Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A] - szarpie między 2000-2500 obr.
Autor Wiadomość
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-07-2010, 10:37   [CA4A] - szarpie między 2000-2500 obr.

Witam,
Auto zagazowane - problem jest i na LPG i na benzynie. Świece i przewody nowe, aparat niedawno wymieniony, zapłon ustawiony, wymieniony alternator.

Problem jest następujący: Gdy samochód stoi obroty nie falują, gdy samochód przyspiesza silnik płynnie się wkręca szarpania nie czuć. Gdy jestem rozpędzony puszczam gaz - szarpania nie czuć.
Najgorzej jest gdy jadę sobie z jakąś stała prędkością i akurat wychodzi tak ze obroty są między 2000 - 2500 (może nawet trochę więcej), czuć że auto szarpie. Oczywiście czym niższy bieg tym szarpanie większe, na jedynce to prawie jak żaba się samochód zachowuje, na 4-5 prawie nie czuć. Dzieje się to tylko i wyłącznie gdy chcę utrzymywać stałą prędkość w tym zakresie obrotów, powyżej i poniżej tych obrotów jest ok.
Zauważyłem też, ale na 100% nie jestem tego pewien, że jak np, stoję i utrzymuję obroty na poziomie między 2000-2500 to też jak by minimalnie przerywa, poniżej i powyżej jest ok.
Co to może być?
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
rosomak1983 
Mitsumaniak
werbalny terrorysta


Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 7852
Skąd: Łańcut
Wysłany: 09-07-2010, 14:08   

moim zdaniem znowu aparat :x mozesz jeszcze sprawdzic cisnienie paliwa ale raczej aparat.
_________________
Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Life is 2 short to drive boring cars ;)
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania :mrgreen:
 
 
ozzy89 
Forumowicz


Auto: Honda Accord CH6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 192
Skąd: Paczyna
Wysłany: 10-07-2010, 01:24   

może przepustnica jest przybrudzona ? miałem podobnie (nie wiem przy jakich obrotach, bo nie mam obrotomierza...), gdy bawiłem się TPS-em podczas walki z falującymi obrotami biegu jałowego... (gdy źle ustawiłem TPS to na postoju strasznie falowało w jednym zakresie obrotów, podczas jazdy tak jakby go przyduszało, uczucie jakby przepustnica się otwierała i zamykała - też w pewnym zakresie obrotów), może spróbuj go ustawić ? sprawdź najpierw jaką ma oporność ;)
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-07-2010, 10:01   

Moim zdaniem kolega ozzy89 trafił w samo sedno problemu, czyli porządne czyszczenie przepustnicy z regulacją wolnych obrotów i TPS-a.
 
 
Gonor 
Nowy Forumowicz

Auto: CA0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 27
Skąd: ---
Wysłany: 10-07-2010, 12:30   

U mnie takie coś było czuć najbardziej na 2jce w szczególności jak nie był jeszcze rozgrzany.
Propo ustawiania jałowych chciałem skorzystać z porad krzyzaka ale nie jestem pewny, czy te 2 punkty które zaznaczyłem to śruba zgrubna ?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-07-2010, 19:59   

Gonor śrubka zgrubna to Twoje dolne "zaznaczenie".
 
 
ozzy89 
Forumowicz


Auto: Honda Accord CH6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 192
Skąd: Paczyna
Wysłany: 11-07-2010, 00:26   

dokładnie jak napisał kolega powyżej ;) sam dzisiaj regulowałem tą śrubkę i naciągałem linkę gazu. Jak na razie nie mam już problemów z obrotami. Poza tym wcześniej czyściłem przepustnicę i ustawiałem TPS :P zobaczymy czy za parę dni coś wyjdzie ;) gdy będziesz się brał za tą śrubkę, przedtem spryskaj sobie nakrętkę kontrującą WD-40. Będzie Ci łatwiej potem dokładnie ją dokręcić i dociągnąć, tym bardziej, że nie możesz przesadzić, żeby nie zerwać w niej gwintu ;)
 
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-07-2010, 11:19   

Też stawiałem na przepustnicę - samochód stała prawie 2 miesiące więc pewnie to i owo syfu tam naszło. Jako że w tym tygodniu jadę na wczasy nie na rękę mi teraz przy tym dłubać, czy jeżeli zrobię to za 2 tygodnie chyba jakoś bardzo samochodzikowi nie zaszkodzę?
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
ozzy89 
Forumowicz


Auto: Honda Accord CH6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 192
Skąd: Paczyna
Wysłany: 11-07-2010, 12:27   

z powodu braku czasu jeździłem z tym parę tygodni, bo powoli sprawdzałem krok po kroku jaka "modyfikacja" w jaki sposób pomaga :wink: wg mnie nie powinno to zaszkodzić :wink: na dłuższą metę może to być męczące dla silnika krokowego, którego stan też warto sprawdzić przy okazji czyszczenia przepustnicy (szczególnie plastikowego trzpienia, który jest wkręcany wewnątrz silniczka - warto na nowo porządnie nasmarować wszystkie elementy krokowca, bo jeśli były zabrudzone, to zauważysz lepszą pracę silnika) poza tym wątpię by to było szkodliwe, bo to tak jakbyś gazem manipulował, więc może spalanie różniłoby się w mikroskopijnym stopniu, jeśli jeździsz sporo po mieście :wink: ale to tylko moje zdanie :P
 
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-07-2010, 19:57   

a czy mógł bym Ciebie prosić o jak najdokładniejszcze opisanie czyszczenia tych elementów?
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
Gonor 
Nowy Forumowicz

Auto: CA0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 27
Skąd: ---
Wysłany: 11-07-2010, 22:03   

Dzięki Hugo
ozzy89 nom WD 40 to podstawa :)
tttwm ja przepustnice miałem czystą bardzo mnie to zszokowało :P krokowca troche się obawiam czyścić ale chyba ten temat Ci się może przyda
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29732
 
 
ozzy89 
Forumowicz


Auto: Honda Accord CH6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 192
Skąd: Paczyna
Wysłany: 12-07-2010, 00:10   

tttwm napisał/a:
a czy mógł bym Ciebie prosić o jak najdokładniejszcze opisanie czyszczenia tych elementów?

jeśli chodzi o przepustnicę, to ja swoją czyściłem specjalnym preparatem z wurtha. Ściągasz z przepustnicy rurę doprowadzającą powietrze, otwierasz przepustnicę i spryskujesz preparatem, potem odpalasz silnik, spryskujesz znów i otwierasz a potem zamykasz przepustnicę tak z kilka razy, żeby zassało preparat razem z syfem. Całą operację możesz powtórzyć potem z 2-3 razy jeśli będziesz chciał. Możesz też spróbować zdemontować całą przepustnicę i wyczyścić ją w środku benzyną ekstrakcyjną, ale musisz być przy tym ostrożny ;) Co do czyszczenia silnika silnika krokowego, to skorzystaj z linka, który Ci podał Gonor W moim przypadku zacząłem od kroku II, czyli bez wyciagania przepustnicy i koniecznie nie zapomnij wcześniej spryskać odrdzewiaczem lub WD- 40 dwóch małych śrub na osłonie silniczka. (uważaj, żeby ich nie objechać, bo moje zachowywały się prawie jak z plasteliny, jedną z nich w ostateczności musiałem lekko potraktować młotkiem i od razu puściła) Polecam też zdemontować rurę doprowadzającą powietrze z filtra do przepustnicy i zbiorniczek z płynem spryskiwaczy, wtedy dostęp jest całkiem niezły.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.