Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
MEGA SWAP :P
Autor Wiadomość
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 14-09-2009, 06:53   

Za Chiny ludowe nie wiem o czym mówicie ale ważne że Wy wiecie o co chodzi . A tak a propo a może ktoś by reflektował na Oryginalne radio/tape/Cd do mitsubishi . coś takiego jak ja mam na zdjęciach wyżej
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 15-09-2009, 17:00   

Dobra - załącze zrobiłem - teraz tylko kwestia komputerka :) nie będę robił sciemniania na tunel itd , raczej zrobię dzienne światełka i czujnik deszczu :) tylko muszę popracować nad czujniczkiem :P
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wizek 
Forumowicz
wizek


Auto: Grandis A/T
Kraj/Country: Norway
Dołączył: 01 Lut 2008
Posty: 32
Skąd: Tur-Stavanger
Wysłany: 15-09-2009, 18:20   

Za rok jak przyjedziesz na zlocik to twoje diamante transformuje :lol: :lol: :lol: Chyle czola. Twoje autko wyposarzeniem niebedzie odbiegalo od nowych samochodow... GRATULACJE... Czekamy na fotki :salute: :salute: :salute:
_________________

 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-09-2009, 18:03   

ok - oto reszta obudowy :) - tak wygląda deska w dzień :



wziąłem kawałek czarnego kabelka i zaślepiłem brzydką dziurę po zaślepce której nie mam - przycisk jest z przełacznika gazu w starym diamante :]

a tutaj już całość zmontowana jak ma być - gaz domyślnie włączony i mam reset , jak przytrzymam dłużej to wyłączam gaz - ale to po wsadzeniu komputerka :)

oto jego serducho - czyli mikrokontrolerek :P
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 19-09-2009, 00:13   

łeee to nie robisz w SMD ??? :badgrin:

chętnie bym "pomacał" te twoje wypasy bo wyglądają coraz bardziej ciekawie :D
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 19-09-2009, 09:59   

nie chce mi sie - chce to zrobić szybko i skutecznie - poprzedni miał inne przeznaczenie :P częściowo SMD bedzie komputer od turbiny :) i tcl'u :)

[ Dodano: 19-09-2009, 20:36 ]
zrobiłem coś ciekawego :) odręcznie i niezbyt pięknie ,ale gotowe do pograminngu :) - jakby ktoś chciał to mogę potem kopię zrobić - do czujnika deszczu - z regulacją czułości i szybkości wycieraczek :) i takie tam :)

[ Dodano: 26-09-2009, 20:41 ]
ok - oto nowa fotka deski - jeszcze z tarnowa , komputerka nie ma przy sobie to nie zrobie fotki :] - ostatnia awaria alternatora upewniła mnie ,że muszę zrobić sobie alternatywne żródła zasilania i akumulatorki - pewnie wpadną litowe , i ogniwa słoneczne. potem hybrydka - tak na wszelki wypadek :) - może potem peltiery na wydechu - też prąd za darmo :)



[ Dodano: 27-09-2009, 18:04 ]
Sądny dzień - postanowione - nie robię kopułki , ale elektroniczny zapłon. koszt ten sam a komfort użytkowania i wogóle 100000 razy lepsze :) - szukam cewek do 24v :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2009, 01:41   

czy poziom gazu pokazuje sie na calej wysokosci skali za pomoca strzalki od paliwa? czy tylko skala podswietla sie w jakims stopniu i tak wskazuje poziom?
_________________
Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem".
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 05-11-2009, 09:56   

podświetlenie diodami jest tylko dla gazu. - strałka paliwa jest niezależna - jak jadę na gazie to jest zielone paliwko , jak na benzynie to fuel robi sie czerwony :)

[ Dodano: 29-03-2010, 15:46 ]
Dobra - decyzja podjęta - w związku z potrzebą robienia uszczelniaczy na całym silniku... i takie tam uszczelki inne gumy.. Robię swapa na 24v. MEGA SWAP to mega swap bez silnika się nie obejdzie :) stan techniczny potwierdzony przez łukasza12 dla 24v z czarnego , więc teraz wymiana rozrządu i przekładka - będzie TCL i reszta zabawek :) przy okazji motorek z lepszym kopytkiem :) turbinka też wejdzie :) no nic - więc od teraz wracają raporty z robotek :) :)

[ Dodano: 13-04-2010, 09:14 ]
A oto nowiutki balancer do silnika , czekam na wyciągarkę , i do roboty z tym :] wszystko przygotowane :D Zdziwiło mnie w sumie że ten silnik ma tylko dwa uchwyty do wyjmowania - mało coś jak na taką masę.



[ Dodano: 28-04-2010, 11:53 ]
Gotowa wyciągarka do silnika przetestowana na 1250 kg. ( sama wyciągarka ma 3t ale belka pewnie nie :D ) zblocze i tak ma 750 kg.



[ Dodano: 08-08-2010, 10:24 ]
Zaczynamy robotę przy silniczku :) Czarny dawca został zdemontowany, i teraz będzie remoncik każdej malutkiej części :) na razie zlokalizowano wałek rozrządu który nie jest idealny , dwie rolki dźwigienek zaworów ,1 popychacz , i wszystkie uszczelniacze. do tego dojdą rolki napinające , pasek rozrządu i być może uszczelki pod dekle. coś się zapowiada uszczelniacz wału , ale na razie połamałem przyrządy do odkręcania wału... śruba trzyma jak dzika.

świeżo wydłubany silnik :)


Tutaj już zdłubany silnik zdiagnozowany i pozbawiony skrzyni :)


w tle dawca :)

[ Dodano: 08-08-2010, 18:50 ]
Poprawiona turbinka - prowadnice ciśnieniowe i łopatka zagarniająca - trochę ciśnienia kosztem przepływu - ale tego i tak sporo :)


_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 08-08-2010, 19:16   

Ten po prawej na zdjęciu to ja - głównodowodzący nadworny mechanik od Sigmy ;)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 08-08-2010, 21:57   

:shock: . Fajnie.
_________________
Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 09-08-2010, 07:53   

dajecie czadu chłopaki ....z takim doświadczeniem ...można śmiało wstawiać auto na wszelkie demontaże i montaże
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 09-08-2010, 09:18   

zbyszek05 napisał/a:
dajecie czadu chłopaki ....z takim doświadczeniem ...można śmiało wstawiać auto na wszelkie demontaże i montaże


Trzeba gdzieś nabywać doświadczenie, w końcu 6G74 3.5 DOHC czeka ;)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 09-08-2010, 11:03   

Teraz czekam na części do silniczka , i robię turbinkę i platformę testową. Trzeba będzie gdzieś zobaczyć wyniki pracy :P Dziś dam fotki z miejsca gdzie będzie test , oraz robota na silniczku :)

[ Dodano: 09-08-2010, 19:37 ]
lekko zmasakrowane koło pasowe- po mozolnym odkręcaniu - co ciekawe zębatka rozrządu nie chce odejść i się trzyma jak na kleju :)

Tu widać wyrwany wewnętrzny pierścień.. gdzieś dalej jest widoczny pęknięty.. (sadysta to zakręcał)

Tutaj widać poprawiony uchwyt klimy (lżejszy o pół kilo) łukasz stwierdził że to overengineering , i ja się zgadzam :) uwalone niepotrzebne podstawki i jedna śruba mocująca (myślałem że tyle mocowań , bo to odlew żeliwny a to dobra stal - i cieżko było ciąć i szlifować)


A tutaj klucz który zrobiłem do odkręcania wału - pomogło dopiero przykręcenie do krzyża mocowania konwertwera i przyśrubowanie do korpusu silnika.. potem 1.5m rura i tato walił młotkiem po kluczu - poszło...

A tu silniczek po przeczyszczeniu , zdemontowaniu badziewków i przygotowany do czyszczenia i roboty ( wszystkie uszczelnienia suche , roleczki i pompa ładne - tylko pasek do wymiany )


[ Dodano: 10-08-2010, 20:16 ]
Dzisiaj był transport do nowego miejsca pracy - czystszego - tu będzie właściwa praca nad silniczkiem i resztą :) parę widoczków , w trakcie przenosin :)


Tu widać silnik przed czyszczeniem

wyczyszczona strona rozrządu


alternatory - dwa padnięte , jeden dobry 110 z czarnego :) - do sprawdzenia :)


[ Dodano: 15-08-2010, 23:14 ]
naprawiłem alternator 110 - padł mi regulator... trzy dni temu.. masakra.. jak ktoś wie jak wygląda wymiana alternatora w 12v jak ma się 3 katalizatory to wie o czym mówię - dwa dni roboty.. jest zrobione.. masakra..

[ Dodano: 16-08-2010, 15:22 ]
rozebrałem oba diamnty na złomek , mam drzwi , maski , wszystkie detale , do momentu jak złomak po to nie przyjedzie mam mase detali bardzo tanio :) pisać i dzwonić :)

[ Dodano: 17-08-2010, 07:39 ]
Wczoraj po południu rozebrałem rozrząd w przedniej głowicy , wywaliłem zły wałek i dwie krzywki. wymiana popychacza - ok. ale problem ze ściągnięciem uszczelniaczy a właściwie zapinek z zaworów :) szukam przyrządzika do napompowania cylindra :)

kolejno:


przygotowanie - uszczelniacze hyundai ( woreczek tylko z numerem , a popychacz w przeźroczystym woreczku.. dziwne ale to jest to co łukasz mi polecił. )

bez dekla klawiaturka 24v

porównanie starego i nowego popychacza (duuża dziura ?? )

wymontowane dobre elementy i poukładane w kolejności :) - czekamy na dyngla :)

[ Dodano: 18-08-2010, 10:25 ]
Tak dodatkowo wrzucam wczorajsze cięcie czarnego(białego?) diamanta :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
radzik8313 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 16
Skąd: łuków
Wysłany: 24-08-2010, 15:39   

chyle czola , gratuluje uporu i pomyslowosci , szkoda ze tak daleko mieszkam bo bym uzbieral kasiory i odrazu przyjechal do Ciebie po rade wskrzeszenjie mojego miska bo szkoda mi go ze sie marnuje, swoja droga sporo mnie kosztuje ale kocham ten samochod tak jak i moj 2 letni syn , ktory tylko sigma chce jezdzic, pozdrawiam
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 25-08-2010, 18:55   

Mały update do tematu - ugrzęzłem na podparciu zaworów kompresorem.. stary wyzionął ducha (kiepski był w sumie) , wiec robię nowy kompresor - została mi resztka układu automatycznego odprowadzania oleju (zawory z ECS'a :D ) oraz część stabilizatorów obudowy, elektryki i lampek kontrolnych :) no i kółeczka do transportu :) Porządny dwucylindrowiec , 3 fazy :] kompresor V2 :P jeszcze osłona silnika z filtrem powietrza z nissana :] fotki poniżej. (kompresor również do wypiaskowania pokrywy zaworów i kilku innych elementów w celu osiągnięcia pięknego srebrnego koloru większości części silniczka. )

oto dolot szlifowany mosiężną szczotką obrotową - efekt znośny .. ale lepiej będzie piaskować:)

to bieżący widok kompresora poprawione zdjęcie :)



apropos świec.. to dalej porażka.. nie umiem wywalić ceramiki ze środka nie niszcząc gwintu lub sześciokąta .. dalej jest problem i zaraz braknie mi świec.. :/ ale mam jeszcze 4 pasujące - całkiem ładne w sumie szkoda ich :)

[ Dodano: 01-09-2010, 12:43 ]
No to z powrotem po przerwie:) udało mi się zrobić dyngsa , tata podsunął ciekawy patent na zamek na węża żeby przypadkiem nie wyskoczył w czasie pracy :) blaszka wykombinowana po telefonie do wojtasa (że dźwigienka itd.) i jak widać pierwsza głowica zrobiona :) urobiony ,ale daję radę - porobię fotki z robienia drugiej głowicy :) żeby było jak się uszczelniacze bez zdejmowania głowic robi :)

napompowany cylinder i blaszka(potem doszła jeszcze jedna dziurka dla poprawy stabilnosci)


Tutaj zestaw do wymiany uszczelniaczy ( plus klucz do świec, kompresor , rurka itd.)

zmontowana klawiaturka :)


[ Dodano: 04-09-2010, 16:57 ]
Czekam na piaskowanie i jeszcze dwa popychacze ( najgorsze wymienię , niestety nie stać mnie na wymianę wszystkich bo kosztują 48 pln / szt :/ dam fotki srebrniutkiego silniczka pod koniec tygodnia jak już się uwinę.

PS czy ktośie czy bezbarwny lakier taki jak na karoserię zejdzie lub będą z nim jakieś inne kłopoty jeśli nim pomaluję bebechy silnika ? czy koniecznie trzeba proszkowo wszystko?
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.