Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Cewki zamiast rozdzielacza
Autor Wiadomość
herr_flick 
Forumowicz


Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 236
Skąd: Łódź
Wysłany: 11-09-2016, 14:37   Cewki zamiast rozdzielacza

https://www.youtube.com/w...T60&app=desktop
Tu jest tylko pokazane, ale bez wchodzenia w szczegóły.
Ktoś przerabiał temat albo jest gdzieś dokładniej opisane?
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-09-2016, 16:18   

Kilka osób :D .
Na szybko, pamiętam, że areksz121, jeździ tak już kilka lat.
Podlinkuję mu temat lub pisz do niego na pw :wink:
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 12-09-2016, 00:18   

Jeżdżę, jeżdżę... tylko z tą różnicą, że wyeliminowałem całkiem przewody WN i wsadziłem cewki z Type-R'a (tak jak Kochajj) W każdym V6 DOHC jest ta wygoda, że iskra występuje na dwóch cylindrach jednocześnie (w jednym zapłon, w drugim wydech). Do tego gotowy, podzielony sygnał wychodzi z ECU na trzech odpowiednich kabelkach. Swinks_UK nazywał to chyba "waste spark". Oryginalnie w E54A jest moduł zapłonowy, który steruje podwójnymi cewkami i mamy 6 kabelków WN, a w FTO jest rozwiązane to tak samo jak w Legnum, czyli 3 cewki ze zintegrowanymi modułami i 3 przewody WN na drugą głowicę plus do tego magiczny IFS. W moim wypadku jest IFS i 6 sztuk cewek bezpośrednio montowanych na świecach.

W SOHC, niestety sprawa komplikuje się jeżeli jest rozdzielacz, bo cewka jest jedna a iskra rozdzielana jest mechanicznie.... i ten zestaw z filmiku ma jakiś dodatkowy układ do sterowania tymi cewkami, albo jest inna ciekawa kombinacja, do tego nadal są przewody WN (krótsze, ale są).

W każdym razie Owczar i Bartek męczyli się z taką konwersją do V6 z Galanta EA i coś chyba to nie wyszło. Trzeba by się wgłębić nieco w temat.
_________________
POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać :)

Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! :) '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku :)
Carisma '99 4G92 BRAT :) http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.