Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Problem z ładowaniem
Autor Wiadomość
MELON 
Forumowicz

Auto: ECLIPSE 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 40
Skąd: TARNÓW
Wysłany: 30-06-2010, 06:08   [1G 90-94] Problem z ładowaniem

Witam wszystkich mam pewien problem, nie zapala się kontrolka ładownia i nie ma ładowania. Co to może być? Proszę o odpowiedź, Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 12-07-2010, 01:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-06-2010, 06:48   

skończyły się szczotki w alternatorze
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-06-2010, 07:51   

Chyba raczej regulator napięcia lub czasem jak się spali żarówka od kontrolki ładowania to też może nie być ładowania bo ona odpowiada także za wzbudzenie ładowania.
Na początek sprawdź tę kontrolkę, jeśli nie chce ci się rozbierać zegarów to odepnij cienki przewód od alternatora (jeśli do alternatora dochodzi tylko jeden cienki) i dotknij nim do masy na włączonym zapłonie. W takiej sytuacji kontrolka powinna się zapalić.
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 30-06-2010, 12:18   

starte szczotki bądz uszkodzony regulator napiecia
o przepaleniu sie żaróweczki jeszcze sie nie spotkałem
pozatym jak niema wzbudzenia alternato po przekroczeniu pewnych obrotów np 2500tys obrotów silnika sam sie wzbudza
kabelek wzbudzenia jest do kontroli ładowania i wzbudzenia alternatora od startu
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-06-2010, 13:15   

Przy zużytych szczotkach kontrolka świeci się lub mruga jeśli szczotki jeszcze czasem dotykają do komutatora więc jak pisałem najpewniej regulator albo ta żarówka z czym ja już się spotkałem. Oczywiście masz rację że przy wyższych obrotach alternator sam powinien się wzbudzić ale na początku można sprawdzić najprostsze rzeczy.
 
 
MELON 
Forumowicz

Auto: ECLIPSE 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 40
Skąd: TARNÓW
Wysłany: 04-07-2010, 10:08   

kontrolka juz swieci ale tak delikatnie tak sie jazy a po odpaleniu gasnie ale nadal nie ma ladowania:( a gdzie znajduje sie ten regylator w 1G z 91r??
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 04-07-2010, 18:37   

ale regulator wymienia sie wtedy jak masz skoki napiecia np. napiecie Ci skacze z 13,7 do 14,1 i tak w kółko jak masz ciągle to samo stałe napiecie to winne są szczotki... możliwe ze przewody sie utleniają od altka do aku, auta maja juz swoje lata i przewody nie sa wieczne, sprawdzałeś napiecia na aku i przy alternatorze, ja to ostatnio przerabiałem, powinno wynosić około 14V jak jest mniej to trzeba rozważyć regeneracja alternatora,używki nie opłaca sie kupować , na regenerowany masz gwarancje i dłużej pochodzi niż taki z allegro...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-07-2010, 19:49   

akurat ja wolałem używany, ale oryginał - za 100 zł kupiłem na allegro kompletny alternator 100A, sprawdziłem że ma jeszcze ponad połowę szczotek i śmiga super
wolałem taki oryginalny niż naprawiany, bo właśnie naprawiany miałem - regulator nie wytrzymał poboru prądu na wszystkie lampy - góra 40A to było...
 
 
MELON 
Forumowicz

Auto: ECLIPSE 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2010
Posty: 40
Skąd: TARNÓW
Wysłany: 10-07-2010, 12:51   

tak jak podejzewali koledzy padly szczotki ledna ledwo co wystawala a druga jeszcze calkiem dobra ale wymienie obie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.