 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Cewki zamiast rozdzielacza |
Autor |
Wiadomość |
herr_flick
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A i CS3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 236 Skąd: Łódź
|
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 11-09-2016, 16:18
|
|
|
Kilka osób .
Na szybko, pamiętam, że areksz121, jeździ tak już kilka lat.
Podlinkuję mu temat lub pisz do niego na pw |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 12-09-2016, 00:18
|
|
|
Jeżdżę, jeżdżę... tylko z tą różnicą, że wyeliminowałem całkiem przewody WN i wsadziłem cewki z Type-R'a (tak jak Kochajj) W każdym V6 DOHC jest ta wygoda, że iskra występuje na dwóch cylindrach jednocześnie (w jednym zapłon, w drugim wydech). Do tego gotowy, podzielony sygnał wychodzi z ECU na trzech odpowiednich kabelkach. Swinks_UK nazywał to chyba "waste spark". Oryginalnie w E54A jest moduł zapłonowy, który steruje podwójnymi cewkami i mamy 6 kabelków WN, a w FTO jest rozwiązane to tak samo jak w Legnum, czyli 3 cewki ze zintegrowanymi modułami i 3 przewody WN na drugą głowicę plus do tego magiczny IFS. W moim wypadku jest IFS i 6 sztuk cewek bezpośrednio montowanych na świecach.
W SOHC, niestety sprawa komplikuje się jeżeli jest rozdzielacz, bo cewka jest jedna a iskra rozdzielana jest mechanicznie.... i ten zestaw z filmiku ma jakiś dodatkowy układ do sterowania tymi cewkami, albo jest inna ciekawa kombinacja, do tego nadal są przewody WN (krótsze, ale są).
W każdym razie Owczar i Bartek męczyli się z taką konwersją do V6 z Galanta EA i coś chyba to nie wyszło. Trzeba by się wgłębić nieco w temat. |
_________________ POMOGŁEM? kliknij "pomógł" -> Bóg zapłać
Specjalność: Instalacja elektryczna E5xA,
E54A 2.0 V6 MIVECiem byl...i znów nim jest! '94 MÓJ Zobacz temat o moim Miśku
Carisma '99 4G92 BRAT http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=66765
Colt CJ4A '98 4G92 DRUGI BRAT
EA5A 98' TRZECI BRAT |
|
|
|
 |
|
|