Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik temperatury zewnętrznej
Autor Wiadomość
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 16-01-2011, 20:55   Czujnik temperatury zewnętrznej

Mam problem z zakończeniem przekładki klimatronika z wyświetlaczem.
Przełożyłem , ecu, pakiet rezystorów, kompletną wiązkę i na koniec dostałem niespodziankę.
Znalazłem różnicę w instalacjach elektrycznych. W "pół klimatronikach" czujnik temperatury zewnętrznej znajduje się na wlocie do dmuchawy ( pierwszy element po prawej za schowkiem ) w "pełnych klimatronikach" czujnik ten znajduje się na zewnątrz przed chłodnicą oleju. Wiązki obu instalacji różnią się tylko jedną wtyczką. Teraz pytanie zasadnicze:

W które piny mam podpiąć czujnik temperatury zewnętrznej.
Kostka ta ma pięć przewodów i boję się podłączać na "ślepo".
Nie mogę znaleźć opisu tego gniazda.( wogle nie mam schematu klimatronika z wyświetlaczem )
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 19-01-2011, 12:50   

U mnie czujnik temp zewnętrznej był na zewnątrz i wewnątrz. Przypuszczam ,że te czujniki są niezależne - jeden definiuje temperaturę przy drodze , drugi daje info o temperaturze powietrza wpadającego do nadmuchu.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 20-01-2011, 09:18   

Dziwne, w wiązce którą założyłem nie ma wtyczki do podłączenia czujnika powietrza wpadającego do nawiewu. ( z diamante ). Planujesz może rozbiórkę kokpitu ? ;)
Muszę zobaczyć jak to fizycznie jest podłączone na kostce przy ECU klimatronika.
Przy nim jest pigtail do podłączenia w/w nieszczęsnego czujnika. ( chyba 5 pinów )
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 20-01-2011, 10:12   

Z pewnych źródeł wiem :wink: że, oprócz różnic w okablowaniu, klima z wyświetlaczem różni się od klimy z pokrętłami także komputerem. :idea:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 20-01-2011, 10:32   

Tak, pisałem że ECU wymieniłem, tak samo pakiet "Power Resistor"
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 20-01-2011, 10:49   

powiem tak.. ja to kablowałem na istniejącej wiązce .. - wiem - dzisiaj bym pewnie zrobił to inaczej ,ale wtedy po prostu jednego dnia zamiana komputerków , ciecie kabli i lutowanie ;) szliśmy po schemacie , tak jak miały iść kable. Więc nie mam doświadczenia z przekładką całej klimy.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 20-01-2011, 13:37   

Cytat:
pisałem że ECU wymieniłem


Sorki nie doczytałem :oops:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 20-01-2011, 15:32   

http://jdmfsm.info/Auto/J...gma%20Diamante/

I tam odpowiednio schematy od 91 (pierwsza seria)

http://jdmfsm.info/Auto/J...6-A_SIGMA_4.pdf

...i od 92-95 (poliftingowe)

http://jdmfsm.info/Auto/J...GMA_93_95_4.pdf

Mam nadzieję że poszukasz sobie odpowiednie strony sam :-)

PS. Polecam sciągać póki jest - nie wiadomo kiedy gość usunie stronę :-)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 22-01-2011, 10:19   

Niestety tam też nie ma opisu "pełnego klimatronika". Nie ma takiego elementu jak zewnętrzny czujnik temperatury,m też jest tylko czujnik dolatującego powietrza. Nie ma też na tych schematach kostki występującej tylko przy pełnym układzie ( Diamante )
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 22-01-2011, 11:14   

Pełny klimatronik jest opisany. Wszystko jest opisane tylko na początku może się nie dać łatwo znaleźć...zatem masz podane strony

Cały rozdział o ogrzewaniu i wentylacji

http://jdmfsm.info/Auto/J..._CHASSIS_55.pdf

Schematy elektryczne:

91-92

http://jdmfsm.info/Auto/J...6-A_SIGMA_4.pdf strona 160 (160-4)

http://jdmfsm.info/Auto/J...HGE9036-B_4.pdf strona 125 (4-381)



92.12-96.03

http://jdmfsm.info/Auto/J...GMA_93_95_4.pdf strona 264 (4-240)

Jeśli chodzi o schematy z Diamante to o ile mi wiadomo nie są dostępne w sieci, mam je w wersji papierowej i jeśli zajdzie taka konieczność to mogę wrzucić. Zasadniczo wydaje się że nie będą potrzebne bo model 92 ma klimę taką jak w Sigma 91-92, natomiast modele 93-96 mają nieco zmodyfikowane sterowanie bo mają soft-guziki (wracające do pozycji spoczynkowej po naciśnięciu). Tyle że wątpię żeby byli jacyś chętni na zamianę klimy w drugą stronę...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 22-01-2011, 11:26   

raczej chodzi o kolory kabelków :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 22-01-2011, 21:01   

Przepatrzyłem z ciekawości schematy dla Diamante 92,93,94 i porównałem z tymi w Sigmie i jeśli chodzi o podstawowe czujniki to ja nie widzę różnicy.

W 92 są 4 czujniki: photo sensor (2 kable), interior (2), air inlet (2) i fin (2).
W 93 i nowszych jest tak samo z tym że nie ma czujnika przy dmuchawie, ale jest przy zderzaku. Jedyny dodatkowy czujnik który ma wersja z ekranem (czyli sigma 93-96) to jest czujnik wilgotności (humidity sensor - zamontowany na tylnej półce).
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 24-01-2011, 09:21   

I właśnie chodzi o te 93 i nowsze. Nie mogę znaleźć schematu gniazdo/wtyk czujnika zewnętrznego. Gniazdo jest inne ma więcej pinów. Więc pewnie też pod nie podpina się czujnik wilgotności. :|
Ma ktoś takowy na zbyciu ?
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 24-01-2011, 14:52   

jac33k napisał/a:
I właśnie chodzi o te 93 i nowsze. Nie mogę znaleźć schematu gniazdo/wtyk czujnika zewnętrznego. Gniazdo jest inne ma więcej pinów. Więc pewnie też pod nie podpina się czujnik wilgotności. :|
Ma ktoś takowy na zbyciu ?


W którym miejscu jest to gniazdo? Na schematach są oznaczone miejsca połączeń w danym obwodzie. Zwykle też jest pokazany rysunek wtyczek i piny wykorzystywane przez czujniki.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
jac33k 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Kwi 2009
Posty: 166
Skąd: Łomża
Wysłany: 25-01-2011, 20:55   

Gniazdo znajduje się na rozgałęzieniu przewodów z ECU klimatronika, w środkowej konsoli na wysokości schowka/przycisków od wycieraczki tylnej szyby/przycisków grzania foteli.
_________________
Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.