Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
"Inny" Colt - Colt EV
Autor Wiadomość
kordiank2 
Mitsumaniak
MojTytułJestZaDługi

Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 704
Skąd: Boćki - podlaskie
  Wysłany: 01-10-2010, 14:05   "Inny" Colt - Colt EV

Są to informacje zaczerpnięte ze strony Mitsubishi Motors. Temat wstawiam tutaj, a nie w colcie, bo to naprawdę inny model. Na początek odrobina ogólnego bla bla bla, a im bliżej końca tym więcej konkretów

Technologia przyjazna środowisku
MIEV - Mitsubishi In-wheel motor Electric Vehicle - czyli pojazd elektryczny Mitsubishi z silnikami wewnątrz kół - Nowa generacja pojazdów elektrycznych.

Obecnie główną dziedziną zainteresowań Mitsubishi Motors jest rozwój technologii nowej generacji pojazdów elektrycznych z silnikami w kołach (tzw. "In-wheel motors"), które minimalizują wymagania dotyczące miejsca na napęd, a zasilane są bateriami litowo-jonowymi z niespotykaną dotąd charakterystyką parametrów energii. Firma prowadzi obecnie prace badawcze nad nowym pojazdem MIEV wyposażonym w nowe kluczowe dla firmy technologie. Koncepcja MIEV oferuje bardzo obiecujące czyste rozwiązanie napędu, istotne w obecnej dobie ochrony środowiska. Mitsubishi przewiduje również jej zastosowanie w hybrydowych pojazdach elektrycznych i o napędzie z wykorzystaniem wodorowych ogniw paliwowych.


Colt EV (pojazd testowy z silnikami w kołach)

Większa swoboda w projektowaniu układu
Umieszczenie napędu w kołach daje projektantowi więcej swobody w rozwoju konstrukcji pojazdu. Oszczędność miejsca, jaką daje napęd silnikami we wszystkich kołach, ułatwi przekształcenie standardowo produkowanych seryjnie samochodów napędzanych silnikiem spalinowym w pojazdy elektryczne czy hybrydowe, a także daje możliwość zwiększenia miejsca na inne ważne i potrzebujące przestrzeni składniki pojazdu, takie jak baterie, stosy ogniw paliwowych czy zbiorniki wodoru w pojazdach napędzanych ogniwami.


Silnik w kole "in-wheel motor" (Colt EV)

Podstawowe platformy MIEV

Główne założenia technologii MIEV - to silniki w kołach i akumulatory litowo-jonowe - wykorzystane także w pojazdach hybrydowych i napędzanych ogniwami paliwowymi.

Dalszy rozwój technologii kontrolowanego napędu na wszystkie koła.
Zainstalowanie silnika w każdym kole powoduje wiele korzyści z zastosowania takiego rozwiązania: brak transmisji, wałów napędowych, mechanizmów różnicowych lub innych złożonych elementów mechanicznych. Ponadto, silnik w kołach umożliwia kontrolę momentu napędowego i siły hamowania niezależnie i z dużą precyzją dla każdego koła. W związku z tymi korzyściami wiele nadziei płynie dla rozwijanych przez Mitsubishi systemów kontroli wszystkich kół, który cieszy się dużym uznaniem w znanych nam modelach, jak choćby Lancer Evolution i Pajero. Obecnie firma pracuje nad nowym 50kW silnikiem elektrycznym z zastosowaniem zewnętrznego wirnika. Zostanie on wykorzystany do napędzania każdego z kół wysokiej jakości nowego testowego pojazdu 4WD. Prace już ruszyły.

Wirnik zewnętrzny zasosowany w systemie "in-wheel"

Użycie wirnika zewnętrznego zwiększa maksymalny moment obrotowy i eliminuje potrzebę pracy reduktora. Zmniejszenie wymiarów silnika pozwala także na zastosowanie go do napędu przednich kół.

Technologia baterii litowo-jonowych


poprawa wydajności baterii litowo-jonowych


14,8V moduł baterii litowo-jonowej składający się z 4 komórek 3,7V.


325V akumulator składa się z 22 modułów połączonych szeregowo.

Technologia baterii litowo-jonowych zapewnia znaczny wzrost wydajności w zakresie energetyki i żywotności w porównaniu z innymi rodzajami akumulatorów. Mitsubishi Motors zbudowało już kilka pojazdów testowych z ich użyciem, w tym Mitsubishi HEV w 1996 roku, FTO-EV w 1998 r i Eclipse EV w 2000 roku.

FTO-EV ustanowił rekord świata przejazdu odległości w ciągu 24 godzin w warunkach doświadczalnych, a rekord Eclipse EV to ponad 400 km po drogach publicznych na jednym ładowaniu baterii.

Te i inne programy badań pozwoliły spółce sprawdzić i zweryfikować zastosowanie tego typu baterii w praktyce. W ostatnich latach technologia baterii li-io w samochodach poczyniła znaczne postępy jeśli chodzi o wydajność i dużo obiecuje na przyszłość, zwłaszcza w dziedzinie wyższych prędkości jazdy i w redukcji masy pojazdów elektrycznych, hybrydowych i napędzanych ogniwami paliwowymi.


COLT EV
Mitsubishi Motors Colt EV to pojazd wyposażony w system "silnik w kole" - in-wheel motor. Testowy Colt jest oparty na produkowanym obecnie seryjnie kompaktowym Colcie. Różnice są jednak istotne i polegają na usunięciu silnika spalinowego, zbiornika paliwa i skrzyni biegów oraz na wyposażeniu tylnych kół w system napędu i hamowania "In-wheel", które zasilanie czerpią z układu baterii litowo-jonowych umieszconych pod podłogą. Colt EV przechodzi obecnie intensywne testy na firmowym poligonie doświadczalnym.
Zaplanowane testy drogowe Colta EV i cały program badań mają wykazać i zidentyfikować, a następnie rozwiązać problemy jakie mogą wystąpić z umieszczeniem tego unikalnego rozwiązania, jakim jest system silników w kołach pojazdu, w tym pogorszenie przyczepności i komfortu jazdy z powodu wzrostu masy nieresorowanej, jak również niezawodności i kwestii trwałości w układzie ruchu jego elementów peryferyjnych (zawieszenie, koła, opony).

Platforma Colta EV

widoczne "powiększenie" przestrzeni bagażowej, schemat budowy napędu (inverter - inaczej falownik, odpowiada za rozpędzanie i zwalnianie pojazdu bez strat energii, odpowiednio pobierając prąd z baterii i przekazując go na silniki w kołach - zależnie od użycia pedału gazu, czy hamulca, bo oba silniki elektryczne odpowiadają tu również za kontrolę trakcji i przeciwdziałanie poślizgowi)

Specyfikacja testowego Colta EV

Długość 3885 mm
Szerokość 1680 mm
Wysokość 1550 mm
Masa własna 1150 kg
Ilość przewożonych osób 5
Prędkość max. 150 km/h
ilość kursów / zasięg z 1 ładowania 10-15 / 150 km

Silniki w kołach (z wewnętrznym urządzeniem redukcyjnym)
Typ Stałe magnetyczno-synchroniczne
Max. Wyjście 20 kW
Max. moment obrotowy 600 N · m
Max. prędkość obrotowa 1500 obr / min
Wymiary 310mm (średnica) x 220mm
ilość silników 2

System baterii
Typ Litowo-jonowe
Pojemność 40Ah
Napięcie 14,8
Dł. x szer. x wys. 194mm x 116mm x 175mm
Liczba modułów 22

Kontroler Inverter
Napęd Tylne koła
Opony 185/55R15

Jeśli znajdziecie coś więcej w dziedzinie najnowszych prac mitsubishi nad "elektryką" - podzielcie się. W przypadku Colta w tym temacie, dla innych modeli czy projektów mitsu zakładajcie nowe tematy. Oczywiście recenzje elektrycznego colta mile widziane [i]
_________________
taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być

DZIEŁA na SZTUKI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.