układ hamulcowy ? |
Autor |
Wiadomość |
dodgev;)
Forumowicz
Auto: pajero I 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 48 Skąd: włodawa
|
Wysłany: 16-02-2010, 19:29 układ hamulcowy ?
|
|
|
witam wszystkich mam pytanie dotyczące tego urządzonka jakie ma zadanie i czy morzna to wykluczyc .Składm od podstaw pajero po odszykowaniu ramy i po powrocie mostów na miejsce chciałbym sie zabrac za hamulce tylko niewiem co to jest bo w 2 autku to zostało oderwane i wisi przy moscie.
http://img15.yfrog.com/i/1000334small.jpg/ |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 16-02-2010, 20:20
|
|
|
tez to mam na tylnym moście ale do czego to służy to ja nie wiem ale chętnie się dowiem ok doświadczonych kolegów |
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 |
|
|
|
 |
shutter
Mitsumaniak

Auto: Pajero'02 3.2DiD v78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 61 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 16-02-2010, 20:43
|
|
|
Jeśli jest to w układzie hamulcowym, jest w jakiś sposób sprzężone z tylnym mostem, to jest to zapewne korektor siły hamowania. Jego działanie polega na ograniczaniu ciśnienia w tylnych hamulcach w przypadku, gdy tył jest pusty i nieobciążony. Pełna siła hamowania przy nieobciążonym tyle skutkowała by przed wczesnym zablokowaniem hamulców. W miarę obciążania tyłu, a co za tym idzie obniżaniem się tylnego zawieszenia, dozowane jest poprzez ten korektor większe ciśnienie na tylne hamulce.
Generalnie rzecz często stosowana w samochodach dostawczych, zwłaszcza w czasach przed ABS'owych. |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 16-02-2010, 23:48
|
|
|
shutter napisał/a: | Jeśli jest to w układzie hamulcowym, jest w jakiś sposób sprzężone z tylnym mostem, to jest to zapewne korektor siły hamowania. Jego działanie polega na ograniczaniu ciśnienia w tylnych hamulcach w przypadku, gdy tył jest pusty i nieobciążony. Pełna siła hamowania przy nieobciążonym tyle skutkowała by przed wczesnym zablokowaniem hamulców. W miarę obciążania tyłu, a co za tym idzie obniżaniem się tylnego zawieszenia, dozowane jest poprzez ten korektor większe ciśnienie na tylne hamulce.
Generalnie rzecz często stosowana w samochodach dostawczych, zwłaszcza w czasach przed ABS'owych. |
Bez przesady że tylko w dostawczych i fiat 125P też to miał-korektor hamowania. Jak coś z nim nie tak to wywal to a samą korekcję to pedałem hamulca spokojnie przeprowadzisz. |
|
|
|
 |
shutter
Mitsumaniak

Auto: Pajero'02 3.2DiD v78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 61 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 16-02-2010, 23:58
|
|
|
1405 napisał/a: | Bez przesady że tylko w dostawczych |
A czy ja gdzieś napisałem, że tylko?
Po prostu znam to urządzenie z posiadanej kiedyś furgonetki. |
|
|
|
 |
dodgev;)
Forumowicz
Auto: pajero I 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 48 Skąd: włodawa
|
Wysłany: 17-02-2010, 13:00
|
|
|
ok wielkie dzieki wszystko jasne |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 19-02-2010, 09:35
|
|
|
To korektor bez dwóch zdań, ale nie służy on tylko ograniczaniu sił hamowania podczas braku załadunku. Każdy kto widział hamujący pojazd wie zapewne, że podczas hamowania przód auta "nurkuje" spowodowane jest to przesunięciem środka ciężkości, ale niegatywnym skutkiem tego zjawiska jest zmniejszenie nacisku na tylna oś co z kolej zwiększa prawdopodobieństwo poślizgu.
Ja bez korektora przejechałem już 10000km i daję radę mimo iż dużo po czarnym śmigam - więc nie jest on niezbędny.... |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 21-03-2010, 22:41
|
|
|
czy jest możliwość dostania przewodów hamulcowych ( sztywnych ) które prowadzą od pompy do samego korektora ( wzdłuż ramy ) albo jakiś pomysł na zrobienie podobnego przewodu ?????????????????????? |
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 |
|
|
|
 |
1405
Forumowicz
Auto: Pajero I 3000V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 301 Skąd: Dorohusk
|
Wysłany: 21-03-2010, 22:49
|
|
|
waclaw2727 napisał/a: | czy jest możliwość dostania przewodów hamulcowych ( sztywnych ) które prowadzą od pompy do samego korektora ( wzdłuż ramy ) albo jakiś pomysł na zrobienie podobnego przewodu ?????????????????????? | Spokojnie...zakłady(warsztaty)
mają coś takiego na metry i można taki przewodzik miedziany bez problemu dorobić. Popytaj w swojej okolicy |
|
|
|
 |
AndrzejM22
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 124 Skąd: Ełk -u okolice. :)
|
Wysłany: 21-03-2010, 23:00
|
|
|
Są do kupienia w sklepach motoryzacyjnych miedziane przewody hamulcowe z zarobionymi końcówkami najdłuższy jaki widziałem to 2 metry i można sobie powyginać w taki sposób jaki Ci potrzeba pamiętając o tym żeby zbyt mocno nie załamać . Od biedy jak będzie za krótki to można połączyć albo kupić z metrażu i samemu po zarabiać końcówki ale to troszkę skomplikowanie i wymagany specjalnego przyrządu do zarabiania końcówek. |
_________________ Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne |
|
|
|
 |
waclaw2727
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 166 Skąd: międzyrzecz
|
Wysłany: 21-03-2010, 23:14
|
|
|
dzięki za informacje pozdrawiam |
_________________ Mitsubishi Pajero 2,5 TDI 90r
Nie zastanawiaj się tylko działaj poprawnie!
 |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 22-03-2010, 08:20
|
|
|
AndrzejM22 napisał/a: | Są do kupienia w sklepach motoryzacyjnych miedziane przewody hamulcowe z zarobionymi końcówkami najdłuższy jaki widziałem to 2 metry i można sobie powyginać w taki sposób jaki Ci potrzeba pamiętając o tym żeby zbyt mocno nie załamać . Od biedy jak będzie za krótki to można połączyć albo kupić z metrażu i samemu po zarabiać końcówki ale to troszkę skomplikowanie i wymagany specjalnego przyrządu do zarabiania końcówek. |
u mnie można chyba kupić dowolnej długości przewód (znaczy w granicach rozsądku:P ) |
|
|
|
 |
dodgev;)
Forumowicz
Auto: pajero I 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 48 Skąd: włodawa
|
Wysłany: 22-03-2010, 16:35
|
|
|
waclaw2727 przewody sztywne metalowe są montowane wyłocznie w nowych autach ( tansze niż miedziane ) po ewentualnym uszkodzeniu wymienia sie na miedziane z tego względu ze mozna je łatwo układać . Jak ci peknie przewód przy końcu to łatwo go mozesz zarobić sam jeśli natomiast gdzieś w połowie wtedy muka tylko nowy.
Jak byś był zmuszony do zarabiania daj znać jest kilka skutecznych sposobów:) |
|
|
|
 |
polaff
Mitsumaniak
Auto: *
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 2452 Skąd: ....
|
Wysłany: 22-03-2010, 17:59
|
|
|
dodgev;) napisał/a: | waclaw2727 przewody sztywne metalowe są montowane wyłocznie w nowych autach ( tansze niż miedziane ) po ewentualnym uszkodzeniu wymienia sie na miedziane z tego względu ze mozna je łatwo układać . Jak ci peknie przewód przy końcu to łatwo go mozesz zarobić sam jeśli natomiast gdzieś w połowie wtedy muka tylko nowy.
Jak byś był zmuszony do zarabiania daj znać jest kilka skutecznych sposobów:) |
To napisz moze od razu bo szczerze powiem ciekawość mnie zżera - nigdy tego nie praktykowalem:) |
|
|
|
 |
dodgev;)
Forumowicz
Auto: pajero I 2,5TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 48 Skąd: włodawa
|
Wysłany: 22-03-2010, 18:53
|
|
|
najskutekczniejszy sposób i ciągle praktykowany - mam zrobiony punktak (durnik) z gwintownika przewód jak sie łamie przy odkrecaniu zazwyczaj jest spory zapas - ucinasz przewód potrzebujesz tylko nowej końcówki (nypel z gwintem) zakładasz na przewód małe imadełko blokujesz przewód aby był sztywny i tym durnikiem włorzonym w wiartarke z udarem robisz grzybka i gotowe Patent wielokrotnie sprawdzony, czas zarobienia max 10min i 100% satysfakci na necie widziałem zestawy do zarabiania cena od 300zł to wychodzi taniej i tez skutecznie |
|
|
|
 |
|