[II 2.2 DID] pisać - kto wyciął DPF ??? |
Autor |
Wiadomość |
jmgmotocykle
Forumowicz marcin78
Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 353 Skąd: oleśnica
|
Wysłany: 10-02-2013, 13:23 [II 2.2 DID] pisać - kto wyciął DPF ???
|
|
|
jak w temacie - ktos usuwał???
pytam bo jest dużo opini za usunięciem tego ustrojstwa, min. wzrost dynamiki, zmiejszenie spalania....???
piszcie jak macie takowe doswiadczenia. |
_________________ Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 10-02-2013, 13:58 Re: pisać - kto wyciął DPF ???
|
|
|
jmgmotocykle napisał/a: | jak w temacie - ktos usuwał???
pytam bo jest dużo opini za usunięciem tego ustrojstwa, min. wzrost dynamiki, zmiejszenie spalania....???
piszcie jak macie takowe doswiadczenia. |
A zapchał się już? ja nie mam z nim problemu...a przy obecnych cenach dpf-un jak i dodatku do pdf nie sadze by był sens pozbywać się tego.No ale to moje zdanie... |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 10-02-2013, 14:38 Re: pisać - kto wyciął DPF ???
|
|
|
Aleksander1965 napisał/a: | jmgmotocykle napisał/a: | jak w temacie - ktos usuwał???
pytam bo jest dużo opini za usunięciem tego ustrojstwa, min. wzrost dynamiki, zmiejszenie spalania....???
piszcie jak macie takowe doswiadczenia. |
A zapchał się już? ja nie mam z nim problemu...a przy obecnych cenach dpf-un jak i dodatku do pdf nie sadze by był sens pozbywać się tego.No ale to moje zdanie... | W/g czynnosci serwisowych FAP nalezy wymienic dopiero przy przebiegu 180 tys km. Nawinales juz tyle? |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
jmgmotocykle
Forumowicz marcin78
Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 353 Skąd: oleśnica
|
Wysłany: 11-02-2013, 10:09
|
|
|
nie - mam niespełna 130 tysi.... ale poczytałem inne fora i opinie są podzielone z przewaga , aby usuwać zawczasu.... kilka wypowiedzi jest sugerujących , że jak DPF zacznie się nieodwracalnie zapychać to może pociągnąć za sobą turbo... jeśli tak jest, i jest dużo dobrodziejstwa z tego, że się go usunie (same plusy) to może warto zawczasu się z nim pożegnać... |
_________________ Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 11-02-2013, 10:47
|
|
|
Co prawda mam inny silnik, ale DPF miałem typu zamkniętego. Denerwowało mnie, ciągłe wypalanie- nierówna praca silnika, zwiększone spalanie.
Wywaliłem sam wkład z DPF bo tam w tej puszce jest też katalizator który zostawiłem.
Na hamowni auto miało 144 PS i 315 nM, po usunięciu wkładu moc wzrosła do 159PS i 340 nM bez żadnego chipa.
Widać jak mój silnik 2.0 tdi był dławiony.
DPF najlepiej, i najpewniej usuwa się z aut w których wersja silnikowa była bez DPF, wtedy tuner wgrywa serię od takiego silnika. Wtedy ma się 100% pewności że jest ok, i można trochę dać większe doładowanie to będzie mniej palił i dymił.
W innym wypadku oprócz DPF tuner może jeszcze powyłączać inne rzeczy a to grozi awarią.
Najlepiej po takim zabiegu odłączyć kolejno kilka czujników w silniku np: od EGT, Mapsensor, przepływomierz, egr i patrzeć przy każdym osobno czy się check engine zapala.
Ogólnie jak nie chcesz podnosić mocy to nie usuwaj DPF-a.
A awarie turbiny w wyniku przekroczenia temp spalin jest mało prawdopodobna ze względu na czujnik EGT przed turbiną i jeszcze 3 czujniki w DPF-e. |
|
|
|
 |
jmgmotocykle
Forumowicz marcin78
Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 353 Skąd: oleśnica
|
Wysłany: 11-02-2013, 13:39
|
|
|
Cytat: | Ogólnie jak nie chcesz podnosić mocy to nie usuwaj DPF-a. |
rzecz w tym, że mam podniesiona moc od ok. 5 tyś km (prawie od nowości) - nigdy mi nic się nie działo, DPF zawsze się ładnie wypalał i zawsze dbałem o to, żeby jak się ten proces rozpocznie to w pełni się dokończył... |
_________________ Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców |
|
|
|
 |
patrycjuszek
Forumowicz
Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 556 Skąd: Wisxnice
|
Wysłany: 11-02-2013, 14:01
|
|
|
To twój tuner powinien ci powiedzieć czy modyfikował EGT? Bo to oznacza, że ECU bedzię tolerować wyższą temperaturę spalin niż ustawił producent. A to przy zapchanym DPF tak jak pisałeś grozi awarią turbiny. |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 11-02-2013, 17:25
|
|
|
jmgmotocykle napisał/a: | Cytat: | Ogólnie jak nie chcesz podnosić mocy to nie usuwaj DPF-a. |
rzecz w tym, że mam podniesiona moc od ok. 5 tyś km (prawie od nowości) - nigdy mi nic się nie działo, DPF zawsze się ładnie wypalał i zawsze dbałem o to, żeby jak się ten proces rozpocznie to w pełni się dokończył... |
A w jakim momencie wiedziałeś o rozpoczętym procesie wypalania?
[ Dodano: 11-02-2013, 18:03 ]
Tutaj ciekawy artykuł na temat FAP
http://www.warsztat.pl/pl...problemem/nopub |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 11-02-2013, 20:37
|
|
|
Aleksander1965 napisał/a: | A w jakim momencie wiedziałeś o rozpoczętym procesie wypalania? | Bardzo proste: jak zatrzymasz auto to smierdzi spalonym plastikiem w okolicach wydechu>>>> wtedy trwa wypalanie sadzy. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 11-02-2013, 21:16
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Aleksander1965 napisał/a: | A w jakim momencie wiedziałeś o rozpoczętym procesie wypalania? | Bardzo proste: jak zatrzymasz auto to smierdzi spalonym plastikiem w okolicach wydechu>>>> wtedy trwa wypalanie sadzy. |
To co piszesz dotyczy silnika 2,0 w 2,2 to zjawisko nie występuje |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 11-02-2013, 21:23
|
|
|
Aleksander1965 napisał/a: | mitsu00 napisał/a: | Aleksander1965 napisał/a: | A w jakim momencie wiedziałeś o rozpoczętym procesie wypalania? | Bardzo proste: jak zatrzymasz auto to smierdzi spalonym plastikiem w okolicach wydechu>>>> wtedy trwa wypalanie sadzy. |
To co piszesz dotyczy silnika 2,0 w 2,2 to zjawisko nie występuje | No ja akurat przez 5 lat jezdzilem 2.2 HDI |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 11-02-2013, 21:27
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Aleksander1965 napisał/a: | mitsu00 napisał/a: | Aleksander1965 napisał/a: | A w jakim momencie wiedziałeś o rozpoczętym procesie wypalania? | Bardzo proste: jak zatrzymasz auto to smierdzi spalonym plastikiem w okolicach wydechu>>>> wtedy trwa wypalanie sadzy. |
To co piszesz dotyczy silnika 2,0 w 2,2 to zjawisko nie występuje | No ja akurat przez 5 lat jezdzilem 2.2 HDI |
A to sorrki ale pytanko czy to jedyne po czym poznamy wypalanie FAP? |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 11-02-2013, 21:29
|
|
|
Aleksander1965 napisał/a: | A to sorrki ale pytanko czy to jedyne po czym poznamy wypalanie FAP? | Czy jedyne? Pewnie nie, ale na bank wiadomo ze jak cuchnie plastikiem to wypalanie trwa. W kabinie tego nie czuc, ale przy wydechu cuchnie dosyc ostro Jesli temat bardzo cie nurtuje, to najprosciej zadzwon i zapytaj w ASO. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Aleksander1965
Forumowicz
Auto: mitsubishi outlander 2,2 156km
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 17 Mar 2012 Posty: 480 Skąd: Strzelce Opolskie
|
Wysłany: 11-02-2013, 21:34
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Aleksander1965 napisał/a: | A to sorrki ale pytanko czy to jedyne po czym poznamy wypalanie FAP? | Czy jedyne? Pewnie nie, ale na bank wiadomo ze jak cuchnie plastikiem to wypalanie trwa. W kabinie tego nie czuc, ale przy wydechu cuchnie dosyc ostro Jesli temat bardzo cie nurtuje, to najprosciej zadzwon i zapytaj w ASO. |
Mnie generalnie nurtuje cały ten pojazd... |
|
|
|
 |
markowoj
Forumowicz Markowoj
Auto: outlander 2.0 tdi 2008r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Kwi 2010 Posty: 55 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 11-02-2013, 22:37
|
|
|
Aleksander1965 napisał/a: | mitsu00 napisał/a: | Aleksander1965 napisał/a: | A w jakim momencie wiedziałeś o rozpoczętym procesie wypalania? | Bardzo proste: jak zatrzymasz auto to smierdzi spalonym plastikiem w okolicach wydechu>>>> wtedy trwa wypalanie sadzy. |
To co piszesz dotyczy silnika 2,0 w 2,2 to zjawisko nie występuje |
od 4 lat śmigam (i nie narzekam) 2.0tdi , i jeszcze nigdy nie zaobserwowałem tego wypalania... . Może do lepszego zrozumienia o jakim silniku mówimy bardziej to określajmy.
Do niedawna mowiliśmy tylko o dwóch dizelkach , teraz to już nie koniecznie skrót 2.2 wystarczy. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|