Przesunięty przez: Hubeeert 04-05-2008, 01:35 |
[MSS ALL] [SKRZYNIA BIEGÓW] Problem z dźwignią |
Autor |
Wiadomość |
pgrygiel [Usunięty]
|
Wysłany: 24-11-2006, 16:40 [MSS ALL] [SKRZYNIA BIEGÓW] Problem z dźwignią
|
|
|
po wyłączeniu biegu wstecznego nie opada dźwignia i czasami zamiast biegu 1 można przez pomyłkę wrzucić wsteczny. |
Ostatnio zmieniony przez cns80 09-03-2009, 08:51, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
burz [Usunięty]
|
Wysłany: 26-11-2006, 19:15
|
|
|
To ja tez sie dopisze...
Mam spejsika dopiero kilkanascie dni, ale nie moge sie przywyczaic do tego, ze choc dusze pedal sprzegla do samej podlogi, to podczas wrzucania I i potem II czuje, jak cos zgrzyta, jakbym nie naciskal sprzegla do konca. Mechanik mowi, ze nie da rady tego poprawic, bo ... cos tam... cos tam.
Czy faktycznie nie da rady tego wyregulowac? Nawet jak nawet gumowa mata dostanie sie pod pedal, to sa problemy (bez maty zreszta tez sa, ale mniejsze)...
pozdr, burz |
|
|
|
 |
Moominek
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 999 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 27-11-2006, 11:23
|
|
|
Eeee, nie sądzę, żeby nie można było tego wyregulować. Choć jest tu jakaś hydraulika to wydaje mi się, że odległość terczy sprzęgła od koła musi być jakoś regulowana.
Zapewne w trakcie zużywania się tarczy sprzęgła przypadłość ta będzie coraz mniejsza, aż zaniknie. |
_________________ EA5W 2.5 V6 - - już nie pali Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉 |
|
|
|
 |
minimus [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2006, 16:14
|
|
|
Regulacja jest automatyczna. U mnie jest wręcz odwrotnie - sprzęgło "chwyta" dość wysoko. QW serwisie mi powiedzieli, że tak ma być. Jednak jeśli są zgrzyty to chyba coś nie tak. Rozumiem, że skoro GDI to rocznik coś koło 2002? Wtedy skrzynie były jeszcze dobre
Na twoim miejscu bym walczył lub poszedł do innego serwisu. |
|
|
|
 |
Misiek_Haribo [Usunięty]
|
Wysłany: 27-11-2006, 21:02 Re: Problem z dźwignią zmiany biegów w MSS
|
|
|
pgrygiel napisał/a: | po wyłączeniu biegu wstecznego nie opada dźwignia i czasami zamiast biegu 1 można przez pomyłkę wrzucić wsteczny. |
W swoim poprzednim miśku też tak miałem i... po prostu się do tego przyzwyczaiłem. Po paru dniach bezbłędnie wyczuwałem, czy wrzucam 1 czy wsteczny |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2006, 10:29 Re: Problem z dźwignią zmiany biegów w MSS
|
|
|
Misiek_Haribo napisał/a: | W swoim poprzednim miśku też tak miałem i... po prostu się do tego przyzwyczaiłem. Po paru dniach bezbłędnie wyczuwałem, czy wrzucam 1 czy wsteczny |
Do wszystkiego się można przyzwyczaić, ale nie o to przecież chodzi. |
|
|
|
 |
zako7
Mitsumaniak 00349/KMM

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Wrz 2006 Posty: 192 Skąd: Jaworzno
|
|
|
|
 |
Moominek
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 999 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 01-12-2006, 09:14
|
|
|
Ile tych tulejek potrzeba i jak je wymienić? W moim miśku też się kłania wymiana. Ja sobię radzę ale żonka czasem morduje się z jedynką i 3 wrzuca |
_________________ EA5W 2.5 V6 - - już nie pali Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉 |
|
|
|
 |
zako7
Mitsumaniak 00349/KMM

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Wrz 2006 Posty: 192 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 01-12-2006, 09:48
|
|
|
Trzeba dwie tulejki, aby wymienić musisz mieć kanał, a wymiana nie jest trudna, cza troche pogłówkować.
Pozdro zako |
_________________
 |
|
|
|
 |
Moominek
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 999 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 01-12-2006, 11:56
|
|
|
Dzięki za podpowiedź... ale powiedz mi jeszcze, gdzie mniej więcej są te tulejki? Bliżej skrzynki, czy manipulatora? Szukałem na schemacie w manual service ale nie moge się ich dopatrzeć |
_________________ EA5W 2.5 V6 - - już nie pali Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉 |
|
|
|
 |
marcinb [Usunięty]
|
Wysłany: 01-12-2006, 14:10
|
|
|
Witam
Ja też mam takowy problem, lecz u mnie zgrzyta 2 przy wciskaniu z jedynki i 3 z 2 wiec kłania sie wymiana synchronizatorów i tulejek. Az mnie portfel boli na myśl wydatków. Jak ktoś juz to wykonywał to prosze o info co i jak po kolei, to może ze znajomym mechanikiem coś pogrzebiemy, aby było taniej. |
|
|
|
 |
dlugiad [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2006, 11:07
|
|
|
Moominek napisał/a: | Dzięki za podpowiedź... ale powiedz mi jeszcze, gdzie mniej więcej są te tulejki? Bliżej skrzynki, czy manipulatora? Szukałem na schemacie w manual service ale nie moge się ich dopatrzeć |
Tulejki są na koncu poziomego drążka pod spodem samochodu. Jeden koniec drążka przymocowany jest do lewarka zmiany biegów ale tulejki sa po jego drugiej stronie, czyli od strony skrzyni biegów. U mnie schowane są pod plastikową osłonką i może dlatego własnie są trudne do zlokalizowania. W manualu są one widoczne w pliku "22 Manual Transmission" strona 22-7 i oznaczone numerem 6.
Są też jeszcze jedne tuleki w samym lewarku ale one raczej sie nie wyrabiają. |
|
|
|
 |
Moominek
Mitsumaniak

Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Mar 2005 Posty: 999 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 05-12-2006, 09:48
|
|
|
No i tu przydałoby się rozwinąć funkcję "POMÓGŁ" o możliwość klikania też przez innych uczestników dyskusji.
dlugiad podał bardzo precyzyjnie rozwiązanie nie autorowi ale jednak pomógł!
dlugiad dzięki wielkie! Teraz wiem, gdzie tego szukać |
_________________ EA5W 2.5 V6 - - już nie pali Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉 |
|
|
|
 |
mialczynski17 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2008, 21:59 Przyklejanie się drążka
|
|
|
U mnie jak dłużej, tzn. około 10 minut jadę na jednym biegu, w szczególności na 5-tce to mam dziwne uczucie, szczególnie jak chcę go zdjąć na mniejszy, czuje opór, jakby się gdzieś przykleił drążek zmiany biegów. Może ktoś z Was miał coś podobnego. Jestem miesięcznym użytkownikiem MSS, nie znam go, być może to normalne? A jeżeli to normalne to jaki olej leje się do skrzyni, może czas już go wymienić wtedy będzie po problemie, no ale pytam, bo warto pytać |
|
|
|
 |
zajac77
Nowy Forumowicz
Auto: SpaceStar
Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-07-2008, 16:08
|
|
|
kochani,
mam bardzo podobny problem.
Nie mogę wrzucić czasami biegu wstecznego. Podciągam ten uchwyt na drążku skrzyni biegów do góry i wrzucam wsteczny a mi się i tak wrzuca 1.
Czy wiecie czego to może być wina?
ciężko też wchodzi mi ten 1 bieg i czasami muszę się ostro nawciskać aż wpadnie.
To pewnie kwestia regulacji....
pozdroofka,
zajac |
|
|
|
 |
|