[EA3A/W 2.4] Traci moc po rozgrzaniu ... Mryga kontrolka sma |
Autor |
Wiadomość |
unlimited_rider
Nowy Forumowicz
Auto: Misubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2010 Posty: 3 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 13-11-2010, 16:55 [EA3A/W 2.4] Traci moc po rozgrzaniu ... Mryga kontrolka sma
|
|
|
Kupiłem Mitsubishi Galanta 2,4 GDI DOHC 4G64 110kW z automatyczną skrzynią tiptronic z '99 roku wersja SportEdition ...
Sprawa wygląda tak: jak zaczynam jeździć samochodem na zimnym silniku, jest wszystko ok, najmniejszego problemu, ale gdy tylko temperatura osiągnie środek skali momentalnie samochód traci moc, spalanie oscyluje w granicach 15l/100km i przy dojeżdżaniu do świateł na D(Drivie) i zatrzymując samochód zaczyna mi się zapaliać (mrygać) kontrolka smarowania silnika, im dłużej jeżdżę i im cieplejszy jest silnik tym coraz bardziej i na dłużej zapala się kontrolka smarowania ... Obroty oscylują między 400,a 700 obrotów ... obroty falują całkiem bardzo mocno ...
Samochód stał 14 m-cy w niemczech,ale dojechał do Polski na kołach ... wymieniony został olej dwa razy najpierw na SHELLa 10W40, a później na MOBILa 10w40 ... następnie wszystkie świece na Irydow NGK ... filtr paliwa, powietrza ...
W przyszłym tygodniu jadę na komputer, może to coś wykaże ...
Jeden z mechaników podpowiedział mi, że to może być wina Sondy Lambda, albo silniczek krokowy ...
Może ktoś ma jakiś pomysł ... Z góry dziękuje |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 13-11-2010, 17:46
|
|
|
witam z tego co piszesz to wysokie spalanie wskazuje właśnie na uszkodzoną sondę lambda raczej bez podłączenia kompa się nie obędzie, w GDI są dwie sondy ,co do falujących obrotów to spróbuj odłączyć akumulator na 5 minut i po podłączeniu akumulatora odpal auto i niech pochodzi tak na wolnych obrotach aż zacznie pracować wentylator w chłodnicy, obroty w GDI są sterowane przepustnicą silniczek krokowy w tym silniku nie występuje i ostatnia rzecz to jedyne jakie świece pasują do tego silnika to NGK IZFR5B żadne inne |
_________________ moje http://forum.mitsumaniaki...1458294#1458294 |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 13-11-2010, 18:21
|
|
|
Jak już obroty przestaną falować to się przejedź z 3-5km niech się dostroi w czasie jazdy Później(po jeździe), możesz go odpalić i niech też sobie chwile pochodzi - sprawdzisz czy komp. zapamiętał obroty. |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
unlimited_rider
Nowy Forumowicz
Auto: Misubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2010 Posty: 3 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 13-11-2010, 18:21
|
|
|
Dzięki spróbuje z akumulatorem ... Takie świece zamontowałem do samochodu (świece irydowe) NGKIZFR5B ...
Był jeszcze jeden problem, ale go wyeliminowałem, mianowicie w pierwszym gnieździe świecy od strony korka zebrał się olej ... przemyłem wszystko zmywaczem i wysuszyłem, po przejechaniu 700km jak wyciągnąłem Cewkę sucho ... na wszelki wypadek kupiłem uszczelkę pod pokrywę,dolot itp... |
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 14-11-2010, 09:40
|
|
|
Wyczyść dolot i EGR. Zmień olej na zalecany do tego silnika. Lambda u mnie dopiero zaczynała szwankować i też spalanie wzrosło, czyli tak jak piszą koledzy to dobry trop. |
|
|
|
 |
unlimited_rider
Nowy Forumowicz
Auto: Misubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2010 Posty: 3 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 17-11-2010, 09:32
|
|
|
Dziś z rana pojechałem na pomiar kompresja,ciśnienie w cylindrach : 1-8;2-4;3-9;4-9 ... =( ... po rozmowie z mechanikiem odreanimowaliśmy pierścienie ... do każdego cylindra wstrzyknęliśmy po 100ml oleju bezpośrednio przed otwory świec ... Nie powiem miał problem by zapalić,ale jak poszło to konkretnie ... Inny silnik na ciepłym ... wiem,że to tylko przejściowe rozwiązanie i czeka mnie trochę dłubania przy motorze ... kontrolka smarowania przy rozgrzanym silniku paliła się najprawdopodobniej bo do oleju poprzez pierścienie dostało się paliwo ... |
|
|
|
 |
Kunek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 72 Skąd: Galway/Bardo
|
Wysłany: 17-11-2010, 22:55
|
|
|
unlimited_rider napisał/a: | ... Takie świece zamontowałem do samochodu (świece irydowe) NGKIZFR5B ...
|
Irydowe świece do GDI? Platynowe chyba są najlepsze, na forum to było tylko znaleźć nie mogę bo w bibliotece FAQ czyli tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=24003 linki od świec nie działają. Ktoś kiedyś podawał nawet nr katalogowy świec platynwych do 2.4 GDI, próbowałem szukać ale bez skutku. Nie jestem przekonany do tego że świece które zamontowałeś będą dobre. Oleju 10w 40 nie lej do tego silnika, z własnego doświadczenia wiem że najlepszy olej do GDI to Shell Helix Plus AH 10W/30.
Zamiast wlewania oleju do cylindrów żeby pierścienie "odkleić od tłoka" to lepiej nalać nafty bo wszędzie wejdzie i rozpuści nagar, później tylko olej zmienić. |
_________________ -->Mój Galant<-- |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-11-2010, 07:31
|
|
|
Kunek napisał/a: | Irydowe świece do GDI? |
tylko i wyłącznie! |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 18-11-2010, 11:44
|
|
|
Tylko i wyłącznie takie:
unlimited_rider napisał/a: | ...zamontowałem do samochodu (świece irydowe) NGK IZFR5B ...
|
|
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
lukasz85lukasz
Forumowicz
Auto: Galant 2.4 GDI 144KM 2002r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 79 Skąd: Magdalenka
|
Wysłany: 18-11-2010, 22:31
|
|
|
jeżeli zapali Ci się kontrolka smarowania to sprawdź jeszcze czujnik oleju (u mnie to było przyczyną) ewentualnie czyszczenie przepustnicy na falujące obroty na pewno też nie zaszkodzi. |
_________________ Pozdrawiam Łukasz
 |
|
|
|
 |
CIENIO1
Forumowicz
Auto: GALANT 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 57 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 17-12-2010, 17:20 smarowanie silnika
|
|
|
witam,,u mnie jest podobnie,,odpalę auto i jak załapie już temperaturę..tzn..jak się zagrzeje to mruga kontrolka ciśnienia oleju,,,dam gazu i ok,,na wolnych obrotach,,auto długo stało,,kupiłem je nie dawno z Niemiec...auto odpala odrazy i równo pracuje nic nie słychać( myślałem ze panewki),,mechanik powiedział ze najprawdopodobniej pompa oleju przepuszcza?,,,przebieg auta niby w papierach 149000km,,a może coś innego to jest?
[ Dodano: 17-12-2010, 17:20 ]
dodam ze silnik 2. 16v |
|
|
|
 |
KamilR10
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 791 Skąd: Okolice Międzyrzecza
|
Wysłany: 17-12-2010, 18:48
|
|
|
Ja miałem kiedyś podobną sytuacje, pewnego razu zaświeciła mi się kontrolka oleju po chwili zgasła i zaświeciła się znowu. Oddałem auto do mechanika, jeden mówił żebym szukał nowego silnika ale jak się okazało nie miał pojęcia kompletnie o czym mówi. Zmieniłem mechanika, tym razem auto trafiło w dobre ręce, kupiłem nową pompę oleju, mechanik wymienił i samochód śmigał aż miło, nigdy później nie nastąpiły żadne problemy. |
_________________ Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 |
|
|
|
 |
CIENIO1
Forumowicz
Auto: GALANT 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 57 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 17-12-2010, 19:28
|
|
|
a tak zapytam ile taka pompa?,,,mam wielka nadzieje ze to pompa,,w poniedziałek będę wiedział ma mi zdjąć miskę i zobaczy ta pompę. |
|
|
|
 |
KamilR10
Mitsumaniak

Auto: Galant Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 791 Skąd: Okolice Międzyrzecza
|
Wysłany: 17-12-2010, 19:44
|
|
|
Dokładnie nie pamiętam bo to było ponad dwa lata temu, myślę że na forum pisałem o tym. I chyba podawałem cenę pompy, możesz przejrzeć moje posty:) Coś około 350 zl ale nie jestem pewien |
_________________ Mitsubishi Galant GLS 2.0 97r - Sprzedany
Mitsubishi Galant Avance 2.5 V6 03r - Jest
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=60097
 |
|
|
|
 |
CIENIO1
Forumowicz
Auto: GALANT 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Gru 2010 Posty: 57 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 17-12-2010, 19:49
|
|
|
a nie wiem bo mechanik mi mówił ze ta moja pompę zrobi,,zregeneruje,,nie wiem..zobaczę i dam znać jak mi powie mechanik..o ile to wo gole pompa,, |
|
|
|
 |
|