Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie opony zimowe i jakie felgi?
Autor Wiadomość
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-09-2010, 11:52   Jakie opony zimowe i jakie felgi?

Witam

Od razu po odebraniu ASX'a (albo i przed) czeka mnie zakup opon i ewentualnie felg. I tu mam mały problem.

Pytanie pierwsze: 16'' czy 17'' ? Letnie będę miał 17'', w zależności od wersji lądują tam 16, 17, 18. W salonie powiedzieli, że do np. outlanderów gdzie standard jest 18'' większość pakuje 16'' - ponoć wygodniej się tak jeżdzi.

Tylko wtedy muszę dokupić felgi. I kolejne pytanie: jak z Waszych doświadczeń to wygląda? Lepiej alu na zimę czy jednak stalowe? Trochę poszukałem w sieci i od jakiegoś czasu niby nie ma różnicy pod względem zimowego "zużywania się".

I trzecie: jakie opony polecacie?

Z góry dziękuję za wszelkie propozycje.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-09-2010, 13:28   

Alusy bez problemu sprawdzają się w zimie. Czym bardziej firmowe tym lepiej, ale jakieś tanie alusy często są wychodzą taniej niż stalówki (wliczając wymianę śrubek i kupno kołpaków)...

16 - stka będzie tania i dobra. Rozmiar weź taki jak montują fabrycznie na kołach 16 cali. Oczywiście będzie bardziej miękko i będzie się bardziej kład na zakrętach (bardziej niż na letnich 16-stkach bo zimówki zazwyczaj są miększe) ale fabrycznie przewidują taki rozmiar więc będzie ok. Jak ktoś ma zacięcie sportowe to można kupić 17 cali na zimę ale to sobie musi każdy sam pomyśleć. 18 cali na zimę przy standardzie odśnieżania i utrzymania drug to przesada a i cena będzie kosmiczna.

A firma. Chwalą sobie (i ja też) Goodyear UG7+. Więcej masz na forum nowego Lancera (podobny rozmiar koła, masa itd). Tam poszukaj informacji bo sporo tam tematów jest dotyczących i stalówka vs alus i co do firm itd.
 
 
tmp 
Forumowicz

Auto: VW Tiguan II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-09-2010, 21:28   

Również jestem na etapie rozpoznawania tematu, aktualnie nastawiam się na opony Continentala ContiCrossContact Winter 215/65R16 98H.

Goodyear nie robi opon UG7 w rozmiarze 215/65 R16 zgodnym z homologacją ASXa. Z tej marki dostępne są UG PERFORMANCE 215/65 R16 98 H z innym wzorem bieżnika.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-09-2010, 21:33   

tmp napisał/a:
zgodnym z homologacją ASXa.


O której homologacji mówisz? A chyba masz na myśli że nie ma takiego rozmiaru. Swoją drogą dużo większe koła niż w Lancerze.
 
 
tmp 
Forumowicz

Auto: VW Tiguan II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-09-2010, 21:54   

Chodzi o wymiary opon przewidziane w instrukcji - Mitsubishi wymienia dwa warianty: 215/65 R16 lub 215/60 R17. Rozmiar z wyposażenia fabrycznego jest też zapisany w wyciągu z homologacji pojazdu. Pewnie można dobrać też inne kombinacje zapewniające ten sam obwód koła, kwestia tylko czy warto kombinować, jak to będzie wyglądało i czy ktoś nie postanowi się przy jakiejś okazji przyczepić.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-09-2010, 22:02   

Tyle że w 16 calach to nic za bardzo nie będzie do wyboru ze zbliżonym obwodem będzie 205/60/16 co daje 5% mniejsze koło (na granicy tolerancji). 205/65/16 nie produkują.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-09-2010, 22:09   

krzychu napisał/a:
e zbliżonym obwodem będzie 205/60/16 co daje 5% mniejsze koło (na granicy tolerancji)
dopuszczalna granica tolerancji to 4%
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-09-2010, 22:12   

robertdg napisał/a:
dopuszczalna granica tolerancji to 4%


Na jednym serwisie oponiarskim można znaleźć 3%, na innym 5%, a Ty mówisz 4...
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-09-2010, 22:22   

Tak, a dla prawidłowości, tolerancja ta powinna się zawierać w granicach:

-2% 0 +2%

Tak jest najwłaściwiej
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
betty1234 
Forumowicz


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 05 Paź 2010
Posty: 48
Skąd: Piła
Wysłany: 02-11-2010, 18:25   

To ja wracam do tematu ;) Moje auto ma być do odbioru +/- za 3 tyg.
Będzie na 17" - zastanawiamy się czy dokupić na tą chwilę tylko opony zimowe a na wiosnę drugie felgi 17" (szczerze to te w zestawie takie sobie są).
Czy lepiej zestaw opony + felgi 16".
W salonie zaproponowano nam zestaw 16" za 3200 lub 3600 (nie pamiętam, w której cenie które ale jedne opony to fuldy, drugie dunlopy).
Opony do 17" to wydatek +/- 2200,-

Może ktoś coś podpowie :wink: ?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-11-2010, 18:32   

Te felgi w oryginale masz bardzo dobre (w sensie mocne i wytrzymałe). Nie ma co porównywać z jakimiś z marketu felgami nawet znanej firmy.

Najprościej zapłacić w salonie za te 16 cali z dunlopami...
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 03-11-2010, 20:50   

Cytat:
Może ktoś coś podpowie :wink: ?


Na zimę rozmiar mniejszy niż na lato, ponieważ:
1) większy profil opony = mniejsza szansa na osadzanie się błota pośniegowego na wewnętrznej stronie felgi, co może powodować drżenia kierownicy ( tak samo, jakby założyć dodatkowe ciężarki na felgę)
2) sporo kasy zostaje w kieszeni
3) różnica w wyglądzie i prowadzeniu między 16 a 17 nie jest przecież kolosalna
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 03-11-2010, 21:01   

1. Nie demonizujmy ja jeszcze z tego powodu nie musiałem nigdy myć felg (a mam na lato i zimę alusy)
2. No to jest argument
3. Profil 65 (jak dobrze pamiętam) jak by nie patrzeć przy 215 szerokości to 14cm wysokości opony. W przypadku zimówki (miększe od letnich) to bujanie i przechyły wcale nie muszą być małe i raczej zauważalne bardziej. Zależy kto do czego potrzebuje i z jakimi prędkościami chce brać zakręty czy poruszać się po autostradach.
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 05-11-2010, 11:52   

Cytat:
Nie demonizujmy ja jeszcze z tego powodu nie musiałem nigdy myć felg (a mam na lato i zimę alusy)


W ogóle mi o to nie chodziło, tylko o kwestię zmiany wyważenia felgi - waga lodu osadzającego się na feldze powoduje drżenia kierownicy.
 
 
tmp 
Forumowicz

Auto: VW Tiguan II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2010
Posty: 40
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2010, 14:26   

Ja bym kwestii 16" czy 17" też tak nie demonizował. Z grubsza rzecz biorąc w warunkach zimowych sprowadza się to do kwestii estetycznych i kosztowych (zarówno cena opon jak i felg, wyższe za zwyczaj koszty obsługi i przechowywania w warsztatach). Zdaje się, że nikt rozsądny i tak na śniegu czy lodzie nie będzie ćwiczył pokonywania ciasnych i krętych tras a'la uczestnicy rajdu Kormoran, kiedy to różnice w prowadzeniu mogłyby być bardziej wyraźne. Do tego, z 16" o wysokim profilu zamaskowane błotem dziury są nieco mniej niebezpieczne.

Od dwóch tygodni jeżdżę już na 16" ContiCrossContact Winter i nie widzę problemu z pokonywaniem zakrętów czy slalomów urządzanych przy budowanych węzłach drogowych. Owszem, ASX ma zawieszenie nieco bardziej miękkie niż Toyoty jakimi jeździłem do tej pory, ale bez tragedii. Mimo, że to auto raczej autostradowe niż sportowe, to dynamiczne pokonywanie ciasnych skrętów w mieście nie stanowi większego problemu. Ewentualne nieco wieksze wychylenie ASXa niż w przypadku Lancera jest raczej oczywiste patrząc na różnicę w wysokości i prześwicie.

Co do oferowanych w salonach felg aluminiowych to akurat byłem ostrożny, owszem różnica w cenie między porządną stalówką a promocyjną aluminiową jest nieznaczna, kwestia tylko jakiej jakości są te tanie alufelgi i jak zniosą warunki zimowe, np. czy po jakimś czasie lakier nie zacznie się łuszczyć. Biorąc pod uwagę te wątpliwości i nie mając problemu z estetyką kołpaków założylem stalowe Alcary z certyfikacją TUV dla ASX. Swoją drogą ich znalezienie nie było łatwe (przynajmniej miesiąc temu nie było ich w drukowanych katalogach) i trzeba było 2 tygodnie czekać na sprowadzenie ich z Austrii. Jeśli kogoś zainteresuje ta opcja to model przeznaczony dla ASX ma symbol KFZ 9427.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.