[2.5 TD] Czy elektryczna pompka paliwa załatwi sprawę?? |
Autor |
Wiadomość |
kawekk
Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 96 Skąd: Orzysz
|
Wysłany: 30-09-2010, 14:50 [2.5 TD] Czy elektryczna pompka paliwa załatwi sprawę??
|
|
|
Mam nowy pomysł podsunięty przez mojego nadwornego mechanika. Otóż poradził żebym założył elektryczną pompkę przed filtrem podłączył pod 12v i pozbędę się porannego zapowietrzenia. Czy jest to jakiś sposób?? Wymieniłem przewody podstawę filtra nie chce ruszać pompy wtryskowej bo jest to już większy wydatek. Nadmieniam, że takie problemy mam jedynie od jesieni do końca zimy:( |
|
|
|
 |
jaculo
Forumowicz
Auto: Pajero II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 70 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-09-2010, 18:17
|
|
|
Witaj.......
Ja mam jeszcze lepszy pomysł.... Zmień jak najszybciej mechanika...... I to jak najszybciej... skoro takie bzdury ci podpowiada.... przecież to aż żałośnie czytać....
(poczytaj moje posty... też 2,5 td mi się zapowietrzał - tyle tylko że ja mam dobrego mechanika, i o problemie dawno zapomniałem... ) czego i tobie serdecznie życze.. |
_________________ jaculo
 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 30-09-2010, 19:58
|
|
|
Jeśli nawet jest to nieszczelność na pompie, to prawdopodobnie jest to wina simmeringu...wymiana go nie będzie wiele droższa niż jakaś pompka.Po za nym jeśli simmering teraz puszcza trochę, to z biegiem czasu wcale nie będzie lepiej-a raczej odwrotnie |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 30-09-2010, 20:33
|
|
|
jaculo napisał/a: | Ja mam jeszcze lepszy pomysł.... Zmień jak najszybciej mechanika...... | masz rację tyle że kawekk napisał/a: | nie chce ruszać pompy wtryskowej bo jest to już większy wydatek. | niestety jest to pół środek ale ..... skuteczny ale...... gołąb napisał/a: | to z biegiem czasu wcale nie będzie lepiej-a raczej odwrotnie | mam taką założoną i powiem Ci że będziesz miał problemy z dobraniem takiej aby spełniała odpowiednie parametry. Uprzedzając Twoje pytanie to kupiłem samochód z pompką na której jedyne co jest do odczytania to że była wyprodukowana w DDR ->>> dawne demokratyczne Niemcy. Simering też jest zmieniony ale pozostawiłem pompkę tak na wszelki słuczaj. a co do kłopotów od jesieni do zimy to sprawdź czy aby nie masz zatkanego odpowietrznika w korku wlewu paliwa.i czy zapowietrzanie jest też przy pełnym zbiorniku???->> jeśli nie to wina może być w przewodach wewnątrz baku. jak odszukam post w którym wszystko to opisywałem to podam.
http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0 |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 30-09-2010, 21:26
|
|
|
nie wiem jak jest w 2.5 ale w 2.8 to wydatek rzedu 20euro z przesylka za czesci i dniowka roboty. Chyba ze ktos chce w ASO. Przykladowo w Dublinie wolaja 1500 euro i auto chca na 3-4 dni. |
|
|
|
 |
kawekk
Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 96 Skąd: Orzysz
|
Wysłany: 01-10-2010, 20:47
|
|
|
czy podstawa filtra paliwa może być do bani?? Założyłem filtr filtrona PP852 i o dziwo on ma jakieś uszczelki po środku na gwincie może to ona nie pozwala docisnąć zewnętrznej uszczelce i jak się zrobi chłodniej to się troszkę kurczy i łapie powietrze?? |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 01-10-2010, 21:40
|
|
|
Niedawno w dwóch zakładałem PP852 i powietrza nie ciągneły, to juz szybciej membrana ręcznej pompki może ci szwankować.
opisz to powietrze, czy podczas pracy silnika są pęcherzyki? dużo? przeplywają szybko czy raczej powoli? na zasilaniu czy powrocie? czy tylko pojawiają się na wyłączonym silniku? |
|
|
|
 |
kawekk
Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 96 Skąd: Orzysz
|
Wysłany: 01-10-2010, 21:58
|
|
|
Powietrze pojawia się bardzo powoli z wyjścia filtra na pompę. Jak się rozgrzeje to wszystko ok pęcherzyki znikają. Po odpaleniu za pompą na powrocie do pierwszego przegazowania widać niewielkie bąbelki. Zapowietrza się ale po ok 10sek nierównej pracy jest ok ale rano.... To się dzieje tylko przy odpaleniu podczas jazdy jest wszystko ok.
Tzn mam zmienić podstawę czy można jakoś inaczej. Na alllegro są podstawy bez pompki.. |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 01-10-2010, 22:06
|
|
|
kup sobie maly plastikowy filtr (z przezroczystego plastiku) jak kiedys byly w duzym fiacie chyba. Podlacz zamiast tego filtra z pompka i zobaczysz czy nadal sa problemy czy leci powitrze itd. Jesli wszystko bedzie ok to masz podstawe filtra do wymiany. |
|
|
|
 |
kawekk
Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 96 Skąd: Orzysz
|
Wysłany: 01-10-2010, 22:08
|
|
|
filtr do benzyny też może być?? a czy podstawa filtra nie na jakiegoś zaworka zwrotnego czy paliwo się wtedy nie cofnie?? |
|
|
|
 |
rico.1
Forumowicz
Auto: Pajero II 2.5TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 480 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 01-10-2010, 22:14
|
|
|
A śrubę na powrocie przy pompie sprawdzałeś? Może sitko zasyfione albo za duża średnica otworka (powinna być mniejsza niż 1mm) |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 01-10-2010, 22:15
|
|
|
na pare dni mysle ze od benzyny moze byc. Nie jestem pewien czy jest tam zaworek zwrotny, mozesz zalozyc uniwersalny. Jezeli uklad jest szczelny to nie moze sie cofnac. Musiala by sie zrobic proznia w przewodach. |
|
|
|
 |
kawekk
Forumowicz
Auto: Pajero II 2,5
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 96 Skąd: Orzysz
|
Wysłany: 01-10-2010, 22:18
|
|
|
jutro wielki test nawet nie wiesz jak bardzo chciałbym załatwić sprawę zapowietrzania!!!!
Jak znadę przyczynę to się upiję:) |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 01-10-2010, 22:23
|
|
|
u mnie byla to pompa, wymienilem siemering i jak reka odjal. Lepiej zeby byla to podstawa filtra bo mniej roboty. Siemering jesli sam wymienisz kosztuje tyle co i pewnie ta podstawa filtra ale dniowka roboty |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 01-10-2010, 23:24
|
|
|
jak nie filterek od benzyny, to zaworek zwrotny wstaw-po prostu wyeliminuj na próbę filtr oryginalny.a najlepiej, jeśli chcesz wykluczyć winę pompy, tro kup 2 metry gumowego przewodu, podłącz go bezpośrednio do pompy-drugim końcem do 5 litrowej bańki z paliwem, jeśli się okaże, że jest ok., to szukaJ nieszczelności na lini pompa-zbiornik
Ogółem pompa paliwa powinna trzymać paliwo, więc jak ci rano przybędzie w bańce paliwa i auto zapowietrzy się, to będziesz miał odpowiedź. |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
|