Tlumik srodkowy i koncowy do 1.6 |
Autor |
Wiadomość |
fzero
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2010 Posty: 4 Skąd: mazovia
|
Wysłany: 10-07-2010, 15:37 Tlumik srodkowy i koncowy do 1.6
|
|
|
Witam,
Jaki polecacie tlumik srodkowy i koncowy do Lancera 1.6? Grzebie w necie i jakos znalezc nic nie moge:/
pozdr:)
f |
|
|
|
 |
MisiekNM974
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 Sport combi 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Wrz 2007 Posty: 90 Skąd: W-ch
|
Wysłany: 11-07-2010, 10:59
|
|
|
Witam,
ja problem tlumika przerabialem przy okazji montazu haka holowniczego -- watek "hak holowniczy Lancer Kombi" i jesli chodzi o model z silnikiem 2000 to nie ma zadnego zamiennika (a przynajmniej ja nie potrafilem nic znalezc ani z Bosal'a ani z Walker'a). Cena w ASO to 1270 zl za tlumik koncowy. Podejrzewam ze dla 1.6 moga byc podobne problemy.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
fzero
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2010 Posty: 4 Skąd: mazovia
|
Wysłany: 11-07-2010, 13:37
|
|
|
no to mnie nie pocieszyles:)
tez grzebalem w roznych katalogach i nic. oczywiscie zdaje sobie sprawe ze czesci do japoncow (a szczegolnie tych mniej popularnych) tanie i latwo dostepne nie sa ale liczylem ze taki element jak tlumik to bez problemu znajde:) |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 11-07-2010, 17:13
|
|
|
Musisz sie rozgladnąc za "uzywka".
Patrz w jakim stanie jest "puszka" i czy nic w srodku nie dzwoni.
Rury moga byc skorodowane, sprawny tlumikarz dorobi Ci nowe bez problemu. |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-07-2010, 19:49 Re: Tlumik srodkowy i koncowy do 1.6
|
|
|
fzero napisał/a: | Witam,
Jaki polecacie tlumik srodkowy i koncowy do Lancera 1.6? Grzebie w necie i jakos znalezc nic nie moge:/
pozdr:)
f |
Jeśli naprawdę nie ma zamienników to proponuję rozwiązanie które ćwiczyliśmy z bratem w przypadku jego Terrano.Tam też ciężko było o zamiennik a oryginał 1200. Otóż w większości miast są spece co spawają tłumiki "na miarę" z tanich dostępnych... np biorą zbliżony tłumik np do Forda, gną rury, tną, dospawają mocowania. Bazując na naszym doświadczeniu zrobili nam tłumiki o wiele taniej a przy okazji ich trwałość i jakość wykonania była bardzo dobra.
Aż mi się przypomniał mój VW golf 4x4 który do czasu sprzedaży (18latek, 300 tys km) miał fabryczne tłumiki. Jakież było moje zdziwienie jak swojego czasu odkryłem wytłoczoną datę produkcji na tłumikach... |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 11-07-2010, 21:30 Re: Tlumik srodkowy i koncowy do 1.6
|
|
|
cefaloid napisał/a: | Otóż w większości miast są spece co spawają tłumiki "na miarę" z tanich dostępnych... np biorą zbliżony tłumik np do Forda, gną rury, tną, dospawają mocowania. Bazując na naszym doświadczeniu zrobili nam tłumiki o wiele taniej a przy okazji ich trwałość i jakość wykonania była bardzo dobra. |
cefaloid to sa "druciarze", a nie spece.
Misiek wyczuwa roznice w tlumikach miedzy poszczegolnymi pojemnosciami, a Ty proponujesz takie "druty"...
To juz lepiej jakiegos Ultera kupic. Przynajmniej sie nie zaszkodzi... |
|
|
|
 |
fzero
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2010 Posty: 4 Skąd: mazovia
|
Wysłany: 12-07-2010, 11:16 Re: Tlumik srodkowy i koncowy do 1.6
|
|
|
mkm napisał/a: |
To juz lepiej jakiegos Ultera kupic. Przynajmniej sie nie zaszkodzi... |
Niestety tez nie ma:) |
|
|
|
 |
MisiekNM974
Forumowicz
Auto: Lancer 2.0 Sport combi 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Wrz 2007 Posty: 90 Skąd: W-ch
|
Wysłany: 12-07-2010, 13:31
|
|
|
Tez uwazam ze dorabianie tlumikow tylko na wymiar nie ma sensu skoro maja one inna charakterystyke a przynajmniej tak powiedziano mi w ASO ze nawet tlumiki z 1.6 nie pasuja do 2.0 pod wzgledem charakterystyki co jest logiczne skoro fabryka zastosowala inne do poszczegolnych silnikow. Rowniez zalecam poszukanie od jakiegos rozbitka. |
|
|
|
 |
Radowan
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 362 Skąd: Jelenia Góra/MRO
|
Wysłany: 13-07-2010, 11:31
|
|
|
Nie wiem czy masz stary tłumik i w jakim ewentualnie jest stanie.
Ja natomiast bez przeprojektowania na nowo całego dolotu i wydechu nie zmieniałbym nic na nieoryginalne.
Jeżeli uda się to spróbuj naprawić stary. Mając dobrych tłumikarzy może udać się zrobić coś co przetrwa do czasu zakupu nowego albo sprawnego układu.
Sam wkład tłumiący możesz kupić w sklepach z akcesoriami tuningowymi.
Blachy dorobić to żaden problem, jak masz zmysł techniczny i pogadasz z kimś, kto ma giętarki i walcarki do blach, to obudowę też możesz zrobić.
Ważne jest, żeby średnice rur i inne wymiary się zgadzały. Wtedy opory będą zbliżone to pierwowzoru i charakterystyka wydechu prawie się nie zmieni.
Ja swój pospawałem, bo troszkę dostał w dupę i na razie działa.
A powolutku przymierzam się do zrobienia sobie we własnym zakresie wydechu ze stali nierdzewnej o takiej samej charakterystyce ale innych wymiarach i dźwięku...
Pomyśl, regeneracja wcale nie jest druciarstwem o ile jest zrobiona fachowo.
Wydechów wyczynowych też nie wymienia się a często regeneruje o ile tylko da sie i jest to opłacalne.
Jak uda się znaleźć w rozbitym to sukces, a jak nie to będziesz musiał kombinować i zastanowić się co zrobić. |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-07-2010, 14:40 Re: Tlumik srodkowy i koncowy do 1.6
|
|
|
mkm napisał/a: | cefaloid napisał/a: | Otóż w większości miast są spece co spawają tłumiki "na miarę" z tanich dostępnych... np biorą zbliżony tłumik np do Forda, gną rury, tną, dospawają mocowania. Bazując na naszym doświadczeniu zrobili nam tłumiki o wiele taniej a przy okazji ich trwałość i jakość wykonania była bardzo dobra. |
cefaloid to sa "druciarze", a nie spece.
Misiek wyczuwa roznice w tlumikach miedzy poszczegolnymi pojemnosciami, a Ty proponujesz takie "druty"...
To juz lepiej jakiegos Ultera kupic. Przynajmniej sie nie zaszkodzi... |
To kup oryginał. Na pewno w ASO mają. Albo masz ciasteczko albo zjesz ciasteczko. Nie można go zjeść i mieć na raz. Skąd informacje że Misiek wyczuwa roznice w tlumikach miedzy poszczegolnymi pojemnosciami? Pytam z czystej ciekawości bo nie ma on ani 2 sond lambda (czyli przed i za katalizatorem) ani jakiegoś szczególnie nowoczesnego silnika. Stąd moje spore zdziwienie. To tylko tłumik a nie komputer sterujący... Ale oczywiście że mogę się mylić dlatego bardzo chętnie poczytam o takich co się już przejechali na nieoryginalnym tłumiku.
Zastanawiam się również - skoro Lancery są takie czułe na rodzaj tłumika... co z czułością jak tłumik się w środku pokryje sadzą, co jak katalizator się sadzą pokryje? Co jak w środku tłumików i rur będzie korozja która zmieni przepływ? Silnik też to tak odczuje?
[ Dodano: 15-07-2010, 14:50 ]
Radowan napisał/a: | Nie wiem czy masz stary tłumik i w jakim ewentualnie jest stanie.
Ja natomiast bez przeprojektowania na nowo całego dolotu i wydechu nie zmieniałbym nic na nieoryginalne. |
Hmmm przyznam że widzę sprzeczność z dalszą częścią wypowiedzi tzn:
Radowan napisał/a: | A powolutku przymierzam się do zrobienia sobie we własnym zakresie wydechu ze stali nierdzewnej o takiej samej charakterystyce ale innych wymiarach i dźwięku... |
No to w końcu jak? Bo zgłupiałem czytając. Poza tym jestem bardzo ciekaw jak zmierzysz czy ten z nierdzewki nie ma czesem trochę innej charakterystyki. Bo inne wymiary i dźwięk przy tej samej charakterystyce... hmmm, chyba będzie to trudne. |
Ostatnio zmieniony przez cefaloid 15-07-2010, 14:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-07-2010, 14:52 Re: Tlumik srodkowy i koncowy do 1.6
|
|
|
cefaloid napisał/a: | Pytam z czystej ciekawości bo nie ma on ani 2 sond lambda (czyli przed i za katalizatorem) ani jakiegoś szczególnie nowoczesnego silnika. |
Ma... 2 sondy przyjemniej mój 2.0. Konstrukcja nie nowa bo przynajmniej 20 letnia w przypadku 2.0 ale nie o to chodzi. W przypadku gazów wylotowych należy poczynić pewne obliczenia aby w układzie wylotowym nie dochodziło do niepożądanych efektów. W każdym razie IMO ostatni tłumik to tak naprawdę na nic nie ma wpływu oprócz dźwięku... Na pewno to co jest przed katalizatorem jest bardzo ważne i tam coś zmieniając prościej spieprzyć niż poprawić. Może jak by wywalić katalizator to wtedy końcowy tłumik miał by większe znaczenie.
Ps. Zmierzyć zawsze możesz na hamowni tylko bardzo ważne na tej samej z tymi samymi parametrami. |
Ostatnio zmieniony przez krzychu 15-07-2010, 14:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Pawel`85
Forumowicz Lancerniety

Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 295 Skąd: 3 Miasto
|
Wysłany: 15-07-2010, 14:53
|
|
|
cefaloid napisał/a: | Pytam z czystej ciekawości bo nie ma on ani 2 sond lambda (czyli przed i za katalizatorem) |
A ja jestem pewny że ma 2 sondy. Wymieniałem katalizator w swoim misku i za katem jest sonda. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Pawel`85 15-07-2010, 14:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 15-07-2010, 14:54
|
|
|
Cytat: | Skąd informacje że Misiek wyczuwa roznice w tlumikach miedzy poszczegolnymi pojemnosciami? |
A zjawiska falowe (ważniejsze w wolnossących) i dynamiczne? to chyba o to również chodzi:) |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
cefaloid
Forumowicz
Auto: 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 388 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-07-2010, 14:56 Re: Tlumik srodkowy i koncowy do 1.6
|
|
|
krzychu napisał/a: | cefaloid napisał/a: | Pytam z czystej ciekawości bo nie ma on ani 2 sond lambda (czyli przed i za katalizatorem) ani jakiegoś szczególnie nowoczesnego silnika. |
Ma... 2 sondy przyjemniej mój 2.0. Konstrukcja nie nowa bo przynajmniej 20 letnia w przypadku 2.0 ale nie o to chodzi. W przypadku gazów wylotowych należy poczynić pewne obliczenia aby w układzie wylotowym nie dochodziło do niepożądanych efektów. W każdym razie IMO ostatni tłumik to tak naprawdę na nic nie ma wpływu oprócz dźwięku... Na pewno to co jest przed katalizatorem jest bardzo ważne i tam coś zmieniając prościej spieprzyć niż poprawić. Może jak by wywalić katalizator to wtedy końcowy tłumik miał by większe znaczenie.
Ps. Zmierzyć zawsze możesz na hamowni tylko bardzo ważne na tej samej z tymi samymi parametrami. |
A więc zwracam honor - przy 2 sondach lambda różnie może być, druga sonda może pracować przy innym przepływie gazu i wysyłać błędne sygnały. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-07-2010, 14:57 Re: Tlumik srodkowy i koncowy do 1.6
|
|
|
cefaloid napisał/a: |
A więc zwracam honor - przy 2 sondach lambda różnie może być, druga sonda może pracować przy innym przepływie gazu i wysyłać błędne sygnały. Ale 1,6 z tego co się gapiłem ma tylko jedną. |
No ale 2 sonda lambda odpowiada TYLKO za kontrolę stanu katalizatora... A sama sonda nawet pierwsza też nie ma nic do końcowego tłumika...
[ Dodano: 15-07-2010, 14:59 ]
idas napisał/a: | Cytat: | Skąd informacje że Misiek wyczuwa roznice w tlumikach miedzy poszczegolnymi pojemnosciami? |
A zjawiska falowe (ważniejsze w wolnossących) i dynamiczne? to chyba o to również chodzi:) |
Oczywiście tylko pytanie czy za katalizatorem (który generuje spore opory) takie rzeczy dalej występują.... Bo wydaje mi się że za katalizatorem czym większa rura i mniej przeszkód tym lepiej (ale mogę się nie znać i mylić).
Co innego jest przed albo bez katalizatora. |
|
|
|
 |
|