[EA6A/W 2.0TD] modyfikacja systemu pracy turbiny |
Autor |
Wiadomość |
M_A_V
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 111 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: 11-07-2010, 13:37 [EA6A/W 2.0TD] modyfikacja systemu pracy turbiny
|
|
|
od tego upału chyba już mi się mózg usmażył ale naszła mnie taka myśl :
w naszym słynnym silniku 2.0 TD turbina załącza się dopiero przy 2,5 tys obrotów , powoduje to że silnik w przedziale od 0 - 2,5 tys obrotów jest bardo mało dynamiczny i mimo wciśnięcia pedału gazu do podłogi nie odczuwamy zapierających dech w piersiach przyspieszeń innymi słowy silnik muli gdzie po przekroczeniu magicznej bariery 2500 obrotów zaczyna rwać żwawo do przodu
moje pytanie brzmi czy gdyby skrócić czas reakcji turbiny do np. 1000 obrotów to czy silnik nie byłby bardziej dynamiczny ? oczywiście pewnie wiąże się to ze zwiększeniem spalania ale jazda wg mnie dawała by wtedy więcej przyjemności
zastanawiam się czy w ASO podjęli by się takiej modyfikacji ? bo przypuszczam że jest to tylko kwestia modyfikacji w oprogramowaniu
a może się mylę ??? |
_________________ Mitsubishi uzależnia |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-07-2010, 13:55
|
|
|
nie wiem jak u was w nowszych galantach to wygląda ale np. u mnie wszystko sterowane jest mechanicznie żeby pobudzić turbo na niższych obrotach trzeba by inne turbo po prostu wstawić które będzie pracować w innym zakresie obrotów zapewne mniejsze turbo od seryjnego nie sądzę by u was było inaczej ale może się mylę |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
M_A_V
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 111 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: 11-07-2010, 14:31
|
|
|
czyli jednak byłem w błędzie ponieważ jest to kwestia mechaniczna a nie oprogramowania , zatem trzebaby poszukac innej turbiny tylko skąd będe wiedział na jakim zakresie obrotów ona pracuje i czy w ogóle podejdzie do naszego silnika? |
_________________ Mitsubishi uzależnia |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-07-2010, 15:11
|
|
|
Wiesz ja sobie głowy nie dam uciąć jak jest u was w EA Owczar powinien być bardziej zorientowany
Turbina to pasować będzie praktycznie każda tyle że trzeba wtedy pod nią wysterować prace silnika i nie wiem jak to u was wygląda w EA u mnie sterowanie pracą wtrysków odbywa się poprzez napędzanie wtryskiwacza z paska rozrządu czyli mechanicznie a tu nie wiem jak wygląda sprawa regulacji układu wtryskowego bo ja elektryk a nie mechanik
A co do parametrów turbin jak dobrać to ja już nie pomogę nie znam się w tej kwestii
Ale za cenę tej przeróbki i cenę sprzedaży Twojego auta masz EA5A więc ja bym odpuścił te diesle są tuningo odporne do tego samochód mógł by się zachowywać jak autobus dużo mocy z małych obrotów ale na ekspresówce jak byś leciał to już by było słabo skończyła by Ci się moc sądzę
turbo jest moim zdaniem idealne lepiej nie będzie raczej powiem Ci |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 11-07-2010, 15:41
|
|
|
Wszyc, turbina w EA jest chłodzona ciesza i olejem, większość turbin jest chłodzona olejem
Wszyc napisał/a: | u mnie sterowanie pracą wtrysków odbywa się poprzez napędzanie wtryskiwacza z paska rozrządu czyli mechanicznie | ło a to nowość, masz pompowtrysk ja sądziłem że u Ciebie paskiem rozrządu jest napędzana pompa wtryskowa, która pod odpowiednim ciśnieniem podaje paliwo i to ciśnienie sprawia że wtryskiwacz pracuje - czyst o mechanicznie
M_A_V, możesz zakombinować z zaadaptowaniem większego i gęściejszego koła napędowego wirnik kompresji, ale osobiście ja bym nie ryzykował, bo podejrzewam, ze ilnik by tego nie zniosł, ponadto turbina powinna efektywniej doladowywac z granicy 2000rpm, u Ciebie os jest trochę za wysoko. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-07-2010, 16:21
|
|
|
robertdg napisał/a: | ło a to nowość, masz pompowtrysk ja sądziłem że u Ciebie paskiem rozrządu jest napędzana pompa wtryskowa, która pod odpowiednim ciśnieniem podaje paliwo i to ciśnienie sprawia że wtryskiwacz pracuje - czyst o mechanicznie |
Czy wszystko trzeba opisywać dokładnie jest tak jak napisałeś muszę się pilnować bo robertdg czuwa przepraszam za moje wieśniackie skróty myślowe i nazwanie pompy wtryskowej wtryskiwaczem |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
M_A_V
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 111 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: 11-07-2010, 17:36
|
|
|
no u mnie turbina dopiero od 2500rpm leci ... nie wiem dlaczego myślałem że to standard
czyli rozumiem że tego diesla raczej nie da się "podkręcić" ? bo mi nie chodzi o jakiś tam full tuning i zrobienie z 90 KM 150 KM bardziej miałem namyśli "pobudzenie" silnika w zakresie tej turbodziury która w moim przypadku wynosi 0-2500rpm |
_________________ Mitsubishi uzależnia |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 11-07-2010, 18:48
|
|
|
zbychu80, przez co można rozumieć sterowanie kierownicy? |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
M_A_V
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 111 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: 11-07-2010, 19:37
|
|
|
zbychu80 napisał/a: | Jak Ci się chce to przełóż turbosprężarkę od dwulitrowego diesla, ze zmienną geometrią. Dorób sterowanie kierownicy i ciesz się pełnym ciśnieniem od niższych obrotów. |
a bardziej szczegółowo ?? bo chyba nie jest to takie proste jak wymontowanie turbo z mojego ojca passata i wrzucenie pod moją maskę |
_________________ Mitsubishi uzależnia |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 11-07-2010, 21:35
|
|
|
robertdg napisał/a: | ponadto turbina powinna efektywniej doladowywac z granicy 2000rpm | u mnie zaczyna zbierać właśnie od 2000 rpm. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-07-2010, 00:38
|
|
|
M_A_V, turbina powinna pompować od 2tys. Ale te modyfikacje o których piszesz są dość kosztowne.
Rozważyłbym raczej montaż blueboxa, ale znając wytrzymałość tych silników nie ryzykowałbym... |
|
|
|
 |
M_A_V
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 111 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: 12-07-2010, 11:36
|
|
|
a co może być przyczyną że moja pompuje dopiero od 2500rpm ??
odnośnie modyfikacji to chyba koniec tematu skoro koszty takiej przeróbki nie są adekwatne do korzyści ... a szkoda bo myślałem że tanim kosztem można pobudzić dieslowego niedźwiadka
bynajmniej dzieki za wszystkie odpowiedzi będzie dla potomnych |
_________________ Mitsubishi uzależnia |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-07-2010, 12:11
|
|
|
M_A_V, na początek zadbaj o stan dolotu.
Przeczyść IC, gumowe węże. Odepnij odmę, zainstaluj jakiś pojemnik na olej z odmy. Wymień filtr powietrza.
Jeśli to nie pomoże, to inną przyczyną może być sama turbina, a konkretnie jej zły stan.
Teraz, gdy są upały, można zauważyć bardzo wyraźny spadek mocy w tym TD. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
|
|
|
 |
seki
Forumowicz

Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 86 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 13-07-2010, 09:20
|
|
|
No właśnie, mi się wydawało, że turbina u mnie zaczyna pracować od 1800obr gdzieś bo od tego momentu czuć przyrost mocy. Fakt, że przy 2500obr czuć jeszcze dodatkowo lekkie zwiększenie mocy ale to raczej jest osiągany moment maksymalny wydaje mi się.
A co do pompowania turbiny to auto zupełnie nie chce jechać do 2500tyś? Bo bez turbiny to to auto na biegach powyżej 2 ma mocy i momentu dokładnie tyle ile skuter |
_________________ Życie zaczyna się od 8000 RPM |
|
|
|
 |
|