Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zakup GDI dla niewtajemniczonego.
Autor Wiadomość
Adrians 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2A '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 129
Skąd: Kielce
Wysłany: 20-06-2010, 20:10   Zakup GDI dla niewtajemniczonego.

Witam,
przymierzam się do zakupu Carismy z silnikiem GDI. Raczej w wersji przed liftingiem. Oglądałem już parę i silniczki pracowały całkiem ładnie, jednakże reszta pozostawiała wiele do życzenia, ale skoro ten silnik ma tak specyficzną budowę chciałbym zakupić go w jak najlepszym stanie. Na co powinienem zwracać uwagę podczas zakupu? Jakieś kopcenie z rury, specyficzne dźwięki? Co powinno mnie odstraszyć?
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-06-2010, 20:51   

może nie odstraszyć ale zwrócić uwagę na specyfikę pracy, która może wskazywać, że jednostka jest bardziej lub mniej zmęczona, np popychacze jak głośno grają mogą świadczyć np, że silnik był traktowany złym olejem, falowanie obrotów, np, przyda się czyszczenie przepustnicy, krokowca
 
 
 
Adrians 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2A '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 129
Skąd: Kielce
Wysłany: 20-06-2010, 21:36   

A czy silnik w dobrym stanie po odkręceniu korka wlewu oleju podczas pracy nie powinien wyrzucać oleju? Oraz czy to prawda, że w GDI olej zawsze będzie mocno czarnego koloru?
_________________
01.2014 - ... - Galant EA2A Elegance 2001r.
07.2010 - 03.2014 - Carisma 1.8 GDI LS 1998r.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-06-2010, 07:59   

Co do koloru to raczej zbyt "błękitny" nie będzie :P
u nas po odkręceniu korka oleju przy włączonym silniku nie chlapie olejem.
 
 
 
qaz 
Nowy Forumowicz
rob

Auto: carisma 1.8GDI 2000r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lut 2009
Posty: 15
Skąd: olsztyn
Wysłany: 21-06-2010, 19:10   

po odkręceniu korka oleju zapali się kontrolka silnika i wtedy kasowanie poprzez odpięcie klem bynajmniej u mnie tak było 1.8GDI 2000r olej nawet jak miałem świeżo wymieniony to i tak był czarny
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 27-06-2010, 23:06   

Adrians napisał/a:
A czy silnik w dobrym stanie po odkręceniu korka wlewu oleju podczas pracy nie powinien wyrzucać oleju? Oraz czy to prawda, że w GDI olej zawsze będzie mocno czarnego koloru?

Co do pierwszego pytania to nie wiem, ale olej w GDI robi się momentalnie czarny krótko po wymianie. Także to akurat norma. Aha, co do kopcenia, normalnie nie powinien ale przy konkretnym wciśnięciu gazu potrafi zostawić za sobą ciemną chmurę niczym diesel.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Brikston 
Forumowicz


Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 271
Skąd: Krakow
Wysłany: 28-06-2010, 20:54   

Moomin napisał/a:
ale przy konkretnym wciśnięciu gazu potrafi zostawić za sobą ciemną chmurę niczym diesel.


nigdy mi sie nie zdarzylo.
_________________
Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 
 
 
James01 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma sedan 1,8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 22
Skąd: Tarnów
Wysłany: 29-06-2010, 16:11   

[quote="Moomin"]
Adrians napisał/a:
Aha, co do kopcenia, normalnie nie powinien ale przy konkretnym wciśnięciu gazu potrafi zostawić za sobą ciemną chmurę niczym diesel.

Mi też nie. A problemy z falowaniem niestety mam:/
_________________

 
 
Adrians 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2A '01
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2009
Posty: 129
Skąd: Kielce
Wysłany: 29-06-2010, 19:13   

A lekko niebieski dym podczas odpalania i taki zwyczajny szary podczas lekkiego dodawania gazu - tak max 2000 obrotów, to już silnik zaczyna umierać?
_________________
01.2014 - ... - Galant EA2A Elegance 2001r.
07.2010 - 03.2014 - Carisma 1.8 GDI LS 1998r.
 
 
KarolG 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.6 automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 53
Skąd: Łęczna
Wysłany: 20-07-2010, 00:38   

Nie wiem jak w GDI ale w zwykłych silnikach jak dym jest lekko niebieski przy odpalaniu jak i przy normalnej jeżdzie oznacza to ze silnik ,,bierze olej" więc silnik słabej kondycji :?
_________________
XXX
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.