[1G 90-94] Problem z ładowaniem |
Autor |
Wiadomość |
MELON
Forumowicz
Auto: ECLIPSE 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2010 Posty: 40 Skąd: TARNÓW
|
Wysłany: 30-06-2010, 06:08 [1G 90-94] Problem z ładowaniem
|
|
|
Witam wszystkich mam pewien problem, nie zapala się kontrolka ładownia i nie ma ładowania. Co to może być? Proszę o odpowiedź, Pozdrawiam. |
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 12-07-2010, 01:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-06-2010, 06:48
|
|
|
skończyły się szczotki w alternatorze |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-06-2010, 07:51
|
|
|
Chyba raczej regulator napięcia lub czasem jak się spali żarówka od kontrolki ładowania to też może nie być ładowania bo ona odpowiada także za wzbudzenie ładowania.
Na początek sprawdź tę kontrolkę, jeśli nie chce ci się rozbierać zegarów to odepnij cienki przewód od alternatora (jeśli do alternatora dochodzi tylko jeden cienki) i dotknij nim do masy na włączonym zapłonie. W takiej sytuacji kontrolka powinna się zapalić. |
|
|
|
 |
barteski
Forumowicz
Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2009 Posty: 264 Skąd: okolice WROCŁAWA
|
Wysłany: 30-06-2010, 12:18
|
|
|
starte szczotki bądz uszkodzony regulator napiecia
o przepaleniu sie żaróweczki jeszcze sie nie spotkałem
pozatym jak niema wzbudzenia alternato po przekroczeniu pewnych obrotów np 2500tys obrotów silnika sam sie wzbudza
kabelek wzbudzenia jest do kontroli ładowania i wzbudzenia alternatora od startu |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-06-2010, 13:15
|
|
|
Przy zużytych szczotkach kontrolka świeci się lub mruga jeśli szczotki jeszcze czasem dotykają do komutatora więc jak pisałem najpewniej regulator albo ta żarówka z czym ja już się spotkałem. Oczywiście masz rację że przy wyższych obrotach alternator sam powinien się wzbudzić ale na początku można sprawdzić najprostsze rzeczy. |
|
|
|
 |
MELON
Forumowicz
Auto: ECLIPSE 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2010 Posty: 40 Skąd: TARNÓW
|
Wysłany: 04-07-2010, 10:08
|
|
|
kontrolka juz swieci ale tak delikatnie tak sie jazy a po odpaleniu gasnie ale nadal nie ma ladowania:( a gdzie znajduje sie ten regylator w 1G z 91r?? |
|
|
|
 |
MATi1G
Forumowicz
Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 337 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 04-07-2010, 18:37
|
|
|
ale regulator wymienia sie wtedy jak masz skoki napiecia np. napiecie Ci skacze z 13,7 do 14,1 i tak w kółko jak masz ciągle to samo stałe napiecie to winne są szczotki... możliwe ze przewody sie utleniają od altka do aku, auta maja juz swoje lata i przewody nie sa wieczne, sprawdzałeś napiecia na aku i przy alternatorze, ja to ostatnio przerabiałem, powinno wynosić około 14V jak jest mniej to trzeba rozważyć regeneracja alternatora,używki nie opłaca sie kupować , na regenerowany masz gwarancje i dłużej pochodzi niż taki z allegro... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-07-2010, 19:49
|
|
|
akurat ja wolałem używany, ale oryginał - za 100 zł kupiłem na allegro kompletny alternator 100A, sprawdziłem że ma jeszcze ponad połowę szczotek i śmiga super
wolałem taki oryginalny niż naprawiany, bo właśnie naprawiany miałem - regulator nie wytrzymał poboru prądu na wszystkie lampy - góra 40A to było... |
|
|
|
 |
MELON
Forumowicz
Auto: ECLIPSE 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2010 Posty: 40 Skąd: TARNÓW
|
Wysłany: 10-07-2010, 12:51
|
|
|
tak jak podejzewali koledzy padly szczotki ledna ledwo co wystawala a druga jeszcze calkiem dobra ale wymienie obie |
|
|
|
 |
|