Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA3A/W 2.4] Traci moc po rozgrzaniu ... Mryga kontrolka sma
Autor Wiadomość
unlimited_rider 
Nowy Forumowicz

Auto: Misubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 3
Skąd: Giżycko
  Wysłany: 13-11-2010, 16:55   [EA3A/W 2.4] Traci moc po rozgrzaniu ... Mryga kontrolka sma

Kupiłem Mitsubishi Galanta 2,4 GDI DOHC 4G64 110kW z automatyczną skrzynią tiptronic z '99 roku wersja SportEdition ...
Sprawa wygląda tak: jak zaczynam jeździć samochodem na zimnym silniku, jest wszystko ok, najmniejszego problemu, ale gdy tylko temperatura osiągnie środek skali momentalnie samochód traci moc, spalanie oscyluje w granicach 15l/100km i przy dojeżdżaniu do świateł na D(Drivie) i zatrzymując samochód zaczyna mi się zapaliać (mrygać) kontrolka smarowania silnika, im dłużej jeżdżę i im cieplejszy jest silnik tym coraz bardziej i na dłużej zapala się kontrolka smarowania ... Obroty oscylują między 400,a 700 obrotów ... obroty falują całkiem bardzo mocno ...

Samochód stał 14 m-cy w niemczech,ale dojechał do Polski na kołach ... wymieniony został olej dwa razy najpierw na SHELLa 10W40, a później na MOBILa 10w40 ... następnie wszystkie świece na Irydow NGK ... filtr paliwa, powietrza ...

W przyszłym tygodniu jadę na komputer, może to coś wykaże ...

Jeden z mechaników podpowiedział mi, że to może być wina Sondy Lambda, albo silniczek krokowy ...

Może ktoś ma jakiś pomysł ... Z góry dziękuje
 
 
radek79 
Mitsumaniak

Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 7453
Skąd: CHEŁM
Wysłany: 13-11-2010, 17:46   

witam z tego co piszesz to wysokie spalanie wskazuje właśnie na uszkodzoną sondę lambda raczej bez podłączenia kompa się nie obędzie, w GDI są dwie sondy ,co do falujących obrotów to spróbuj odłączyć akumulator na 5 minut i po podłączeniu akumulatora odpal auto i niech pochodzi tak na wolnych obrotach aż zacznie pracować wentylator w chłodnicy, obroty w GDI są sterowane przepustnicą silniczek krokowy w tym silniku nie występuje i ostatnia rzecz to jedyne jakie świece pasują do tego silnika to NGK IZFR5B żadne inne
_________________
moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 13-11-2010, 18:21   

Jak już obroty przestaną falować to się przejedź z 3-5km niech się dostroi w czasie jazdy ;) Później(po jeździe), możesz go odpalić i niech też sobie chwile pochodzi - sprawdzisz czy komp. zapamiętał obroty.
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
unlimited_rider 
Nowy Forumowicz

Auto: Misubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 3
Skąd: Giżycko
Wysłany: 13-11-2010, 18:21   

Dzięki spróbuje z akumulatorem ... Takie świece zamontowałem do samochodu (świece irydowe) NGKIZFR5B ...

Był jeszcze jeden problem, ale go wyeliminowałem, mianowicie w pierwszym gnieździe świecy od strony korka zebrał się olej ... przemyłem wszystko zmywaczem i wysuszyłem, po przejechaniu 700km jak wyciągnąłem Cewkę sucho ... na wszelki wypadek kupiłem uszczelkę pod pokrywę,dolot itp...
 
 
sebo199 
Mitsumaniak

Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 17 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: Kolonia Myśliborzyce
Wysłany: 14-11-2010, 09:40   

Wyczyść dolot i EGR. Zmień olej na zalecany do tego silnika. Lambda u mnie dopiero zaczynała szwankować i też spalanie wzrosło, czyli tak jak piszą koledzy to dobry trop.
 
 
 
unlimited_rider 
Nowy Forumowicz

Auto: Misubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2010
Posty: 3
Skąd: Giżycko
Wysłany: 17-11-2010, 09:32   

Dziś z rana pojechałem na pomiar kompresja,ciśnienie w cylindrach : 1-8;2-4;3-9;4-9 ... =( ... po rozmowie z mechanikiem odreanimowaliśmy pierścienie ... do każdego cylindra wstrzyknęliśmy po 100ml oleju bezpośrednio przed otwory świec ... Nie powiem miał problem by zapalić,ale jak poszło to konkretnie ... Inny silnik na ciepłym ... wiem,że to tylko przejściowe rozwiązanie i czeka mnie trochę dłubania przy motorze ... kontrolka smarowania przy rozgrzanym silniku paliła się najprawdopodobniej bo do oleju poprzez pierścienie dostało się paliwo ...
 
 
Kunek 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 72
Skąd: Galway/Bardo
Wysłany: 17-11-2010, 22:55   

unlimited_rider napisał/a:
... Takie świece zamontowałem do samochodu (świece irydowe) NGKIZFR5B ...


Irydowe świece do GDI? Platynowe chyba są najlepsze, na forum to było tylko znaleźć nie mogę bo w bibliotece FAQ czyli tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=24003 linki od świec nie działają. Ktoś kiedyś podawał nawet nr katalogowy świec platynwych do 2.4 GDI, próbowałem szukać ale bez skutku. Nie jestem przekonany do tego że świece które zamontowałeś będą dobre. Oleju 10w 40 nie lej do tego silnika, z własnego doświadczenia wiem że najlepszy olej do GDI to Shell Helix Plus AH 10W/30.

Zamiast wlewania oleju do cylindrów żeby pierścienie "odkleić od tłoka" to lepiej nalać nafty bo wszędzie wejdzie i rozpuści nagar, później tylko olej zmienić.
_________________
-->Mój Galant<--
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-11-2010, 07:31   

Kunek napisał/a:
Irydowe świece do GDI?

tylko i wyłącznie!
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 18-11-2010, 11:44   

Tylko i wyłącznie takie:
unlimited_rider napisał/a:
...zamontowałem do samochodu (świece irydowe) NGK IZFR5B ...
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
lukasz85lukasz 
Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI 144KM 2002r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 79
Skąd: Magdalenka
Wysłany: 18-11-2010, 22:31   

jeżeli zapali Ci się kontrolka smarowania to sprawdź jeszcze czujnik oleju (u mnie to było przyczyną) ewentualnie czyszczenie przepustnicy na falujące obroty na pewno też nie zaszkodzi.
_________________
Pozdrawiam Łukasz
 
 
CIENIO1 
Forumowicz

Auto: GALANT 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 57
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 17-12-2010, 17:20   smarowanie silnika

witam,,u mnie jest podobnie,,odpalę auto i jak załapie już temperaturę..tzn..jak się zagrzeje to mruga kontrolka ciśnienia oleju,,,dam gazu i ok,,na wolnych obrotach,,auto długo stało,,kupiłem je nie dawno z Niemiec...auto odpala odrazy i równo pracuje nic nie słychać( myślałem ze panewki),,mechanik powiedział ze najprawdopodobniej pompa oleju przepuszcza?,,,przebieg auta niby w papierach 149000km,,a może coś innego to jest?

[ Dodano: 17-12-2010, 17:20 ]
dodam ze silnik 2. 16v
 
 
 
KamilR10 
Mitsumaniak


Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 791
Skąd: Okolice Międzyrzecza
Wysłany: 17-12-2010, 18:48   

Ja miałem kiedyś podobną sytuacje, pewnego razu zaświeciła mi się kontrolka oleju po chwili zgasła i zaświeciła się znowu. Oddałem auto do mechanika, jeden mówił żebym szukał nowego silnika ale jak się okazało nie miał pojęcia kompletnie o czym mówi. Zmieniłem mechanika, tym razem auto trafiło w dobre ręce, kupiłem nową pompę oleju, mechanik wymienił i samochód śmigał aż miło, nigdy później nie nastąpiły żadne problemy.
_________________
Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 
 
 
CIENIO1 
Forumowicz

Auto: GALANT 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 57
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 17-12-2010, 19:28   

a tak zapytam ile taka pompa?,,,mam wielka nadzieje ze to pompa,,w poniedziałek będę wiedział ma mi zdjąć miskę i zobaczy ta pompę.
 
 
 
KamilR10 
Mitsumaniak


Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 791
Skąd: Okolice Międzyrzecza
Wysłany: 17-12-2010, 19:44   

Dokładnie nie pamiętam bo to było ponad dwa lata temu, myślę że na forum pisałem o tym. I chyba podawałem cenę pompy, możesz przejrzeć moje posty:) Coś około 350 zl ale nie jestem pewien
_________________
Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 
 
 
CIENIO1 
Forumowicz

Auto: GALANT 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 57
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 17-12-2010, 19:49   

a nie wiem bo mechanik mi mówił ze ta moja pompę zrobi,,zregeneruje,,nie wiem..zobaczę i dam znać jak mi powie mechanik..o ile to wo gole pompa,,
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.