Zakup GDI dla niewtajemniczonego. |
Autor |
Wiadomość |
Adrians
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 129 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 20-06-2010, 20:10 Zakup GDI dla niewtajemniczonego.
|
|
|
Witam,
przymierzam się do zakupu Carismy z silnikiem GDI. Raczej w wersji przed liftingiem. Oglądałem już parę i silniczki pracowały całkiem ładnie, jednakże reszta pozostawiała wiele do życzenia, ale skoro ten silnik ma tak specyficzną budowę chciałbym zakupić go w jak najlepszym stanie. Na co powinienem zwracać uwagę podczas zakupu? Jakieś kopcenie z rury, specyficzne dźwięki? Co powinno mnie odstraszyć? |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20-06-2010, 20:51
|
|
|
może nie odstraszyć ale zwrócić uwagę na specyfikę pracy, która może wskazywać, że jednostka jest bardziej lub mniej zmęczona, np popychacze jak głośno grają mogą świadczyć np, że silnik był traktowany złym olejem, falowanie obrotów, np, przyda się czyszczenie przepustnicy, krokowca |
|
|
|
 |
Adrians
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 129 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 20-06-2010, 21:36
|
|
|
A czy silnik w dobrym stanie po odkręceniu korka wlewu oleju podczas pracy nie powinien wyrzucać oleju? Oraz czy to prawda, że w GDI olej zawsze będzie mocno czarnego koloru? |
_________________ 01.2014 - ... - Galant EA2A Elegance 2001r.
07.2010 - 03.2014 - Carisma 1.8 GDI LS 1998r. |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-06-2010, 07:59
|
|
|
Co do koloru to raczej zbyt "błękitny" nie będzie
u nas po odkręceniu korka oleju przy włączonym silniku nie chlapie olejem. |
|
|
|
 |
qaz
Nowy Forumowicz rob
Auto: carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 15 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 21-06-2010, 19:10
|
|
|
po odkręceniu korka oleju zapali się kontrolka silnika i wtedy kasowanie poprzez odpięcie klem bynajmniej u mnie tak było 1.8GDI 2000r olej nawet jak miałem świeżo wymieniony to i tak był czarny |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 27-06-2010, 23:06
|
|
|
Adrians napisał/a: | A czy silnik w dobrym stanie po odkręceniu korka wlewu oleju podczas pracy nie powinien wyrzucać oleju? Oraz czy to prawda, że w GDI olej zawsze będzie mocno czarnego koloru? |
Co do pierwszego pytania to nie wiem, ale olej w GDI robi się momentalnie czarny krótko po wymianie. Także to akurat norma. Aha, co do kopcenia, normalnie nie powinien ale przy konkretnym wciśnięciu gazu potrafi zostawić za sobą ciemną chmurę niczym diesel. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Brikston
Forumowicz

Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 271 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 28-06-2010, 20:54
|
|
|
Moomin napisał/a: | ale przy konkretnym wciśnięciu gazu potrafi zostawić za sobą ciemną chmurę niczym diesel. |
nigdy mi sie nie zdarzylo. |
_________________ Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 |
|
|
|
 |
James01
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma sedan 1,8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Lut 2010 Posty: 22 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 29-06-2010, 16:11
|
|
|
[quote="Moomin"] Adrians napisał/a: | Aha, co do kopcenia, normalnie nie powinien ale przy konkretnym wciśnięciu gazu potrafi zostawić za sobą ciemną chmurę niczym diesel. |
Mi też nie. A problemy z falowaniem niestety mam:/ |
_________________
 |
|
|
|
 |
Adrians
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2A '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009 Posty: 129 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 29-06-2010, 19:13
|
|
|
A lekko niebieski dym podczas odpalania i taki zwyczajny szary podczas lekkiego dodawania gazu - tak max 2000 obrotów, to już silnik zaczyna umierać? |
_________________ 01.2014 - ... - Galant EA2A Elegance 2001r.
07.2010 - 03.2014 - Carisma 1.8 GDI LS 1998r. |
|
|
|
 |
KarolG
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 53 Skąd: Łęczna
|
Wysłany: 20-07-2010, 00:38
|
|
|
Nie wiem jak w GDI ale w zwykłych silnikach jak dym jest lekko niebieski przy odpalaniu jak i przy normalnej jeżdzie oznacza to ze silnik ,,bierze olej" więc silnik słabej kondycji |
_________________ XXX |
|
|
|
 |
|