Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Czy w przypadku zuzytych klockow hamulcowych
Autor Wiadomość
przemo1983 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DiD '01 (102 KM)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 55
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 26-05-2009, 12:42   [Cari 1.9DI-D] Czy w przypadku zuzytych klockow hamulcowych

Witam.

Zastanawia mnie jedna kwestia:
Czy w przypadku zuzytych klockow hamulcowych z przodu powinna zapalic sie kontrolka hamulca?

Wiem ze w przypadku tylnych ta kontrolka sie nie zapala.

Pozdrawiam.
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 26-05-2009, 12:46   

z przodu tez nie, slychac tylko szuranie tarczy o te nity na klockach (przy znacznym ich zuzyciu)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 26-05-2009, 13:05   

Witam
Jaki nit na klocki zakładane są blaszki które w przypadku zużycia klocków ocierają o tarcze i powoduje piski bo nie masz w klockach czujników
Pozdrawiam
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 26-05-2009, 13:09   

mirekbdeblin napisał/a:
Jaki nit na klocki zakładane są blaszki

nit, blaszka roznicy nie ma a chodzi o to samo :P
generalnie po zuzyciu sie klockow ten element zaczyna trzec o tarcze podczas hamowania i dzieki niemu slyszymy ze czas na zmiane :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 26-05-2009, 14:20   

mirekbdeblin napisał/a:
na klocki zakładane są blaszki które w przypadku zużycia klocków ocierają o tarcze


blaszki mają za zadanie trzymać klocek żeby nie podskakiał na dziurach . Nie ma to nic wspólnego ze zużyciem klocków. Spróbuj je wyciągnąc a sam się przekonasz jak klocki będą "dzwonić". Często (zależy jaka firma) wbija się taki specjalny trzpień, który po osiągnięciu minimalnej grubosci klocka zaczyna piszczeć.

przemo1983,
kontrolka może zapalić się , ale tylko w szczególnej sytuacji, kiedy miałbyś wszystkie klocki zdarte na maxa, i w dodatku poziom płynu na minimum. Wtedy idzie więcej płynu do obwodu, i jest szansa że będzie mrugać.
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
spooner
[Usunięty]

Wysłany: 26-05-2009, 14:39   

miki4x4 w polowie masz racje sa blaszki ktore trzymaja klocek, ale w Cari sa blaszki ktore zaczynaja ocierac o tarcze gdy klocki sa zuzyte w stopniu dyskwalifikujacym je z dlaszego uzytkowania (wtedy slyszymy wystraczajaco glosny i przerazliwy pisk), wiem bo tez mi ocieraly i musialem wymienic klocki
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 27-05-2009, 21:01   

Blaszki tak dziwnie powyginane które wkłada się na krawędź klocka to tyko wskazanie zużycia klocka i nic więcej.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 01-06-2009, 10:23   

Student napisał/a:
Blaszki tak dziwnie powyginane które wkłada się na krawędź klocka to tyko wskazanie zużycia klocka i nic więcej.

...i po "dojściu" do tarczy trąo nią i wydają charakterystyczny pisk. Patent stosowany w wielu autach.
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 02-06-2009, 15:06   

miki4x4 blaszki które trzymają klocki to tylo w starych pldkah no i 125 a w lucasie to tak jak studencik pisze i ma racje
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-06-2009, 22:25   

niekoniecznie - ostatnio gdzies montowalem klocki TRW, ktore mialy blaszki zakladane na rog klocka - chodzi o te piszczace blaszki, bo sa jeszcze blaszki shimmy, ktore niestety wiekszosc mechanikow wyrzuca wraz z pierwsza zmiana klockow...

a co do pytania o sygnalizacje, to jesli masz prawidlowo uzupelniony plyn hamulcowy w zbiorniku (czyli przy nowych klockach dokladnie na max), to po dojsciu do min. wymiaru ilosc plynu spowoduje opadniecie plywaka i powinna sie zaczac zaswiecach kontrolka od recznego
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 02-06-2009, 22:51   

Panowi JA dość często zmieniam klocki, wręcz bardzo często, ostatnio w swoim nowym nabytku robiłem tył, dokładnie tydzień po kupnie i zakładałem TWR jak zawsze, na każde koło jest po jednej blaszce rantowej, dodatkowo każdy klocek na przyklejoną dodatkową blaszkę do tylnej powierzchni metalowej która przeważnie podczas hamowania się odkleja na skutek wysokich temperatur.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 04-06-2009, 15:17   

krzyżak ciekawe jak mu się zapali lampka od płynu jak nie ma pływaka w korku co?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-06-2009, 19:57   

mirekbdeblin, jak to nie ma plywaka? Mitsubishi juz ze 30 lat takie cos montuje...
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 04-06-2009, 22:21   

Inaczej; w korku nie ma jest to zrobione w inny sposób czyli czujnik jest na ściance ale wychodzi na to samo co napisał Krzyżak.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-06-2009, 15:07   

no pewnie, ze nie w korku - nigdzie tego nie pisalem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.