, że "sprzęgło się skończyło" a regulacji (czegoś odpowiadającego "podciągnięciu linki") nie ma.

Chyba jakoś tak brak mi zaufania do mechaników, którzy jednym spojrzeniem oceniają usterkę (może faktycznie tak się da?), dlatego postanowiłem Was podpytać, czy rzeczywiście to już czas na wymianę sprzęgła i czy nie ma żadnej możliwości jego regulacji?
 
 
Ficu865
[Usunięty]

Wysłany: 28-09-2006, 16:23   

linki żeby podciągnąć nie ma ale odpowietrzyć się napewno da. JA tak zrobiłem i pomogło, niestety nie na długo i w moim przypadQ też sie powoli kończy.
Do objawów które masz ja doddam że czasami nie wchodzi wsteczny i jedynka ale po wrzuceniu np dwójki i później znów jedynka jest ok.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 28-09-2006, 16:29   

Ficu865 napisał/a:
czasami nie wchodzi wsteczny i jedynka


a mi sie wydaje, ze to typowa przypadlosc miskow.

w pierwszym lancerze 1 i R czasami nie wchodzil, w "wesolym " tak samo, oraz to samo dzieje sie w Galancie.

rada jest tylko jedna ,i sprawdzona, gdy nie chce wejsc R (wsteczny) to wrzucamy 1 i zmieniamy na R (powinno wejsc bez problemu) natomiast gdy nie chce wejsc 1 to wrzucamy 2 i zaraz potem mozna elegancko wpiac 1 :)
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-09-2006, 18:53   

ainow napisał/a:
a regulacji (czegoś odpowiadającego "podciągnięciu linki") nie ma.

Jeśli masz luz na pedale, to można to wyregulować przy pedale - pod kolumną kierowniczą, ale wg instrukcji powinniśmy mieć 2 cm, luzu.
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 28-09-2006, 19:13   

Przede wszystkim:
1. odpowietrzenie - kompletnie z wymianą całego płynu
2. regulacja - można to regulować - masz 2 śruby:
- jedna reguluje tylko skok jałowy (jest kontra na klucz 14 mm)
- druga reguluje skok tłoczka w pompce sprzęgła (jest kontra na klucz 12 mm) i obracając całym popychaczem przy tym widelcu reguluje kiedy ma brać sprzęgło
Jak schylisz się i zajrzysz pod kierę - tam, gdzie kończą się pedały - to wszystko stanie się jasne.

Trochę o regeneracji pompki (żeby zobaczyć jak to wygląda) masz na mojej www.
 
 
ainow
[Usunięty]

Wysłany: 29-09-2006, 17:09   

Krzyzak, akbi: Dzięki serdeczne!
Już zassałem manual, strona Krzyzaka również przeczytana, słowem - mam zajęcie na sobotę! :)
 
 
Lancerka
[Usunięty]

Wysłany: 09-10-2006, 19:13   

Witam serdecznie:) U mnie też niestety :( kończy się sprzęgło, więc będę musiała je kupić. Doradźcie mi proszę gdzie kupię najlepiej i najtaniej? Potrzebuję też nową chłodnicę do mojego lancerka. Jeśli ktoś się orientuje bedę wdzięczna za pomoc:)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-10-2006, 19:28   

Lancerka napisał/a:
gdzie kupię najlepiej i najtaniej?

u Marka Malika - namiary w temacie Polecani sprzedawcy, o tu:
MAREK
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 09-10-2006, 19:48   

... albo używaną od kolegi Ryzy'ego
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
ainow
[Usunięty]

Wysłany: 09-10-2006, 22:01   

Lancerka napisał/a:
(...)U mnie też niestety :( kończy się sprzęgło(...)


A u mnie chyba jednak nie. Dzięki Waszym radom udało mi się wyregulować sprzęgło (czy raczej pedał) tak, jak podaje manual. Działa! :) I to bardzo!
Jeszcze raz dzięki za pomoc.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10-10-2006, 08:44   

ainow napisał/a:
Lancerka napisał/a:
(...)U mnie też niestety :( kończy się sprzęgło(...)


A u mnie chyba jednak nie. Dzięki Waszym radom udało mi się wyregulować sprzęgło (czy raczej pedał) tak, jak podaje manual. Działa! :) I to bardzo!
Jeszcze raz dzięki za pomoc.

... ale mały luz na pedale zostawiłeś ??
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
ainow
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2006, 21:55   

Tak, zgodnie z tym, co wyczytałem w manualu, ok. 1 cm.
Ale dzięki za przypomnienie! :)
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-10-2006, 08:12   

ainow napisał/a:
Tak, zgodnie z tym, co wyczytałem w manualu, ok. 1 cm.
Ale dzięki za przypomnienie! :)

w manualu są chyba ... 2cm :roll:
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-10-2006, 08:21   

luz na pedale (ten skok jałowy) to ok. 2 mm a nie cm
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12-10-2006, 09:07   

:oops: nie wiem skąd mi się wzięło te 2 cm
… ale właśnie w manualu wyczytałeś coś takiego, że przy włączonym biegu luz na pedale powinien wynosić od 1- do 3 mm
a na biegu jałowym od 6-13 mm.
Nie wiedziałem, że jest jakaś różnica
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.