Czujnik temperatury zewnętrznej |
Autor |
Wiadomość |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 16-01-2011, 20:55 Czujnik temperatury zewnętrznej
|
|
|
Mam problem z zakończeniem przekładki klimatronika z wyświetlaczem.
Przełożyłem , ecu, pakiet rezystorów, kompletną wiązkę i na koniec dostałem niespodziankę.
Znalazłem różnicę w instalacjach elektrycznych. W "pół klimatronikach" czujnik temperatury zewnętrznej znajduje się na wlocie do dmuchawy ( pierwszy element po prawej za schowkiem ) w "pełnych klimatronikach" czujnik ten znajduje się na zewnątrz przed chłodnicą oleju. Wiązki obu instalacji różnią się tylko jedną wtyczką. Teraz pytanie zasadnicze:
W które piny mam podpiąć czujnik temperatury zewnętrznej.
Kostka ta ma pięć przewodów i boję się podłączać na "ślepo".
Nie mogę znaleźć opisu tego gniazda.( wogle nie mam schematu klimatronika z wyświetlaczem ) |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19-01-2011, 12:50
|
|
|
U mnie czujnik temp zewnętrznej był na zewnątrz i wewnątrz. Przypuszczam ,że te czujniki są niezależne - jeden definiuje temperaturę przy drodze , drugi daje info o temperaturze powietrza wpadającego do nadmuchu. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 20-01-2011, 09:18
|
|
|
Dziwne, w wiązce którą założyłem nie ma wtyczki do podłączenia czujnika powietrza wpadającego do nawiewu. ( z diamante ). Planujesz może rozbiórkę kokpitu ?
Muszę zobaczyć jak to fizycznie jest podłączone na kostce przy ECU klimatronika.
Przy nim jest pigtail do podłączenia w/w nieszczęsnego czujnika. ( chyba 5 pinów ) |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3549 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 20-01-2011, 10:12
|
|
|
Z pewnych źródeł wiem że, oprócz różnic w okablowaniu, klima z wyświetlaczem różni się od klimy z pokrętłami także komputerem. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 20-01-2011, 10:32
|
|
|
Tak, pisałem że ECU wymieniłem, tak samo pakiet "Power Resistor" |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 20-01-2011, 10:49
|
|
|
powiem tak.. ja to kablowałem na istniejącej wiązce .. - wiem - dzisiaj bym pewnie zrobił to inaczej ,ale wtedy po prostu jednego dnia zamiana komputerków , ciecie kabli i lutowanie szliśmy po schemacie , tak jak miały iść kable. Więc nie mam doświadczenia z przekładką całej klimy. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3549 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 20-01-2011, 13:37
|
|
|
Cytat: | pisałem że ECU wymieniłem |
Sorki nie doczytałem |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 20-01-2011, 15:32
|
|
|
http://jdmfsm.info/Auto/J...gma%20Diamante/
I tam odpowiednio schematy od 91 (pierwsza seria)
http://jdmfsm.info/Auto/J...6-A_SIGMA_4.pdf
...i od 92-95 (poliftingowe)
http://jdmfsm.info/Auto/J...GMA_93_95_4.pdf
Mam nadzieję że poszukasz sobie odpowiednie strony sam
PS. Polecam sciągać póki jest - nie wiadomo kiedy gość usunie stronę |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 22-01-2011, 10:19
|
|
|
Niestety tam też nie ma opisu "pełnego klimatronika". Nie ma takiego elementu jak zewnętrzny czujnik temperatury,m też jest tylko czujnik dolatującego powietrza. Nie ma też na tych schematach kostki występującej tylko przy pełnym układzie ( Diamante ) |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 22-01-2011, 11:14
|
|
|
Pełny klimatronik jest opisany. Wszystko jest opisane tylko na początku może się nie dać łatwo znaleźć...zatem masz podane strony
Cały rozdział o ogrzewaniu i wentylacji
http://jdmfsm.info/Auto/J..._CHASSIS_55.pdf
Schematy elektryczne:
91-92
http://jdmfsm.info/Auto/J...6-A_SIGMA_4.pdf strona 160 (160-4)
http://jdmfsm.info/Auto/J...HGE9036-B_4.pdf strona 125 (4-381)
92.12-96.03
http://jdmfsm.info/Auto/J...GMA_93_95_4.pdf strona 264 (4-240)
Jeśli chodzi o schematy z Diamante to o ile mi wiadomo nie są dostępne w sieci, mam je w wersji papierowej i jeśli zajdzie taka konieczność to mogę wrzucić. Zasadniczo wydaje się że nie będą potrzebne bo model 92 ma klimę taką jak w Sigma 91-92, natomiast modele 93-96 mają nieco zmodyfikowane sterowanie bo mają soft-guziki (wracające do pozycji spoczynkowej po naciśnięciu). Tyle że wątpię żeby byli jacyś chętni na zamianę klimy w drugą stronę... |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 22-01-2011, 11:26
|
|
|
raczej chodzi o kolory kabelków |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 22-01-2011, 21:01
|
|
|
Przepatrzyłem z ciekawości schematy dla Diamante 92,93,94 i porównałem z tymi w Sigmie i jeśli chodzi o podstawowe czujniki to ja nie widzę różnicy.
W 92 są 4 czujniki: photo sensor (2 kable), interior (2), air inlet (2) i fin (2).
W 93 i nowszych jest tak samo z tym że nie ma czujnika przy dmuchawie, ale jest przy zderzaku. Jedyny dodatkowy czujnik który ma wersja z ekranem (czyli sigma 93-96) to jest czujnik wilgotności (humidity sensor - zamontowany na tylnej półce). |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 24-01-2011, 09:21
|
|
|
I właśnie chodzi o te 93 i nowsze. Nie mogę znaleźć schematu gniazdo/wtyk czujnika zewnętrznego. Gniazdo jest inne ma więcej pinów. Więc pewnie też pod nie podpina się czujnik wilgotności.
Ma ktoś takowy na zbyciu ? |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 24-01-2011, 14:52
|
|
|
jac33k napisał/a: | I właśnie chodzi o te 93 i nowsze. Nie mogę znaleźć schematu gniazdo/wtyk czujnika zewnętrznego. Gniazdo jest inne ma więcej pinów. Więc pewnie też pod nie podpina się czujnik wilgotności.
Ma ktoś takowy na zbyciu ? |
W którym miejscu jest to gniazdo? Na schematach są oznaczone miejsca połączeń w danym obwodzie. Zwykle też jest pokazany rysunek wtyczek i piny wykorzystywane przez czujniki. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
jac33k
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5V6 Lexus GS300MK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 07 Kwi 2009 Posty: 166 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 25-01-2011, 20:55
|
|
|
Gniazdo znajduje się na rozgałęzieniu przewodów z ECU klimatronika, w środkowej konsoli na wysokości schowka/przycisków od wycieraczki tylnej szyby/przycisków grzania foteli. |
_________________ Galant 2.5 V6 24V '98, Lexus GS 300 '98.
100 znaków zapytania, 100 szmerów niechęci.
 |
|
|
|
 |
|