 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: harpagan 15-10-2007, 02:36 |
Momenty |
Autor |
Wiadomość |
Dziku [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2006, 19:22 Momenty
|
|
|
Powiedzcie mi czy jest jakaś tabela z momentami, dokręcania śrub w colcie?
głównie chodzi o głowicę, silnik 1,3 '89r.
Pozdro Dziku |
Ostatnio zmieniony przez 28-10-2006, 09:29, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2006, 19:34
|
|
|
Ściągnij sobie stąd service manual. Znajdziesz w niej wszystkie potrzebne informacje. |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 15-10-2006, 22:22
|
|
|
Przy Twoim silniku adokładnie głowicy jest tak...
Krok pierwszy : 30-35Nm
krok grugi: 50-55Nm
krok trzeci: 70-75Nm
Pamietaj o kolejności dokręcania śrub - od środka na zewnątrz w systemi kołowym....
Kazda otwór z gwintem w głowicy ma być oczyśzczony, każda śruba ma być wymyta i wyszczotkowana szczotka drucianą a nastepnie wysmarowana np: smarem grafitowym (cieniutko) chodzi o tarcie i przekłamania przy dokręcaniu....
Możesz pozwolić sobie aby dodac ostatni krok na 80-85Nm... zapewne nie będziesz zakładał ori uszczelki wiec wskazane....
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 16-10-2006, 20:05
|
|
|
ROMEL napisał/a: | Możesz pozwolić sobie aby dodac ostatni krok na 80-85Nm... zapewne nie będziesz zakładał ori uszczelki wiec wskazane.... |
Ja zakładałem uszczelkę w bodajże najtwardszej odmianie (jedno nacięcie) (KGK-Stone, koszt 90 zł) i dociągnąłem głowicę w ostatnim podejściu na 120 Nm. Pewnie przesadziłem, co? Szpilki nawet nie myślały "popłynąć", szły "twardo" do końca. Tak mocne dociągnięcie może mieć jakieś skutki uboczne? |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 17-10-2006, 07:01
|
|
|
Skutki uboczne...??
heh - w moich GTI głowa jest dociągnięta na 115Nm... gdie głowica jest dwa razy większa...
A u Ciebie ,,,, pozdrawiam Twoją glowicę.... a jej stan fizyczny najbardziej... ale oby dała radę..
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
|
|