Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Tlumik srodkowy i koncowy do 1.6
Autor Wiadomość
fzero 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 4
Skąd: mazovia
Wysłany: 10-07-2010, 15:37   Tlumik srodkowy i koncowy do 1.6

Witam,

Jaki polecacie tlumik srodkowy i koncowy do Lancera 1.6? Grzebie w necie i jakos znalezc nic nie moge:/

pozdr:)
f
 
 
MisiekNM974 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sport combi 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 90
Skąd: W-ch
Wysłany: 11-07-2010, 10:59   

Witam,

ja problem tlumika przerabialem przy okazji montazu haka holowniczego -- watek "hak holowniczy Lancer Kombi" i jesli chodzi o model z silnikiem 2000 to nie ma zadnego zamiennika (a przynajmniej ja nie potrafilem nic znalezc ani z Bosal'a ani z Walker'a). Cena w ASO to 1270 zl za tlumik koncowy. Podejrzewam ze dla 1.6 moga byc podobne problemy.

Pozdrawiam
 
 
fzero 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 4
Skąd: mazovia
Wysłany: 11-07-2010, 13:37   

no to mnie nie pocieszyles:)
tez grzebalem w roznych katalogach i nic. oczywiscie zdaje sobie sprawe ze czesci do japoncow (a szczegolnie tych mniej popularnych) tanie i latwo dostepne nie sa ale liczylem ze taki element jak tlumik to bez problemu znajde:)
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-07-2010, 17:13   

Musisz sie rozgladnąc za "uzywka".
Patrz w jakim stanie jest "puszka" i czy nic w srodku nie dzwoni.
Rury moga byc skorodowane, sprawny tlumikarz dorobi Ci nowe bez problemu.
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-07-2010, 19:49   Re: Tlumik srodkowy i koncowy do 1.6

fzero napisał/a:
Witam,

Jaki polecacie tlumik srodkowy i koncowy do Lancera 1.6? Grzebie w necie i jakos znalezc nic nie moge:/

pozdr:)
f


Jeśli naprawdę nie ma zamienników to proponuję rozwiązanie które ćwiczyliśmy z bratem w przypadku jego Terrano.Tam też ciężko było o zamiennik a oryginał 1200. Otóż w większości miast są spece co spawają tłumiki "na miarę" z tanich dostępnych... np biorą zbliżony tłumik np do Forda, gną rury, tną, dospawają mocowania. Bazując na naszym doświadczeniu zrobili nam tłumiki o wiele taniej a przy okazji ich trwałość i jakość wykonania była bardzo dobra.

Aż mi się przypomniał mój VW golf 4x4 który do czasu sprzedaży (18latek, 300 tys km) miał fabryczne tłumiki. Jakież było moje zdziwienie jak swojego czasu odkryłem wytłoczoną datę produkcji na tłumikach...
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-07-2010, 21:30   Re: Tlumik srodkowy i koncowy do 1.6

cefaloid napisał/a:
Otóż w większości miast są spece co spawają tłumiki "na miarę" z tanich dostępnych... np biorą zbliżony tłumik np do Forda, gną rury, tną, dospawają mocowania. Bazując na naszym doświadczeniu zrobili nam tłumiki o wiele taniej a przy okazji ich trwałość i jakość wykonania była bardzo dobra.

cefaloid to sa "druciarze", a nie spece.
Misiek wyczuwa roznice w tlumikach miedzy poszczegolnymi pojemnosciami, a Ty proponujesz takie "druty"...
To juz lepiej jakiegos Ultera kupic. Przynajmniej sie nie zaszkodzi...
 
 
fzero 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 4
Skąd: mazovia
Wysłany: 12-07-2010, 11:16   Re: Tlumik srodkowy i koncowy do 1.6

mkm napisał/a:

To juz lepiej jakiegos Ultera kupic. Przynajmniej sie nie zaszkodzi...

Niestety tez nie ma:)
 
 
MisiekNM974 
Forumowicz

Auto: Lancer 2.0 Sport combi 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 90
Skąd: W-ch
Wysłany: 12-07-2010, 13:31   

Tez uwazam ze dorabianie tlumikow tylko na wymiar nie ma sensu skoro maja one inna charakterystyke a przynajmniej tak powiedziano mi w ASO ze nawet tlumiki z 1.6 nie pasuja do 2.0 pod wzgledem charakterystyki co jest logiczne skoro fabryka zastosowala inne do poszczegolnych silnikow. Rowniez zalecam poszukanie od jakiegos rozbitka.
 
 
Radowan 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 362
Skąd: Jelenia Góra/MRO
Wysłany: 13-07-2010, 11:31   

Nie wiem czy masz stary tłumik i w jakim ewentualnie jest stanie.
Ja natomiast bez przeprojektowania na nowo całego dolotu i wydechu nie zmieniałbym nic na nieoryginalne.
Jeżeli uda się to spróbuj naprawić stary. Mając dobrych tłumikarzy może udać się zrobić coś co przetrwa do czasu zakupu nowego albo sprawnego układu.
Sam wkład tłumiący możesz kupić w sklepach z akcesoriami tuningowymi.
Blachy dorobić to żaden problem, jak masz zmysł techniczny i pogadasz z kimś, kto ma giętarki i walcarki do blach, to obudowę też możesz zrobić.
Ważne jest, żeby średnice rur i inne wymiary się zgadzały. Wtedy opory będą zbliżone to pierwowzoru i charakterystyka wydechu prawie się nie zmieni.
Ja swój pospawałem, bo troszkę dostał w dupę i na razie działa.
A powolutku przymierzam się do zrobienia sobie we własnym zakresie wydechu ze stali nierdzewnej o takiej samej charakterystyce ale innych wymiarach i dźwięku...
Pomyśl, regeneracja wcale nie jest druciarstwem o ile jest zrobiona fachowo.
Wydechów wyczynowych też nie wymienia się a często regeneruje o ile tylko da sie i jest to opłacalne.
Jak uda się znaleźć w rozbitym to sukces, a jak nie to będziesz musiał kombinować i zastanowić się co zrobić.
 
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-07-2010, 14:40   Re: Tlumik srodkowy i koncowy do 1.6

mkm napisał/a:
cefaloid napisał/a:
Otóż w większości miast są spece co spawają tłumiki "na miarę" z tanich dostępnych... np biorą zbliżony tłumik np do Forda, gną rury, tną, dospawają mocowania. Bazując na naszym doświadczeniu zrobili nam tłumiki o wiele taniej a przy okazji ich trwałość i jakość wykonania była bardzo dobra.

cefaloid to sa "druciarze", a nie spece.
Misiek wyczuwa roznice w tlumikach miedzy poszczegolnymi pojemnosciami, a Ty proponujesz takie "druty"...
To juz lepiej jakiegos Ultera kupic. Przynajmniej sie nie zaszkodzi...


To kup oryginał. Na pewno w ASO mają. Albo masz ciasteczko albo zjesz ciasteczko. Nie można go zjeść i mieć na raz. Skąd informacje że Misiek wyczuwa roznice w tlumikach miedzy poszczegolnymi pojemnosciami? Pytam z czystej ciekawości bo nie ma on ani 2 sond lambda (czyli przed i za katalizatorem) ani jakiegoś szczególnie nowoczesnego silnika. Stąd moje spore zdziwienie. To tylko tłumik a nie komputer sterujący... Ale oczywiście że mogę się mylić dlatego bardzo chętnie poczytam o takich co się już przejechali na nieoryginalnym tłumiku.

Zastanawiam się również - skoro Lancery są takie czułe na rodzaj tłumika... co z czułością jak tłumik się w środku pokryje sadzą, co jak katalizator się sadzą pokryje? Co jak w środku tłumików i rur będzie korozja która zmieni przepływ? Silnik też to tak odczuje?

[ Dodano: 15-07-2010, 14:50 ]
Radowan napisał/a:
Nie wiem czy masz stary tłumik i w jakim ewentualnie jest stanie.
Ja natomiast bez przeprojektowania na nowo całego dolotu i wydechu nie zmieniałbym nic na nieoryginalne.


Hmmm przyznam że widzę sprzeczność z dalszą częścią wypowiedzi tzn:

Radowan napisał/a:
A powolutku przymierzam się do zrobienia sobie we własnym zakresie wydechu ze stali nierdzewnej o takiej samej charakterystyce ale innych wymiarach i dźwięku...


No to w końcu jak? Bo zgłupiałem czytając. Poza tym jestem bardzo ciekaw jak zmierzysz czy ten z nierdzewki nie ma czesem trochę innej charakterystyki. Bo inne wymiary i dźwięk przy tej samej charakterystyce... hmmm, chyba będzie to trudne.
Ostatnio zmieniony przez cefaloid 15-07-2010, 14:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-07-2010, 14:52   Re: Tlumik srodkowy i koncowy do 1.6

cefaloid napisał/a:
Pytam z czystej ciekawości bo nie ma on ani 2 sond lambda (czyli przed i za katalizatorem) ani jakiegoś szczególnie nowoczesnego silnika.


Ma... 2 sondy przyjemniej mój 2.0. Konstrukcja nie nowa bo przynajmniej 20 letnia w przypadku 2.0 ale nie o to chodzi. W przypadku gazów wylotowych należy poczynić pewne obliczenia aby w układzie wylotowym nie dochodziło do niepożądanych efektów. W każdym razie IMO ostatni tłumik to tak naprawdę na nic nie ma wpływu oprócz dźwięku... Na pewno to co jest przed katalizatorem jest bardzo ważne i tam coś zmieniając prościej spieprzyć niż poprawić. Może jak by wywalić katalizator to wtedy końcowy tłumik miał by większe znaczenie.

Ps. Zmierzyć zawsze możesz na hamowni tylko bardzo ważne na tej samej z tymi samymi parametrami.
Ostatnio zmieniony przez krzychu 15-07-2010, 14:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pawel`85 
Forumowicz
Lancerniety


Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 295
Skąd: 3 Miasto
Wysłany: 15-07-2010, 14:53   

cefaloid napisał/a:
Pytam z czystej ciekawości bo nie ma on ani 2 sond lambda (czyli przed i za katalizatorem)


A ja jestem pewny że ma 2 sondy. Wymieniałem katalizator w swoim misku i za katem jest sonda.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Pawel`85 15-07-2010, 14:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 15-07-2010, 14:54   

Cytat:
Skąd informacje że Misiek wyczuwa roznice w tlumikach miedzy poszczegolnymi pojemnosciami?

A zjawiska falowe (ważniejsze w wolnossących) i dynamiczne? to chyba o to również chodzi:)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
cefaloid 
Forumowicz

Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Maj 2010
Posty: 388
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-07-2010, 14:56   Re: Tlumik srodkowy i koncowy do 1.6

krzychu napisał/a:
cefaloid napisał/a:
Pytam z czystej ciekawości bo nie ma on ani 2 sond lambda (czyli przed i za katalizatorem) ani jakiegoś szczególnie nowoczesnego silnika.


Ma... 2 sondy przyjemniej mój 2.0. Konstrukcja nie nowa bo przynajmniej 20 letnia w przypadku 2.0 ale nie o to chodzi. W przypadku gazów wylotowych należy poczynić pewne obliczenia aby w układzie wylotowym nie dochodziło do niepożądanych efektów. W każdym razie IMO ostatni tłumik to tak naprawdę na nic nie ma wpływu oprócz dźwięku... Na pewno to co jest przed katalizatorem jest bardzo ważne i tam coś zmieniając prościej spieprzyć niż poprawić. Może jak by wywalić katalizator to wtedy końcowy tłumik miał by większe znaczenie.

Ps. Zmierzyć zawsze możesz na hamowni tylko bardzo ważne na tej samej z tymi samymi parametrami.


A więc zwracam honor - przy 2 sondach lambda różnie może być, druga sonda może pracować przy innym przepływie gazu i wysyłać błędne sygnały.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-07-2010, 14:57   Re: Tlumik srodkowy i koncowy do 1.6

cefaloid napisał/a:

A więc zwracam honor - przy 2 sondach lambda różnie może być, druga sonda może pracować przy innym przepływie gazu i wysyłać błędne sygnały. Ale 1,6 z tego co się gapiłem ma tylko jedną.


No ale 2 sonda lambda odpowiada TYLKO za kontrolę stanu katalizatora... :? A sama sonda nawet pierwsza też nie ma nic do końcowego tłumika...

[ Dodano: 15-07-2010, 14:59 ]
idas napisał/a:
Cytat:
Skąd informacje że Misiek wyczuwa roznice w tlumikach miedzy poszczegolnymi pojemnosciami?

A zjawiska falowe (ważniejsze w wolnossących) i dynamiczne? to chyba o to również chodzi:)


Oczywiście tylko pytanie czy za katalizatorem (który generuje spore opory) takie rzeczy dalej występują.... Bo wydaje mi się że za katalizatorem czym większa rura i mniej przeszkód tym lepiej (ale mogę się nie znać i mylić).

Co innego jest przed albo bez katalizatora.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.