Jakie opony zimowe i jakie felgi? |
Autor |
Wiadomość |
Wedrowiec
Forumowicz
Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 310 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-09-2010, 11:52 Jakie opony zimowe i jakie felgi?
|
|
|
Witam
Od razu po odebraniu ASX'a (albo i przed) czeka mnie zakup opon i ewentualnie felg. I tu mam mały problem.
Pytanie pierwsze: 16'' czy 17'' ? Letnie będę miał 17'', w zależności od wersji lądują tam 16, 17, 18. W salonie powiedzieli, że do np. outlanderów gdzie standard jest 18'' większość pakuje 16'' - ponoć wygodniej się tak jeżdzi.
Tylko wtedy muszę dokupić felgi. I kolejne pytanie: jak z Waszych doświadczeń to wygląda? Lepiej alu na zimę czy jednak stalowe? Trochę poszukałem w sieci i od jakiegoś czasu niby nie ma różnicy pod względem zimowego "zużywania się".
I trzecie: jakie opony polecacie?
Z góry dziękuję za wszelkie propozycje. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-09-2010, 13:28
|
|
|
Alusy bez problemu sprawdzają się w zimie. Czym bardziej firmowe tym lepiej, ale jakieś tanie alusy często są wychodzą taniej niż stalówki (wliczając wymianę śrubek i kupno kołpaków)...
16 - stka będzie tania i dobra. Rozmiar weź taki jak montują fabrycznie na kołach 16 cali. Oczywiście będzie bardziej miękko i będzie się bardziej kład na zakrętach (bardziej niż na letnich 16-stkach bo zimówki zazwyczaj są miększe) ale fabrycznie przewidują taki rozmiar więc będzie ok. Jak ktoś ma zacięcie sportowe to można kupić 17 cali na zimę ale to sobie musi każdy sam pomyśleć. 18 cali na zimę przy standardzie odśnieżania i utrzymania drug to przesada a i cena będzie kosmiczna.
A firma. Chwalą sobie (i ja też) Goodyear UG7+. Więcej masz na forum nowego Lancera (podobny rozmiar koła, masa itd). Tam poszukaj informacji bo sporo tam tematów jest dotyczących i stalówka vs alus i co do firm itd. |
|
|
|
 |
tmp
Forumowicz
Auto: VW Tiguan II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2010 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-09-2010, 21:28
|
|
|
Również jestem na etapie rozpoznawania tematu, aktualnie nastawiam się na opony Continentala ContiCrossContact Winter 215/65R16 98H.
Goodyear nie robi opon UG7 w rozmiarze 215/65 R16 zgodnym z homologacją ASXa. Z tej marki dostępne są UG PERFORMANCE 215/65 R16 98 H z innym wzorem bieżnika. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-09-2010, 21:33
|
|
|
tmp napisał/a: | zgodnym z homologacją ASXa. |
O której homologacji mówisz? A chyba masz na myśli że nie ma takiego rozmiaru. Swoją drogą dużo większe koła niż w Lancerze. |
|
|
|
 |
tmp
Forumowicz
Auto: VW Tiguan II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2010 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-09-2010, 21:54
|
|
|
Chodzi o wymiary opon przewidziane w instrukcji - Mitsubishi wymienia dwa warianty: 215/65 R16 lub 215/60 R17. Rozmiar z wyposażenia fabrycznego jest też zapisany w wyciągu z homologacji pojazdu. Pewnie można dobrać też inne kombinacje zapewniające ten sam obwód koła, kwestia tylko czy warto kombinować, jak to będzie wyglądało i czy ktoś nie postanowi się przy jakiejś okazji przyczepić. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-09-2010, 22:02
|
|
|
Tyle że w 16 calach to nic za bardzo nie będzie do wyboru ze zbliżonym obwodem będzie 205/60/16 co daje 5% mniejsze koło (na granicy tolerancji). 205/65/16 nie produkują. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-09-2010, 22:09
|
|
|
krzychu napisał/a: | e zbliżonym obwodem będzie 205/60/16 co daje 5% mniejsze koło (na granicy tolerancji) | dopuszczalna granica tolerancji to 4% |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22-09-2010, 22:12
|
|
|
robertdg napisał/a: | dopuszczalna granica tolerancji to 4% |
Na jednym serwisie oponiarskim można znaleźć 3%, na innym 5%, a Ty mówisz 4... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-09-2010, 22:22
|
|
|
Tak, a dla prawidłowości, tolerancja ta powinna się zawierać w granicach:
-2% 0 +2%
Tak jest najwłaściwiej |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
betty1234
Forumowicz

Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 05 Paź 2010 Posty: 48 Skąd: Piła
|
Wysłany: 02-11-2010, 18:25
|
|
|
To ja wracam do tematu Moje auto ma być do odbioru +/- za 3 tyg.
Będzie na 17" - zastanawiamy się czy dokupić na tą chwilę tylko opony zimowe a na wiosnę drugie felgi 17" (szczerze to te w zestawie takie sobie są).
Czy lepiej zestaw opony + felgi 16".
W salonie zaproponowano nam zestaw 16" za 3200 lub 3600 (nie pamiętam, w której cenie które ale jedne opony to fuldy, drugie dunlopy).
Opony do 17" to wydatek +/- 2200,-
Może ktoś coś podpowie ? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-11-2010, 18:32
|
|
|
Te felgi w oryginale masz bardzo dobre (w sensie mocne i wytrzymałe). Nie ma co porównywać z jakimiś z marketu felgami nawet znanej firmy.
Najprościej zapłacić w salonie za te 16 cali z dunlopami... |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 03-11-2010, 20:50
|
|
|
Cytat: | Może ktoś coś podpowie ?
|
Na zimę rozmiar mniejszy niż na lato, ponieważ:
1) większy profil opony = mniejsza szansa na osadzanie się błota pośniegowego na wewnętrznej stronie felgi, co może powodować drżenia kierownicy ( tak samo, jakby założyć dodatkowe ciężarki na felgę)
2) sporo kasy zostaje w kieszeni
3) różnica w wyglądzie i prowadzeniu między 16 a 17 nie jest przecież kolosalna |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-11-2010, 21:01
|
|
|
1. Nie demonizujmy ja jeszcze z tego powodu nie musiałem nigdy myć felg (a mam na lato i zimę alusy)
2. No to jest argument
3. Profil 65 (jak dobrze pamiętam) jak by nie patrzeć przy 215 szerokości to 14cm wysokości opony. W przypadku zimówki (miększe od letnich) to bujanie i przechyły wcale nie muszą być małe i raczej zauważalne bardziej. Zależy kto do czego potrzebuje i z jakimi prędkościami chce brać zakręty czy poruszać się po autostradach. |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 05-11-2010, 11:52
|
|
|
Cytat: | Nie demonizujmy ja jeszcze z tego powodu nie musiałem nigdy myć felg (a mam na lato i zimę alusy)
|
W ogóle mi o to nie chodziło, tylko o kwestię zmiany wyważenia felgi - waga lodu osadzającego się na feldze powoduje drżenia kierownicy. |
|
|
|
 |
tmp
Forumowicz
Auto: VW Tiguan II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2010 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-11-2010, 14:26
|
|
|
Ja bym kwestii 16" czy 17" też tak nie demonizował. Z grubsza rzecz biorąc w warunkach zimowych sprowadza się to do kwestii estetycznych i kosztowych (zarówno cena opon jak i felg, wyższe za zwyczaj koszty obsługi i przechowywania w warsztatach). Zdaje się, że nikt rozsądny i tak na śniegu czy lodzie nie będzie ćwiczył pokonywania ciasnych i krętych tras a'la uczestnicy rajdu Kormoran, kiedy to różnice w prowadzeniu mogłyby być bardziej wyraźne. Do tego, z 16" o wysokim profilu zamaskowane błotem dziury są nieco mniej niebezpieczne.
Od dwóch tygodni jeżdżę już na 16" ContiCrossContact Winter i nie widzę problemu z pokonywaniem zakrętów czy slalomów urządzanych przy budowanych węzłach drogowych. Owszem, ASX ma zawieszenie nieco bardziej miękkie niż Toyoty jakimi jeździłem do tej pory, ale bez tragedii. Mimo, że to auto raczej autostradowe niż sportowe, to dynamiczne pokonywanie ciasnych skrętów w mieście nie stanowi większego problemu. Ewentualne nieco wieksze wychylenie ASXa niż w przypadku Lancera jest raczej oczywiste patrząc na różnicę w wysokości i prześwicie.
Co do oferowanych w salonach felg aluminiowych to akurat byłem ostrożny, owszem różnica w cenie między porządną stalówką a promocyjną aluminiową jest nieznaczna, kwestia tylko jakiej jakości są te tanie alufelgi i jak zniosą warunki zimowe, np. czy po jakimś czasie lakier nie zacznie się łuszczyć. Biorąc pod uwagę te wątpliwości i nie mając problemu z estetyką kołpaków założylem stalowe Alcary z certyfikacją TUV dla ASX. Swoją drogą ich znalezienie nie było łatwe (przynajmniej miesiąc temu nie było ich w drukowanych katalogach) i trzeba było 2 tygodnie czekać na sprowadzenie ich z Austrii. Jeśli kogoś zainteresuje ta opcja to model przeznaczony dla ASX ma symbol KFZ 9427. |
|
|
|
 |
|