[3.5 V6] układ wydechowy. |
Autor |
Wiadomość |
44depot
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2010 Posty: 16 Skąd: Waarszaw
|
Wysłany: 11-09-2010, 15:46 [3.5 V6] układ wydechowy.
|
|
|
Po dwóch miesiącach dłubania przy aucie zostało już nie wile do zrobienia. Przynajmniej wreszcie cieszy jazda nim, poza mankamentem smrodu spalin z dmuchającego na boki wydechu i brzęczenia tłumika.
Przyszła więc kolej na wymianę układu wydechowego.
Mam możliwość wykonania całości ze stali nierdzewnej, ale pozostaje pytanie czy tłumik środkowy można zastąpić katalizatorem metalizowanym zgodnym z euro2?
Z góry dzięki za odpowiedzi. |
|
|
|
 |
44depot
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2010 Posty: 16 Skąd: Waarszaw
|
Wysłany: 12-09-2010, 14:59
|
|
|
Strumiennicy chciałbym uniknąć. A co do tłumika środkowego to w tym miejscu powinien się znajdować katalizator, tylko ktoś go musiał wywalić i zastąpił za dużym tłumikiem.
Wykonać mam gdzie, chodziło mi tylko, o to czy katalizator 200cpsi nadaje się do tego układu, czy nie trzeba czegoś przerabiać? |
|
|
|
 |
44depot
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2010 Posty: 16 Skąd: Waarszaw
|
Wysłany: 12-09-2010, 16:29
|
|
|
dzięki ale mam różową stronę jak na to kliknę wiesz może co jest nie tak??
link
Dobra mam:P
trzeba internet explorera 5.0 i wyżej a ja mam 64bit i mozille:P
Już działa. |
|
|
|
 |
44depot
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2010 Posty: 16 Skąd: Waarszaw
|
Wysłany: 12-09-2010, 17:39
|
|
|
Dzięki. |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 12-09-2010, 20:46
|
|
|
44depot napisał/a: | Dzięki. |
A po pieruna Ci ten katalizator....jak już ktoś to draństwo wyżucił
Zrób coś podobnego do katalizatora żeby diagnosta się nie czepiał i daj sobie spokój z dodatkowym dławieniem silnika. No chyba że są dwie lambdy to ja nic nie na ten temat nie pisałem |
|
|
|
 |
44depot
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2010 Posty: 16 Skąd: Waarszaw
|
Wysłany: 12-09-2010, 21:18
|
|
|
Był to i będzie.
smród straszny jest jak pali 3.5 bez kata i z dziurawym tłumikiem.
Katalizator 200cpsi jest dość "luźny" i nie wytwarza takich oporów jak zwykły.
Zabawki typu strumienica czy też 2gi tłumik środkowy mnie nie kręcą, wolę walnąć rurę 3" z katalizatorem i dobrym tłumikiem.
Poza tym nie lubię srać we własne gniazdo, jeżeli wiesz o co mi chodzi. |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 12-09-2010, 21:32
|
|
|
44depot napisał/a: | Był to i będzie.
smród straszny jest jak pali 3.5 bez kata i z dziurawym tłumikiem.
Katalizator 200cpsi jest dość "luźny" i nie wytwarza takich oporów jak zwykły.
Zabawki typu strumienica czy też 2gi tłumik środkowy mnie nie kręcą, wolę walnąć rurę 3" z katalizatorem i dobrym tłumikiem.
Poza tym nie lubię srać we własne gniazdo, jeżeli wiesz o co mi chodzi. |
No chyba się domyślam , tak się jednak zastanawiam czy aby ten smród o którym piszesz jest wynikiem braku katalizatora Dziurawy wydech będzie kopcił to fakt ale zapachu się nie pozbędziesz, tu przyczyną może być jak już to nieprawidłowy proces spalania. Przy dobrze działającym układzie zasilania sonda kontroluje stan mieszanki i prawidłowy zapach spalin powinien być taki charakterystyczny-kwaśny, a zadaniem katalizatora jest dopalenie wszystkiego co jest wynikiem nieksiążkowego spalania no mówiąc krótko tylko czysta ekologia. |
|
|
|
 |
44depot
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 3.5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Cze 2010 Posty: 16 Skąd: Waarszaw
|
Wysłany: 12-09-2010, 21:54
|
|
|
Nie znam niestety składu mieszanki i chyba nie poznam:P
Moim subtelnym zdaniem oraz 2 panów mechaników znających się w tym temacie pracuje świetnie i dopala co ma dopalać. A sonda jest jedna i to nowa ku pewności żeby nie było że stara szwankuje.
Tylko różnica jest taka że jak połowa spalin wydostaje się zaraz za kolektorem to musi dusić człowieka:D
A najbardziej wnerwia mnie brzęczący tłumi środkowy i jak by to było możliwe to już by dawno poznał się z moim diaksem:P, ale niestety układ musi być cały do wypłaty...
Może i jestem zbyt ambitny i jak to powiedział jeden z mechaników "fabryki już z tego nie zrobisz" to jeszcze bardziej działa to na moją motywację.
Może i nie zrobię fabryki ale własny niezawodny d..wóz zawsze da się zrobić przy odrobinie chęci i sporym zapasie gotówki:( |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 12-09-2010, 22:12
|
|
|
44depot napisał/a: | Nie znam niestety składu mieszanki i chyba nie poznam:P
Moim subtelnym zdaniem oraz 2 panów mechaników znających się w tym temacie pracuje świetnie i dopala co ma dopalać. A sonda jest jedna i to nowa ku pewności żeby nie było że stara szwankuje.
Tylko różnica jest taka że jak połowa spalin wydostaje się zaraz za kolektorem to musi dusić człowieka:D
A najbardziej wnerwia mnie brzęczący tłumi środkowy i jak by to było możliwe to już by dawno poznał się z moim diaksem:P, ale niestety układ musi być cały do wypłaty...
Może i jestem zbyt ambitny i jak to powiedział jeden z mechaników "fabryki już z tego nie zrobisz" to jeszcze bardziej działa to na moją motywację.
Może i nie zrobię fabryki ale własny niezawodny d..wóz zawsze da się zrobić przy odrobinie chęci i sporym zapasie gotówki:( | Najważniejsze to aby chęci były, a reszta z czasem sama przyjdzie...powodzenia |
|
|
|
 |
|