 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Honda CIVIC 00`, drgania podczas przyśpieszania |
Autor |
Wiadomość |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14379 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 18-08-2010, 12:05 Honda CIVIC 00`, drgania podczas przyśpieszania
|
|
|
Znajomy ma problem ze swoją hondą. Podczas przyśpieszania czuć drgania silnika i karoserii. Im mocniej przyśpiesza, tym bardziej drga. Podczas jednostajnej jazdy nie nie stuka i nie drży. Na ostrych łukach jest mniej intensywne.
Ciężko prorokować co teraz powoduje drgania. Gdyby to była półoś lub przegub wewnętrzny, to drgałoby także podczas szybkiej jazdy, a tak się nie dzieje. Znajomy obstawia łożysko w mechanizmie różnicowym, bo jak twierdzi czuje jakby delikatny luz. Według mnie łożysko by hałasowało, a jest zupełna cisza. Wymienił przednią poduszkę silnika, tylna jest niby ok.
Poza tym stuka mu coś na nierównościach.
Wymienił już sworznie i tuleje metalowo gumowe, amortyzatory, gumy stabilizatora. Sprawdzaliśmy drążki i końcówki, ale chyba to magiel wydaje te dźwięki.
Ma ktoś pomysł co może powodować drgania? |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 18-08-2010, 12:11
|
|
|
Owczar napisał/a: | Poza tym stuka mu coś na nierównościach. |
Takze w Cicicu stukala ... klapa silnika. Niech sprawdzi zawiasy i zamek.
A co do drgan - to jendak objawy wygladaja mi na przegub (chyba wewnetrzny). |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-08-2010, 20:30
|
|
|
Drgania/wibracje karoserii na boki = wyrobiony przegub wewnętrzny |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 01-09-2010, 16:24
|
|
|
Nie bardzo mogę połączyć drgania z przegubem , bardziej stuki a nawet nazwał bym to chrobotaniem.
Drgania podczas przyspieszania to raczej albo zerwana poduszka silnika albo uszkodzona ,któraś z przednich opon.
Drgania drganiom nie równe więc trudno oceniać na odległość. (równie dobrze mogą oznaczać wypadające zapłony jednego z cylindrów)
Przydało by się sprecyzować po pierwsze gdzie drga ? kierownica , karoseria, pedały ?
po drugie czy drgania są podczas wciskania gazu jak auto stoi ?
Często drgania podczas przyspieszania spowodowane są też przeciążeniem opon. (bieżnik wyciera się w zęby jak w pile do drewna (nie widać tego na oko, czuć tylko podczas gładzenia dłonią) |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 01-09-2010, 18:48
|
|
|
Cytat: | Drgania/wibracje karoserii na boki = wyrobiony przegub wewnętrzny | potwierdzam, przerabiałem to już kilka razy. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23645 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-09-2010, 18:58
|
|
|
HouseM napisał/a: | Nie bardzo mogę połączyć drgania z przegubem , bardziej stuki a nawet nazwał bym to chrobotaniem. | No to sobie wyobraż, że kamieć półosi znajduje się w kielichu napędowym, a w tym kielichu napedowym wystarczy, że jest delikatne wyrobienie/wzłobienie, etc i kamień będzie pracował we wzłobieniu przesuwając się na boki, wtedy karoseria będzie wpadała w wibracje/drgania poziome. To nie są rzeczy stereotypowe, gdzie, uszkodzenie przegubu, zawsze = jego chrobotanie/klekotanie itp. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|