Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] modyfikacja systemu pracy turbiny
Autor Wiadomość
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 11-07-2010, 13:37   [EA6A/W 2.0TD] modyfikacja systemu pracy turbiny

od tego upału chyba już mi się mózg usmażył ale naszła mnie taka myśl :

w naszym słynnym silniku 2.0 TD turbina załącza się dopiero przy 2,5 tys obrotów , powoduje to że silnik w przedziale od 0 - 2,5 tys obrotów jest bardo mało dynamiczny i mimo wciśnięcia pedału gazu do podłogi nie odczuwamy zapierających dech w piersiach przyspieszeń innymi słowy silnik muli gdzie po przekroczeniu magicznej bariery 2500 obrotów zaczyna rwać żwawo do przodu

moje pytanie brzmi czy gdyby skrócić czas reakcji turbiny do np. 1000 obrotów to czy silnik nie byłby bardziej dynamiczny ? oczywiście pewnie wiąże się to ze zwiększeniem spalania ale jazda wg mnie dawała by wtedy więcej przyjemności

zastanawiam się czy w ASO podjęli by się takiej modyfikacji ? bo przypuszczam że jest to tylko kwestia modyfikacji w oprogramowaniu

a może się mylę ??? :mrgreen:
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-07-2010, 13:55   

nie wiem jak u was w nowszych galantach to wygląda ale np. u mnie wszystko sterowane jest mechanicznie żeby pobudzić turbo na niższych obrotach trzeba by inne turbo po prostu wstawić które będzie pracować w innym zakresie obrotów zapewne mniejsze turbo od seryjnego nie sądzę by u was było inaczej ale może się mylę
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 11-07-2010, 14:31   

czyli jednak byłem w błędzie ponieważ jest to kwestia mechaniczna a nie oprogramowania , zatem trzebaby poszukac innej turbiny tylko skąd będe wiedział na jakim zakresie obrotów ona pracuje i czy w ogóle podejdzie do naszego silnika?
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-07-2010, 15:11   

Wiesz ja sobie głowy nie dam uciąć jak jest u was w EA Owczar powinien być bardziej zorientowany

Turbina to pasować będzie praktycznie każda tyle że trzeba wtedy pod nią wysterować prace silnika i nie wiem jak to u was wygląda w EA u mnie sterowanie pracą wtrysków odbywa się poprzez napędzanie wtryskiwacza z paska rozrządu czyli mechanicznie a tu nie wiem jak wygląda sprawa regulacji układu wtryskowego bo ja elektryk a nie mechanik :P
A co do parametrów turbin jak dobrać to ja już nie pomogę nie znam się w tej kwestii
Ale za cenę tej przeróbki i cenę sprzedaży Twojego auta masz EA5A więc ja bym odpuścił te diesle są tuningo odporne do tego samochód mógł by się zachowywać jak autobus dużo mocy z małych obrotów ale na ekspresówce jak byś leciał to już by było słabo skończyła by Ci się moc sądzę :P
turbo jest moim zdaniem idealne lepiej nie będzie raczej powiem Ci :D
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 11-07-2010, 15:41   

Wszyc, turbina w EA jest chłodzona ciesza i olejem, większość turbin jest chłodzona olejem
Wszyc napisał/a:
u mnie sterowanie pracą wtrysków odbywa się poprzez napędzanie wtryskiwacza z paska rozrządu czyli mechanicznie
ło a to nowość, masz pompowtrysk :?: :mrgreen: ja sądziłem że u Ciebie paskiem rozrządu jest napędzana pompa wtryskowa, która pod odpowiednim ciśnieniem podaje paliwo i to ciśnienie sprawia że wtryskiwacz pracuje - czyst :mrgreen: o mechanicznie
M_A_V, możesz zakombinować z zaadaptowaniem większego i gęściejszego koła napędowego wirnik kompresji, ale osobiście ja bym nie ryzykował, bo podejrzewam, ze ilnik by tego nie zniosł, ponadto turbina powinna efektywniej doladowywac z granicy 2000rpm, u Ciebie os jest trochę za wysoko.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-07-2010, 16:21   

robertdg napisał/a:
ło a to nowość, masz pompowtrysk :?: :mrgreen: ja sądziłem że u Ciebie paskiem rozrządu jest napędzana pompa wtryskowa, która pod odpowiednim ciśnieniem podaje paliwo i to ciśnienie sprawia że wtryskiwacz pracuje - czyst :mrgreen: o mechanicznie


Czy wszystko trzeba opisywać dokładnie jest tak jak napisałeś muszę się pilnować bo robertdg czuwa przepraszam za moje wieśniackie skróty myślowe i nazwanie pompy wtryskowej wtryskiwaczem :D :D
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 11-07-2010, 17:36   

no u mnie turbina dopiero od 2500rpm leci ... nie wiem dlaczego myślałem że to standard
czyli rozumiem że tego diesla raczej nie da się "podkręcić" ? bo mi nie chodzi o jakiś tam full tuning i zrobienie z 90 KM 150 KM bardziej miałem namyśli "pobudzenie" silnika w zakresie tej turbodziury która w moim przypadku wynosi 0-2500rpm
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 11-07-2010, 18:48   

zbychu80, przez co można rozumieć sterowanie kierownicy?
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 11-07-2010, 19:37   

zbychu80 napisał/a:
Jak Ci się chce to przełóż turbosprężarkę od dwulitrowego diesla, ze zmienną geometrią. Dorób sterowanie kierownicy i ciesz się pełnym ciśnieniem od niższych obrotów.


a bardziej szczegółowo ?? bo chyba nie jest to takie proste jak wymontowanie turbo z mojego ojca passata i wrzucenie pod moją maskę :mrgreen:
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 11-07-2010, 21:35   

robertdg napisał/a:
ponadto turbina powinna efektywniej doladowywac z granicy 2000rpm
u mnie zaczyna zbierać właśnie od 2000 rpm.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-07-2010, 00:38   

M_A_V, turbina powinna pompować od 2tys. Ale te modyfikacje o których piszesz są dość kosztowne.
Rozważyłbym raczej montaż blueboxa, ale znając wytrzymałość tych silników nie ryzykowałbym...
 
 
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 12-07-2010, 11:36   

a co może być przyczyną że moja pompuje dopiero od 2500rpm ??
odnośnie modyfikacji to chyba koniec tematu skoro koszty takiej przeróbki nie są adekwatne do korzyści ... a szkoda bo myślałem że tanim kosztem można pobudzić dieslowego niedźwiadka :)
bynajmniej dzieki za wszystkie odpowiedzi będzie dla potomnych :mrgreen:
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-07-2010, 12:11   

M_A_V, na początek zadbaj o stan dolotu.

Przeczyść IC, gumowe węże. Odepnij odmę, zainstaluj jakiś pojemnik na olej z odmy. Wymień filtr powietrza.
Jeśli to nie pomoże, to inną przyczyną może być sama turbina, a konkretnie jej zły stan.

Teraz, gdy są upały, można zauważyć bardzo wyraźny spadek mocy w tym TD.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-07-2010, 13:26   

Możesz jeszcze zerknąć w ten temat:
http://forum.mitsumaniaki...7&highlight=box
 
 
seki 
Forumowicz


Auto: Dziadkowóz i Szczeniakowóz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13-07-2010, 09:20   

No właśnie, mi się wydawało, że turbina u mnie zaczyna pracować od 1800obr gdzieś bo od tego momentu czuć przyrost mocy. Fakt, że przy 2500obr czuć jeszcze dodatkowo lekkie zwiększenie mocy ale to raczej jest osiągany moment maksymalny wydaje mi się.

A co do pompowania turbiny to auto zupełnie nie chce jechać do 2500tyś? Bo bez turbiny to to auto na biegach powyżej 2 ma mocy i momentu dokładnie tyle ile skuter ;)
_________________
Życie zaczyna się od 8000 RPM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.