Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Duże spalanie
Autor Wiadomość
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 06-02-2009, 17:49   [Cari 1.9TD] Duże spalanie

Witam od pewnego czasu moja cari pali dużo w mieście około 10l

Sprawdziłem zawór korekcji wtrysku na omomierzu i podłączając go na krótko jest sprawny.
Sprawdziłem zawór turbo LDA odłączając przewód podciśnienia Samochód wtedy muli więć powinien być sprawny.
Zawór przestawienia potencjometru przestawiłem bo na wolnych obrotach miał ponad 1V a po przesunięciu dźwigni miał ponad 4,5 ustawiłem na 0.6 i na max 3.72 spalanie nadal duże.



Wymieniłem filtr powietrza i paliwa.
Co może być przyczyną samochód nie muli chodzi płynnie nie kopci nawet z rana jest cichy.

Czy zabierać się za zawór do recyrkulacji spalin w turbo jak można go sprawdzić bez rozkręcania.
Wykluczam złe paliwo tankowałem na różnych stacjach.
 
 
 
grzesiopol 
Mitsumaniak
prowadzący ;-)


Auto: CX4A, C51A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 76 razy
Dołączył: 18 Lis 2006
Posty: 9239
Skąd: Lublin
Wysłany: 07-02-2009, 17:16   

Na pewno to syndrom "ciężkiej nogi". :lol: Dobra rada: tankuj tylko na jednej stacji(wtedy ocenisz czy pali więcej). Turbo raczej nie jeżeli nie muli się, w pierwszym momencie myślałem, że to może wina katalizatora, ale raczej nie. Zobacz czy gdzieś nie dostaje lewego powietrza, a może przepływomierz powietrza na rurze dolotowej powietrza jest uszkodzony, ale wtedy miałbyś raczej spadek mocy.
Moja po mieście pali teraz około 8,2 ale przy dynamicznej jeździe to nawet około 9,5 bywało.
Może po prostu jeździsz "zbyt dynamicznie" lub w dużych korkach. A błędy ci jakieś wyskoczyły? Bo jak nie to raczej sparwa mechaniczna a nie elektryczna.
_________________
Pomogłem - wciśnij Pomógł , zanim zapytasz na PRIV zapytaj na forum lub dobrze poszukaj swojego tematu!!
Witam Gość przyłącz sie do MitsuManiaki Assistance
>>>>Moje Miśki<<<< Colt C51A GL - White Sleeper i moje nieMiśki 00223/KMM
Poniżej moja trzodka:
2021 - Colt C58A, 2017 - Colt C51A Cabri/Super Top, 2016 - Lancer SB Ralliart, 2015 - MZ ETZ 150,
Było -2018-2018 - Galant E57/54, 2014 - 2019 Peugeot 206 SW 1,4 HDI, 2013 - 2016 Lancer 1,8 SB, 2013 - 2014 C66A 1,6 is dead, 2010 - 2013 Space Wagon 2,0 Motion Plus, 2004 - 2011 Carisma 1,9 GLTD, 2001 - 2004 Opel Vectra A 1.8, 1998 - 2001 Łada 2105, 1200 Belgijka, 1995 - 1998 Fiat 125p, 1500, 1993 - 1995 Fiat 126p, 600
 
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 07-02-2009, 19:58   

pawelsonx napisał/a:
na wolnych obrotach miał ponad 1V a po przesunięciu dźwigni miał ponad 4,5 ustawiłem na 0.6 i na max 3.72

mam podobne ustawienia i pali mi max 7 litrów przy dynamicznej jeździe
Cytat:
Moja po mieście pali teraz około 8,2 ale przy dynamicznej jeździe to nawet około 9,5 bywało.

to chyba dwie tony na lawecie ciągasz :D
mi tyle w lecie w klimie i z prawą nogą w podłodze nie pali :)
pawelsonx napisał/a:
Czy zabierać się za zawór do recyrkulacji spalin

głównym objawem zawieszonego EGRa to falujące obroty zwłaszcza wolne. Możesz go wymontować i zaślepić na próbę i zobaczysz. Niewiele to roboty a będziesz pewny. Mógłbyś też ściągnąć z niego wężyk podciśnienia (tyle że jeśli się zaciął to nie wiadomo w jakiej pozycji) wtedy nie będzie otwierał drogi spalinom do kolektora ssącego
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
maniak30 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,8 GDI GLX '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 177
Skąd: czestochowa
Wysłany: 07-02-2009, 20:10   

sprawdz czujnik temperatury(ten od komputera jeżeli dobrze pamiętam dwu pinowy) i sonde lambda
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 08-02-2009, 14:36   Spalanie

Mieszkam w Irlandii więc niska temperatura odpada bo tu zawsze jest na plusie. Paliwo tankowałem zawsze na shellu ale ostatnio zmieniła nazwę więc przerzuciłem się na texaco.

Co do błędów
18-czujnik prędkości jazdy
35-napięcie akumulatora
38-czujnik prędkosci jazdy
51-zawór elektromagnetyczny ( korekcji wtrysku )
53oraz 54-przekaźnik świec żarowych

co do 35 to poprzedni właściciel wymieniał akumulator
a 53 i 54 to były wymieniane świece żarowe
51 wykluczam bo sprawdziłem pracuje pstryka przy odpalaniu i trochę dłużej

Zastanawiają mnie błędy 18 i 38
Ale najpierw pojadę je wykasować.

Czy jest jakiś manual jak sprawdzić sondę lambda ?
 
 
 
maniak30 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,8 GDI GLX '99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 177
Skąd: czestochowa
Wysłany: 08-02-2009, 17:22   

podlacz rownolegle z sonda woltomierz( przewody :lol: czarny i szary). Dodawaj gazu i sprawdzaj, czy zmienia sie wskazanie (przez moment napiecie moze byc bliskie 0V lub 1V, bo mieszanka przy takim dodawaniu gazu jest za uboga lub za bogata).sonda jest czteroprzewodowa dwa biale czarny i szary (białe grzałka)a co do czujnika to na kompie powinien pokazywac jaki ma odczyt :)
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 11-02-2009, 16:53   Spalanie

co do sondy lambda nie mogę namierzyć jej w swoim samochodzie 1.9TD

Ale spalanie wróciło do normy podczas sprawdzania wszystkich czujników itp znalazłem przy jednym zaworku zapchany filierek taki okrągły przy wężykach co są przy sterowaniu świecami jeden idzie do zaworu powrotu(egr) spalin a drugi chyba do ssania do tej drugiej linki. Był zalepiony jakimś błotem umyłem go przedmuchałem i wysuszyłem.
Spalanie w tej chwili jest 10 litrów na 100mil czyli około 7,25 na 100Km po mieście

Jeszcze poszukam tej sondy lambda

CO do zaworu LBA zauważyłem że jest lekko wilgotny od ropy czy jest jakiś manual jak go rozkręcić, sprawdzić i wrazie czego naprawić i ustawić??
 
 
 
dd_88 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9TD 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 5
Skąd: rz-ów
Wysłany: 29-03-2009, 15:10   

witam
ciezko bedzie odswiezyc ten temat ale gdybys tu zerknal moglbys wrzucic fotke gdzie znajduje sie ten filterek bo moja cari pali ponad 9l/100km i troche mnei to martwi. moze to taka sama przyczyna co u ciebie.
pzdr
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 29-03-2009, 19:53   

 
 
 
wojtec
[Usunięty]

Wysłany: 29-03-2009, 20:52   

O ile się nie mylę to w 1.9 TD nie ma sondy lambda. Takie cuda to w benzynie:)
 
 
dd_88 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9TD 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 5
Skąd: rz-ów
Wysłany: 01-04-2009, 20:17   

czyli masz na mysli wyczyszczenie zaworu EGR ??
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 01-04-2009, 20:25   

za zaworom egr jest

 
 
 
dd_88 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9TD 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 5
Skąd: rz-ów
Wysłany: 02-04-2009, 14:09   

wielkie dzieki sprawdzilem to wlasnie i bylo czyste, przy okazji sprawdzilem blędy i miedzy innymi wyszlo ze mam zepsuty czujnik temp. powietrza zasysanego to pewnie dlatego....
tylko nie iwem gdize go znalezc :P
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 02-04-2009, 15:09   

przy filtrze powietrza w rurze co idzie do turbo w manuale jest napisane jaką oporność powinien mieć przy 20 stopniach
 
 
 
markukbany 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.9 TD
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 19
Skąd: częstochowa
Wysłany: 03-04-2009, 17:27   

A ja mam pytanie do pomiaru pokazanego na fotkach na początku. Jak podpiąć ten czerwony kabel od miernika do tej zielonej kostki skoro ona jest zamknięta i nie ma gdzie się podłączyć? Za odpowiedz z góry dziękuje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.