Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: lukasz12
05-09-2010, 01:37
Wymiana uszczelniaczy zaworów bez zdejmowania głowicy
Autor Wiadomość
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
  Wysłany: 04-09-2010, 14:17   Wymiana uszczelniaczy zaworów bez zdejmowania głowicy

Witam.

Znalazłem co prawda taki opis (Bartka), ale dość lakoniczny i pozbawiony zdjęć.
Temat powstał jako dodatek do postu MEGA SWAP jako że musiałem zrobić to sam :) (kompresor tez sam zrobiłem więc jest to prawdziwe zrób to sam :D )
Podziękowania dla Bartka (za temat i inspirację że to możliwe) Wojtasa i Sebastiana, za szczegóły i porady praktyczne :)

Potrzebne rzeczy oprócz zestawu jaki widać to wąska 12 nasadkowa , którą widać później , klucz do świec , oraz dobry kompresor i reszta sprzętu warsztatowego potrzebnego do całości prac :) Oto zestawik ( Nóż nie jest potrzebny ale chyba się zaplątał na zdjęciu :) ):


pierwsza rzecz , to musimy mieć pewność , że mamy duużo powietrza w zbiorniku i na pewno go nie zabraknie (prąd czy cokolwiek) podczas momentu gdy zawór jest rozpięty. Utrata ciśnienia w cylindrze równa się wpadnięciu zaworu do cylindra i konieczności ściągania głowicy. Pamiętać też należy ,że zapięcie węża doprowadzającego powietrze do cylindra jest bardzo istotne , bo narażone jest na szturchnięcia i może łatwo się wyczepić jeśli jest źle zrobione. Ciśnienie powinno wynosić więcej niż 4 atmosfery (najlepiej 6) aby zawory były dobrze podparte.

1. odkręcamy wałki ,dekiel i świecę na cylindrze który chcemy robić. warto upewnić się ,że tłok jest na dole - uderzenie tłoka w zawory innego cylindra może ich przy tej energii nie uszkodzi.. ale wolałbym nie ryzykować. Przykręcamy blaszkę.


Pamiętajmy o zatkaniu wszystkich kanałów olejowych - nie chcemy rozbierać silnika w poszukiwaniu zgubionego zamka.

pamiętać trzeba o specjalnemu narzędziu lub blaszce widocznej na zdjęciu - ja wykonałem to z 5mm płyty aluminiowej - mam pewność że nie uszkodzę gniazd panewek , jeśli użyję miększego niż stal materiału.

2. Podłączamy ciśnienie i przygotowujemy 13 klucz rurkowy - im dłuższy tym lepiej , gniazdo najpewniej zostanie w kluczu i nie trzeba go będzie szukać na około. - przykładamy niutony z młotka (cytat Bartka :) ) do kapturka sprężyny przez klucz , tak długo , aż zamek się rozepnie. poczujemy że sprężyna wstała wyżej - i wtedy delikatnie podnosimy klucz.(warto go trzymać mocniej - choć mi sprężyny nie skakały - warto się upewnić.)

3. Po zdjęciu zamka i sprężyny ukaże się nam uszczelniacz. Można zdjąć go specjalnym narzędziem , wąskimi odpowiednio wyprofilowanymi obcęgami lub śrubokrętem w ostateczności. Trzeba uważać na gniazda wałków rozrządu - blaszka zabezpiecza mi wszystkie krawędzie na jakich pracuję.


4. Po zdjęciu uszczelniacza zakładamy nowe smarując ich wewnętrzną część wargi olejem przed założeniem. na zdjęciu widać stary i nowy uszczelniacz - stary jest sztywny i nie uszczelnia zaworu. Wylotowe mają ślady wypalenia i ich otwory nie dolegają już do trzonków zaworów. U góry zdjęcia widać zamek zaworu. Uszczelniacz "dobijamy" kluczem 12 aż poczujemy lekki opór ważne żeby dobijać uszczelniacz za jego zewnętrzną część.


5. Zakładamy sprężynę i kapturek umieszczając zamek w otworze. Nie wejdzie sam , ale ułatwi to nam późniejsze umieszczenie go na miejscu. naciskamy kluczem oczkowym 17 lub innym odpowiednim tak , aby ścisnąć sprężynę jednocześnie śrubokrętem (najlepiej niemagnetycznym) kierując i przyciskając części zamka aby znalazły się we właściwym miejscu. To najtrudniejsza część zabawy i wymaga nieco wprawy. Nie robiłem fotek , bo nie miałem trzeciej ręki :D



VIOLA!! - oto wymieniony uszczelniacz - możemy robić następny... i tak 24 razy :P Wsadziłem uszczelniacze hyundai - po 4 czy 5 pln w IC - takie miałem rekomendacje :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
Ostatnio zmieniony przez VirMan 04-09-2010, 16:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 04-09-2010, 15:40   

Nie napisałeś najważniejszego ! :)
Jakiej firmy uszczelniacze włożyłeś do Sigmy ?

Edit.: Doczytałem w wątku mega swap.
Jakie konkretnie oznaczenia mają te uszczelniacze od Hyundaia ?
I jaka jest cena ? Ori Mitsu kosztują około 35 pln x 24szt.
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 04-09-2010, 16:54   

Uszczelniacze, które kupiłem to N30501H , popychacz OP5000 , według zalecenia Łukasza. Dostępne w Intercars.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
Ostatnio zmieniony przez lukasz12 05-09-2010, 01:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 04-09-2010, 17:50   

Czy to ten o wymiarach jak niżej :

średnica 1 [mm] - 7
średnica 3 [mm] - 15
Materiał - ACM (poliakryl-kauczuk)
średnica 2 [mm] - 12
Wysokość [mm] - 11,9
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.