Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
przekłamane wartosci komputera pkladowego ??
Autor Wiadomość
marekcarisma 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 6
Skąd: siedlce
Wysłany: 09-05-2010, 08:49   przekłamane wartosci komputera pkladowego ??

jak w temacie od jakiegos czasu wskazanie komputera tj dystansu do tankowania myli sie o jakies 200 km jak to skasowac przestawic ??dodam ze wymienilem akumulator i od tamtej pory sie to stalo.Po wymianie ustawiem w komputerze wlasciwy model samochodu czym moze to byc spowodowane i jak sobie z tym poradzic ??
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 09-05-2010, 10:57   

jaki silnik posiada to twoje cudo ??
Jeżeli benzyna czy po wymianie akumulatora nauczone zostały obroty ??

Czy w innych postach nie znalazłeś odpowiedzi i dlatego zakladasz nowy temat ?

http://forum.mitsumaniaki...ghlight=rezerwa

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=19149
 
 
 
marekcarisma 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 6
Skąd: siedlce
Wysłany: 09-05-2010, 16:08   

Silnik 1.8gdi carisma 2000rok ver elegance obrotow juz jest nauczony a odpowiedzi nie znalzlem .jakies propozycje ??
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 09-05-2010, 16:42   

marekcarisma napisał/a:
Silnik 1.8gdi carisma 2000rok ver elegance obrotow juz jest nauczony a odpowiedzi nie znalzlem .jakies propozycje ??

Wyzerować wskazania?
Inna propozycja to przestać się przejmować. Ten komputer nie jest specjalnie dokładny i chyba nie ma sobie co tym głowy zawracać.
Piszesz, że ustawiłeś właściwy model samochodu. Gdzie tam jest taka opcja? Też mam GDI Elegance i niczego takiego w swoim komputerze nie zauważyłem.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
marekcarisma 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 6
Skąd: siedlce
Wysłany: 09-05-2010, 17:21   

po odpieciu aku pojawia sie taka opcja i nalezy wybrac samochod zerowanie nic nie daje wlasnie a dokladnosc to rozumiem tylko chyba 200km nie miesci sie w granicach niedokladnosci
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 09-05-2010, 17:52   

marekcarisma napisał/a:
po odpieciu aku pojawia sie taka opcja i nalezy wybrac samochod zerowanie nic nie daje wlasnie a dokladnosc to rozumiem tylko chyba 200km nie miesci sie w granicach niedokladnosci

U mnie takiej opcji nie ma. A wcześniej te wskazania były dokładniejsze?
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
MikeDID 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9DID, 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 16-05-2010, 22:58   

Cześć.
Ok, wskazania wskazaniami, ale źródłem tych wskazań musi coś być, dane. Np. średnie spalanie i...ilość paliwa. Zgadza się?

Jak i gdzie można zmierzyć poziom paliwa? W baku.

Jak? Tutaj rozwiązań może być kilka. Źródłem danych jest (wg mnie) poziom paliwa w baku. Bo jak ta wartość (ilość km do przejechania) ma być obliczana inaczej? Przecież nie wpisujemy do kompa ile litrów zatankowaliśmy.

Jakie paliwo u nas jest to wszyscy wiemy. Ja wymyśliłem taką tezę zacinania się tej wartości - usyfiony bak. Załóżmy najprostsze rozwiązanie pomiaru - pływak. Jeśli będą prowadnice pływaka usyfione to może się zacinać, a tym samym przesyłać błędne dane do kompa- błędne wskazania km do przejechania. Nie wiem co dokładnie siedzi w baku więc strzeliłem na takie rozwiązanie.

Sam mam problem przekłamywania tychże wskazań. U mnie jest tak na poziomie 100km. I co u mnie pomaga? Szturchnięcie paliwem :) . Jak? Np. gwałtowne zahamowanie i wsteczny.

Efekt? Wskazania zmniejszają się o 100km... Ostatnimi czasy wyjeździłem do ok 30km na wyświetlaczu i zatankowałem do pełna. Jakie spostrzeżenia były? Śledząc samemu spalanie i ilość wlanego do pełna paliwa pozwoliła mi stwierdzić ilość paliwa przed zatankowaniem a tym samym ilość km do przejechania na tych resztkach paliwa wg mojego spalania.

Nie muszę chyba pisać, że moja wartość była w dość dobrym przybliżeniu równa wartości na wyświetlaczu.

W chwili obecnej nie mam ani kasy ani czasu na zbadanie baku. Ale myślę, że problem tkwi właśnie tam.

Cóż o tym myślicie?

Dodam jeszcze jedną rzecz. Ja mam DID'a. Z doświadczenia wiem, że komputer jest dość czuły na rozpinanie akumulatora. Ja najczęściej mam problem ze wskaźnikiem zew. temperatury. Czasami po rozłączeniu pokazuje EE. Raz miałem jeszcze coś innego (nie pamiętam już co). Resetowałem kompa (rozłączałem akumulator) kilka razy aż do poprawnego działania wyświetlacza (czy też innych podzespołów).
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-05-2010, 01:28   

Nie do końca masz rację. Ilość zużywanego paliwa komputer oblicza na podstawie czasu otwarcia wtryskiwaczy - znając ich przepustowość przy założonym ciśnieniu znamy spalanie chwilowe, mając odczyt prędkości - spalanie chwilowe w funkcji przebytej drogi. Całkując te wartości po czasie otrzymujemy spalanie średnie na którego podstawie obliczany jest dystans do przebycia.

Tyle zasady działania - prostej jak wyszczanie dziury w śniegu.

A teraz praktyka: silnik GDi, zatem po pewnym czasie pojawia się problem z ciśnieniem paliwa w listwie wtryskowej. Przy niższym niż zakładane przez komputer ciśnieniu wtryskiwacze mają niższą wydajność, więc komputer zwiększa czas otwarcia wtryskiwacza, celem skompensowania różnicy w składzie mieszanki. Zanim ciśnienie nie zacznie wypadać z przedziału ciśnień dozwolonych na listwie - błędu 56 nie ma, jest za to podwyższone spalanie średnie względem mierzonego "dystrybutorem".
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
MikeDID 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9DID, 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 25-05-2010, 10:15   

Całkując nie otrzymujesz wartości średniej. Niemniej jednak nie chodziło mi o napisanie algorytmu liczącego, a o wskazanie gdzie może być przyczyna przycinania się dystansu do przejechania, przynajmniej u mnie, co jest potwierdzone praktyką.
 
 
bomar007 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13-07-2010, 17:47   

U mnie komputer zaniżał spalanie średnie o 0.5l, a w tej chwili o 0.7l. Po wymianie filtr paliwa dystans który został do przebycia całkowicie się nie zgadza (wcześniej bardzo dokładnie mierzył), choć jak zaleje do pełna jest około 770km. Ciekawe co jest przyczyną tych usterek i w jaki sposób można to rozwiązać
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 13-07-2010, 18:50   

MikeDID, sumując wartości wszystkich próbek (czyli licząc pole pod wykresem przez nie utworzonym czyli całkując numerycznie dla pełnej ścisłości), następnie dzieląc przez ilość próbek otrzymujesz średnią wartość.... "numerki" czyli "Obliczenia numeryczne" 1 rok Informatyki ;)

bomar007, skasuj wartości średnie, jak dalej będzie rozjeżdżał od faktycznych - trzeba przyjrzeć się ciśnieniu na pompie WC
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
bomar007 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14-07-2010, 20:01   

Bartek, a czy wtedy nie powinien co chwile zapalać się check engine?
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 14-07-2010, 23:54   

Nie puki ciśnienie nie wypadnie poza ustalone dopuszczalne granice. 15% przekłamań nie powoduje CE - sprawdzone organoleptycznie :)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.